abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12601187
Straight Ahead heeft best leuke nummertjes nog...
Unknown Road vind ik net een beetje een overgangsalbum tussen hoe Pennywise in het begin klonk en hoe ze door de jaren zijn gaan klinken. UR is een beetje van beiden, maar samen dus eigenlijk net niets

Is trouwens ook de cd die ik het minst geluisterd hebt (cds na Straight Ahead niet meegerekend) dus misschien moet ik 'em gewoon vaker luisteren...

pi_12601376
Alleen het eerste nr is al geweldig van Unknown Road. Eerste die piano en dan ineens coole muziek....

PW zelf zegt ook dat UR hun beste cd is.

pi_12602022
Hoewel ik Unkown Road al een enorm constant album vind, zijn voor mij de favorieten:

Unknown Road, It's Up To Me, You Can Demand, Nothing, City Is Burning en Dying To Know.

Wat mij opviel toen ik de cd al een tijdje had, is dat Jason alleen bij de nummers 'It's Up To Me' en 'Tester' de basstracks heeft verzorgd. Verrassend genoeg wordt daarom even later de naam van z'n opvolger in het stuk genoemd.

Later heb ik backstage dit nog even kunnen bemachtigen:

Take no prisoners... take no shit!
pi_12602320
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:13 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Hoewel ik Unkown Road al een enorm constant album vind, zijn voor mij de favorieten:

Unknown Road, It's Up To Me, You Can Demand, Nothing, City Is Burning en Dying To Know.

Wat mij opviel toen ik de cd al een tijdje had, is dat Jason alleen bij de nummers 'It's Up To Me' en 'Tester' de basstracks heeft verzorgd. Verrassend genoeg wordt daarom even later de naam van z'n opvolger in het stuk genoemd.

Later heb ik backstage dit nog even kunnen bemachtigen:

[afbeelding]

Mja, die nummers zijn gewoon cool. Vet @ Randy handtekening btw!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 15:40:44 #55
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12606077
Van Unknown Road zijn de eerste 5 nummers heel goed, en daarna wordt het ineens zeer slecht. Nothing gaat nog wel.
Als het hele album zo goed was als de eerste 5 nummers, dan was het wel m'n favoriete album geweest.
pi_12606141
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:40 schreef Ixnay het volgende:
Van Unknown Road zijn de eerste 5 nummers heel goed, en daarna wordt het ineens zeer slecht. Nothing gaat nog wel.
Als het hele album zo goed was als de eerste 5 nummers, dan was het wel m'n favoriete album geweest.
Dying to know is #9 en vind ik erg goed. Sommige nummers zijn minder, maar echt niet veel minder. Maar dat heeft Straight Ahead ook, hoewel ik daar de nummers die minder goed zijn ook gelijk een stuk slechter.
pi_12606411
Jah klopt, ik zet Straight Ahead ook altijd af na "Just for you"
pi_12606889
Ik ben het daar eigenlijk maar gedeeltelijk mee eens. De laatste nummers van zowel UR als SA zijn na enkele luisterbeurten best te pruimen. Vooral de laatste paar nummers van UR hebben zeker qua tekst erg veel waarde wat mij betreft. Bovendien is de bonustrack op de UR ook wel grappig. Het is een van de eerste nummers die Pennywise ooit maakte en heet officieel "Slowdown"

Wat Straight Ahead betreft, die vind ik eigenlijk qua nummers vrij constant met ook aan het einde vrij redelijke nummers als Can't take anymore, American Dream en Badge Of Pride. Favorieten op dat album zijn echter: Might Be A Dream, Still Can Be Great en My Own Way.

pi_12607754
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:12 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik ben het daar eigenlijk maar gedeeltelijk mee eens. De laatste nummers van zowel UR als SA zijn na enkele luisterbeurten best te pruimen. Vooral de laatste paar nummers van UR hebben zeker qua tekst erg veel waarde wat mij betreft. Bovendien is de bonustrack op de UR ook wel grappig. Het is een van de eerste nummers die Pennywise ooit maakte en heet officieel "Slowdown"

Wat Straight Ahead betreft, die vind ik eigenlijk qua nummers vrij constant met ook aan het einde vrij redelijke nummers als Can't take anymore, American Dream en Badge Of Pride. Favorieten op dat album zijn echter: Might Be A Dream, Still Can Be Great en My Own Way.

UR is m'n favo cd en ook al zijn de nummers daar ietsjes minder, goed zijn ze altijd. De bonustrack van UR rockt inderdaad ook. Hebben ze van dat nr ook een studio-opname?

American Dream en Bagde of Pride zijn de uitschieters op het einde. Daarvoor toch wel wat minder hoor. Veel van hetzelfde. En niet op een Full-Circle maniertje.

About Time is volgens mij de kortste PW cd maar ook gelijk een die wat mij betreft echt goed constant is, en nergens echt slecht. En S/T is gewoon hun eerste cd, en ook gelijk een goede!

pi_12608033
tja, de studio opname is dus het bonusnummer Slowdown op U.R. lijkt me. Dit nummer is overigens ook wel live te vinden als je goed zoekt.
pi_12608230
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:51 schreef Dave_Mustaine het volgende:
tja, de studio opname is dus het bonusnummer Slowdown op U.R. lijkt me. Dit nummer is overigens ook wel live te vinden als je goed zoekt.
Hmmm, ja ok... kvond het naar een live opname in de studio klinken.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:36:12 #62
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12612800
De beste cd's zijn naar mijn mening S/T, About Time en Full Circle, welke de beste is zou ik niet echt kunnen zeggen

Volgens mij hadden ze toen ze Unknown Road gingen opnemen een paar goeie nummers geschreven, en wilden ze een album opnemen, en waren die paar nummers te weinig voor een heel album, en hebben ze er maar snel wat bij verzonnen.
Want na You Can Demand zet ik de cd meestal af. Die eerste nummers zijn wel erg goed, maar de rest haalt het gemiddelde omlaag waardoor ik het echt niet beter kan noemen als Straight Ahead.

pi_12613791
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:36 schreef Ixnay het volgende:
... Want na You Can Demand zet ik de cd meestal af.
Shame on you!
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 02:11:35 #64
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12622254
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:09 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Shame on you!

Ja, ik ken de andere nummers wel al allemaal goed genoeg.
  zondag 24 augustus 2003 @ 23:45:13 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12690769
Morgen is het zover.
Dat gaat vet worden.
  zondag 24 augustus 2003 @ 23:50:30 #66
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_12690927
yeah!
pi_12699304
Roel enzo, we moeten nog wel ff afspreken waar we afspreken enzo (met meeten enzo)... .
pi_12701202
Op het laatste moment hebben ik en m'n vrienden ook nog effe besloten om vanavond te gaan

Heeft iemand een recente setlist van Pennywise?
Straks effe kaartjes kopen

Is er genoeg parkeerplaats rondom de Melkweg? En hoe laat begint Pennywise zelf? Ik moet nog oefenen met m'n band vanavond. Ik denk dat dan rond 8 uur vanuit Rotterdam naar Amsterdam vertrekken. Maar ja, kziewel.

EDIT: DO'H! Is het al uitverkocht?

[Dit bericht is gewijzigd door smash789 op 25-08-2003 14:26]

pi_12707647
* -Ma3stro- is vanavond ook van de partij
pi_12720300
ja natuurlijk was pennywise uitverkocht (al heeft 't een tijd geduurt) aan de deur werden er nog wel een paar verkocht tho.. band speelde best kort? Maar das tegenwoordig altijd zo met punkbands, die mannen worden ook een dagje ouder. Ze hadden van mij nog wel 2 eigen nummres mogen doen ipv 3 covers. (nirvana mag er in blijven ;-)
pi_12725444
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:48 schreef wendydependie het volgende:
ja natuurlijk was pennywise uitverkocht (al heeft 't een tijd geduurt) aan de deur werden er nog wel een paar verkocht tho.. band speelde best kort? Maar das tegenwoordig altijd zo met punkbands, die mannen worden ook een dagje ouder. Ze hadden van mij nog wel 2 eigen nummres mogen doen ipv 3 covers. (nirvana mag er in blijven ;-)
Die mannen zijn al dik in de 30 he. Toch jammer inderdaad, terwijl ze zelf niet eens zoveel springen en alles. Kijk maar eens naar die bandleden van BR, die springen nog van hot naar her.

Mja, covers zijn leuk, maar van mij hadden ze ook wat meer oude/nieuwe (streep door wat je leuk vindt) nummers mogen spelen.

Maar twas wel vet.

pi_12743081
De cover waren gaaf!
Eerst Territorial Pissings van Nirvana en daarna nog Blitzkreig Bop van The Ramones spelen, dan kan je bij mij al bijna niks meer fout doen
pi_12751634
Kep nog niemand (Ixnay uberhaupt niet) gehoord over Matchbook Romance.

1 woord:

Teleurstellend.

Saaie muziek. Gaat van de hak op de tak, nu is dat soms niet erg maar bij deze band wel. En het pastte niet bij PW zelf.

woensdag 27 augustus 2003 @ 11:17:46 #74
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12751801
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:10 schreef =HellFire= het volgende:
Kep nog niemand (Ixnay uberhaupt niet) gehoord over Matchbook Romance.

1 woord:

Teleurstellend.

Saaie muziek. Gaat van de hak op de tak, nu is dat soms niet erg maar bij deze band wel. En het pastte niet bij PW zelf.

Ze staan ook op de POR michien is het wel opgelgd door Epitaph.

Maar voor derest iedereen wel een leuk avondje gehad?

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12751850
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:17 schreef TIC het volgende:

[..]

Ze staan ook op de POR michien is het wel opgelgd door Epitaph.

Maar voor derest iedereen wel een leuk avondje gehad?

Jah, ze *moesten* wel mee zeker... twas hun eerste keer in Nederland trouwens.

En ja, het voelde weer goed aan die avond.

We zijn uitgenodigd om langs te komen backstage van ze, naja, zal wel superdruk worden maarja. Toch effe proberen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')