Als mijn vriend zoiets zou voorstellen zou ik eigenlijk het idee hebben dat ie me op een vriendelijke manier de wacht probeert aan te zeggen; imo groei je door zo'n tijdelijke relatiepauze alleen maar meer uit elkaar en luid dat het einde vanzelf wel in, ik geloof persoonlijk meer in blijven communiceren, ik kan me ook niet voorstellen dat je, als je gek op iemand bent iemand een tijdje niet wil zien
Ik ben wel benieuwd naar meningen hierover, ben ik nou zo 'simpel' wat dat betreft?
quote:Vind ik ook
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:49 schreef badlip het volgende:
als je daar mee begint is het einde zoek toch! dan kun je bij elke ruzie of iets dergelijks een pauze gaan inlassen omdat het niet meer goed gaat
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 08-08-2003 20:51]
quote:Kletskoek! Mijn zus heeft periode na 2,5 jaar 5 maanden rustpauze gelast, ook omdat onze moeder ernstig ziek was en alleen maar ruzie opleverden.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:42 schreef trigt013 het volgende:
Meestal is dat het begin van het einde.....
Na 5 jaar gaat het nog steeds goed met hun
Ik kan wel begrijpen dat je een vaste periode rust wil, zeg 2 a 3weken. Om te kijken hoe je gevoelens zijn in die 2 weken. Die periode is denk ik lang genoeg om na te denken en aan de andere kant te kort om uit elkaar te groeien of dat het te lang duurt.
Nee lijkt mij het begin van het einde.
quote:Het is ook niet de bedoeling dat je er een tenniswedstrijd van maakt, maar als je erg met elkaar in de kluts zit en elkaar niet kwijt wilt, kan ik me voorstellen dat je ff een pauze neemt om goed na te denken over hoe en wat, en dat hoeft echt niet altijd negatief uit te pakken.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:49 schreef badlip het volgende:
als je daar mee begint is het einde zoek toch! dan kun je bij elke ruzie of iets dergelijks een pauze gaan inlassen omdat het niet meer goed gaat
quote:Hoe deden ze dat dan in de praktijk die 5 maanden? Tis toch heel makkelijk om dan weer in het oude patroon te vervallen, of zagen ze elkaar helemaal niet?
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:50 schreef Ooze het volgende:[..]
Kletskoek! Mijn zus heeft periode na 2,5 jaar 5 maanden rustpauze gelast, ook omdat onze moeder ernstig ziek was en alleen maar ruzie opleverden.
quote:de dingen die jij nu noemt hoop ik in een relatie eigenlijk ook gewoon te doen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:54 schreef JoeBlack2k2 het volgende:
Ik en m'n vriendin hadden ook een pauze van 3 maanden.. ff met vrienden leuke dingen doen je andere contacten onderbouwen en toen gingen we weer met elkaar.. ging vanzelf eigenlijk.. denk dat het alleen maar beter kan zijn in een relatie..
quote:1e 2 maanden zagen ze niet meer elkaar, mijn zus was nl. over de toeren en huilden bij haar vriendinnen uit. Maar later via telefoon en msn spraken ze elkaar meer en toen bloeide het weer op :-)
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:52 schreef Vivi het volgende:[..]
Hoe deden ze dat dan in de praktijk die 5 maanden? Tis toch heel makkelijk om dan weer in het oude patroon te vervallen, of zagen ze elkaar helemaal niet?
quote:Hmmm, had ik een leeftijdsgrens voor dit topic moeten stellen?
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:56 schreef badlip het volgende:
ben je in die 3 maanden dan niet met iemand anders gegaan ?? als je pauze hebt wil je toch ook eens wat anders proberen niet dan
Ik heb het over volwassen relaties, dus niet de Breezergeneratie zeg maar
Met mijn ex hiervoor heb ik zelf een break ingelast, maar dat is toen ook niet meer goed gekomen. Maar denk dat ik dat zelf ook wel al besloten had, kon het alleen niet uitmaken toen (maar das weer een ander verhaal )
quote:oeps sorry dat wist k niet
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:58 schreef Vivi het volgende:[..]
Hmmm, had ik een leeftijdsgrens voor dit topic moeten stellen?
quote:mjah, is wel per relatie verschillend... Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan dat je even een periode van rust inlast... Als het fout gaat dan was het ook zonder wel fout gegaan, misschien eerder, misschien later, maar je weet tenminste wel waar je aan toe bent...
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:50 schreef Ooze het volgende:[..]
Kletskoek! Mijn zus heeft periode na 2,5 jaar 5 maanden rustpauze gelast, ook omdat onze moeder ernstig ziek was en alleen maar ruzie opleverden.
quote:Tis je vergeven
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:01 schreef badlip het volgende:[..]
oeps sorry dat wist k niet
quote:Imo is het meer zoiets van: Uitmaken, maar met een soort vangnet omdat je het anders eng vindt
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:02 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
mjah, is wel per relatie verschillend... Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan dat je even een periode van rust inlast... Als het fout gaat dan was het ook zonder wel fout gegaan, misschien eerder, misschien later, maar je weet tenminste wel waar je aan toe bent...
Zodra je het gevoel krijgt dat je de zaken wil aanpakken zonder contact met je partner, zit je eigenlijk al in een ontkenningsfase. Eigenlijk weet je dat je gewoon niet meer bij die persoon wil zijn.
quote:Nouja, stel je hebt een "volwassen relatie" en je zit in zo'n rustpauze. Die pauze duurt nu al een tijdje, en dan kom je iemand tegen, waarvan je denkt "als ik geen relatie had, dan...". Maar op dat moment zit je dus in die pauze. Als je de pauze beschouwt als een "tijdelijke break-up", dan houdt in feite niets je tegen, behalve het idee dat het misschien toch nog wel goedkomt. Lastige beslissing op dat moment!
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:58 schreef Vivi het volgende:[..]
Hmmm, had ik een leeftijdsgrens voor dit topic moeten stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |