quote:Je vergeet de groenste gemeente van Nederland! Lichtenvoorde! Inderdaad mooi om te wonen in de Achterhoek. Wel moeilijker een baan te vinden in de regio. Zoals het hele oosten denk ik. Twente komt overigens best overeen met de Achterhoek.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zutphen, Warnsveld, Lochem, Vorden... leuke plaatjes en heel rustig!* XcUZ_Me is er opgegroeid!
en ik woon in Rotterdam dus begrijp precies wat je bedoelt
Wil je huisje ruilen?
quote:Bij mensen als jij heb ik inderdaad mijn oordeel al heel snel klaar liggen. Hoef ik maar weinig woorden aan vuil te maken. Veel plezier in de Achterhoek, opgeruimd staat netjes.
Op zaterdag 10 januari 2004 09:54 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Lekker snel je oordeel over iemand klaar zie ik
Je bent dus bekrompen als de omgeving je daar beter bevalt dan de RandstadWie is er dan bekrompen?
quote:Waarom meteen zo onaardig? Als iemand zich lekker voelt ergens mag diegene dat toch wel laten blijken?
Op zaterdag 10 januari 2004 16:07 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Bij mensen als jij heb ik inderdaad mijn oordeel al heel snel klaar liggen. Hoef ik maar weinig woorden aan vuil te maken. Veel plezier in de Achterhoek, opgeruimd staat netjes.
quote:Wees welkom in de meest relaxte regio van nederland!
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
We zijn net terug van een weekje Winterswijk, wat ons heel erg beviel. We zitten er dan ook serieus over te denken om er te gaan wonen.
[Dit bericht is gewijzigd door Shai-Hulud op 10-01-2004 17:29]
edit:
en winterswijk is te dicht bij duitsland
edit2:
en hier heb je en kabel internet (chello) en adsl! (kpn)
quote:...op volle snelheid!!!
Op zaterdag 10 januari 2004 17:24 schreef erikkll het volgende:
edit2:
[Dit bericht is gewijzigd door Shai-Hulud op 10-01-2004 19:23]
quote:Winterswijk heeft 2 stations, en de Mac heeft zijn eigen station, Winterswijk west.
Op zaterdag 10 januari 2004 17:24 schreef erikkll het volgende:
hmm.... woon 10 km van winterswijk... maar winterswijk is toch een redelijke "stad" met z'n 29.000 inwoners... ze hebben zelfs een mac!en een treinstation..... nee... ga dan in Lichtenvoorde wonen. 19.000 inwoners en het is er rustig.... nou ja.... het enige nadeel is dat we geen mc donalds hebben in tegenstelling tot winterswijk...
edit:
en winterswijk is te dicht bij duitslandedit2:
quote:iig geen kampers die ze in W'wijk wel hebben
Op zaterdag 10 januari 2004 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Winterswijk heeft 2 stations, en de Mac heeft zijn eigen station, Winterswijk west.
Winterswijk is niet te dicht bij Duitsland, das precies goed,
Goedkoop benzine tanken bij Annie Lensink
Goedkoop boodschappen doen bij Real, Aldi en Lidl in Bocholt en Rhede
Goedkoop drank halen bij Trinkgut in Bocholt,
Uurtje rijden naar vliegveld Düsseldorf
wat wil je nog meer?
quote:Beter nog, Net over de grens wonen en in NL werken,
Op zaterdag 10 januari 2004 19:07 schreef Nuek het volgende:[..]
iig geen kampers die ze in W'wijk wel hebben
Ik zeg Bredevoort
![]()
![]()
Om kort te gaan, waar je in NL een rijtjeshuis voor koopt, koop je in D een vrijstaande villa met 2 garages en die betaal je dan van het kindergeld en de eigenheim subsidie bijna al af.
leg daar bij dat je ieder jaar een nieuwe auto kan kopen zonder dat je dat wat kost (behalve het kapitaal) en dan woon je dus eigenlijk voor niets in een villa.
quote:Het lijkt heel slim maar is het niet
Op zaterdag 10 januari 2004 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Beter nog, Net over de grens wonen en in NL werken,
Das financieel heeeeel erg gunstig
1) Huizen zijn er de helft goedkoper, en beter gebouwt
2) Hypotheek rente aftrekken van je nederlandse inkomen
3) een duitse Eigenheim subsidie krijgen
4) Auto in NL kopen en naar duitsland exporteren en je BPM terug vorderen, na een jaar in D verkopen voor het geld dat je betaald hebt.
5) Diesel rijden, en in NL goedkoop tanken
6) Als je Kinderen hebt, Kindergeld word verhoogt tot Duits NiveauOm kort te gaan, waar je in NL een rijtjeshuis voor koopt, koop je in D een vrijstaande villa met 2 garages en die betaal je dan van het kindergeld en de eigenheim subsidie bijna al af.
leg daar bij dat je ieder jaar een nieuwe auto kan kopen zonder dat je dat wat kost (behalve het kapitaal) en dan woon je dus eigenlijk voor niets in een villa.
quote:nee hoor, je krijgt gewoon WW
Op zaterdag 10 januari 2004 19:17 schreef Nuek het volgende:[..]
Het lijkt heel slim maar is het niet
Sorry. Want als jij je baan kwijtraakt val je tussen wal en schip wat betreft de WW.
quote:Ja aangezien je in NL aan moet vragen _kan_ dat heel lang duren. Ook zijn er vaak problemen met afgiftes van formulieren van Du naar Nl. En dat is niet eens zo heel erg maar dan kan het dus maanden gaan duren eer jij je eerste geld ontvangt. Er zijn veel mensen die hierdoor in grote problemen zijn gekomen... Ik kan nog meer voorbeelden geven maar dat doe ik maar niet.
Op zaterdag 10 januari 2004 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nee hoor, je krijgt gewoon WW
Ik zou zelf iig het risico niet zo gauw nemen.
quote:Dit soort verhalen zijn eerder tekenend voor het GAK, dan voor wonen in Duitsland. Daar ken ik er ook een paar, die daar wat "problemen" hebben. Bovendien, je kan ook flinks sparen als je dit doet, en een spekreserve opbouwen.
Op zaterdag 10 januari 2004 19:31 schreef Nuek het volgende:[..]
Ja aangezien je in NL aan moet vragen _kan_ dat heel lang duren. Ook zijn er vaak problemen met afgiftes van formulieren van Du naar Nl. En dat is niet eens zo heel erg maar dan kan het dus maanden gaan duren eer jij je eerste geld ontvangt. Er zijn veel mensen die hierdoor in grote problemen zijn gekomen... Ik kan nog meer voorbeelden geven maar dat doe ik maar niet.
Ik zou zelf iig het risico niet zo gauw nemen.
quote:Mijn zegen heb je
Op zaterdag 10 januari 2004 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dit soort verhalen zijn eerder tekenend voor het GAK, dan voor wonen in Duitsland. Daar ken ik er ook een paar, die daar wat "problemen" hebben. Bovendien, je kan ook flinks sparen als je dit doet, en een spekreserve opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |