abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12323611
Ik ben zelf geen drummer, maar mijn vader wel. Aangezien hier toch een drumstel sta en ik het stiekem erg leuk vind wil ik nog wel eens wat drummen. Maar, na een tijdje krijg ik een ongelovelijke last van mijn enkel, door de bassdrum te gebruiken. Ik neem aan dat mijn stand van voeten verkeerd is en ik merk ook dat ik met schoenen een hoop minder last heb (ook nog wel na een tijd), maar wat is nou dé manier om je voeten te plaatsen?

Ik lees het vannacht wel, want ik moet nu weg. Alvast bedankt!

zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:32:45 #2
21653 b_buster
ohw, in die zin
pi_12323675
Ik drum met m'n hak van de grond zeg maar. Als ik het pedaal intrap doe ik dat met het been ipv de enkel.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:37:34 #3
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_12323742
Ik wissel het af. Maar vooral met me enkel en als dat me teveel wordt of als ik wat sneller wil gebruik ik ook af en toe me been. Egt een goed truukje zo worden beiden niet snel moe.
Die zoute stokjes...
pi_12323751
En ik het tegenovergestelde, dus met m'n hak op de grond, en gebruik m'n kuitspieren.

Deze en de hierboven genoemde zijn voor zover ik weet de enige posities die mogelijk zijn.

pi_12323796
Vraag het eens aan je vader, hij is de drummer hé

Irl kan je ook veel gemakkelijker de techniek beoordelen. Iig is het in 't begin een beetje spieren kweken...

zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:53:49 #6
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_12323911
Ik neem aan dat je met je hiel omhoog en alleen met je tenen gebogen de bassdrum indrukt (beetje vage omschrijving maar je snapt wat ik bedoel). Wat je ook kan doen is gewoon met je hele voet erop en je kuiten/enkel gebruiken, misschien dat dit minder pijn doet. BTW ik wissel het af alleen kan ik niet even snel de bass doen met optie 2.
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
pi_12324016
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik gebruik eigenlijk alleen de bovenkant van mijn voet om kracht te zetten.

Bedankt allemaal, ik hoop dat ik zo wat verder kom

pi_12324736
Jaa, het speelt een stuk beter. Het is nog wel even wennen, want ik ga steeds automatisch weer anders spelen. Bedankt!
pi_14695021
ik speel altijd alleen met mijn hiel omhoog, zo kan je sneller spelen en eventjes heel snel achterelkaar de bass gebruiken.
en het is ook minder zwaar
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 17 november 2003 @ 17:33:39 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_14705278
Ik zit oo kwel eens achter een drumstel, gewoon voor de lol en het gaat me best redelijk af op het voetenwerk na. Ook ik weet eigenlijk niet wat officieel gezien de beste manier van spelen is, maar als ik dit zo lees lijkt het wel per persoon te verschillen.

Ik vind beide methode erg zwaar spelen, zowel met de gehele voet van de grond komen of je hak op de grond laten staan bij het intrappen. Misschien ligt het ook wel een beetje aan stijl van spelen. Als je met de voet los van de grond komt kun je een veel harder bassdrum geluid produceren (althans ik dan), misschien is het vooral in de rock en metal wel veel gebruikelijker om los van de grond te komen, terwijl jazzdrummers dat misschien juist niet doen.

Wie heeft hier een correct antwoord op?

pi_14706697
Of ga verder van je pedaal zitten... hoe verder je voet van je kruk staat hoe minder moeite het kost (als je niet overdrijft )
pi_14706779
Drummerstopic deel 5!!! hier hebben ze er ook wel verstand van iig!!

Maare ik denk instellingen. Houd je hem ook de heletijd in ... dat moet ook weer niet, gewoon indrukken en weer onspannen, en totaal geen harde druk op het pedaal zetten..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')