6 cilinder
1 KKK turboladers op 0,3 bar per cilinder
740 Nm
300 pk
quote:De rest lezen:
Wer kennt es nicht, das Brüllen, das Röhren der Legende, der Boxer-Motor des Porsche 911. Ebenso das Design des Elfers, dessen Silhouette seit 1963 fast unverändert ist. Motor und Karosserie, ein Sportwagen-Mythos. 2004 steht wieder einmal ein Modellwechsel an. Aus dem 996, die interne Porschebezeichnung für den aktuellen 911, wird der 997. Weiterhin bleibt die klassische Form erhalten, trotzdem ist eine Sensation zu vermelden. Neben zwei Boxer-Motoren, mit 3,6 und 3,8 Litern Hubraum, mit Superbenzin betrieben, wird es erstmals einen 4 Liter Diesel-Boxer im 911 geben.Basistriebwerk des neuen 911 bleibt der 3,6 Liter mit 320 PS, Darüber folgt ein 3,8 Liter, als S-Version, mit 350 PS, den auch die Allradvariante C4 erhalten wird.
2005 wird den 911-Fans dann ein neuer Geruch aus den vier Endrohren der neuen Auspuffanlage in die Nase steigen, Diesel. Zurzeit entwickelt Porsche, auf Basis des altehrwürdigen Boxer, einen Diesel mit neuester Common-Rail-Technologie und Vierventil-Technik. Unterstützung erhält die Weissacher Sportwagenschmiede dabei von Alfa Romeo, weltweit führend in der innovativen Motorentechnik. Der Hubraum des neuen Diesel-Aggregats wird 4 Liter betragen, verteilt auf 6 Zylinder. Für die entsprechende Leistung sorgen sechs parallel geschaltete Mini-KKK-Turbolader, pro Zylinder einer, die mit 0,3 Bar arbeiten. Durch die Anzahl und Anordnung der Turbolader wird die bekannte Anfahrschwäche eines Turbodiesels vermieden. Die Ausbeute der Zwangsbeamtung soll bei rund 300 Pferdestärken liegen.
Ik vind het geen probleem. Ik zie niet in waarom een merk niet z'n horizon mag verbreden. Argumenten dat een diesel niet in een porsche kan, omdat het porsche het nooit had vind ik onzin. We danken de boxster en de 928 aan afwijkende beslissingen, een merk moet meegaan met de toekomst. Stilstaan is achteruitgang, en de diesel is de diesel niet meer.
quote:vet, ja waarom niet; audi kwam toch ook uit met een s8 diesel die de 0-100 in 5.2s deed ofzo? (laatst nog op dit forum); rijdt een stuk economischer en kunnen ze die gelijk in hun terreinsportwagen schroeven voor de liefhebbers
Op maandag 11 augustus 2003 19:13 schreef haaahaha het volgende:
en dan nog een 300pk 6cilinder 24-klepper diesel ervan maken... ik ben benieuwd
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 11-08-2003 19:19]
quote:ja sukkel, wat jij wil
Op maandag 11 augustus 2003 19:17 schreef deepthroat het volgende:
doe mij maar gewoon ferrari
quote:haaahaha
Op maandag 11 augustus 2003 19:18 schreef haaahaha het volgende:[..]
ja sukkel, wat jij wil
quote:audi S8 is gewoon benzine hoor.. 4.2 V8
Op maandag 11 augustus 2003 19:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
vet, ja waarom niet; audi kwam toch ook uit met een s8 diesel die de 0-100 in 5.2s deed ofzo? (laatst nog op dit forum); rijdt een stuk economischer en kunnen ze die gelijk in hun terreinsportwagen schroeven voor de liefhebbers
quote:Je bedoelt de nieuwe A8
Op maandag 11 augustus 2003 19:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
vet, ja waarom niet; audi kwam toch ook uit met een s8 diesel die de 0-100 in 5.2s deed ofzo? (laatst nog op dit forum); rijdt een stuk economischer en kunnen ze die gelijk in hun terreinsportwagen schroeven voor de liefhebbers
quote:Ja, jij bent zo'n bikkel die zegt als iemand je die porsche wil geven 'oe nee, eng eng, weg weg!'
Op maandag 11 augustus 2003 19:31 schreef ThaFreak het volgende:
tja jammer is dat dan!
quote:ben zowiezo niet dol op de nieuwe porsche's en dan gaan ze er ook nog een diesel in stoppen,
Op maandag 11 augustus 2003 20:01 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ja, jij bent zo'n bikkel die zegt als iemand je die porsche wil geven 'oe nee, eng eng, weg weg!'
Iedereen die dat okay vindt heeft er vast ook geen problemen mee om een trekhaak op een Ferrari te monteren.
Da's toch niet de funktie van een Porsche... dieselen. Ik zie me al aankomen bij het benzinestation.
quote:reken anders maar dat die diesel snel is
Op maandag 11 augustus 2003 21:53 schreef Googolplexian het volgende:
jahoorPorsche Diesel... what's next?
Iedereen die dat okay vindt heeft er vast ook geen problemen mee om een trekhaak op een Ferrari te monteren.
Da's toch niet de funktie van een Porsche... dieselen. Ik zie me al aankomen bij het benzinestation.
[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 11-08-2003 21:58]
quote:Precies!!!
Op maandag 11 augustus 2003 21:58 schreef Tjabbo het volgende:
gaaf initiatief zeg!Elke cylinder zijn eigen turbo.
dat belooft wat. lijkt me gaaf.
Respect
De eerste diesel die gelijkwaardig is aan zijn benzine-equivalent moet nog gebouwd worden volgens mij, maargoed.
quote:Durven ze niet
Op maandag 11 augustus 2003 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie reageren als Ferrari dit gaat doen.De eerste diesel die gelijkwaardig is aan zijn benzine-equivalent moet nog gebouwd worden volgens mij, maargoed.
quote:De dieseltechnologie van Fiat is anders niet verkeerd hoor
Op maandag 11 augustus 2003 22:05 schreef haaahaha het volgende:[..]
Durven ze niet
kunnen ze niet
quote:Dus ferarri is fiat?
Op maandag 11 augustus 2003 22:15 schreef Threepio het volgende:
De dieseltechnologie van Fiat is anders niet verkeerd hoor
quote:het hoeft ook niet gelijkwaardig te zijn. er is gewoon een markt voor diesels. er is met name een groeiende markt voor sportauto's met diesel. de eerste porsche op benzine had ook geen 250pk. die zijn ook klein begonnen.
Op maandag 11 augustus 2003 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie reageren als Ferrari dit gaat doen.De eerste diesel die gelijkwaardig is aan zijn benzine-equivalent moet nog gebouwd worden volgens mij, maargoed.
En de vergelijking gaat niet op met ferrari dunkt me. die zijn wel *iets* exclusiever dan porsche imho.
quote:je vergeet de '
Op maandag 11 augustus 2003 22:17 schreef F1908 het volgende:
meesterlijk topic weer
quote:op verzoek
Op maandag 11 augustus 2003 22:18 schreef haaahaha het volgende:[..]
je vergeet de '
'
quote:Fiat is het moederconcern van Ferrari. Lijkt me dat Ferrari daar eventuele dieseltechnologie vandaan zou halen
Op maandag 11 augustus 2003 22:16 schreef haaahaha het volgende:[..]
Dus ferarri is fiat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |