quote:Enschede is wel weer een ander verhaal, ja, ik had het hier ook over kleine dorpjes, diep in de Achterhoek. Maar goed, maar weer ontopic?
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
Hoezo anders?????????????
Ik woon hier in Enschede en ik leef gewoon normaal hoor, het zijn hier geen wilde primitieven ozfo.
En ik heb ook op de veluwe gewoond en dat viel ook heel erg mee.
quote:Ik heb zowel in de stad als in de Achterhoek gewoond en behalve dat er minder gebeurt en kleine mentaliteitsverschillen zijn er echt geen verschillen in manier van leven. Ik vraag me toch af waar je dat op baseert?
Op maandag 11 augustus 2003 11:01 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Misschien leuk om eens een keer te lezen wat er staat?
Weer zo iemand die niet toe wil geven dat men daar anders leeft.
Er zijn hier niet echt veel disco's ofzo, wel veel kroegen enzo, de stad is daarom ook wel gezellig.
NOOIT! GA HIER NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WONEN!
(ik ben een oer achterhoekse, woon er nog steeds (in Winterswijk))
Ik kan het je echt afraden, je bent hier gigantisch geisoleerd van de buitenwereld. Schiet niet op!
quote:En dat houden we graag zo, geen hollanders hierheen dus
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef Mea.Culpa het volgende:
noet ik eerlijk zijn?NOOIT! GA HIER NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WONEN!
Ik kan het je echt afraden, je bent hier gigantisch geisoleerd van de buitenwereld. Schiet niet op!
quote:Das niet de achterhoek, neem noch een breezah
Op woensdag 22 oktober 2003 21:53 schreef typ-miep het volgende:
Ik woon in Kampen is heel luek wonen
quote:weet ik wel - hij vroeg waar het leuk wonen was...sorry topic niet goed gelezen
Op woensdag 22 oktober 2003 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Das niet de achterhoek, neem noch een breezah
quote:Woning ruil doen?? A.S. zaterdag? Ik wil hier zo snel mogelijk weg.. net als mn ouders.. We wonen in een klein kut gat, heel stug volk... (Wij zijn niet van oorspronk achterhoeks, dus word je al snel buiten gesloten) Der is geen kloot te doen hier... veel mensen zijn niet aardig, etc. etc. etc...
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
We zijn net terug van een weekje Winterswijk, wat ons heel erg beviel. Niet alleen de rust, maar ook de hele manier van leven daar. Minder buitenlanders (ik woon in Dordrecht, ook wel Klein-Turkije genoemd), veel rustiger vergeleken met de Randstad hier en vooral de omgeving.We zitten er dan ook serieus over te denken om er te gaan wonen. Nu, wie woont er hier en kan ons tips geven. We weten al wel dat de prijzen in huizen al redelijk veel verschillen in vergelijking met de huizen hier in de Randstad. We zoeken een vrijstand huis of boerderij voorzien van weiland voor mijn moeder haar paard en een rijbak er bij zou wel ideaal zijn
Afgelopen zomer ben ik bij mn tante op vakantie geweest in Dordrecht.. SUPPAH!!!!!!!! Wou meteen weer trug al suik 18 ben en der gaan wonen.... heel vriendelijk allemaal!! Geweldig gewoon...
Zelfs de dames bij de super-de-boer van sterrenburg zien der toppie uit!!
Dusss...... Woning ruil?!
jij in dit stugge achterhoek met rennende koeien,
Ik in het westen met aardige mense!!
Owjah, ik hoop niet dat je van Shoppen houdt... Dat gaat je nog vies tegen vallen hier!! (Zowel kledding al andere dingen!! )
Daarnaast (Jah, der is nog meer!!) schijnt winterswijk echt een k*t gat te zijn.. Veeeeeeeeel stugger en nog onvriendelijker!!
Winterswijk raad ik je dus helemaal af... Zo ben ik dan ook wel weer!!
quote:Een lot-genoot... Eindelijk!!
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef Mea.Culpa het volgende:
noet ik eerlijk zijn?NOOIT! GA HIER NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WONEN!
quote:Ik heb er een drietal jaar geleden gewoond, en mijn vader woont daar nog steeds. Kom er vrij vaak nog.
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
We zijn net terug van een weekje Winterswijk, wat ons heel erg beviel. Niet alleen de rust, maar ook de hele manier van leven daar. Minder buitenlanders (ik woon in Dordrecht, ook wel Klein-Turkije genoemd), veel rustiger vergeleken met de Randstad hier en vooral de omgeving.We zitten er dan ook serieus over te denken om er te gaan wonen. Nu, wie woont er hier en kan ons tips geven. We weten al wel dat de prijzen in huizen al redelijk veel verschillen in vergelijking met de huizen hier in de Randstad. We zoeken een vrijstand huis of boerderij voorzien van weiland voor mijn moeder haar paard en een rijbak er bij zou wel ideaal zijn
Toch wel een relaxed plaatsje he
les 1 inburgering: Ga naar je naaste buren en stel je voor, nodig ze uit op de koffie en kijk wie er echt tof is. De buurman die je vertrouwt vraag je dan wie er het beste Noabers kunnen worden. Voor dit kiezen mag je een 1/2jaar uittrekken.
Noaber: mensen die je helpen bij geboorte, dood en als je hulp nodig hebt. Dit is een wederzijdse verplichting.
quote:Dat klinkt wel erg mooi.
Op donderdag 23 oktober 2003 10:52 schreef bomberman het volgende:Noaber: mensen die je helpen bij geboorte, dood en als je hulp nodig hebt. Dit is een wederzijdse verplichting.
quote:Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!
Op maandag 11 augustus 2003 10:49 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat jij kennelijk ook niet inziet dat mensen daar gewoon vaak primitiever leven dan hier, ook in hun manier van leven, maar dat is lastig uit te leggen aan iemand die naar mijn idee geen stad gewend is.
Verder begrijp ik niet waarom je je zo aangevallen voelt, als jij je lekker voelt in de weilanden of bossen en ik in de stad, dan is het toch goed?
ok er zijn inderdaad niet zoveel concerten hiero en dat soort shit, maar primitiever?!? ik snap het niet helemaal
Tevens vind ik de mensen hier 10 keer beter als in de randstad!
Iedereen is daar veel te individualtistisch! maar leg eens uit wat jij met primitief bedoeld?
quote:Owjah.. In eibergen... Das ongeveer 3 a 4 km van mij vandaan!!
Op donderdag 23 oktober 2003 11:05 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!
ok er zijn inderdaad niet zoveel concerten hiero en dat soort shit, maar primitiever?!? ik snap het niet helemaal
Iedereen is daar veel te individualtistisch! maar leg eens uit wat jij met primitief bedoeld?
Maja, boeie....
quote:neede ofzo????
Op donderdag 23 oktober 2003 11:12 schreef StorieZnl het volgende:[..]
Owjah.. In eibergen... Das ongeveer 3 a 4 km van mij vandaan!!
Maja, boeie....
quote:Nieuwegein is een heel ander verhaal, je moet wel goed lezen. Waar ik op doel zijn de dorpjes met 500 of misschien wel minder inwoners, maar ik ga daar verder niet op in discussie, omdat de mentaliteit daar toch heel anders ligt.
Op donderdag 23 oktober 2003 11:05 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!
nee, silvolde, woon ik, lekker rustig plaatsje, en dicht bij doetinchem, en silvolde heeft een VMBO en een HAVO/VWO school
quote:Ik weet niet wie hier goed moet lezen!
Op donderdag 23 oktober 2003 11:20 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Nieuwegein is een heel ander verhaal, je moet wel goed lezen. Waar ik op doel zijn de dorpjes met 500 of misschien wel minder inwoners, maar ik ga daar verder niet op in discussie, omdat de mentaliteit daar toch heel anders ligt.
Maar als je het over dorpjes van < 500 mensen hebt dan kun je niet zeggen dat de Achterhoek primitief is! ik bedoel er zijn niet superveel veel dorpjes met 500 mensen.
En TS had het over Winterswijk, dus das ook niet een dorpje!
quote:Zo noemt men het!!
Op donderdag 23 oktober 2003 11:18 schreef Wutangtony het volgende:[..]
neede ofzo????
En ForeverEternalFreak!! Zeg maar gerust alle plaatsen in de achterhoek, uitgezonderd de plaatsen als Enschede, Hengelo, etc.... Maarjah, dat is weer geen achterhoek meer maar Twente
.............
quote:Noem: Netterden
Op maandag 11 augustus 2003 12:03 schreef wendy-tje het volgende:
Soms heb je in die dorpen van die enorme clans, iedereen is familie van elkaar, zijn met elkaar opgegroeid, etc. Als je daar als buitenstaander in komt kan het lastig worden, vooral omdat je het dialect ook niet verstaat.
quote:Ik ben al jaren achterhoeker, maar ik ken dat Noaber-schap alleen van horen zeggen
Op donderdag 23 oktober 2003 10:59 schreef shmoopy het volgende:[..]
Dat klinkt wel erg mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |