abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12330490
Okay, er is dus gèèn Biosphere topic, en dat kàn dus niet.
Dus bij deze

Nu, op dit moment, op deze verkoelende zaterdagnacht, geniet ik van Substrata, in mijn ogen het lekkerste stukje ambient ooit gemaakt

Biosphere liefhebbers hier?

pi_12330522
fipo

zondag 10 augustus 2003 @ 01:14:51 #3
20023 Retro
studio bruxelles
pi_12330598
Lijkt Biosphere een beetje op Photek e.d? Dan ga ik het zeker eens proberen.
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2003 @ 01:16:05 #4
47213 ArmaniMania
pi_12330614
Probeer een Novelty Waves van Biosphere, oooh en er zijn zo vele, ik ben helemaal gek van zijn muziek. Daarom heb ik ook alle cd`s van um...
  zondag 10 augustus 2003 @ 01:16:45 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12330626
Ik ben Biosphere al een paar jaar uit het oog (oor eigenlijk) verloren ...

De eerste releases, Microgravity en Patashnik, vond ik erg fijne releases. Maar met Cirque (ik kom er net achter dat ik die CD ook heb, was ik totaal vergeten) en vooral Polar Sequences samen met Higher Intelligence Agency ben ik de interesse wat verloren. Het werd me allemaal wat te ijl en leeg. Substrata en Shenzou moet ik nog horen, die ken ik nog niet.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_12330634
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 01:14 schreef Retro het volgende:
Lijkt Biosphere een beetje op Photek e.d? Dan ga ik het zeker eens proberen.
Neen, hoewel er in Solaris nummers zitten die misschien een drumm&bass variant ervan zouden kunnen zijn.
Wel proberen!
pi_12334496
Biosphere

Is echt zo'n btje de beste ambient diek ooit gehoord heb

pi_12335948
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 01:16 schreef Weakling het volgende:
Ik ben Biosphere al een paar jaar uit het oog (oor eigenlijk) verloren ...

De eerste releases, Microgravity en Patashnik, vond ik erg fijne releases. Maar met Cirque (ik kom er net achter dat ik die CD ook heb, was ik totaal vergeten) en vooral Polar Sequences samen met Higher Intelligence Agency ben ik de interesse wat verloren. Het werd me allemaal wat te ijl en leeg. Substrata en Shenzou moet ik nog horen, die ken ik nog niet.

substrata werd in een engels blad als beste ambient plaat ooit gekozen, zelfs voor alles van brian eno. Zeker luisteren.

Ik ben ook een mega biosphere fan, heb hem een keer live gezien, heb alle platen... alles werelds!

zondag 10 augustus 2003 @ 14:57:16 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_12335965
Bijna-naamtopiques zijn okay. .
  zondag 10 augustus 2003 @ 15:21:46 #10
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12336415
Groot bewonderaar van Eno en zo ook terecht gekomen bij Biosphere. Substrata vind ik een aardige plaat, maar is zeker niet het beste wat ambient te bieden heeft imho. Luister tegenwoordig veel naar Steve Roach en Robert Rich. The Magnificent Void van Steve Roach kan elke Biosphere liefhebber wel waarderen denk ik...maar dat terzijde.
= there is a light that never goes out =
pi_12511997
NU substrata draaien.
De sterren staan precies goed.
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:05:29 #12
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12522714
Nou ... Shenzou gekocht en geluisterd ... dat had ik beter niet kunnen doen ... wat een verschrikkelijke plaat zeg ... het nivo is echt bedroevend slecht ... erg erg jammer ... ieder nummer op exact dezelfde wijze opgebouwd, nergens verrassend, nergens spannend ... dit is de allereerste gekochte plaat die ik voortijdig wilde afzetten ...

Wat doet onze beste noorderling Biosphere ... men neme een sample van lengte X ... daar plakken we om de 8 of 16 maten een sample bij van lengte X of een factor 2 of 4 langer of korter ... als het wat druk wordt halen we een andere sample weg ... het enige andere wat we verder nog doen is af en toe de volumeknop van een sample bedienen om 'm meer naar de voorgrond of achtergrond te zetten.

Wat een ontzettend op 1 formule gebaseerd album zeg ... doe dan potdomme wat met je samples man ... nee, we laten ze op dezelfde snelheid, dezelfde pitch, dezelfde lengte, dezelfde alles, een heel nummer lang door lopen en zetten er een sample bij of halen er eentje vanaf ... dit is mijn veel te simplistisch en fantasieloos gedaan ...

Score op een schaal van 0 to 10 ... een min 1 ... zo slecht vond ik 'm ... ambient en rustig is okay, maar gebruik dan tenminste je fantasie bij het opbouwen van je sample lagen.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 18 augustus 2003 @ 19:05:42 #13
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12530554
Dan zal je Substrata denk ik ook niet echt kunnen waarderen...is nou niet echt spannende muziek. Heb naar aanleiding van dit topic wat oudere nummer beluistert van Biosphere en ik moet eerlijk zeggen dat die inderdaad een stuk frisser en interessanter klinken.
= there is a light that never goes out =
pi_13654380
Ik ben zelf ook aangegrepen door de muziek van Biosphere. Is er vergelijkbare muziek? Nu geen voor de hand liggen ambientnamen noemen maar écht iets vergelijkbaars
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 5 oktober 2003 @ 00:18:04 #15
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13656631
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:23 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelf ook aangegrepen door de muziek van Biosphere. Is er vergelijkbare muziek? Nu geen voor de hand liggen ambientnamen noemen maar écht iets vergelijkbaars
Er is niets te vergelijken met Biosphere ... ook voor de hand liggend.

Maar als je namen wilt hebben die in de buurt komen, dan moet je (naar mijn smaak) onderscheidt maken tussen Biosphere uit zijn beginperiode en nu. Ik vind dat zijn muziek steeds verder vereenvoudigd, verstilt, uitgekleed etc is geworden in de loop der jaren.

Oftewel: ben je aangegrepen door Biosphere Old Style (Microgravity Patashnik) of Biosphere New Style (Shenzou Substrata)?

pi_13656735
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 00:18 schreef Weakling het volgende:

[..]

Er is niets te vergelijken met Biosphere ... ook voor de hand liggend.

Maar als je namen wilt hebben die in de buurt komen, dan moet je (naar mijn smaak) onderscheidt maken tussen Biosphere uit zijn beginperiode en nu. Ik vind dat zijn muziek steeds verder vereenvoudigd, verstilt, uitgekleed etc is geworden in de loop der jaren.

Oftewel: ben je aangegrepen door Biosphere Old Style (Microgravity Patashnik) of Biosphere New Style (Shenzou Substrata)?

Ik bedoel 'new style' - al vind Patashnik ook erg goed.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13660254
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:23 schreef teknomist het volgende:
ik heb ook weleens lopen zoeken maar er is echt niks ala Biosphere. Qua sfeer vind ik Sigur Ross wel in de buurt komen maar is niet te vergelijken
  zondag 5 oktober 2003 @ 12:16:04 #18
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13660849
Kweenie wat Higher Intelligence Agency (HIA) verder zelf voor muziek maakt, maar aangezien dat die samengewerkt hebben met Biosphere zou die weleens in de buurt kunnen komen.
  zondag 5 oktober 2003 @ 18:26:27 #19
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_13669734
ik ken eigenlijk alleen Patashnik van hun... ze komen zeker uit noorwegen toch?

anyway, die cd is iig retevet

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_13669988
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:26 schreef timbob het volgende:
ik ken eigenlijk alleen Patashnik van hun... ze komen zeker uit noorwegen toch?
Yes en dat is te horen ook.
pi_17048561
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 14:05 schreef Weakling het volgende:
Nou ...

Wat doet onze beste noorderling Biosphere ... men neme een sample van lengte X ... daar plakken we om de 8 of 16 maten een sample bij van lengte X of een factor 2 of 4 langer of korter ... als het wat druk wordt halen we een andere sample weg ... het enige andere wat we verder nog doen is af en toe de volumeknop van een sample bedienen om 'm meer naar de voorgrond of achtergrond te zetten.

Wat een ontzettend op 1 formule gebaseerd album zeg ... doe dan potdomme wat met je samples man ... nee, we laten ze op dezelfde snelheid, dezelfde pitch, dezelfde lengte, dezelfde alles, een heel nummer lang door lopen en zetten er een sample bij of halen er eentje vanaf ... dit is mijn veel te simplistisch en fantasieloos gedaan ...

Score op een schaal van 0 to 10 ... een min 1 ... zo slecht vond ik 'm ... ambient en rustig is okay, maar gebruik dan tenminste je fantasie bij het opbouwen van je sample lagen.

volgens mij hebben we hier met een liefhebber te maken...
pi_17055878
Simplistisch, herhalend, minimaal, allemaal waar maar ik vind dat shenzou toch echt wel spanning opwekt. En als je dan periodes gaat onderscheiden in jensen's carriere moet je microgravity toch wel helemaal afscheiden van de rest. Das 'gewoon' dansmuziek. Shenzou vind ik echt 100% ambient. Gisteren Steve Roach album geluisterd, dat lijkt er melodisch best op, alleen het mist de lage frequenties, dat vond ik wel weer erg saai ;-)
Daarnaast is ambient over het algemeen snel irritant langzaam en herhalend, maar dat ligt dan meer aan je eigen state of mind, misschien zijn we er nog wel te jong voor! Eno vind ik ook meestal niks..
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:49:27 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17056017
'Novelty Waves', nummer vier van Patashnik, is gebruikt in die ontzettend gave jeans-reclame! Was het Levi's?

-edit-

Ja dus.

quote:
"Jenssen returned to Biosphere in 1994 with a second full-length, Patashnik, and a subsequent live tour, the success of which landed one of Jenssen's tracks ("Novelty Waves") in a Levi's commercial"
Bron

[Dit bericht is gewijzigd door bolivian op 10-02-2004 12:59]

And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:36:10 #24
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_17060886
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:49 schreef bolivian het volgende:
'Novelty Waves', nummer vier van Patashnik, is gebruikt in die ontzettend gave jeans-reclame! Was het Levi's?

-edit-

Ja dus.
[..]

Bron

hmm, welke reclame is dat dan?
zegt me nml niks...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:59:25 #25
27648 Weakling
available in strong mint
pi_17061664
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 02:40 schreef MurW het volgende:

[..]

volgens mij hebben we hier met een liefhebber te maken...

Ik ben absoluut en liefhebber, maar wel een kritische en deze plaat van Biosphere heeft me niet kunnen bekoren vanwege voornoemde redenen. Dat je het daar niet mee eens bent, dat kan, maar dat maakt van mij niet meteen iemand die per definitie niet van deze muziek houdt. Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')