abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2002 @ 17:58:49 #251
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2705438
* Nog steeds verdrietig om het vertrek van Black Angel wandelt Wilgje verder over het eiland. Als vanouds loopt ze de bossen van Herne in, als sylfide voelt ze zich daar nog steeds het meeste thuis. Het is winter in de bossen, de takken zijn kaal, de aarde bereidt zich voor op de komende lente. Nergens zijn bloemen, alle dieren zijn stil.
Wilgje loopt langs de Wilgenstroom en komt uiteindelijk tot rust als zij haar vertrouwde Wilgemans ziet staan bij het kasteel. Wilgemans wil een praatje maken en gaat aan het vertellen over Dagobert en Hermes en...
Maar Wilgje heeft geen zin in een praatje. Het enige wat ze wil is een paar vertrouwde, troostende armen om zich heen. Denkend aan die armen loopt Wilgje het kasteel in, op zoek naar LWaS....
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_2732874
* Na een lange rit vanaf Het Kasteel van Lord Dreamer Deel 2 komt Lurky door de bossen aangestoven. Wilgemans hangt er leeg bij en gromt wat met zijn gebladerte naar haar. Ze stoort zich er niet aan, stapt van haar paard en gaat het kasteel in.
HERMES!!!
LWaS!!!

* In de hal ligt een pak oude kranten. Snel gaat ze er doorheen om te zien of daar soms letters uit zijn geknipt. Letters die gebruikt zijn voor het briefje wat op haar tuindeur hing. De kranten zijn wel oud en stoffig maar behalve ingevulde kruiswoordpuzzels en chokolademelkvlekken onaangetast.
G E A CH TE ME VRO U W LU R KY
IK HEP U W GELIEFDEN I N M I J N BE Z IT
A LS U Z E OO IT NO G I N L EV EN D E LEIVEN TRU G WILT ZI EN
DA N MAG U G E EN POLI TI E BE LLE EN WI L I K 10 MILJ OE N FO K EU R OOS
I K NE EM NO G CON T A C T ME T U OP D EN K E ROM GEEN POLIZ IE!!

Hmm, het lettertype is ook van een heel andere krant afkomstig. Hier lezen ze een krant met bescheiden koppen in schreefloze letters en het briefje is gemaakt uit een schreeuwerige krant met vette koeienletters... Tjaaa toch maar op mijn gevoel blijven afgaan.
LWAS!
HERMES!!!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 01:05:33 #253
9267 Hermes
Ya Hya Chouhada
pi_2741376
* Hermes ligt boven op zijn bed als hij een vrouwenstem hoort roepen..
hij besluit om de trap af te lopen en poolshoogte te nemen.
Beneden aan gekomen ziet hij lurky in de gang staan

Wat doet die tuinheks nou weer hier ? denkt Hermes en vraagt daarop volgend vriendelijk aan Lurky wat zij hierdoet

Long Live the Fighters
pi_2742625
Dag Hermes. Ik zie dat je inmiddels weer uit de boom bent. Sorry van laatst jong maar daar was blijkbaar een toverspreuk voor nodig en zoals je weet kan ik niet toveren.
* Hermes hoort het ongeinteresseerd aan. Hij ziet Lurky bij de oude kranten staan in haar vervuilde zigeunerinnenkleding.
Ben je voddeboerin geworden? Verzamel je oude kranten? Je mag ze meenemen hoor,* zegt hij nonchalant.
Nee dank je. Ik verzamel informatie en zocht er iets in op. Daarom ben ik hier. Hermes, kan jij die kranten zelf al lezen?
Natuurlijk. Staat alleen weinig boeinds in behalve de strips.
Maar kan je ook schrijven, eh spellen bedoel ik?
Wat doet dat er nou toe. Is toch nergens voor nodig.
* Hermes vraagt zich af wat er zo belangrijk aan is en wil eigenlijk al weer weglopen.
Blijf even hier. Kijk mij eens aan en zeg eens eerlijk...
* Lurky vist het kidnapbriefje tevoorschijn.
Heb jij dit flauwe briefje gemaakt?
Neuh, * zegt Hermes en haalt zijn schouders op. Maar hij leest wel in de gauwigheid wat er staat. Verbaasd kijkt hij op van het briefje naar Lurky.
Aan zijn reactie weet ze genoeg. De knaap ziet het voor het eerst.

Hm, bedankt voor je eerlijkheid. Dat is een mooie eigenschap. Ik ben bang dat dit briefje dan geen jongensgrap is. Tenzij...
Ken jij nog iemand van jouw leeftijd of jonger die zo'n nepbriefje als geintje zou versturen aan iemand die men 'raar' vindt en die dus als slachtoffer wordt gebruikt voor nare grappen?
  dinsdag 8 januari 2002 @ 12:43:43 #255
9267 Hermes
Ya Hya Chouhada
pi_2743496
Ja, zegt Hermes, misschien die vreemde postbode..
Die liep hier laatst met een bijl langs, ik wil met plezier wel even bij hem langsgaan hoor...ik heb nog een appeltje met hem te schillen
Aldus Hermes onwetend van het feit dat Lurky bij de postbode de foto's heeft laten verspreiden

Anders zou ik het zo gauw niet weten, misschien Ali, want die zien we hier ook nooit meer. Of die boer uit de bergen, hoe heet ie ook al weer

Long Live the Fighters
pi_2743723
Anthraxx de postbode? Nee dat lijkt me niet. Hij helpt, zonder greintje eigenbelang, juist zoeken naar Craziest en Callista. Of het moet zijn dat hij zo het eiland beter leert kennen...
* Ze kijkt Hermes belangstellend aan. Wat gaat het toch snel met kinderen. Toen hij laatst in de boom zat was hij driftig maar nu straalt hij enigzins volwassen rust uit.
Die boer, eh bedoel je Wati Gelati? Daar hebben we nog niet gezocht. Dat is inderdaad een afgelegen plek waar ze zouden kunnen zitten. Maar waarom zou die man mijn gezin kidnappen? Ik en je vader leveren hem al jaar en dag melk voor zijn ranjachokoladefabrikage... Maar nu je over kluizenaars begint: Vork ook al lang niet meer gezien!
Oh ik moet nog op zoveel plekken zoeken en ondertussen kunnen ze zich ook nog verplaatsen!
* Lurky zucht diep en wringt haar handen in wanhoop.
In elk geval liggen hier foto's van de vermisten, en hangt het briefje op de aanplakzuil: iemand moet er meer van weten! Zou het helpen als ik een beloning uitloof?
  woensdag 9 januari 2002 @ 01:19:48 #257
9267 Hermes
Ya Hya Chouhada
pi_2752506
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 13:03 schreef Lurky het volgende:
Zou het helpen als ik een beloning uitloof?
Ik denk het niet, want zoals je weet is geld op het eilandwaardeloos.
Misschien kun je met Equilan en haar draken over het eiland vliegen zoadat je misshcvien opvallende / vreemde dingen vanuit de lucht makkelijk na zien ?
Long Live the Fighters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')