quote:Maar voor de Belgen was het een triomf
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef hellmondunited het volgende:[..]
haha nee man dat was in frankrijk toen we troosteloos 0-0 tegen ze speelde
1. België cijfert zichzelf weg
2. Bestempelen Nederland als grote favoriet
3. Gaan 12 verdedigers opstellen
4. Winnen geniepig.
5. Belgische media verdrinken zich in leedvermaak.
2-0 voor België
J.
quote:Dat zegt weer genoeg over hun, hoe weinig ze presteren als ze daar al tevreden mee zijn
Op maandag 11 augustus 2003 17:46 schreef ASSpirine het volgende:[..]
Maar voor de Belgen was het een triomf
Ze waren hier met de auto aan het rondrijden en aan het toeteren![]()
quote:vind ik best wel grappig
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:53 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Dat zegt weer genoeg over hun, hoe weinig ze presteren als ze daar al tevreden mee zijn
en toen tijdens ek '00 toen België verloor van de Turken ![]()
Hoorde ook best veel auto's ![]()
Maar of dat Belgen waren
(nistelrooy is toch geschorst voor Oostenrijk??)
quote:hmm vd Meyde kan ik niet plaatsen
Op woensdag 13 augustus 2003 22:00 schreef tukkeronline het volgende:
vd Sar
Reiziger - Stam - F de Boer - Cocu
vd Meyde - Davids - vd Vaart - Overmars
Makaay - Kluivert(nistelrooy is toch geschorst voor Oostenrijk??)
quote:alles goed?
Op woensdag 13 augustus 2003 23:34 schreef thetruth het volgende:[..]
hmm vd Meyde kan ik niet plaatsen
Overmars en Cocu zijn goede wissels. Kun je beter van Bommel, Sneijder of Robben inzetten. En waarom geen 4-3-3 systeem
Van Nistelrooy gewoon linksbuiten, Makaay in de spits en Kluivert rechtsbuiten
code:vd Sar F de Boer
Stam Hofland
Van Bommel
Seedorf Davids
vd Vaart/Kluivertvd Meyde Overmars
Kluivert/Makaay
Verrassende naam is Jonathan Walasiak van Standard Luik. Joos Valgaeren keert terug van een blessure, Mbo is de enige geselecteerde Mpenza dit keer.
Ook ik herriner me die uitzonderlijke 5 - 5, het was een erg rare en leuke wedstrijd om te zien...
quote:Zo raar is dat niet.
Op donderdag 14 augustus 2003 15:31 schreef methodmich het volgende:
Verrassende naam is Jonathan Walasiak van Standard Luik.
quote:
Wesley Sneijder terug bij Oranje14/8/2003 15:59
Dick Advocaat heeft Wesley Sneijder voor de tweede keer geselecteerd voor het Nederlands elftal. De Ajacied maakt deel uit van de 22-koppige selectie.
Sneijder maakte op 30 april in het oefenduel met Portugal zijn debuut voor Oranje. In de kwalificatie-wedstrijd tegen Wit-Rusland was de Ajacied niet van de partij, maar zijn ontwikkeling heeft een nieuwe uitnodiging opgeleverd. 'Sneijder heeft de lijn van vorig seizoen doorgetrokken en ook in de voorbereiding bij Ajax een goede indruk gemaakt.'
In vergelijking met het duel in Wit-Rusland ontbreekt Fernando Ricksen. De verdediger van Glasgow Rangers is onvoldoende fit en moet daarom de oefeninterland aan zich voorbij laten gaan. Edgar Davids en Jerrel Hasselbaink zijn terug in de selectie.Nederland speelt woensdag 20 augustus in en tegen België. De oefeninterland is een graadmeter naar de belangrijke kwalificatiewedstrijden tegen Oostenrijk en Tsjechië begin september. 'In die wedstrijden valt de beslissing over kwalificatie voor het EK in Portugal', zei Advocaat. 'Tegen België krijgen we de laatste kans de puntje op de i te zetten. Dat is ook de reden dat ik 22 spelers heb uitgenodigd. We hebben bewust voor België gekozen als oefentegenstander. Zij zijn altijd een stugge tegenstander en door de jaren heen een Angstgegner voor Oranje. Dan weten we zeker dat het een nuttige oefenwedstrijd wordt.'
quote:Zit wat in, maar ik had misschien andere middenvelders verwacht.. Jongens als Mudingayi, De Beule, dat soort werk.
Op donderdag 14 augustus 2003 16:15 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Zo raar is dat niet.
Walasiak was afgelopen seizoen de beste speler van Standard en heeft zeker potentie
quote:Wie wou jij meenemen dan? Pothuizen en Gentenaar?
Op donderdag 14 augustus 2003 18:11 schreef TalkShowHost het volgende:
Wat een selectie weer van Nederland, de tranen schieten mij in de ogen van ellende
Waarom selecteer je Jerrel Hasselbaink als je ook al beschikt over Van Nistelrooij en Makaay
Heb je 3 dezelfde types!
Een Pi-Air selecteren snap ik nog wel want als breekijzer is hij natuurlijk meer dan bruikbaar met als extra een dodelijke vrije trap.
Jerrel Hasselbaink is niet beter dan Makaay of Nistelrooij. Kortom neem voor hem dan een talent mee, of een breekijzer.
Bring back de badmuts Dick !
code:Jammer dat Robben niet geselecteert is, die verdient meer dan welk talent in Nederland een selectie. En Frank de Boer moeten we eens laten vallen, een aantal jaren geleden een prima verdediger, maar de laatste tijd is het niks.Van Nistelrooy Van der Vaart
Robben - Cocu - Van Bommel - Overmars
Van Bronckhorst - Bouma - Stam - Reiziger
Van der Sar
De selectie trouwens:
Doel:
Edwin van der Sar (Fulham)
Ronald Waterreus (PSV)
Verdediging:
Frank de Boer (Galatasaray)
Giovanni van Bronckhorst (Arsenal)
André Ooijer (PSV)
Michael Reiziger (FC Barcelona)
Jaap Stam (Lazio Roma)
Boudewijn Zenden (Chelsea)
Middenveld:
Ronald de Boer (Glasgow Rangers)
Mark van Bommel (PSV)
Paul Bosvelt (Manchester City)
Phillip Cocu (FC Barcelona)
Edgar Davids (Juventus)
Marc Overmars (FC Barcelona)
Clarence Seedorf (AC Milan)
Wesley Sneijder (Ajax)
Aanval:
Jerrel Hasselbaink (Chelsea)
Pierre van Hooijdonk (Fenerbahce)
Patrick Kluivert (FC Barcelona)
Roy Makaay (Bayern München)
Ruud van Nistelrooij (Manchester United)
Rafael van der Vaart (Ajax)
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 15-08-2003 10:39]
quote:Robben heeft inderdaad zijn sporen wel verdient maar wordt nu wel aan zijn testikeltjes geholpen dus dat wordt ff niks.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:33 schreef Qi het volgende:
Ik wil dit zooooooooooo graag eens zien:code:Jammer dat Robben niet geselecteert is, die verdient meer dan welk talent in Nederland een selectie. En Frank de Boer moeten we eens laten vallen, een aantal jaren geleden een prima verdediger, maar de laatste tijd is het niks.Van Nistelrooy Van der Vaart
Robben - Cocu - Van Bommel - Overmars
Van Bronckhorst - Bouma - Stam - Reiziger
Van der Sar
*wel een beetje dubieus: sporen en testikels in 1 zin* ![]()
code:Combinatie van techniek, talent en ervaring gecombineerd.Robben Van Nistelrooy Overmars
Van der Vaart Kluivert SneijderVan Bommel
Van Bronckhorst Stam
Cocu
Van der Sar
quote:Ik snap die fixatie wat jonge talenten betreft niet echt. Waarom zou je in vredesnaam zoveel jonge talenten moeten selecteren als je over toppers beschikt in de leeftijd tussen de 25 en 30. Advocaat heeft gewoon een zeer goede selectie samengesteld (op de verdediging na, maar goed, probeer maar eens betere te vinden).
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:14 schreef popolon het volgende:
Advocaat leeft gezien zijn selectie nog ergens in de jaren '90, denk toch dat die haarimplanten het een en ander hebben aangetast.Bring back de badmuts Dick !
quote:Oja, even vergeten. Dan denk ik dat hij wel geselecteert was als hij niet was geholpen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Robben heeft inderdaad zijn sporen wel verdient maar wordt nu wel aan zijn testikeltjes geholpen dus dat wordt ff niks.
quote:Beetje erg magere verdediging, ik denk dat je door de eerste de beste serieuze tegenstander overlopen wordt met deze opstelling.code:Combinatie van techniek, talent en ervaring gecombineerd.Robben Van Nistelrooy Overmars
Van der Vaart Kluivert SneijderVan Bommel
Van Bronckhorst Stam
Cocu
Van der Sar
Lijkt mij een ultieme opstelling. Misschien Makaay ipv van Nistelrooij maar met jou psv achtergrond zal dat wel niet lukken
quote:Meeste tegenstanders spelen met 1 of 2 spits(en) en daar heb je dus Stam voor en uiteraard Bronckhorst al lijkt me Hofland meer geschikt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:53 schreef Qi het volgende:
Beetje erg magere verdediging, ik denk dat je door de eerste de beste serieuze tegenstander overlopen wordt met deze opstelling.
quote:Nederland krijgt met de normale opstelling al genoeg doelpunten tegen en dat zal alleen maar vaker voorkomen met deze opstelling. Je bent het wel met me eens dat de verdediging er niet beter op wordt als je het terug brengt van 4 naar 3 man, en dan ook nog eens met iemand die nooit centraal in de verdediging speelt (Cocu)? Een snelle counter is fataal, dat is geheid een doelpunt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:57 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Meeste tegenstanders spelen met 1 of 2 spits(en) en daar heb je dus Stam voor en uiteraard Bronckhorst al lijkt me Hofland meer geschikt.
Cocu erachter en je zit geramd. Ik denk dat Van Bommel de eigenschappen van Jonk en Wouters combineert dus heb je nog een extra slot op de deur.
Middenveld is heel creatief en als je veel druk zet moet het hier zeker mee lukken. Beetje ajaxsysteem '95 en die heeft zijn vruchten wel afgeworpen.
code:V.d. Sar Reiziger Stam Cocu
V. Bommel
--------------------------------------
Seedorf Davids Overmars
V.d Vaart
--------------------------------------
Kluivert V. Nisterrooy
quote:Nee ik denk dat je altijd 1 man meer in de verdediging moet hebben dan de tegenstander spitsen heeft. Meer is overdreven.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:04 schreef Qi het volgende:[..]
Nederland krijgt met de normale opstelling al genoeg doelpunten tegen en dat zal alleen maar vaker voorkomen met deze opstelling. Je bent het wel met me eens dat de verdediging er niet beter op wordt als je het terug brengt van 4 naar 3 man, en dan ook nog eens met iemand die nooit centraal in de verdediging speelt (Cocu)? Een snelle counter is fataal, dat is geheid een doelpunt.
quote:
Voor Phillip Cocu lijkt Barcelona-coach Frank Rijkaard dit seizoen een rol als centrale verdediger voor ogen te hebben. En ook al speelde de veelzijdige linkspoot daar vaker, toch vraagt Cocu tijd om te wennen aan die positie.
'Het is moeilijker om alle wedstrijden als centrumverdediger te spelen dan maar een paar. De spitsen zijn namelijk steeds weer anders', legde Cocu uit. 'Daarom moet ik nog een aantal dingen leren. Zoals hoe de dekking verzorgd wordt en hoe je het oplost als je ver van eigen goal speelt.'Duidelijk is namelijk wel dat Rijkaard met Barça vooruit wil verdedigen, met een compacte ploeg die ver van het eigen doel speelt. 'Daarvoor dienen we samen druk te zetten en dat soort automatismen moet je inslijpen', meent Cocu.
De 32-jarige alleskunner is positief over de voorbereiding van Barcelona maar waakt ervoor om al te hoge verwachtingen te wekken. 'In het voorbereiding voelt het altijd goed aan. Maar het gaat erom hoe we het doen in de competitie en in de UEFA Cup. Kwaliteit hebben we zoals altijd genoeg, ik hoop alleen dat we minder blessures oplopen dan vorig seizoen.'
bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=51705/sc=8bf933
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |