haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 19:13 |
Een 4 liter diesel in een 911 ![]() ![]() 6 cilinder quote:De rest lezen: http://www.spiggl.de/spiggl_porsche_gtd Ik vind het geen probleem. Ik zie niet in waarom een merk niet z'n horizon mag verbreden. Argumenten dat een diesel niet in een porsche kan, omdat het porsche het nooit had vind ik onzin. We danken de boxster en de 928 aan afwijkende beslissingen, een merk moet meegaan met de toekomst. Stilstaan is achteruitgang, en de diesel is de diesel niet meer. | |
deepthroat | maandag 11 augustus 2003 @ 19:17 |
doe mij maar gewoon ferrari | |
dr.dunno | maandag 11 augustus 2003 @ 19:17 |
quote:vet, ja waarom niet; audi kwam toch ook uit met een s8 diesel die de 0-100 in 5.2s deed ofzo? (laatst nog op dit forum); rijdt een stuk economischer en kunnen ze die gelijk in hun terreinsportwagen schroeven voor de liefhebbers ![]() en dan nog een 300pk 6cilinder 24-klepper diesel ervan maken... ik ben benieuwd [Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 11-08-2003 19:19] | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 19:18 |
quote:ja sukkel, wat jij wil | |
deepthroat | maandag 11 augustus 2003 @ 19:23 |
quote:haaahaha ![]() | |
SAF | maandag 11 augustus 2003 @ 19:26 |
Er zitten 6 turbos op, dus intotaal 1,8 bar aan boost. Lekker | |
Ultimora | maandag 11 augustus 2003 @ 19:28 |
quote:audi S8 is gewoon benzine hoor.. 4.2 V8 | |
ThaFreak | maandag 11 augustus 2003 @ 19:31 |
tja jammer is dat dan! | |
renkie | maandag 11 augustus 2003 @ 19:53 |
quote:Je bedoelt de nieuwe A8 | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 20:01 |
quote:Ja, jij bent zo'n bikkel die zegt als iemand je die porsche wil geven 'oe nee, eng eng, weg weg!' | |
ThaFreak | maandag 11 augustus 2003 @ 20:04 |
quote:ben zowiezo niet dol op de nieuwe porsche's en dan gaan ze er ook nog een diesel in stoppen, ![]() mijn eerste kots-smilie, maar is hier heel terecht | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 21:45 |
ghehee... een Cayenne D lijkt dan haast logisch. De meest verguisde porsche allertijden ![]() | |
Googolplexian | maandag 11 augustus 2003 @ 21:53 |
jahoor ![]() Iedereen die dat okay vindt heeft er vast ook geen problemen mee om een trekhaak op een Ferrari te monteren. Da's toch niet de funktie van een Porsche... dieselen. Ik zie me al aankomen bij het benzinestation. | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 21:57 |
quote:reken anders maar dat die diesel snel is ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 11-08-2003 21:58] | |
Tjabbo | maandag 11 augustus 2003 @ 21:58 |
gaaf initiatief zeg! Elke cylinder zijn eigen turbo. dat belooft wat. lijkt me gaaf. | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 21:59 |
quote:Precies!!! Die diesels van tegenwoordig zijn hastikke puik! Cool dat porsche er een sportmotor van weet te kunnen maken. Al een prestatie opzich! Respect | |
Googolplexian | maandag 11 augustus 2003 @ 22:05 |
Ben benieuwd hoe jullie reageren als Ferrari dit gaat doen. De eerste diesel die gelijkwaardig is aan zijn benzine-equivalent moet nog gebouwd worden volgens mij, maargoed. | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 22:05 |
quote:Durven ze niet kunnen ze niet | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 22:15 |
quote:De dieseltechnologie van Fiat is anders niet verkeerd hoor ![]() | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 22:16 |
quote:Dus ferarri is fiat? | |
F1908 | maandag 11 augustus 2003 @ 22:17 |
meesterlijk topic weer | |
Tjabbo | maandag 11 augustus 2003 @ 22:17 |
quote:het hoeft ook niet gelijkwaardig te zijn. er is gewoon een markt voor diesels. er is met name een groeiende markt voor sportauto's met diesel. de eerste porsche op benzine had ook geen 250pk. die zijn ook klein begonnen. En de vergelijking gaat niet op met ferrari dunkt me. die zijn wel *iets* exclusiever dan porsche imho. | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 22:18 |
quote:je vergeet de ' ![]() | |
F1908 | maandag 11 augustus 2003 @ 22:18 |
quote:op verzoek ![]() | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 22:19 |
quote:Fiat is het moederconcern van Ferrari. Lijkt me dat Ferrari daar eventuele dieseltechnologie vandaan zou halen ![]() | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 22:21 |
quote:exclusiever wel, maar in prijs vergelijkbaar en technologisch (betrouwbaarheid...) minder | |
PeuRac | maandag 11 augustus 2003 @ 23:00 |
quote:BMW 530i en BMW 530d zijn bijna gelijk officieel is de benzine (530i) sneller, maar in de praktijk is de diesel (530d) sneller. Het zijn beide 6 cilinder lijn motoren, met vrijwel gelijke inhoud (de diesel iets minder dacht ik). En ze zijn nog bijna gelijk in aanschaf ook (scheelt iig nauwelijks iets). Dus een diesel in een Prosche 911 lijkt me best geinig. quote:Precies quote:idd en bij Prosche kunnen we wel motoren bouwen (wie heeft er anders t blok uit Audi S2 gemaakt) quote:Ook hier ben ik het er mee eens. En mocht het dan toch tegenvallen, het zei zo, maar dan kun je iig niet zeggen dat ze t niet geprobeert hebben | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 23:02 |
quote:Jep, getuigd van lef ![]() | |
Threepio | maandag 11 augustus 2003 @ 23:09 |
quote:De cayenne getuigt ook van lef. Wordt ook door iedereen afgezeken. Het is wel de beste auto in zijn segment | |
renkie | maandag 11 augustus 2003 @ 23:16 |
Porsche @ roetwolk , nice ![]() kunnen de boeren ook hun porsche op rooie diesel laten rijden | |
Googolplexian | maandag 11 augustus 2003 @ 23:49 |
quote:En hoe zou dat nou komen? | |
Tjabbo | maandag 11 augustus 2003 @ 23:54 |
quote:Door de prijs. Er is gewoonweg geen vraag naar een ferrari op diesel. Een porsche kost een fractie van de prijs en is veel makkelijker te vinden/kopen (denk aan bijv. restricties zoals op de enzo). Doordat het een goedkopere auto is is hij aantrekkelijker voor veel meer mensen. dus ook voor meer mensen die zakelijk 1 zouden willen rijden maar van de lease maatschappij diesel dienen te rijden. Die markt kunnen ze bedienen. (denk aan die snelle audi's en bmw's) | |
haaahaha | maandag 11 augustus 2003 @ 23:55 |
quote:Iets waar ferarri jaloers op kan zijn | |
Googolplexian | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:16 |
Ik denk dat Ferdinand Porsche had bedoeld als supermerk en Volkswagen voor de massa. Denk ook dat hij zich in z'n graf omdraait. Door acties als de 924 en de Volkswagen-Porsche (type weet ik effe niet) is Porsche nu op het punt dat ze hun aanbod moeten verbreden richting de massa. Met zulke acties kan je verwachten dat je snel "supercar-merk-af" bent. Stick to the program. (ben overigens erg benieuwd naar wat Jeremy Clarkson hier over te melden heeft) | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:20 |
quote:En wat is volgens jou 'the program'? Bentley bv maakte vroeger alleen raceauto's, maar ging ook van raceauto's afgeleide straatauto's (sedans) maken Dus waar begint de legacy van een merk? Lijkt mij erg conservatief. Kijk naar bmw, wat z'n toegejuigde design omgooid. Nogmaals, stilstaan is achteruit gaan. | |
Googolplexian | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:36 |
Allemaal leuk en aardig maar wat mij betreft (en dan hebben we het over m'n mening) is Porsche nu echt niet meer de sportauto van m'n dromen. Ik vind juist dat Porsche wel z'n herritage verloochend. Diesels bestaan al een tijdje waarom dan nu pas? But who needs Porsche when there is Koenigsegg? http://www.koenigsegg.com/index.asp
In het verschiet:
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 12-08-2003 00:44] | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:41 |
quote:Daar gaat het toch niet om? Het gaat hier om het feit dat een gerenomeerd merk de lef heeft om met iets op de markt te komen, wat niet 1 ander merk in hetzelfde straatje heeft durven doen. Waar staan de regels dat een sportauto een benzine motor MOET hebben? Is dat de definitie voor een sportauto? Het hebben van een benzine motor? CVT is ook op de formule 1 geprobeerd door renault, terwijl het in die tijd als iets voor bejaarden gezien werd. | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:42 |
quote:Lame, je trekt het in het belachelijke | |
Googolplexian | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:54 |
quote:Ah... Lame dus. Ik denk ik begin met "Dit is mijn mening" om dit te voorkomen. Vooralsnog laat Porsche alle kenmerken zien van een stervend ras. Wat mij betreft hoe eerder hoe beter want die stuiptrekkingen als de Cayenne (echt KEIhard opzoek naar de ultieme sportwagen, die gasten) zijn niet om aan te gluren. Je ziet ook steeds meer vrouwen Porsche rijden. Het brute is eraf. Ongeacht of het een dappere poging is; in een bak met gebroken glas springen lijkt ook dapper maar het is dom. Alle mensen die geen verstand van motortechniek hebben en horen van een Porsche Diesel zullen minder snel naar een Porsche kijken als hun keus voor een superauto WAARIN ZE GAAN OPVALLEN.. en dat zijn er nogal wat. De gedane schade aan het image van Porsche onder deze grote groep is onomkeerbaar. Je moet het ook kunnen verkopen... en niet aan mensen zonder geld met veel verstand van auto's maar aan rijke patsers. | |
Threepio | dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:22 |
quote:wat is er minder prestigieus aan een dieselmotor dan aan een benzinemotor? Zeker met de dieselmotoren van nu moet dat geen probleem zijn. Overigens is het bij Porsche tot zover ik weet ook altijd van belang geweest dat je hun auto's dagelijks zou kunnen gebruiken. Daarbij vind ik een dieselmotor best passen En de Cayenne... tsja, als je als exclusief merk wilt groeien, dan zul je het in andere segmenten moeten zoeken. En de Cayenne is verschrikkelijk duur, dus exclusief zat | |
Threepio | dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:30 |
Het slaat btw nergens op om een eventuele Porsche 911D te vergelijken met een Koenigsegg. Daar heeft Porsche de prachtige en supersnelle Carrera GT voor bedacht | |
Googolplexian | dinsdag 12 augustus 2003 @ 02:58 |
Gaat toch niet om het vergelijk van de auto's maar om het vergelijk van wat merken nu als de toekomst zien. Porsche goes diesel... Porsche goes 400 km/h... wat klinkt nou stoerder? Dus wat is nou beter voor het imago van het bedrijf? Zie jezelf nou eens in de dealer de keuze maken tussen een Porsche 911 Turbo (of zelfs GT2?) en een Porsche GTD. | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 03:00 |
quote:Dus dat porsche een model levert met een diesel houdt in dat je porsche in z'n algemeenheid niet meer kan vergelijken met merken als koeningsegg? Wees gewoon lekker conservatief, bang voor het nieuwe. Goh, ze zouden een dieselrijdende porsche bezitter eens kunnen vergelijken met een oude renault stationdiesel, oei oei oei | |
SwOoSh | dinsdag 12 augustus 2003 @ 03:05 |
deze is toch veel leuker: http://www.porsche.nl/911/911_gt2/0,6981,,00.html | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 03:06 |
quote:Ongetwijfeld. Maar dat doet niks af aan de GTD | |
Marc H | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:31 |
quote:Ach, lamborghini maakt ook al jaren tractoren, dus wat maakt dat uit. | |
Steve-O | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:33 |
quote:6 Zylinder ![]() | |
liempie | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:44 |
Van de site van Porsche : tussensprint 80 auf 120 km/h koppel : topsnelheid : Best wel indrukwekkende gegevens voor een dieseltje. Denk dat sommige topmanagers/directeuren deze Porsche wel als leaseauto zouden willen hebben. | |
Tjabbo | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:47 |
quote:Snap ik je post niet, of heb je niet gelezen? per cilinder een turbo. ![]() 6 cilinders betekend dan 6 turbos. | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:07 |
quote:Klein maar wezenlijk verschil, lamborghini is begònnen met tractoren bouwen | |
SAF | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:56 |
quote:In het duitste bericht staat (zoals Tjabbo als zei) dat elke cilinder een EIGEN turbo krijg die een boost geeft van 0,3 bar. Bij elkaar zijn dat er dus 6 met een totale boost van 1,8 bar. Dat deze motor zo goed presteerd heeft duidelijk te maken met het soort turbo's maar zeker ook het grote aantal (6). | |
Tjabbo | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:57 |
quote:Hey ik krijg ineens een geile natte droom he... let op! idee! Wat nu als we bij benzinemotoren hetzelfde geintje konden uithalen. | |
FunnyName | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:09 |
Ik had eerder een Diesel voor de Cayenne verwacht en ook een logischer stap gevonden eigenlijk.. (misschien komt die er ook wel) Verder zal deze Diesel qua prestaties niet veel onderdoen voor de Benzine versie. Op Top snelheid zal hij minder snel zijn, in de tussen acceleratie sneller. En dan heb ik het natuurlijk over de "gewone" 911. Het enige nadeel van deze 4 liter Boxer 6 turbo's diesel wat ik kan bedenken, is het tegenvallende geluid. Porsche heeft in het verleden vele "uitstapjes" gemaakt buiten het 911 gamma. Neem BV de boxer die ze in een Mooney vliegtuig hebben gehangen... Of de door vier elektrische motoren aangedreven concept auto. | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:14 |
quote:Precies!! ![]() | |
knillis | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:38 |
Porsche diesel? Porsche tractor? | |
haaahaha | dinsdag 12 augustus 2003 @ 17:02 |
quote:ja? was bekent hoor | |
Domi | dinsdag 12 augustus 2003 @ 18:48 |
hoe past dat ooit, een motorblok met 6 turbo's in de toch niet al te grote ruimte van een 911 | |
Menyo | dinsdag 12 augustus 2003 @ 19:46 |
quote: ![]() ![]() | |
bier2k3 | donderdag 18 september 2003 @ 19:18 |
quote:ja en waar laat je de oude motor dan? o wachtes... een porsche heeft de motor al achterin | |
Ballebek | donderdag 18 september 2003 @ 21:11 |
quote:Laat dat bierdrinken nou maar aan mij over en lees ff goed voordat je antwoord ![]() | |
Weurst | donderdag 18 september 2003 @ 21:44 |
Och als het even lekker rijdt als een benzine versie waarom niet? Dat ik alleen even beoordelen als ik ze beide even mag uitproberen ![]() Als je voelt hoe een speedboot op diesel vaart tov. eentje op benzine valt dat toch een beetje tegen maar met nieuwe technieken zal dat best in de buurt komen qua rijgenot. Meer koppel al vraag ik mee af of de levendigheid die zo'n sportwagen toch wel moet hebben niet een beetje verloren gaat. Dat vind ik in gewone auto's igg minder. Maar igg een ![]() ![]() | |
Ballebek | donderdag 18 september 2003 @ 21:45 |
quote:Dan wordt heeft ie tenminste kans om een echte oldtimer te worden als er over een paar jaar geen prut meer uit de grond komt ![]() |