abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 14:51:41 #101
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12380783
Dat je dat kan zeg.... Ik moet een boek toch echt uitlezen tenzij het echt vreselijk saai is (zoals Shannara).
Gedeeltelijk iets lezen en dan aan iets anders beginnen, nou nee. Uitlezen die handel
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_12380849
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:51 schreef nyphai het volgende:
Dat je dat kan zeg.... Ik moet een boek toch echt uitlezen tenzij het echt vreselijk saai is (zoals Shannara).
Gedeeltelijk iets lezen en dan aan iets anders beginnen, nou nee. Uitlezen die handel
met J.V. Jones was ik op een gegeven moment helemaal de weg kwijt vanwege de overstap van Nederlands naar Engels.

Robert Jordan vond ik na 3 hoofdstukken in een cafe doorgebracht te hebben op dat moment even iets te veel van het goede.

Het begin van Steven Eriksson moet je doorheen worstelen. En ik wil de engelse delen hebben voor ik verder lees

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 14:59:26 #103
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12381000
LoL... ja daar kan ik me ook weer wat bij voorstellen dan

Wees gewaarschuwd, die engelse Malazan boeken zijn echt heftig om door te komen. Absoluut de moeite waard hoor, maar dat eerste boek... pfffft
Ik heb er echt heel lang over gedaan om die uit te lezen terwijl ik toch ondertussen wel een doorgewinterde lezer ben.

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:00:01 #104
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12381018
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:51 schreef nyphai het volgende:
Heb ik ook heel vaak...zeker met Tad Williams Anderland
Ik lees op dit moment De Poort Des Doods van Weiss & Hickmann...aanrader
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:01:24 #105
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12381048
Poort des Doods heb ik van voor naar achter en achter naar voor gelezen. Was 1 van de eerste fantasy series die ik had gelezen
pi_12381107
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:01 schreef nyphai het volgende:
Poort des Doods heb ik van voor naar achter en achter naar voor gelezen. Was 1 van de eerste fantasy series die ik had gelezen
Allereerste was Tad Williams met smart, heugenis en het sterrenzwaard, maar de poorten des doods was zeker 1 van de eerste
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:04:06 #107
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12381108
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:01 schreef nyphai het volgende:
Wel raar omdat ik van diverse mensen gehoord heb dat Weiss en Hickmann verder niet veel zaaks gescherven hebben...
Beste figuur vond ik Zifnab met z'n draak zo droog
pi_12381151
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:04 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Wel raar omdat ik van diverse mensen gehoord heb dat Weiss en Hickmann verder niet veel zaaks gescherven hebben...
Beste figuur vond ik Zifnab met z'n draak zo droog

Dragonlance series moeten goed zijn. De doodszwaard serie is top en ze hebben nog wel een paar leuke series.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:06:18 #109
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12381168
Ik heb ook gehoord dat de rest niet zo geweldig is. Heb ook een poging gedaan om een andere serie van hun te lezen, iets met een zwaard.
Persoonlijk vond ik het echt drie keer niks

FYI voor de Anne Rice lezers, ze stopt met de vampieren en mayfair kronieken. Staat ook ergens in K&L

dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:09:00 #110
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12381240
Wat was trouwens jullie eerste fantasy boek ?
Bij mij de Thule Triologie van Thea Beckman (jah ik vind dat fantasy) en Magister Moria (weet de schrijver niet meer)
pi_12381404
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:06 schreef nyphai het volgende:
Ik heb ook gehoord dat de rest niet zo geweldig is. Heb ook een poging gedaan om een andere serie van hun te lezen, iets met een zwaard.
Persoonlijk vond ik het echt drie keer niks

FYI voor de Anne Rice lezers, ze stopt met de vampieren en mayfair kronieken. Staat ook ergens in K&L

Doodszwaard, zie post net boven je

Het neigt soms ook meer de kant van SF op.

pi_12381751
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:47 schreef Werik het volgende:

[..]

Waarom opnieuw begonnen LD?

had hem uit een tijdje geleden , dus ben opnieuw begonnen , lees wel vaker boeken meerdere keren ..
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:28:50 #113
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12381794
euhm... eerste fantasyboek was denk ik.... uhm....hmm.... De Hobbit denk ik
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:42:10 #114
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12383872
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:05 schreef Werik het volgende:

[..]

Dragonlance series moeten goed zijn. De doodszwaard serie is top en ze hebben nog wel een paar leuke series.

Die dragonlance boeken zijn echt heel goed

en dan vooral de oorspronkelijke eerste reeks...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12383905
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:42 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Die dragonlance boeken zijn echt heel goed

en dan vooral de oorspronkelijke eerste reeks...

Ik heb de anotated Chronicles staan. Zo even geen idee welke delen dat zijn.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:44:05 #116
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12383924
die doodszwaard-serie is inderdaad crap....maar de rest van hun boeken zijn stukke beter...ook hun laatste boeken, the Sovereign Stone-trilogie, waarvan er nu 2 uit zijn, zijn absolute aanraders...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12383995
Is Winterkrijgers van David Gemmell ondertussen al uit eigenlijk.

Btw, de nieuwe Robin Hobb in ieder geval wel.

dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:47:59 #118
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12384037
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:43 schreef Werik het volgende:

[..]

Ik heb de anotated Chronicles staan. Zo even geen idee welke delen dat zijn.

de originele boeken zijn: Dragons of Autumn Twilight, Dragons of Winter Night, en Dragons of Spring Dawning....naar ik meen gezamenlijk uitgebracht in een handige omnibus
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:49:26 #119
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12384076
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:46 schreef Werik het volgende:
Is Winterkrijgers van David Gemmell ondertussen al uit eigenlijk.

Btw, de nieuwe Robin Hobb in ieder geval wel.

winter warriors is in het engels al een tijdje uit, dus dat zal niet al te lang meer duren denk ik...
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:52:26 #120
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12384156
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:28 schreef nyphai het volgende:
euhm... eerste fantasyboek was denk ik.... uhm....hmm.... De Hobbit denk ik
heb je trouwens weer inpiratie
pi_12384164
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:49 schreef Abbadon het volgende:

[..]

winter warriors is in het engels al een tijdje uit, dus dat zal niet al te lang meer duren denk ik...

Zal binnenkort eens kijken. Ben ooit met de Nederlandse serie begonnen, vandaar dat ik deze ook in het Nederlands wil
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:54:36 #122
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12384206
aha...da's een overweging...soms moet je wat langer wachten, but then again, ik koop alleen maar engelse paperbacks dus soms duurt dat weer langer...

zodoende heb ik bijvoorbeeld vandaag pas Talon of The Silver Hawk kunnen lezen...leuk boekje weer trouwens

dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:56:00 #123
61215 Talon_Silverhawk
Talon of the Silverhawk
pi_12384242
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:54 schreef Abbadon het volgende:
aha...da's een overweging...soms moet je wat langer wachten, but then again, ik koop alleen maar engelse paperbacks dus soms duurt dat weer langer...

zodoende heb ik bijvoorbeeld vandaag pas Talon of The Silver Hawk kunnen lezen...leuk boekje weer trouwens

Ja he!

Deel 2 komt al bijna uit! Wordt een duur maandje in September

Ook wel bekend als Tal Hawkins
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 17:57:52 #124
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12385682
psst. forgotten realms series o.a. R.A. Salvatore. met zijn beroemde en geprezen Icewinddale Trilogie
Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
pi_12385997
de eerste fantasy

dat zou ik zo niet weten mischien LOTR of net als sitethief Thule Triologie van Thea Beckman

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')