Dit jaar touren de Doors in een nieuwe bezetting over deze planeet, met afwisselend Scot Weiland (Stone Temple Pilots), Ian Astbury (the Cult) en Scott Tapp (Creed) achter de microfoon. Dat moet een feest gaan worden.
ach ik ga iig niet kijken. The Doors waren leuk, maar zo'n revival zonder Jim hoef ik echt niet te zien...want als ik eerlijk ben vond ik Jim de persoon die de magie aan de muziek gaf, de uitstraling aan de band. Vond ik Robby, Ray en John nou zulke geweldige muzikanten...niet echt..
quote:Fok de gramatica
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:05 schreef LowJoe het volgende:
Het is WILDEN vieren!Gebruik toch eens redelijk nederlands!
quote:John Densmore heeft alleen meegedaan met het VH1 optreden een paar jaar terug (de "A Celebration" DVD geloof ik). Hij is toen wel gevraagd door Ray & Robby om mee te doen met de tour met Astbury, maar door een of andere infectie aan z'n hand kon ie toen niet mee doen. Dus hebben R+R Stewart Copeland d'r bij gehaald, maar die is er na een paar maanden ook uitgekickt geloof ik.
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:58 schreef TearSong het volgende:
het zijn toch alleen Robby en Ray nog maar? Ik dacht dat John niet mee zou doen met die tour?
Ik zou het op zich wel willen zien, niet dat ik een supergrote Doors fan ofzo ben, maar ik kan de muziek wel waarderen. Dat instrumentale middenstuk van Light My Fire is toch geniaal - en daar heeft Jim volgens mij maar weinig mee te maken gehad... Maar ja, mochten ze in NL optreden (wat mij eerlijk gezegd al behoorlijk onwaarschijnlijk lijkt) dan zullen de kaartjes wel gruwelijk duur zijn....
quote:Je hebt gelijk
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:23 schreef Vaakje het volgende:
Jim Morrisson is ondertussen al langer dan 30 jaar overleden by the way.
En over de teksten.. Krieger heeft veel teksten geschreven voor de "hitjes". Dit was dus ook een grote bijdrage aan de bekendheid van The Doors.
Morrison turns in his grave: The Doors are reunited.. sort of
The Doors sued - New line-up accused of "malicious misappropriation
Zonde, want het blijft mooie muziek. Maar goed, zo'n reunie met nog maar 2 originele bandleden, dat kan ook haast alleen maar tegenvallen.
Overigens heb ik gehoord dat de cover band 'L.A. Doors' kwa sound meer klinkt als de oude Doors dan deze revival. Ze spelen geloof ik nog een stuk of 4 keer in Nederland dit jaar
quote:owhk, bespaard me weer een teleurstelling dan
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:48 schreef rheingold het volgende:
de l.a. doors klinken als een hele slechte imitatie van de doors, heb ze een keer gezien en ik vond het een soort tussen de schuifdeuren gedoe met name ook door lelijke pruiken en het herhalen van flauwe grappen die toendertijd door morrison ook gemaakt werden. heel erg slecht. ik was meer onder de indruk van wild child. die tourden een jaar of 10 geleden door nederland, de zanger heette dave brock en deed ook een auditie voor de film van oliver stone, hij leek ook echt op morrison, qua stem en mimiek. en er ontstond een hele buzz om die band heen, ze kwamen uit de states en de bladen stonden vol. dat vond ik toen wel ok. met name dus ook vanwege het sfeertje eromheen. bij de la doors had ik het idee dat ik naar matig wassen beelden museum stond te kijken.
quote:geen flauw idee eigenlijk, het is echt al minstens 10 jaar geleden.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:05 schreef merino het volgende:[..]
owhk, bespaard me weer een teleurstelling dan
komt dat Wild Child nog wel es in Europa dan ??
quote:Dat was al in 2001.. Met alleen Ray M en Siddons, de manager. Robbie en John waren er niet bij.. ík wel
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:58 schreef Icicle het volgende:
Ze hebben vorig jaar op de 25e sterfdag van Jim ook met zijn 3-en opgetreden in Parijs.
quote:Ja, dat denk ik ook. Zeker voor een band wiens uitstraling toch voor een groot deel te maken had met 1 man die er nooit meer bij zal zijn. Het zijn simpelweg The Doors niet voor mij op deze manier. Eigenlijk net zoals Queen Queen niet is zonder Freddy Mercury.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:42 schreef Zander het volgende:
Zonde, want het blijft mooie muziek. Maar goed, zo'n reunie met nog maar 2 originele bandleden, dat kan ook haast alleen maar tegenvallen.
The Doors met Jim Morrisson had ik graag willen zien als ik daar niet veel te jong voor was geweest, maar dit hoeft niet voor mij.
quote:damn wat wil ik daar eigenlijk wel graag heen. Maar ja voor 44 euro en een treinticket gaat erg lastig worden een maatje te vinden die naar die rock dinosourussen wil gaan
Op donderdag 23 oktober 2003 22:13 schreef Jdm het volgende:
heb 2 kaartjes brussel 13 december voor the doors of the 21.
dat ook zonder jim gewoon geweldig zal worden. ian (the cult)
komt heel aardig in de buurt met zijn zang. en daarbij komt dat het
meer de sfeer zal zijn die geweldig is. heb het een en ander gelezen over de tour en de concerten die ze gegeven hebben waren zeer goed
dat komt ook omdat iedereen die daar zal zijn met zijn gedachten bij diegene zal die er niet meer is (jim) . ik ben in parijs bij een persconferentie van elektra geweest waar ray en bill de sprekers waren
en jim was er gewoon ook, wel in gedachten maar hij was er .
ik weet een ding zeker dat concert word geweldig.
en als je zin hebt er zijn nog kaarten voor ray,robby en ian astbury
dus voor de liefhebbers kijk op www.sherpa.be daar kun je ze reseveren
en ze worden nog netjes thuis gestuurd ook. het concert op 13dec is in brussel in het Forest National....
quote:Krieger heeft 'light my fire' in z'n eentje geschreven, behalve het orgelstuk, dat uiteraard van Manzarek is. En het enige optreden van de Doors in Nederland deed Morisson niet mee, en de meesten hebben hem niet gemist......
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:42 schreef Icicle het volgende:[..]
Je hebt gelijk
Stom..
En over de teksten.. Krieger heeft veel teksten geschreven voor de "hitjes". Dit was dus ook een grote bijdrage aan de bekendheid van The Doors.
en die meneer die zegt dat de essentie van de boodschap belangrijker is dan correct taalgebruik: cha truch naa sgool jogghie!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |