quote:
Southern Californias quintessential punk rock band raises From the Ashes with a fury! Pennywise has returned with a stunning new album that reiterates their position at the top of the punk rock food chain. From the Ashes is a fourteen-track onslaught that hits you square in the face and doesnt let up! Songs like Waiting, Holiday in the Sun and God Save the U.S.A. display this bands seasoned, politically-informed writing style that just keeps getting better with every album. Following 2001s Land of the Free? wasnt going to be an easy task, but with From the Ashes, this band has truly pulled it off!1. Now I Know
2. God Save The USA
3. Something To Change
4. Waiting
5. Salvation
6. Look Who You Are
7. Falling Down
8. Holiday In The Sun
9. This Is Only A Test
10. Punch Drunk
11. Rise Up
12. Yesterdays
13. Change My Mind
14. Judgment Day
Anyways, againsthegrain kijkt teveel TMF met z'n Jim opmerking.
Maar waar haal je deze inleidende tekst vandaan? De persoon die dat geschreven heeft moeten ze echt een schop geven
[Dit bericht is gewijzigd door againstthegrain op 11-08-2003 22:58]
quote:http://www.epitaph.com/bands/index.php?id=324
Op maandag 11 augustus 2003 22:57 schreef againstthegrain het volgende:
Jah sorry...Maar waar haal je deze inleidende tekst vandaan? De persoon die dat geschreven heeft moeten ze echt een schop geven }:l
De Epitaph site zelf. .
quote:Shameless advertising he.
Op maandag 11 augustus 2003 22:59 schreef againstthegrain het volgende:
Lekker dan...
Nogmaals:
quote:Fuck this fuck authority fuck the goverment is al bijna Slipknot style helaas... Vaak luisteren de koters waar je het over hebt ook naar Slipknot.
Op maandag 11 augustus 2003 23:02 schreef bubbelbobbel het volgende:
less talk more rock please!
ik hoor wel wat ik van het album vind nadat ik het heb gehoord, en niet uitgaande van een of ander dom geblaat. Land of the free vonnik ik persoonlijk minders, ik vond hem eentonig en saai (jah zelfs voor pennywise) ik misde de "leuke" stukjes zoals een beetje boeiende breaks, leuke melodielijntjes, of riffs ala minor threat zoals vroeger veel werd gedaan....kortom land of the free vonnik niet echt wat. wel een pluspunt dat een grote band zo'n zwaar politiek album neerzet, das wel een goed voor die kleine kotertjes die er naar luisteren....
quote:Mee eens. De good ol' PW times halen ze niet meer terug.
Op maandag 11 augustus 2003 23:08 schreef bubbelbobbel het volgende:
ik heb net dat mpo3tje geluisterd , die en samen met dat mp3tje wat bij die laatste punk o rama zat, betreur ik het wer waarom jim weer die effecten over zijn mic heeft hangen en waarom fletcher zo'n dikke distortion erover heen heeft hangen, waarom hebben ze niet dat rauwere en scheurendere soound van vroeger....?
quote:Hehe. Die nummers vind je vooral op de S/T, Unknown Road en About Time. Full Circle is een en al PMA. En NMA denk ik.
Jah die dikke aanzet tot fuck goverment fuck USA was ook meteen het grootste minpunt van land of the free, het zat er te dik bovenop, ik ben echt zwaar pennywise fan, maar vooral vanwege die PMA nummer, positive mental attitude....! en niet die zware sociale nummers...
De PMA shit die jij opnoemde is afkomstig van Jason. Maarja.. die is er niet meer he.
quote:Wie weet zijn ze live nog steeds goed?
Op maandag 11 augustus 2003 23:13 schreef bubbelbobbel het volgende:
jep jep,, muziek uit lang vervlogen tijden....ik denk ookd at ik gewoon wat ouder ben om alleen maar pennywise te waarderen,....you sneeze, you bleeze thats the way it goes...
quote:Dat had jij de vorige keer ook gezegd in het andere PW topique geloof ik.
Op maandag 11 augustus 2003 23:21 schreef bubbelbobbel het volgende:
laatste keer dat ik ze zag was in 2001 dacht ik, leuke show jah, ik ga niet omdat ik zwaar blut ben.
als je gaat let er eens op of ze weer ergens halverwege een nummer stoppen en dan fletcher vraagt of "dat ene kind"wel in orde is en niet verpletterd is in de pit. Wanneer alles weer goed gaat gaan ze weer verder met spelen, dat geintje doen ze echt altijd =)
Ohj ze praten soms teveel ik bedoel als ze 10 min gaan verspillen met een discussie welk nummer we willen horen.....blaat !
maarre als je gaat veel plezier!
En discussies doen bands wel vaker... soms te vaak.
En dank je wel. Kga ze 2 x zien. Melkweg en Pukkelpop.
quote:Zo erg is Land Of The Free nou ook al weer niet.
Op maandag 11 augustus 2003 23:02 schreef bubbelbobbel het volgende:
less talk more rock please!
ik hoor wel wat ik van het album vind nadat ik het heb gehoord, en niet uitgaande van een of ander dom geblaat. Land of the free vonnik ik persoonlijk minders, ik vond hem eentonig en saai (jah zelfs voor pennywise) ik misde de "leuke" stukjes zoals een beetje boeiende breaks, leuke melodielijntjes,
quote:Pennywise die ala Minor Threat speelt? Noem dan eens wat Pennywise nummers die als Minor Threat klinken.
of riffs ala minor threat zoals vroeger veel werd gedaan....kortom land of the free vonnik niet echt wat. wel een pluspunt dat een grote band zo'n zwaar politiek album neerzet, das wel een goed voor die kleine kotertjes die er naar luisteren....
50% politieke nummers zou cool zijn, maar bij Pennywise is het 80% politiek en van de 20% die er overblijft, is 15% indirect politiek gericht, zoals bijvoorbeeld Same Old Story.
Wel leuk om die kotertjes aan het denken te zetten, er luisteren ook sk8rr boyz van 14 naar Pennywise, en die denken alleen, stoere muziek, maar weten totaal niet waar het over gaat.
Fuck Authority? O wat leuk, maar wat willen ze nou eigenlijk zeggen met dat nummer? Dat weten ze niet (de meerderheid dan).
quote:Dat is juist altijd de Pennywise stijl geweest. Hard raggen en de stem komt er net bovenuit.
Op maandag 11 augustus 2003 23:08 schreef bubbelbobbel het volgende:
ik heb net dat mpo3tje geluisterd , die en samen met dat mp3tje wat bij die laatste punk o rama zat, betreur ik het wer waarom jim weer die effecten over zijn mic heeft hangen en waarom fletcher zo'n dikke distortion erover heen heeft hangen, waarom hebben ze niet dat rauwere en scheurendere soound van vroeger....?
quote:Pennywise zegt niet fuck USA, ze zijn juist heel erg voor de USA, maar tegen de regering ervan.
Jah die dikke aanzet tot fuck goverment fuck USA was ook meteen het grootste minpunt van land of the free, het zat er te dik bovenop,
quote:Dat ben ik met je eens, ze zouden meer "PMA" nummers moeten maken, zoals vroeger, en minder politieke nummers.
ik ben echt zwaar pennywise fan, maar vooral vanwege die PMA nummer, positive mental attitude....! en niet die zware sociale nummers...
Pennywise is juist bekend geworden omdat ze 3 keer achter elkaar een goed album hebben gemaakt.
Self-Titled was al vrij succesvol. Bij Unknown Road was het al een van de grotere SoCal punkrock bands. En na About Time hoorde het echt tot de punkrock topbands, samen met NOFX, Offspring, Bad Religion etc. Bij de Unknown Road tour was The Offspring nog het kleine voorprogramma bandje van Pennywise.
De zelfmoord van Jason heeft (misschien grof, maar waar) de band alleen maar bekender gemaakt. Full Circle weer een groot succes. Misschien een beetje een Pim/LPF-effect.
Na de dood van Jason zijn er ook minder of bijna geen PMA nummers meer gemaakt, omdat Jason degene was die deze schreef. Zoals Hellfire ook al zei, lees ik nu.
Straight Ahead was erg politiek beladen, maar nog geen echt politiek album. Land Of The Free wel. From The Ashes is weer iets minder, ik denk dat het tussen Straight Ahead en LOTF in ligt.
quote:Vet(te) nummer(s), idd.
Op maandag 11 augustus 2003 23:20 schreef againstthegrain het volgende:
Hee bubbelbobbel: door je sig heb ik dat cd-tje waar de Pennywise versie van 'Don't care/live fast/die young' er nog eens bijgepakt...
Heerlijk nummer is dat toch
quote:Me too.
Op maandag 11 augustus 2003 23:23 schreef =HellFire= het volgende:
Kga ze 2 x zien. Melkweg en Pukkelpop.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 12-08-2003 02:58]
Edit: Beetje in de stijl van PW dus... past er misschien beter bij.
quote:Ze zouden touren, maar hebben afgezegd.
Op woensdag 13 augustus 2003 15:19 schreef wendydependie het volgende:
waren ze aan 't touren dan? good riddance roelz
quote:Wrom eik?.... ach ze touren eind dit jaar of anders volgend jaar wel weer in Europa. Ik zal er dan zijn...
Op woensdag 13 augustus 2003 15:27 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ze zouden touren, maar hebben afgezegd.
Maar goed, ontopic plz. Tenzij er niks meer over PW te lullen valt.
Toen ik hem voor de eerste keer hoorde vond ik hem zelfs slecht, maar nu vind ik hem wel redelijk. Alleen hoe hij dat zingt "waiiitiiiiing" is een beetje irritant.
quote:Ach Waiting heeft tenminste nog een eigen sound... dat vind ik gelukkig nog wel een pluspunt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:44 schreef Ixnay het volgende:
Waiting is de nieuwe single van Pennywise.
Er staan genoeg betere nummers op het nieuwe album.Toen ik hem voor de eerste keer hoorde vond ik hem zelfs slecht, maar nu vind ik hem wel redelijk. Alleen hoe hij dat zingt "waiiitiiiiing" is een beetje irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |