abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12331524
en hier verder maar dan

Fok! Flashmob.

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 10 augustus 2003 @ 03:16:42 #2
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_12331611
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:54 schreef Lieve het volgende:
-- knip --
Haal van te voren een muntje voor je karretje (meestal gratis?) en het kost je niets.
Hoevaak kom jij uit je grot vandaan? Ik heb het nog never meegemaakt dat je gratis muntjes voor winkelwagens halen kan. Bij mij moet er nog altijd 50 Eurocent in.

Overigens ben ik van mening dat door diverse topics op FOK! het fenomeen FlashMob behoorlijk verneukt wordt, om het zo maar even te zeggen. Ik dacht dat het de bedoeling was om de uit te voeren Mob pas 24 uur van te voren bekend te maken, maar ik zie hier dat er uitgebreid in het openbaar over gediscussieerd wordt. Tja... Zo gaat de lol er wel af ja als je ver van te voren al weet dat je de dam gaat bezaaien met eurocentjes. Zo kan ook de gemeente alvast een veegmachine klaarzetten. Kan die alle muntjes opzuigen en vloeit de cash vrolijk in de gemeentekas.

Leuker lijkt mij om de Mobs te bedenken door een team van maximaal 5 personen, die op een niet publiekelijke locatie de plannen gereedmaken. Maak gewoon een mailinglist van alle mensen die inschrijven en stuur die 24 uur van te voren een email met daarin een x aantal locaties, in de buurt van de Mob, waar ze de laatste instucties op kunnen halen. Zet in die email wel wat ze eventueel mee moeten nemen (fototoestel, handjesvol kleingeld, paraplu enzo).

Zo bereik je ook voor de mensen die het uit moeten voeren een groter verassingseffect en blijft het leuker om mee te doen aan de Mobs.

Maar ach.. dit is alleen maar mijn bescheiden mening (en de juiste wijze om een flashmob uit te voeren dacht ik..)

pi_12331661
Misschien kunnen we met z'n allen Tweakers.net bezetten. Ze zitten bij mij om de hoek in Amersfoort dus ik weet ze te vinden.
pi_12331666
Misschien kunnen jullie massaal zelfmoord plegen?

't is maar een ideetje...

pi_12331668
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:33 schreef Censere het volgende:

Daar zie ik liever van af.
pi_12331681
wat Glasbak zegt .

De rest heeft het echt niet begrepen .

pi_12331692
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:38 schreef Pjederdy het volgende:
wat Glasbak zegt .

De rest heeft het echt niet begrepen .

Gooi deze dan op slot. Dan kunnen we het er helemaal niet meer over hebben dan wordt de verassing nog groter.
pi_12331732
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:16 schreef glasbak het volgende:

[..]

Hoevaak kom jij uit je grot vandaan? Ik heb het nog never meegemaakt dat je gratis muntjes voor winkelwagens halen kan. Bij mij moet er nog altijd 50 Eurocent in.

Overigens ben ik van mening dat door diverse topics op FOK! het fenomeen FlashMob behoorlijk verneukt wordt, om het zo maar even te zeggen. Ik dacht dat het de bedoeling was om de uit te voeren Mob pas 24 uur van te voren bekend te maken, maar ik zie hier dat er uitgebreid in het openbaar over gediscussieerd wordt. Tja... Zo gaat de lol er wel af ja als je ver van te voren al weet dat je de dam gaat bezaaien met eurocentjes. Zo kan ook de gemeente alvast een veegmachine klaarzetten. Kan die alle muntjes opzuigen en vloeit de cash vrolijk in de gemeentekas.

Leuker lijkt mij om de Mobs te bedenken door een team van maximaal 5 personen, die op een niet publiekelijke locatie de plannen gereedmaken. Maak gewoon een mailinglist van alle mensen die inschrijven en stuur die 24 uur van te voren een email met daarin een x aantal locaties, in de buurt van de Mob, waar ze de laatste instucties op kunnen halen. Zet in die email wel wat ze eventueel mee moeten nemen (fototoestel, handjesvol kleingeld, paraplu enzo).

Zo bereik je ook voor de mensen die het uit moeten voeren een groter verassingseffect en blijft het leuker om mee te doen aan de Mobs.

Maar ach.. dit is alleen maar mijn bescheiden mening (en de juiste wijze om een flashmob uit te voeren dacht ik..)

Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik denk dat je op die manier ook juist de groep van echte mobbers bereikt. De echt enthousiastelingen zeg maar. Als je van tevoren al weet wat je gaat doen en waar en wie er komt, kan ik me voorstellen dat mensen zich sneller bedenken.
Mocht er interesse zijn voor een 'echte' flashmob, zoals glasbak die omschrijft...dan doe ik mee
pi_12331734
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Gooi deze dan op slot. Dan kunnen we het er helemaal niet meer over hebben dan wordt de verassing nog groter.

Ideeen spuien is nooit verkeerd, maar om hier nu plaatsen en data te gaan afspreken werkt niet. Dat moet toch echt semi-geheim gebeuren.
pi_12331753
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 04:05 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Ideeen spuien is nooit verkeerd, maar om hier nu plaatsen en data te gaan afspreken werkt niet. Dat moet toch echt semi-geheim gebeuren.

Op zich kan je de plaats nog wel van tevoren bespreken. Zolang je de datum/tijd en de handeling maar tot het laatste moment geheim weet te houden. Bijvoorbeeld dat iedereen 1 a 2 dagen van tevoren bericht krijgt over hoe en wat. En met iedereen bedoel ik dan uiteraard iedereen die zich heeft opgegeven.
Het enige wat dan misschien wel jammer is, is dat wat je gaat doen, bepaald wordt door bijv. degene die de mob organiseert. Je kan er zelf niet echt actief over meedenken, omdat het niet de bedoeling is dat dat van tevoren al vastligt.
pi_12331801
gister in a'dam gingen veel mesen tegelijkertijd met hun fotovamera's flisten.
nieuwe voorburgswal, bij de a.h.. stond in de tubantia hier geloof ik.
Later
pi_12331803
drank fucked je tiepskills up
  Milf zondag 10 augustus 2003 @ 04:49:09 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12331819
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 04:43 schreef Salvad0R het volgende:
drank fucked je tiepskills up
echt wel
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12331823
Idee:
Allemaal op hetzelfde moment een liedje gaan zingen

Idee:
1 iemand roept: Lig!!! en vervolgens doen alle fok!kers dat als het goed is doet de rest van de menigte dat dan ook

Idee:
Rennen door de stad in een polonaise

Idee:
Iedereen loopt ineens als een mummie met zijn armen naar voren

pi_12332043
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:33 schreef Censere het volgende:

Ja, massaal zelfmoord plegen en dan na twee minuten weer weglopen.
pi_12332061
Ik vind dit werkelijk zeer typisch. De voornaamste reden dat een Flashmob leuk is, is dat het volslagen onverwacht en origineel is. Op het moment dat er in Nederland regelmatig een Flashmob gehouden wordt, is de lol er meteen vanaf. Dus hou aub op met het opzetten van halfbakken Flashmobs waarmee je het hele concept verpest.

Ik zou zeggen: zet een keer een echt grote Flashmob op, en hou er daarna ook meteen mee op. Ga er niet voor om een Albert Heijn kassameisje te irriteren of de gemeente opruimdienst een dag extra werk te bezorgen (erg vervelend in dit weer), maar zet als doelstelling het nieuws halen en doe iets echt origineels en unieks. Stop dus met het kansloos doorgaan op een algemeen idee, en doe ipv daarvan er iets werkelijks leuks mee.

Bijgeloof brengt ongeluk.
  zondag 10 augustus 2003 @ 09:06:43 #17
39219 Briefcase
Koekie El-Bai?
pi_12332068
misschien een massale handtekening actie.

Met 500 mensen op iemand aflopen en tegelijkertijd zeuren om een handtekening.

Doe relaxed weetje?!
pi_12332070
Hm, glasbak heeft idd wel een beetje gelijk. Maar om nou de dag vantevoren te vragen of iedereen opeens 200 één eurocent muntjes mee wil nemen.........

Is het dan dus een idee een soort van commisie op te stellen die in het geheim met elkaar overlegt en alles afspreekt en dat je je dan zeg maar kan inschrijven ergens om mee te doen? Dan heb je een hoop mensen op een lijst die dan (als ze kunnen) mee doen.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12332090
Waarom niet bij het station in Amsterdam met zijn alleen 1 minuut omhoog kijken?
bla bla bla bla bla bla bla bla
  zondag 10 augustus 2003 @ 09:33:06 #20
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_12332127
het idee van het hele flashgebeuren is vind ik dat je uit het niets opeens een groep vormt, en ook binnen notime weer in het niets verdwijnt.
(Iets wat je wel heel erg leuk op een groot openbaar gebied kan doen met veel ingangen, Utrecht CS ofzo).

Maar het moet wel iets leuks zijn

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_12334390
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:16 schreef glasbak het volgende:

heb je helemaal gelijk in, hoewel zoveel mensen nog EN geen internet hebben EN niet op fok komen uiteraard, maar ja je hebt gelijk.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_12334477
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 09:01 schreef Mas het volgende:
Ik vind dit werkelijk zeer typisch. De voornaamste reden dat een Flashmob leuk is, is dat het volslagen onverwacht en origineel is. Op het moment dat er in Nederland regelmatig een Flashmob gehouden wordt, is de lol er meteen vanaf. Dus hou aub op met het opzetten van halfbakken Flashmobs waarmee je het hele concept verpest.

Ik zou zeggen: zet een keer een echt grote Flashmob op, en hou er daarna ook meteen mee op. Ga er niet voor om een Albert Heijn kassameisje te irriteren of de gemeente opruimdienst een dag extra werk te bezorgen (erg vervelend in dit weer), maar zet als doelstelling het nieuws halen en doe iets echt origineels en unieks. Stop dus met het kansloos doorgaan op een algemeen idee, en doe ipv daarvan er iets werkelijks leuks mee.

okee grote smurf.....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 augustus 2003 @ 16:27:21 #23
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_12337423
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 13:18 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

heb je helemaal gelijk in, hoewel zoveel mensen nog EN geen internet hebben EN niet op fok komen uiteraard, maar ja je hebt gelijk.

Dat 98% van de nederlandse bevolking niet op FOK! komt, dat ben ik met je eens, maar het gaat mij er juist om dat het verassingseffect voor de mensen die de Mob uit gaan voeren aanwezig moet zijn. Is dat er niet, dan is imho de aardigheid er vanaf.
pi_12357653
Ik doe mee!
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:34:49 #25
31999 Grunnie
Erestor Anárion
pi_12357962
-Website bouwen waar mensen zich kunnen aanmelden en evt suggestie geven.
-Select groepje bepaald wat er gaat gebeuren.
-24 uur voor de Flashmob krijgen alle mensen die zich hebben aangemeld een mailtje met hoe laat ze waar worden verwacht + evt andere instructies.

Et voila een geslaagde Fok Flashmob

Proud to be a Fok!ker | Fotoboek | Grunnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')