abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12393155
Hi...

... momenteel draai ik Windows XP op een Compaq Presario (AMD 1GHZ, 512MB). Daar zit een on-board VIA AC'97 geluidskaart in met een latency waar de NS zich nog voor zou schamen.

Ik heb een Steinberg MIDEX-8 aan dat ding hangen en als ik op m'n synth (Roland D-50) een VST synth wil bespelen is dat echt rete-traag. Owjah, Cubase SX 1.06 draait 'r op...

Nu heb ik twee vragen:
1. valt hier iets aan te doen?
2. zo nee, welke geluidskaart heeft de laagste latency op dit moment?

Alvast enorm bedankt voor jullie input!!

"Don't drive faster than your angel can fly..."
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:16:33 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12393541
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:05 schreef Musiquence het volgende:
Hi...

Nu heb ik twee vragen:
1. valt hier iets aan te doen?

ja, niet je ob. kaart gebruiken
quote:
2. zo nee, welke geluidskaart heeft de laagste latency op dit moment?
elke geluidskaart >40 euro adviesprijs.
quote:
Alvast enorm bedankt voor jullie input!!
graag gedaan
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_12393598
laagste latency is dus echt niet elke geluidskaart hé , wil je de allerlaagste kom je toch rond de 300 euro uit , voor bijv. M-Audio

www.m-audio.com

pi_12393642
Die AC 97 oplossing is gewoon bagger en er valt niet veel mee aan te vangen.
Ikzelf heb een SBlive player 5:1 in mijn pc zittenen die heeftasio drivers waarmee de latency al aardig omlaag kan maar de geluidkwaliteit en nog steeds de latency laten veel te wensen over.
Ik zelf ga voor deze geluidkaart

M-Audio Delta Audiophile 2496

http://m-audio.com/products/m-audio/audiophile.php

Een latency met je 1 gig cpu van 10 MS of lager moet te doen zijn op systemen boven de 2 gigahertz loopt dit terug tot 1 ms!!

kaartje kost ongeveer 240 E en ik ga m op zeker binnenkort halen

pi_12393717
De Terratec DMX-6 wordt regelmatig genoemd als een geluidskaart voor de muzikant met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_12394162
Hehe... ja, ik dacht al dat die standaard soundchip bagger zou zijn. Ik maak al bijna 15 jaar muziek ofzo, altijd op m'n goeie ouwe Atari gesequenced...

Maar ja... als je SX en Absynth en V-station eenmaal hebt gezien... ...

Nou maar hopen dat ik de boel stabiel aan de praat krijg. Ik dacht ook eerst aan een Terratec, maar die schijnen nogal te ruisen... ?

Ik ga even wat lezen over die M-Audio... tnx so far!

pi_12506167
Ik heb de M-Audio Delta Audiophile 2496 besteld bij Musik-Produktiv in Duitsland:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=5303066&sid=!06082002&quelle=volltext

Super!!! Slechts 167 euro inclusief verzendkosten!

Ik heb overigens erg goede ervaringen met Musik-Produktiv. M'n setje Yamaha MSP-5's en m'n Steinberg MIDEX-8 komen daar ook vandaan...

Maarreh... back on-topic... hopelijk is na de installatie van deze kaart m'n latency probleem voorgoed verleden tijd!

pi_12679374
Yesss!!! Kaart geïnstalleerd, drivers geïnstalleerd, (verliep probleemloos onder XP) en in Cubase aangegeven dat 'ie de ASIO drivers van de geluidskaart moet gebruiken.

Latency probleem is helemaal weg! Iedereen die met hetzelfde probleem te maken heeft kan ik van harte deze kaart aanraden. Voor niet al teveel geld een prima kaart!

pi_12682936
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:22 schreef Litpho het volgende:
De Terratec DMX-6 wordt regelmatig genoemd als een geluidskaart voor de muzikant met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding .
Die heb ik, en is een prima kaart, met een frontpanel, hoef je niks meer achter in je computer te stoppen!
Aldus.
pi_12687298
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:47 schreef Z het volgende:

[..]

...een frontpanel, hoef je niks meer achter in je computer te stoppen!

En da's dan wel weer een voordeel ja... maar die kaart staat er om bekend dat 'ie nogal wat ruist heb ik mij laten vertellen.
pi_12687468
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:47 schreef Musiquence het volgende:
En da's dan wel weer een voordeel ja... maar die kaart staat er om bekend dat 'ie nogal wat ruist heb ik mij laten vertellen.
Aangezien jij de enige bent waar ik dat tot dusver van gehoord, heb, mag ik vragen waar je dat vandaan hebt?

* Litpho moet zijn geluidskaart ook nog upgraden

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:29:14 #12
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_12688551
Als ik Cubase SX en Reason 2.5 aan elkaar koppel via Rewire en reason door cubase heen leid gaat het geluid clippen en krijg ik een soort hoge "klik"tonen... Ook is er een behoorlijke latency.
Ik heb een AMD 1400, 512 ram en idd......ook zo'n gare onboard-kaart
Dit zou ook verholpen moeten zijn door een goede geluidskaart te plaatsen?
Alwayz expect the unexpected
pi_12688754
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:29 schreef Bananenbuiger het volgende:
Als ik Cubase SX en Reason 2.5 aan elkaar koppel via Rewire en reason door cubase heen leid gaat het geluid clippen en krijg ik een soort hoge "klik"tonen... Ook is er een behoorlijke latency.
Ja.
Aldus.
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:43:05 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12689007
quote:
Ja, dat helpt al voor een heel groot gedeelte. Daarna kun je nog gaan finetunen als het echt perfect moet. De kaartjes van M-Audio zijn idd. erg leuk en goed. Ik wil daarentegen zelf een RME Hammerfall (HDSP9652) hebben vanwege wordclock die er onder andere op zit.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:46:43 #15
31817 Bananenbuiger
pi_12689140
Wat zou ik dan nog verder kunnen tweaken?
Andere CPU zou evt. kunnen, want met zware songs in reason heeft ie soms al een beetje moeite, maar voor de rest zou ik niet meer kunnen verzinnen...

Tsja...kaarten van RME...._O_

zondag 24 augustus 2003 @ 22:50:59 #16
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12689272
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:46 schreef Bananenbuiger het volgende:
Wat zou ik dan nog verder kunnen tweaken?
Andere CPU zou evt. kunnen, want met zware songs in reason heeft ie soms al een beetje moeite, maar voor de rest zou ik niet meer kunnen verzinnen...

Tsja...kaarten van RME...._O_

Voor Reason zou je een zwaardere CPU kunnen overwegen. Indien je CPU belasting continu erg hoog zit, is het wel aan te raden. Met die 512MB geheugen moet je het met gemak kunnen redden. Verder kun je je OS en hardware nog verder tweaken door zaken uit te schakelen die je niet gebruikt. Indien je bijvoorbeeld je COM poorten niet gebruikt, kun je deze net zo goed in je BIOS uitschakelen (scheelt weer onnodige interrupts). Daarnaast zou je kunnen kijken wat RAM tweaks doen (latencies wijzigen). Testen met MEMTESTX86.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 24 augustus 2003 @ 23:38:33 #17
31817 Bananenbuiger
pi_12690559
Aha....thanx
CPU zit niet continue hoog, maar komt bij een redelijk complex nummer wel aan z'n max
Zal ff kijken wat er max. op m'n moederbord kan en wat m'n portemonnee kan
pi_12690677
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:38 schreef Bananenbuiger het volgende:
Aha....thanx
CPU zit niet continue hoog, maar komt bij een redelijk complex nummer wel aan z'n max
Zal ff kijken wat er max. op m'n moederbord kan en wat m'n portemonnee kan
Dan moet je misschien wat sparen want het is het, volgnes mij, niet waard om een al te goedkoop kaartje te kopen als je er muziek mee wilt maken, met wat meer geld koop je veel betere kaarten...
Aldus.
pi_12694906
quote:
Ja, ik had hetzelfde probleem. Maar sinds ik deze kaart erin heb geprikt afgelopen vrijdag, is m'n probleem volledig opgelost!

http://www.m-audio.com/products/m-audio/audiophile.php

pi_14365008
Ik zie heel vaak Cubase SX terug komen in allerlei berichten. Ik ben inmiddels al 15 jaar een trouwe cubase gebruiker en wil toch even aangeven dat ik liever met de vst32 werk. In SX zitten allerlei nieuwe mogelijkheden, maar het werkt allemaal zo omslachtig. Laat mij maar lekker met vst werken of liever nog met score op de falcon. Helaas moet ik overstappen ivm de plugins.
Wat betreft de geluidskaart ... Begin niet aan een terratec, dat is vragen om problemen. Als goedkope kaart werkt de audigy 2zs heel goed en wil je wat meer uitgeven, dan zou ik een m-audio nemen. Laatst genoemde vind ik overigens wel aan de dure kant.
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:41:41 #21
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_14370217
ik heb zelf ook de maudio audiophile 2496 en die werkt echt als een trein. waarschijnlijk ga ik binnenkort ook werken met de spdif in/outs, ben echt heel benieuwd!

de latency is echt nihil, ik heb een 1,7ghz en 512 mbram en dan gaat het echt super!!

pi_14879072
Kijk voor een USB Audio/Midi oplossing eens naar Edirol; onderdeel van Roland. Heb zelf een UA-5, en dit zijn echt hele goede geluidsoplossingen voor een redelijke prijs. Verkrijgbaar in de betere muziekhandel.

http://www.edirol.com/products/audio.html

Suc-7

pi_15793089
Ik heb een laptop met een onboard kaart met een bagger latency, helpt het dan om bivoorbeeld een Tascam US-122 op de USB aan te sluiten.

Groet Erwin

maandag 29 december 2003 @ 13:30:34 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15793590
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
ik heb zelf ook de maudio audiophile 2496 en die werkt echt als een trein. waarschijnlijk ga ik binnenkort ook werken met de spdif in/outs, ben echt heel benieuwd!

de latency is echt nihil, ik heb een 1,7ghz en 512 mbram en dan gaat het echt super!!

Volgens mij zit de latency dik onder de 8ms, dus dat zit wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')