abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 22:53:35 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_12392765
Eigenlijk weer oud nieuws, ontdekte ik later, maar geheel aan mijn neus voorbij gegaan, namelijk de reunie van The Doors.
Op aandringen van motorfabrikant Harley Davidson, die hun 100 jarig bestaan wouden vieren op 8 december 2002, besloten de 3 overgebleven leden (Krieger, Densmore en Manzarek) weer eens de instrumenten uit de kast te halen. Overigens hebben ze nooit stil gezeten, want ze maakten al die tijd nog muziek.
8 december vonden ze wel een leuke datum, want dan was een of andere incarnatie van Boedha in Japan verlicht geraakt, en was John Lennon vermoord en Jim morrison's verjaardag. Als dat geen toeval was, vonden de 3 overgebleven Doorsleden.

Dit jaar touren de Doors in een nieuwe bezetting over deze planeet, met afwisselend Scot Weiland (Stone Temple Pilots), Ian Astbury (the Cult) en Scott Tapp (Creed) achter de microfoon. Dat moet een feest gaan worden.

Meer info:
Coors Light Mountain Festival
Doors website

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_12392901
het zijn toch alleen Robby en Ray nog maar? Ik dacht dat John niet mee zou doen met die tour?

ach ik ga iig niet kijken. The Doors waren leuk, maar zo'n revival zonder Jim hoef ik echt niet te zien...want als ik eerlijk ben vond ik Jim de persoon die de magie aan de muziek gaf, de uitstraling aan de band. Vond ik Robby, Ray en John nou zulke geweldige muzikanten...niet echt..

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_12393080
Neej!! Niet met die gozer van Creed
pi_12393127
Het is WILDEN vieren!Gebruik toch eens redelijk nederlands!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:06:51 #5
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_12393188
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:05 schreef LowJoe het volgende:
Het is WILDEN vieren!Gebruik toch eens redelijk nederlands!
Fok de gramatica
het gaat om de essentie van de boodschap & niet hoe je het spelt
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_12393978
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:58 schreef TearSong het volgende:
het zijn toch alleen Robby en Ray nog maar? Ik dacht dat John niet mee zou doen met die tour?
John Densmore heeft alleen meegedaan met het VH1 optreden een paar jaar terug (de "A Celebration" DVD geloof ik). Hij is toen wel gevraagd door Ray & Robby om mee te doen met de tour met Astbury, maar door een of andere infectie aan z'n hand kon ie toen niet mee doen. Dus hebben R+R Stewart Copeland d'r bij gehaald, maar die is er na een paar maanden ook uitgekickt geloof ik.

Ik zou het op zich wel willen zien, niet dat ik een supergrote Doors fan ofzo ben, maar ik kan de muziek wel waarderen. Dat instrumentale middenstuk van Light My Fire is toch geniaal - en daar heeft Jim volgens mij maar weinig mee te maken gehad... Maar ja, mochten ze in NL optreden (wat mij eerlijk gezegd al behoorlijk onwaarschijnlijk lijkt) dan zullen de kaartjes wel gruwelijk duur zijn....

Nee.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 01:08:09 #7
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_12396317
Ja, instrumentaal gezien waren de Doors echt geweldig. Iedereen loopt die Jim Morrison zo de hemel in te prijzen, terwijl die vent echt niet zo geweldig was. Hij was gewoon een emotioneel labiele alcoholverslaafde psychoot die bij tijd en wijlen wat in de microfoon stond te blaten.
pi_12445565
Zangers die dus meegedaan hebben op het geweldige tribute album Stoned Immaculate. Die van The Cult is dan wel een van de fijnere voor dit werk
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 09:53:30 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12450048
Grappig, ik vond er nog een out topic over: The Doors weer bij elkaar... waarin dat bijelkaar komen ook al aangehaald werd.

pi_12450123
Ze hebben vorig jaar op de 25e sterfdag van Jim ook met zijn 3-en opgetreden in Parijs. Dacht ook dat ze nu maar met 2 verder gingen..
pi_12450453
Jim Morrisson is ondertussen al langer dan 30 jaar overleden by the way. Densmore heeft de rest aangeklaagd voor het gebruik van de naam "The Doors". Wat trouwens ook de ouders van de overleden geliefde van Jim en de ouders van Jim ook hebben gedaan. Je kunt de muziek van de The Doors goed vinden, maar zonder de gedichten en teksten van Jim waren ze niet zo groot geworden. Luister eens naar wat hij zegt en zingt op de nummers of lees de dingen die hij geschreven heeft, maar nooit uitgebracht of gepubliceerd heeft. Prachtig werk... Dan kun je nog zo mooi gitaar spelen en pielen op een orgel..zonder teksten haal je het niet... Het is een samenwerking geweest.
Ik ben van mening dat je nooit meer die chemie terug kan halen die er toen was...
pi_12450484
Heb ik net gepost en nu weet ik het weer!! De reden dat ze nu weer samen gaan spelen heeft te maken met dat het de 60ste verjaardag zou zijn van Jim Morrisson.
Hij is 27 geworden dus reken maar uit...
pi_12451895
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:23 schreef Vaakje het volgende:
Jim Morrisson is ondertussen al langer dan 30 jaar overleden by the way.
Je hebt gelijk Stom..

En over de teksten.. Krieger heeft veel teksten geschreven voor de "hitjes". Dit was dus ook een grote bijdrage aan de bekendheid van The Doors.

pi_12452860
Daar heb jij weer gelijk in... Ik ben gewoon een onwijze fan van de teksten van Jim...
pi_12454756
Eerlijk gezegd vind ik al het gedoe om die Doors-reunie nogal genant. Ik denk dat Jim zich momenteel in z'n graf op Pere Lachaise omdraait nu zowel Densmore als de familie Morrison de andere twee bandleden hebben aangeklaagd.

Morrison turns in his grave: The Doors are reunited.. sort of

The Doors sued - New line-up accused of "malicious misappropriation

Zonde, want het blijft mooie muziek. Maar goed, zo'n reunie met nog maar 2 originele bandleden, dat kan ook haast alleen maar tegenvallen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:02:04 #16
44906 merino
World of Sleepers
pi_12457016
Heb het niet gemist, zit me wel al de hele tijd kapot te ergeren aan het feit dat er nog geen Nederlands concert is aangekondigd.

Overigens heb ik gehoord dat de cover band 'L.A. Doors' kwa sound meer klinkt als de oude Doors dan deze revival. Ze spelen geloof ik nog een stuk of 4 keer in Nederland dit jaar

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_12458290
de l.a. doors klinken als een hele slechte imitatie van de doors, heb ze een keer gezien en ik vond het een soort tussen de schuifdeuren gedoe met name ook door lelijke pruiken en het herhalen van flauwe grappen die toendertijd door morrison ook gemaakt werden. heel erg slecht. ik was meer onder de indruk van wild child. die tourden een jaar of 10 geleden door nederland, de zanger heette dave brock en deed ook een auditie voor de film van oliver stone, hij leek ook echt op morrison, qua stem en mimiek. en er ontstond een hele buzz om die band heen, ze kwamen uit de states en de bladen stonden vol. dat vond ik toen wel ok. met name dus ook vanwege het sfeertje eromheen. bij de la doors had ik het idee dat ik naar matig wassen beelden museum stond te kijken.
pi_12458626
En wat vinden jullie van The Bootleg Doors?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:05:39 #19
44906 merino
World of Sleepers
pi_12458762
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:48 schreef rheingold het volgende:
de l.a. doors klinken als een hele slechte imitatie van de doors, heb ze een keer gezien en ik vond het een soort tussen de schuifdeuren gedoe met name ook door lelijke pruiken en het herhalen van flauwe grappen die toendertijd door morrison ook gemaakt werden. heel erg slecht. ik was meer onder de indruk van wild child. die tourden een jaar of 10 geleden door nederland, de zanger heette dave brock en deed ook een auditie voor de film van oliver stone, hij leek ook echt op morrison, qua stem en mimiek. en er ontstond een hele buzz om die band heen, ze kwamen uit de states en de bladen stonden vol. dat vond ik toen wel ok. met name dus ook vanwege het sfeertje eromheen. bij de la doors had ik het idee dat ik naar matig wassen beelden museum stond te kijken.
owhk, bespaard me weer een teleurstelling dan
komt dat Wild Child nog wel es in Europa dan ??
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_12459132
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:05 schreef merino het volgende:

[..]

owhk, bespaard me weer een teleurstelling dan
komt dat Wild Child nog wel es in Europa dan ??

geen flauw idee eigenlijk, het is echt al minstens 10 jaar geleden.
pi_13905622
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:58 schreef Icicle het volgende:
Ze hebben vorig jaar op de 25e sterfdag van Jim ook met zijn 3-en opgetreden in Parijs.
Dat was al in 2001.. Met alleen Ray M en Siddons, de manager. Robbie en John waren er niet bij.. ík wel
  woensdag 15 oktober 2003 @ 21:49:34 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13906076
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:42 schreef Zander het volgende:
Zonde, want het blijft mooie muziek. Maar goed, zo'n reunie met nog maar 2 originele bandleden, dat kan ook haast alleen maar tegenvallen.
Ja, dat denk ik ook. Zeker voor een band wiens uitstraling toch voor een groot deel te maken had met 1 man die er nooit meer bij zal zijn. Het zijn simpelweg The Doors niet voor mij op deze manier. Eigenlijk net zoals Queen Queen niet is zonder Freddy Mercury.

The Doors met Jim Morrisson had ik graag willen zien als ik daar niet veel te jong voor was geweest, maar dit hoeft niet voor mij.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 23 oktober 2003 @ 22:13:37 #23
71947 Jdm
Bla Bla Bla
pi_14091477
heb 2 kaartjes brussel 13 december voor the doors of the 21.
dat ook zonder jim gewoon geweldig zal worden. ian (the cult)
komt heel aardig in de buurt met zijn zang. en daarbij komt dat het
meer de sfeer zal zijn die geweldig is. heb het een en ander gelezen over de tour en de concerten die ze gegeven hebben waren zeer goed
dat komt ook omdat iedereen die daar zal zijn met zijn gedachten bij diegene zal die er niet meer is (jim) . ik ben in parijs bij een persconferentie van elektra geweest waar ray en bill de sprekers waren
en jim was er gewoon ook, wel in gedachten maar hij was er .
ik weet een ding zeker dat concert word geweldig.
en als je zin hebt er zijn nog kaarten voor ray,robby en ian astbury
dus voor de liefhebbers kijk op www.sherpa.be daar kun je ze reseveren
en ze worden nog netjes thuis gestuurd ook. het concert op 13dec is in brussel in het Forest National....
The Future Is Shit And The End Is Always Near...
  donderdag 23 oktober 2003 @ 22:22:21 #24
44906 merino
World of Sleepers
pi_14091727
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 22:13 schreef Jdm het volgende:
heb 2 kaartjes brussel 13 december voor the doors of the 21.
dat ook zonder jim gewoon geweldig zal worden. ian (the cult)
komt heel aardig in de buurt met zijn zang. en daarbij komt dat het
meer de sfeer zal zijn die geweldig is. heb het een en ander gelezen over de tour en de concerten die ze gegeven hebben waren zeer goed
dat komt ook omdat iedereen die daar zal zijn met zijn gedachten bij diegene zal die er niet meer is (jim) . ik ben in parijs bij een persconferentie van elektra geweest waar ray en bill de sprekers waren
en jim was er gewoon ook, wel in gedachten maar hij was er .
ik weet een ding zeker dat concert word geweldig.
en als je zin hebt er zijn nog kaarten voor ray,robby en ian astbury
dus voor de liefhebbers kijk op www.sherpa.be daar kun je ze reseveren
en ze worden nog netjes thuis gestuurd ook. het concert op 13dec is in brussel in het Forest National....
damn wat wil ik daar eigenlijk wel graag heen. Maar ja voor 44 euro en een treinticket gaat erg lastig worden een maatje te vinden die naar die rock dinosourussen wil gaan
Nja, Jim is ook nu in mijn gedachten, heb ik niet eens voor nodig. Bovendien, mijn doors walhalla is altijd nog San Fransisco, kleine setting en iedereen aan de LSD....
pi_14105375
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:42 schreef Icicle het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Stom..

En over de teksten.. Krieger heeft veel teksten geschreven voor de "hitjes". Dit was dus ook een grote bijdrage aan de bekendheid van The Doors.

Krieger heeft 'light my fire' in z'n eentje geschreven, behalve het orgelstuk, dat uiteraard van Manzarek is. En het enige optreden van de Doors in Nederland deed Morisson niet mee, en de meesten hebben hem niet gemist......

en die meneer die zegt dat de essentie van de boodschap belangrijker is dan correct taalgebruik: cha truch naa sgool jogghie!!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')