Het nummer van de snelweg is 1, maar dat garandeert me niet dat het asfalt is. Ik heb al wel eerder 'snelwegen' bereden in Australië waar je in Nederland amper met een trekker overheen zou durven.
Maart valt nog wel net in het natte seizoen, zal dit betekenen dat dat voor de weg de slechtste maand is door de langdurige regenval, of heeft de verminderde regen meteen een gunstige invloed op de conditie van de wegen?
Ik heb trouwens maandag een ticket geboekt bij Cathay Pacific en ga vanaf januari een maand of vier naar Australië! Vlieg op Melbourne (favoriete stad) om eerst de Australian Open mee te maken en de Big Day Out (Metallica is al bevestigd). Daarna wil ik naar Western Australia rijden, want daar ben ik nog nooit geweest (ik ga dus een auto kopen). Ik heb horen zeggen dat Perth een mooie relaxte stad is. Daarna omhoog richting Broome, door de Kimberleys. Dan kom ik op bekend terrein, namelijk de Stuart Highway en alles wat zich daar omheen bevindt. Aangezien het het einde van het regenseizoen is, wil ik nu Kakadu MET watervallen zien en Litchfield vond ik de vorige keer ook geweldig. Natuurlijk ook weer naar Ayers Rock.
Mochten er nog mensen zijn die suggesties hebben, dan graag!
de weg van Broome naar Darwin is een complete "gesealde" road. (ik hoef je neem ik aan niet te vertellen dat sealed asfalt is en unsealed een dirt road (gravel dus)
op je andere vragen kom ik na het weekend terug...
quote:probeer in maart bij de Grand prix in melbourne te zijn de sfeer moet geweldig zijn hoorde ik van mensen uit mijn directe omgeving die er al zijn geweest.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:54 schreef BushRanger het volgende:
Bedankt voor je reactie Gumtree, die pagina 'Mainroads WA' is een goede tip. Ik zie echter niet welke wegen verhard en welke van zand zijn. Ik wil toch de oversteek van Broome naar Darwin maken in de maart met een normale auto. Zal de weg Broome - Fitzroy Crossing - Halls Creek tot Darwin helemaal van asfalt zijn?Het nummer van de snelweg is 1, maar dat garandeert me niet dat het asfalt is. Ik heb al wel eerder 'snelwegen' bereden in Australië waar je in Nederland amper met een trekker overheen zou durven.
Maart valt nog wel net in het natte seizoen, zal dit betekenen dat dat voor de weg de slechtste maand is door de langdurige regenval, of heeft de verminderde regen meteen een gunstige invloed op de conditie van de wegen?
Ik heb trouwens maandag een ticket geboekt bij Cathay Pacific en ga vanaf januari een maand of vier naar Australië! Vlieg op Melbourne (favoriete stad) om eerst de Australian Open mee te maken en de Big Day Out (Metallica is al bevestigd). Daarna wil ik naar Western Australia rijden, want daar ben ik nog nooit geweest (ik ga dus een auto kopen). Ik heb horen zeggen dat Perth een mooie relaxte stad is. Daarna omhoog richting Broome, door de Kimberleys. Dan kom ik op bekend terrein, namelijk de Stuart Highway en alles wat zich daar omheen bevindt. Aangezien het het einde van het regenseizoen is, wil ik nu Kakadu MET watervallen zien en Litchfield vond ik de vorige keer ook geweldig. Natuurlijk ook weer naar Ayers Rock.
Mochten er nog mensen zijn die suggesties hebben, dan graag!
quote:Nee, dat probeer ik niet
Op donderdag 30 oktober 2003 21:06 schreef montoya01 het volgende:[..]
probeer in maart bij de Grand prix in melbourne te zijn de sfeer moet geweldig zijn hoorde ik van mensen uit mijn directe omgeving die er al zijn geweest.
Als je echt een autosportevenement met sfeer wil meemaken in Australië, dan raad ik een ieder aan een race van de V8 Supercars te gaan bekijken. Dat is ook een zeer professioneel kampioenschap, met Holden Commodores en Ford Falcons met meer dan 500 pk onder de kap. Ik ben naar de Philip Island race geweest en wat was dat goed zeg. Je mocht met de auto tot aan de hekken en dat deden veel mensen dan ook (je had er geen last van met het kijken hoor). Daarna werden de barbies en het bier uitgeladen en was het tijd om te relaxen en te kijken. Je kon ook goed de auto's bekijken en de sfeer was veel vriendelijker (en Australischer) dan bij de Grand Prix. Mocht je in de buurt van Bathurst zitten als daar gereden wordt, dan weet je niet wat je overkomt. Dat is een nationaal evenement, heel de dag voor de tv. Ze rijden dan van Mount Panorama naar beneden, en dat gaat me een partij hard
quote:lijkt me ook gaaf, ik ben nog nooit in australie geweest maar wil het zeker meemaken evenals de race in surfes paradais met de champcars hoewel het afgelopen weekend wel erg hard regende:9
Op donderdag 30 oktober 2003 21:13 schreef BushRanger het volgende:[..]
Nee, dat probeer ik niet
Ik heb de Grand Prix in Melbourne al een keer meegemaakt, namelijk in 2001. Het jaar dat een steward door een band werd geraakt (van Ralf Schumacher toch?). Eerlijk gezegd vond ik de sfeer rond uit slecht. Ik zat in een hostel in South Melbourne en we konden er heen lopen en we stonden om half zeven voor de poort. We waren ook snel binnen. De goede plekken zijn binnen de kortste keren helemaal vol en daar zaten wij ook. Dan is het een kwestie van je handdoek/kleed uitspreiden en je 'domein' verdedigen!! Het was zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar ik zit niet perse te wachten op een vervolg (en jawel, ik houd wel van autosport).Als je echt een autosportevenement met sfeer wil meemaken in Australië, dan raad ik een ieder aan een race van de V8 Supercars te gaan bekijken. Dat is ook een zeer professioneel kampioenschap, met Holden Commodores en Ford Falcons met meer dan 500 pk onder de kap. Ik ben naar de Philip Island race geweest en wat was dat goed zeg. Je mocht met de auto tot aan de hekken en dat deden veel mensen dan ook (je had er geen last van met het kijken hoor). Daarna werden de barbies en het bier uitgeladen en was het tijd om te relaxen en te kijken. Je kon ook goed de auto's bekijken en de sfeer was veel vriendelijker (en Australischer) dan bij de Grand Prix. Mocht je in de buurt van Bathurst zitten als daar gereden wordt, dan weet je niet wat je overkomt. Dat is een nationaal evenement, heel de dag voor de tv. Ze rijden dan van Mount Panorama naar beneden, en dat gaat me een partij hard
quote:Ja was wel lachen. Niet echt 4 sterren, maar je kon er wel ontzettend lol trappen, want daarom doe je Fraser. Om te feesten, zo wordt het ook geformuleerd. Je wordt heel goed geinformeerd, bijna bang gemaakt met wat er allemaal kan gebeuren. Later valt het dus best mee allemaal. Alleen hadden we een beetje te hard met de jeep gerragd en waren we 150 dollar kwijt geraakt van het borg
Op woensdag 29 oktober 2003 12:23 schreef Gumtree het volgende:[..]
Zag in je fraser island foto collectie dat je met Fraser Escape bent geweest, nu hoor ik daar de laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over.(en meegemaakt)hoe was jou ervaring??
Verder mooie foto's!
Helaas geen tijd om alle berichten over australie te lezen omdat ik op dit moment in Thailand zit.
Heb hier pas besloten om door te gaan naar Australie en heb dus nog niks geregeld. We willen iig de eerste overnachting geregeld hebben dus zijn nu op zoek naar een goedkoop guesthouse in Syney.
Iemand tips?? Alvast bedankt!!
quote:Dat bedoel ik dus, veel mensen die ik spreek zijn hun borg kwijt geraakt vanwege hele kleine dingetjes.... Mijn advies is dus ook om voordat je weggaat van elke deuk die je ziet een foto te maken en dit samen met die verhuur flip op te nemen. FE heeft de reputatie dit niet te doen en vervolgens een groep backpackers op te laten draaien voor de deuk. (sommige deuken zijn al meerdere keren geclaimed)
Op zaterdag 1 november 2003 05:00 schreef Tha_Sis het volgende:[..]
Ja was wel lachen. Niet echt 4 sterren, maar je kon er wel ontzettend lol trappen, want daarom doe je Fraser. Om te feesten, zo wordt het ook geformuleerd. Je wordt heel goed geinformeerd, bijna bang gemaakt met wat er allemaal kan gebeuren. Later valt het dus best mee allemaal. Alleen hadden we een beetje te hard met de jeep gerragd en waren we 150 dollar kwijt geraakt van het borg
, maar voor de rest toppie.
Wat jij wil gaat een stuk verder en dan moet je waarschijnlijk een sponsorship aanvragen en dat betekent dat je een bedrijf moet vinden die je op voorhand al toezegd dat ze je in dienst nemen. Of je moet een temporary resident worden, maar (ik denk) dat je dan moet kunnen aantonen dat je over vaardigheden beschikt die erg in trek zijn in Australië. Kijk eens op de pagina van de Australische ambassade, daar staat veel informatie http://www.australian-embassy.nl/
Ik zie geen redenen om je zorgen te maken, tenzij je al eens eerder in oz bent geweest en in aanraking met justitie bent geweest. etc etc...
ga ervoor en geniet van je voorbereiding....
p.s. heb je al op http://www.gumtree.nl gekeken?
quote:Ben niet in aanraking geweest met justitie, maar heb waarschijnlijk wel te veel belasting terug gehad. Ik had een of ander louche accountant uit Rusland gevonden die me daar mee geholpen heeft.
Op dinsdag 4 november 2003 11:13 schreef Gumtree het volgende:
maak je geen zorgen, als je dat formulier waarvan ik je de link eerder heb gegeven opstuurt is er niets aan de hand.Ik zie geen redenen om je zorgen te maken, tenzij je al eens eerder in oz bent geweest en in aanraking met justitie bent geweest. etc etc...
ga ervoor en geniet van je voorbereiding....
p.s. heb je al op http://www.gumtree.nl gekeken?
Ja ik heb al verschillende keren op www.gumtree.nl gekeken, mooie pagina!
Een tijdje terug had ik hier ook mijn vragen over het kopen van een auto en het regenseizoen neergezet. Toen ben ik op internet nog verder gaan zoeken en kwam ik op de volgende pagina: www.4wdaustralia.com.au Daar hebben ze een ook een forum met veel avonturiers uit Australië en die kunnen echt op heel specifieke vragen antwoord geven als het met auto's en outback te maken heeft. Misschien een tip voor iedereen die iets in detail wil weten. Ook leuk dat ik nu contact heb met iemand uit Perth die 30 jaar geleden uit Amsterdam naar Australië is vertrokken!!
[Dit bericht is gewijzigd door BushRanger op 04-11-2003 11:31]
quote:Er goed voor (delen van) het Zuidereiland schijnt te zijn:
Op maandag 27 oktober 2003 13:47 schreef Wozzy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Lonely Planet "tramping in New Zealand"?Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander
)
quote:Bij ons was de motor gewoon flink beschadigd. Het leek volgens de monteur of we een frontale botsing hadden gemaakt. Kan wel kloppen, want we moesten ons erg haasten om de ferrie te halen. We reden op een gegeven moment 60 km per uur. Met 13 mensen achterin, die dus flink door elkaar geschud waren. Ik zat gelukkig voorin.
Op zaterdag 1 november 2003 10:20 schreef Gumtree het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus, veel mensen die ik spreek zijn hun borg kwijt geraakt vanwege hele kleine dingetjes.... Mijn advies is dus ook om voordat je weggaat van elke deuk die je ziet een foto te maken en dit samen met die verhuur flip op te nemen. FE heeft de reputatie dit niet te doen en vervolgens een groep backpackers op te laten draaien voor de deuk. (sommige deuken zijn al meerdere keren geclaimed)
quote:ik heb een een heel klein plaatje gevonden:
Op dinsdag 25 november 2003 08:22 schreef _asterix_ het volgende:
Hmmm Gumtree, of quicksilver een lelijke, maar snelle boot vol japanners heeft weet ik niet, daar heb ik het nog niet over gehad. Alles wat ik tot nu toe weet heb ik ook maar van de site, maar als jij meer weet.Ze hebben een resort in Port Douglas en een in Palm Cove (Cairns) Hier zal ik werken.

het is een hele snelle boot alleen is het gepolijst aluminium en met en beetje zon is dat dus net een spiegel, verblindend dus... verder wel razend snel en maken ze perfecte lunches.
Ze zitten idd in Port Douglas en Cairns en hebben ergens op het Reef een soort van poton eilandje waar ze die japanners naar toe brengen.
nog een linkje: quicksilver cruises
[Dit bericht is gewijzigd door Gumtree op 26-11-2003 11:29]
quote:Mooi...kan ik me alvast inleven
Op woensdag 26 november 2003 11:23 schreef Gumtree het volgende:
dubbelrestaurantjes volgen vanavond...
quote:die box jellyfish is echt een probleem, nogal dodelijk hé. Je kunt je er echter wel tegen beschermen door te zwemmen met een stinger suit. Dit is een soort overall gemaakt van dat spul waar ze ook speedo zwembroekjes van maken. (alleen dan dunner en niet zo strak) die pakken beschermen je ook gelijk tegen het verbranden.
Op woensdag 26 november 2003 12:49 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Mooi...kan ik me alvast inleven
het is nog maar een maandje. Ze zullen toch ook nog wel wat anders vervoeren dan japanners
. Hoe zit het eigenlijk met de box jellyfish ? enige ervaring hiermee ?
mocht je toch gebeten/aangeraakt worden door zo'n kwal dan ligt er meestal een fles azijn op het strand wat verkoeling kan bieden. Maar het blijft opletten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |