quote:Lucky bastard !
Op vrijdag 26 september 2003 10:00 schreef Tburg het volgende:
Ik zit nu in het plaatsje Rainbow beach, vlakbij Fraser Island. Morgen reizen we naar Hervey Bay waar we eerst onze auto laten keuren. Daarna huren we een 4WD en gaan we Fraser Island een paar dagen verkennen. Ik ken nie wachtenwat lijkt me dat gaaf.
Ik ben net terug in Nederland en heb heimwee als de pest
quote:Tja, ik heb dus niet ervaring met backpacken.. Maar ik vind het wel een goedkopere oplossing! Welke zaken moet je nou eigenlijk precies regelen als je in sydney aankomt?
Op zondag 21 september 2003 15:48 schreef Calayuga het volgende:
ik ben met australian backpackers gewees, die begeleiden je 3 dagen. op zich hardstikke handig, maar ik zou het nu zónder doen. als je wat backpackervaring hebt, kun je het best alleen.
(Ik twijfel op het moment nog tussen Thailand, goedkoper, en Australië om een lange vakantie te houden, waarbij ik veel van het land wil zien).
quote:zorg er dan wel voor dat je gratis nachten kunt upgraden, soms kom je in erg dodgy plekken terecht. Waar je dus echt niet wilt slapen.( ik noem b.v. een Reefo's in Airlie Beach)
Op woensdag 15 oktober 2003 00:25 schreef R2racing het volgende:
Ik was ongeveer 1000 euro voor reis kwijt. En reken ongeveer 20 Aus. dollar per overnachting. Vaste lasten. Ik denk dat ik ongeveer 80 aus. dollar per dag kwijt was gemiddeld. Met eten overnachting en binnenlandse reizen kwijt. Dus vind het niet echt super duur allemaal. Dit met om de paar dagen excursies ( zorg dat je goede packages kan regelen) want zitten vaak gratis overnachtingen aan bij hostels.
Boeken van trips in hostels heeft in dat geval dus de voorkeur i.p.v. een agent (alles draait in Oz om provisie. Beetje ervaring leerde me dat je als "agent" snel 10% van de totaal prijs als provisie krijgt, dit is vaak de aanbetaling, soms biedt het direct boeken bij de reis operator nog wel eens voordeeltjes op, bel ze gewoon op en vraag er om.. doen ze niets dan ga je alsnog naar de agent of je hostel en vraag je wat daar de "extra's" zijn.)
sta er ook niet raar van te kijken dat je niet welkom bent in een hostel als je niet via "hun" hebt geboekt. Vooral in Darwin, Hervey Bay (Fraser Island), en Alice springs kan dit het geval zijn. dit zijn plaatsen waar de concurrentie moordend is, en veel hostels leven op de provisie die ze krijgen van de operators.
In Darwin is zelfs een operator (gondwana tours) die alleen boekingen accepteert via de eigen winkel/website. dit gaat ondertussen zover dat sommige hostels deelnemers van godwana gewoon weigeren als gast. (er valt toch niets aan te verdienen)
andere tips:
Hier onder staan wat waarderingen van tours (zijn niet al mijn tours) die ik heb gedaan. Mijn motivatie komt later wel als ik meer tijd heb ![]()
Super goede tour-operators:
Goede tour-operator:
Gemiddelde tour-operators:
Slechte tour-operators:
quote:jammer dat Anny zo'n Bitch is in haar hostel, ze schijnt tegenwoordig alleen normaal te doen tegen gasten die met mulga's zijn meegeweest. (behoorlijke negatieve berichten over gelezen op een ander reis forum
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:34 schreef Wozzy het volgende:
De echte budget-traveler belt de tour-operater zelf op en begint over de commissie te praten die ze nu niet aan de travel agency hoeven te betalen. Scheelt al gauw iets van 10% tot 35%.Hier onder staan wat waarderingen van tours (zijn niet al mijn tours) die ik heb gedaan. Mijn motivatie komt later wel als ik meer tijd heb
![]()
![]()
Super goede tour-operators:
Mulga's (naar Uluru, kings canyon & the olga's) Kimberly Adventure Tours (9 dagen door de Kimberly's van Darwin naar Broom)
quote:heerlijke operator, lekker eerlijk en makkelijk. komen openlijk uit voor hun reden waarom ze geen provisie willen betalen. Verder op en top één van de beste in Oz.Goede tour-operator:
Gondwana (Kakadu)
quote:Ik kan ATA alleen in de vorm van NTAT, in de afgelopen jaren zijn ze behoorlijk aan het groeien: trips in Tasmanie, Kangeroo island etc etc Jet is dat vresselijke bedrijf wat door die nederlandse haaibaai wordt gerund en sterk samen werkt met de o-zo commerciele Oz experience.Gemiddelde tour-operators:
Redback Safaris (Perth - Esperance & Perth - Exmouth)
Slechte tour-operators:
Adventure Tours Australia (ATA) niet verwarren met Australian Adventure Tours (AAT) dat is een andere operator waar ik geen ervaring mee heb.
Jammer het idee is leuk, alleen dat avontuurlijke kunnen ze wel weghalen.
1. Is het mogelijk om voor Australië meteen een toeristenvisum (long stay) voor 6 maanden aan te vragen? Zijn daar restricties op, bijvoorbeeld dat het alleen mag als je daar familie hebt? Ik wil namelijk vier maanden gaan en ik heb geen zin om daar nog een extra maand aan te vragen.
2. Als ik een auto koop en ik schrijf over op mijn naam (adres van hostel?), dan ben ik alleen verzekerd voor persoonlijke schade van de tegenpartij (lichamelijk) maar niet voor materiele schade. Nu weet ik nog dat ik mezelf de vorige keer bijverzekerd heb voor materiële schade bij de derde partij, maar dat was moeilijk. Toen had ik een working holiday visa. Kan ik dit ook verzekeren op een gewoon toeristenvisa?
quote:even wat gecopy-paste van de pagina van de ambassade.
Op zondag 19 oktober 2003 14:31 schreef BushRanger het volgende:
Ik heb twee vragen, misschien dat iemand mij het antwoord kan vertellen:1. Is het mogelijk om voor Australië meteen een toeristenvisum (long stay) voor 6 maanden aan te vragen? Zijn daar restricties op, bijvoorbeeld dat het alleen mag als je daar familie hebt? Ik wil namelijk vier maanden gaan en ik heb geen zin om daar nog een extra maand aan te vragen.
quote:linkje naar het application form
If you prefer to apply for a tourist visa up to three months via the Australian Embassy, you can download a form and information sheet below. Please note that a fee applies (for fees see Australian Visa and Immigration Department sectionIf you intend to stay in Australia for longer than 3 months or if you are unable to obtain a visa through ETA, you will need a traditional label visa which can only be issued by the Visa and Immigration Department at the Australian Embassy in The Hague.
----
You can apply for a traditional label tourist/business visa by mail or come to the Embassy in person (don't forget your valid passport). The application form can be completed at the Embassy. Please note that a fee applies (for fees see Australian Visa and Immigration Department section).
If you are not able to obtain the required form via the Internet then you can order one by mail by sending a large self-addressed stamped envelope (¤ 0,39) to our Department of Immigration at the Australian Embassy in The Hague. Please write which visa form you require on the left-hand corner of the outer envelope.
het geintje kost je trouwens ¤ 40,-
die andere vraag kan ik helaas nog niet beantwoorden...
He, ik was daar afgelopen zomer nog, het was best relaxed daaro. Eigen huisje....(geen andere mensen in dat huis behalve wij) en erg rustig ('s ochtends dan om uit te slapen).
Een van die Caravella's (44 geloof ik) in Cairns was echt veel slechter dan Reefo's. Argh..ik moet al weer in december terug naar huis...voorbij jaartje Australie. ![]()
O ja, ik heb trouwens aan de East Coast tours met Peter Pan gedaan www.peterpans.com ...die waren wel goed, je moet alleen wel tijdig aanmelden om te zorgen dat er plaats voor je in als je op een bepaald moment wil reizen, zeker in de Australische zomer.
Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander
)
En is er een mogelijkheid om mijn overbodige bagage vanuit Christchurch in Auckland op te slaan gedurende deze 4 weken, zodat ik niet perse terug hoef naar CHCH om alles weer op te halen? Ik voel er weinig voor om met 20 kilo op mijn rug te gaan lopen.
quote:die heb ik thuis liggen, erg leuk boek maar geef ff door welke tramp je wilt doen. Dan kijk ik of die er überhaupt er in staat. Niet alle tramps staan er namelijk in.
Op maandag 27 oktober 2003 13:47 schreef Wozzy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Lonely Planet "tramping in New Zealand"?
Ik wil eventueel wel wat scans voor je maken. Zelf heb ik twee jaar geleden de Milford Sound gelopen, één van de duurtste tramps in NZ maar ook erg bijzonder.
verder geeft de site van the department of conservation/Te papa atawhai heel veel informatie over de tracks en Walks. (link gaat direct door naar de tracks en walks)
quote:De hostels bij de startpunten van de tramps zijn erg bereidwillig om je overbodige bagage op te slaan. velen heb hier wel een kamertje voor. In Te Anau waar een groot deel van de grotere tramps starten kun je zelfs tegen een kleine borg potten en pannen lenen van een hostel (verwacht daar alleen niet te veel van.)
Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander)
En is er een mogelijkheid om mijn overbodige bagage vanuit Christchurch in Auckland op te slaan gedurende deze 4 weken, zodat ik niet perse terug hoef naar CHCH om alles weer op te halen? Ik voel er weinig voor om met 20 kilo op mijn rug te gaan lopen.
quote:Ik weet nog niet welke tochten ik wil gaan doen. Ik wil met een makkelijke beginnen omdat ik niet meer zo fit ben als toen ik naar mt Everest Basecamp ging. Ik wil iig een beetje strand, bergen, watervallen, rivieren, meren en bossen zien. Eik alles dus
Op maandag 27 oktober 2003 22:14 schreef Gumtree het volgende:
die heb ik thuis liggen, erg leuk boek maar geef ff door welke tramp je wilt doen. Dan kijk ik of die er überhaupt er in staat. Niet alle tramps staan er namelijk in.Ik wil eventueel wel wat scans voor je maken. Zelf heb ik twee jaar geleden de Milford Sound gelopen, één van de duurtste tramps in NZ maar ook erg bijzonder.
verder geeft de site van the department of conservation/Te papa atawhai heel veel informatie over de tracks en Walks. (link gaat direct door naar de tracks en walks)
Ik denk dat ik die tramping in New Zealand Lonely Planet zelf ook koop. En ik moet ook even mijn uitrusting goed nakijken en aanvullen. Vooral een geschikte broek, sokken (heb een paar verbrand in Nepal) en een aansteker (is gestolen in Surfers Paradise).
Tnx voor de url. Helaas is er pas geleden een aardbeving geweest daar en is deze track gesloten. Weet je toevallig hoeveel heeft die tocht heeft gekost?
quote:Kom je dan altijd weer terug bij je vertrekpunt? Beetje vervelend als ik dat achter moet laten.
De hostels bij de startpunten van de tramps zijn erg bereidwillig om je overbodige bagage op te slaan. velen heb hier wel een kamertje voor. In Te Anau waar een groot deel van de grotere tramps starten kun je zelfs tegen een kleine borg potten en pannen lenen van een hostel (verwacht daar alleen niet te veel van.)
sommige tramps lopen in een rondje, hebben het zelfde begin als eind punt, de milford sound begint echter in Te anau en eindigt in Milford sound (logisch toch) in Milford Sound is echter niets te doen en accommodatie is er schaars (dus duur) voor je begint te lopen regel je dus ook je vervoer uit MS. Voor de meeste tracks is openbaar vervoer (al dat niet uitbesteed aan een taxi bedrijf) mogelijk. dit kun je wel terug vinden in die lonely planet.
mocht je wat willen weten... vraag maar raak!
quote:Fijne foto's.. Mooie flashback naar afgelopen zomer.. Ga zeker terug komend jaar (leuk als je zus midden in Sydney woont
Op woensdag 29 oktober 2003 05:12 schreef Tha_Sis het volgende:
ik heb hier wat kiekjes van me mini trip naar bali - oz en Nieuw Zeeland en dat allemaal in 5 weken: SUPER!!!http://community.webshots.com/user/shazzbag
quote:Zag in je fraser island foto collectie dat je met Fraser Escape bent geweest, nu hoor ik daar de laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over.(en meegemaakt)hoe was jou ervaring??
Op woensdag 29 oktober 2003 05:12 schreef Tha_Sis het volgende:
ik heb hier wat kiekjes van me mini trip naar bali - oz en Nieuw Zeeland en dat allemaal in 5 weken: SUPER!!!http://community.webshots.com/user/shazzbag
Verder mooie foto's!
Vooral het zuiderlijke eiland heeft een prachtige natuur. Bezoek de Maories als je er bent, een ervaring om niet te vergeten.
quote:alles kan natuurlijk, maar je kunt ook zomaar een paar dagen zoniet weken vast komen te staan. Zo heb ik zelf een week in Exmouth gezetten omdat door een orkaan grote stukken snelweg waren beschadigd.
Op woensdag 29 oktober 2003 17:20 schreef BushRanger het volgende:
Wie weet of het mogelijk is in verband met het natte seizoen om met een normale auto over de doorgaande wegen in maart van Broome naar Darwin te rijden door de Kimberleys?
over "the gibb river road" kan ik kort zijn, ik vond het volgende stukje:
quote:voor informatie over "the gibb river road" kun je hierkijken. een er informatieve site over de bewuste route door de kimberleys.
"The Gibb River Road is generally impassable to all vehicles during the wet season and it is not recommended for caravans. Robust trailers are more likely to complete the trip. Note that camping is only allowed in designated areas, most of which are outlined below. And beware of estuarine crocodiles, particularly up around Kalumburu
mainroads WA geeft je up to date informatie over de "road conditions" in WA en dus ook in de Kimberley regio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |