abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2003 @ 12:17:42 #51
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12353122
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Hoezo anders?????????????

Ik woon hier in Enschede en ik leef gewoon normaal hoor, het zijn hier geen wilde primitieven ozfo.

En ik heb ook op de veluwe gewoond en dat viel ook heel erg mee.

Enschede is wel weer een ander verhaal, ja, ik had het hier ook over kleine dorpjes, diep in de Achterhoek. Maar goed, maar weer ontopic?
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_12353165
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:01 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Misschien leuk om eens een keer te lezen wat er staat?
Weer zo iemand die niet toe wil geven dat men daar anders leeft.

Ik heb zowel in de stad als in de Achterhoek gewoond en behalve dat er minder gebeurt en kleine mentaliteitsverschillen zijn er echt geen verschillen in manier van leven. Ik vraag me toch af waar je dat op baseert?
pi_12353538
Ik woon nu al 15 jaar in Doetinchem, mijn hele leven dus. Ik vermaak me hier prima, leuke stad. Heb 13 jaar 100 m van het centrum af gewoont. Heel erg gezellig gasten enzo, maar dat ligt ook aan de wijk waarin je woont, en wat je er zelf van maakt.

Er zijn hier niet echt veel disco's ofzo, wel veel kroegen enzo, de stad is daarom ook wel gezellig.

pi_14060148
noet ik eerlijk zijn?

NOOIT! GA HIER NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WONEN!

(ik ben een oer achterhoekse, woon er nog steeds (in Winterswijk))

Ik kan het je echt afraden, je bent hier gigantisch geisoleerd van de buitenwereld. Schiet niet op!

woensdag 22 oktober 2003 @ 19:22:41 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14060246
Iemand anders vroeg het net ook al maar: zijn daar banen?
Ik zou er bijvoorbeeld al nooit kunnen wonen, want ik
zou daar nooit een passende baan kunnen vinden.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:38:26 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14060554
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef Mea.Culpa het volgende:
noet ik eerlijk zijn?

Ik kan het je echt afraden, je bent hier gigantisch geisoleerd van de buitenwereld. Schiet niet op!

En dat houden we graag zo, geen hollanders hierheen dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14064007
Ik woon in Kampen is heel luek wonen
Toedeledokiee
  woensdag 22 oktober 2003 @ 22:23:53 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14065165
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 21:53 schreef typ-miep het volgende:
Ik woon in Kampen is heel luek wonen
Das niet de achterhoek, neem noch een breezah
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14070492
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das niet de achterhoek, neem noch een breezah

weet ik wel - hij vroeg waar het leuk wonen was...sorry topic niet goed gelezen
Toedeledokiee
pi_14073416
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
We zijn net terug van een weekje Winterswijk, wat ons heel erg beviel. Niet alleen de rust, maar ook de hele manier van leven daar. Minder buitenlanders (ik woon in Dordrecht, ook wel Klein-Turkije genoemd), veel rustiger vergeleken met de Randstad hier en vooral de omgeving.

We zitten er dan ook serieus over te denken om er te gaan wonen. Nu, wie woont er hier en kan ons tips geven. We weten al wel dat de prijzen in huizen al redelijk veel verschillen in vergelijking met de huizen hier in de Randstad. We zoeken een vrijstand huis of boerderij voorzien van weiland voor mijn moeder haar paard en een rijbak er bij zou wel ideaal zijn

Woning ruil doen?? A.S. zaterdag? Ik wil hier zo snel mogelijk weg.. net als mn ouders.. We wonen in een klein kut gat, heel stug volk... (Wij zijn niet van oorspronk achterhoeks, dus word je al snel buiten gesloten) Der is geen kloot te doen hier... veel mensen zijn niet aardig, etc. etc. etc...
het is hier inderdaad wel rustig.... Koeien rennen door de weilanden enzow!!

Afgelopen zomer ben ik bij mn tante op vakantie geweest in Dordrecht.. SUPPAH!!!!!!!! Wou meteen weer trug al suik 18 ben en der gaan wonen.... heel vriendelijk allemaal!! Geweldig gewoon...
Zelfs de dames bij de super-de-boer van sterrenburg zien der toppie uit!!

Dusss...... Woning ruil?!
jij in dit stugge achterhoek met rennende koeien,
Ik in het westen met aardige mense!!

Owjah, ik hoop niet dat je van Shoppen houdt... Dat gaat je nog vies tegen vallen hier!! (Zowel kledding al andere dingen!! )

Daarnaast (Jah, der is nog meer!!) schijnt winterswijk echt een k*t gat te zijn.. Veeeeeeeeel stugger en nog onvriendelijker!!
Winterswijk raad ik je dus helemaal af... Zo ben ik dan ook wel weer!!

En hier heb ik écht over nagedacht!
pi_14073474
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef Mea.Culpa het volgende:
noet ik eerlijk zijn?

Een lot-genoot... Eindelijk!!
Misschien kunnen we een vereniging opzetten?! "Help de Achterhoek een zelfstandig land worden!!"
En zogauw dat lukt, moven wij snel naar t westen!!
pi_14073495
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
We zijn net terug van een weekje Winterswijk, wat ons heel erg beviel. Niet alleen de rust, maar ook de hele manier van leven daar. Minder buitenlanders (ik woon in Dordrecht, ook wel Klein-Turkije genoemd), veel rustiger vergeleken met de Randstad hier en vooral de omgeving.

We zitten er dan ook serieus over te denken om er te gaan wonen. Nu, wie woont er hier en kan ons tips geven. We weten al wel dat de prijzen in huizen al redelijk veel verschillen in vergelijking met de huizen hier in de Randstad. We zoeken een vrijstand huis of boerderij voorzien van weiland voor mijn moeder haar paard en een rijbak er bij zou wel ideaal zijn

Ik heb er een drietal jaar geleden gewoond, en mijn vader woont daar nog steeds. Kom er vrij vaak nog.

Toch wel een relaxed plaatsje he

Kusje
pi_14074284
Ben zelf geboren en opgegroeid in de achterhoek. Mijn ouders waren "lichte' import. Maar in de tijd dat mijn oudste broer ging studeren kregen ze daar behoorlijk commentaar op van de omgeving, het zou nergens nodig voor zijn.
Zelf voel ik me 1/2 achterhoeker en half import, je ergert je wel aan die hagelnieuwe import die soms domme streken uithalen en daardoor het in 1x weten te verbruien bij de buurt. Dat werkt dus echt zo, men wacht af wie je bent en zal je accepteren als ze zien dat je goed volk bent anders kun je beter meteen verhuizen.
Als je echt een boerderij gaat kopen moet je wel ff een goede inburgeringscursus volgen, de buurtschappen hebben hun gewoontes.

les 1 inburgering: Ga naar je naaste buren en stel je voor, nodig ze uit op de koffie en kijk wie er echt tof is. De buurman die je vertrouwt vraag je dan wie er het beste Noabers kunnen worden. Voor dit kiezen mag je een 1/2jaar uittrekken.
Noaber: mensen die je helpen bij geboorte, dood en als je hulp nodig hebt. Dit is een wederzijdse verplichting.

laat me toch, ben een blindganger
pi_14074418
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 10:52 schreef bomberman het volgende:Noaber: mensen die je helpen bij geboorte, dood en als je hulp nodig hebt. Dit is een wederzijdse verplichting.
Dat klinkt wel erg mooi.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:05:13 #65
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14074540
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 10:49 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat jij kennelijk ook niet inziet dat mensen daar gewoon vaak primitiever leven dan hier, ook in hun manier van leven, maar dat is lastig uit te leggen aan iemand die naar mijn idee geen stad gewend is.
Verder begrijp ik niet waarom je je zo aangevallen voelt, als jij je lekker voelt in de weilanden of bossen en ik in de stad, dan is het toch goed?

Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!

ok er zijn inderdaad niet zoveel concerten hiero en dat soort shit, maar primitiever?!? ik snap het niet helemaal

Tevens vind ik de mensen hier 10 keer beter als in de randstad!
Iedereen is daar veel te individualtistisch! maar leg eens uit wat jij met primitief bedoeld?

Wat moet je anders?
pi_14074686
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:05 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!

ok er zijn inderdaad niet zoveel concerten hiero en dat soort shit, maar primitiever?!? ik snap het niet helemaal

Iedereen is daar veel te individualtistisch! maar leg eens uit wat jij met primitief bedoeld?

Owjah.. In eibergen... Das ongeveer 3 a 4 km van mij vandaan!!

Maja, boeie....

donderdag 23 oktober 2003 @ 11:18:26 #67
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14074812
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:12 schreef StorieZnl het volgende:

[..]

Owjah.. In eibergen... Das ongeveer 3 a 4 km van mij vandaan!!

Maja, boeie....

neede ofzo????
Wat moet je anders?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:20:04 #68
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_14074843
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:05 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Nieuwegein is een heel ander verhaal, je moet wel goed lezen. Waar ik op doel zijn de dorpjes met 500 of misschien wel minder inwoners, maar ik ga daar verder niet op in discussie, omdat de mentaliteit daar toch heel anders ligt.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:20:16 #69
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_14074848
SILVOLDEEEUUHH

nee, silvolde, woon ik, lekker rustig plaatsje, en dicht bij doetinchem, en silvolde heeft een VMBO en een HAVO/VWO school

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:25:03 #70
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14074970
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:20 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Nieuwegein is een heel ander verhaal, je moet wel goed lezen. Waar ik op doel zijn de dorpjes met 500 of misschien wel minder inwoners, maar ik ga daar verder niet op in discussie, omdat de mentaliteit daar toch heel anders ligt.

Ik weet niet wie hier goed moet lezen!

Maar als je het over dorpjes van < 500 mensen hebt dan kun je niet zeggen dat de Achterhoek primitief is! ik bedoel er zijn niet superveel veel dorpjes met 500 mensen.

En TS had het over Winterswijk, dus das ook niet een dorpje!

Wat moet je anders?
pi_14075112
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:18 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

neede ofzo????

Zo noemt men het!!

En ForeverEternalFreak!! Zeg maar gerust alle plaatsen in de achterhoek, uitgezonderd de plaatsen als Enschede, Hengelo, etc.... Maarjah, dat is weer geen achterhoek meer maar Twente .............

donderdag 23 oktober 2003 @ 11:31:55 #72
47722 _Pipo_
de Kloon van Mama Loe
pi_14075149
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:03 schreef wendy-tje het volgende:
Soms heb je in die dorpen van die enorme clans, iedereen is familie van elkaar, zijn met elkaar opgegroeid, etc. Als je daar als buitenstaander in komt kan het lastig worden, vooral omdat je het dialect ook niet verstaat.
Noem: Netterden
reizen recht door zon en regen, langs de weide wereld wegen
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:35:08 #73
47722 _Pipo_
de Kloon van Mama Loe
pi_14075250
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 10:59 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg mooi.

Ik ben al jaren achterhoeker, maar ik ken dat Noaber-schap alleen van horen zeggen Ik denk dat dat echt iets is voor de kleinere gehuchten met boerderijen, maar de achterhoek kent ook "stadsere" dorpen en steden.
reizen recht door zon en regen, langs de weide wereld wegen
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:37:19 #74
20023 Retro
studio bruxelles
pi_14075305
Als je het in de Achterhoek al rustig vindt moet je eens in Zeeuws-vlaanderen komen kijken.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:37:25 #75
56951 Najra
---------------
pi_14075309
Ik kan het me goed voorstellen dat mensen eens in een wat rustiger plaatsje willen gaan wonen. Ik bedoel als je geen vervoer hebt en niets in de buurt dan is er voor je gevoel niets te doen en heb je geen vrijheid. Heb je een auto dan worden al snel andere dingen belangrijker. Zoals bijvoorbeeld waar parkeer ik mijn auto zonder dat ie leeggeroofd wordt.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')