abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:49:31 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12304232
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ook dat gaat veel te ver. Een aardappelschilmesje kan ook dodelijk zijn. Vechten doe je zowieso niet, maar ik kan het af en toe wel begrijpen waarom het gebeurd. Maar een mes meenemen, dan vraag je er gewoom zelf om.

dat betwist ik ook niet, al was het zijn zwitserse zakmes of kurketrekker. ik wilde alleen de grootte van het mes in perspectief zetten (denkend aan het verhaal van die vrouw die doodgeschoten werd na bedreiging met een aardappelschilmesje waarbij nardehand blek dat ht gewoon een psychaitrische patient was)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:50:14 #27
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_12304244
maar uhm ff logica :

ick met mesj agjentje probeer leksjteek dan ick voor mai kloot geschjoot wor..

EN TERECHT

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:50:17 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12304246
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:49 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ja, maar blijkbaar was meneer een erg goed schutter, dus voor verdwaalde kogels hoefde men niet te vrezen.
Wie zegt bovendien dat die lieden waar Driess ruzie mee had, niets op zak hadden? En ze zouden het hebben gebruikt ook, als hij met dat mes op hen af was gekomen.

kogelgat niet gezien in de ruit? die is nog aardig hard naar buiten gevlogen
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:50:56 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_12304260
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:49 schreef Re het volgende:
dat betwist ik ook niet, al was het zijn zwitserse zakmes of kurketrekker. ik wilde alleen de grootte van het mes in perspectief zetten (denkend aan het verhaal van die vrouw die doodgeschoten werd na bedreiging met een aardappelschilmesje waarbij nardehand blek dat ht gewoon een psychaitrische patient was)
Met de grootte van het mes wordt altijd het lemmet aangeduid. Ik wil niet weten wat voor aardappelschilmesjes jij gebruikt die een lemmet van 15cm hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_12304268
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:40 schreef Re het volgende:

[..]

een aardappelschilmesje is ook al 15 cm... moet niet gekker worden

alsof met een aardappelmesje zwaaien normaal is..het moet niet gekker worden dat we messentrekkerij pas schandelijk gaan vinden als het mes boven de 20 centimeter uitkomt..
idioot argument van dat meisje, maar begrijpelijk want ze is natuurlijk compleet over haar toeren.

Haar verhaal geeft mij alleen maar het idee, dat we met een zeer opgewonden standje te maken hadden, die al off the handle vliegt als er alleen maar gekeken wordt naar zijn vriendin..
Dolle Dries rests in peace.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12304269
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:50 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
maar uhm ff logica :

EN TERECHT

Dat is geen logica, dat is domkopperij. Ga eerst het vorige topic over dit onderwerp maar eens lezen.
Slaapt winter
en zomer
pi_12304274
De (hoogstwaarschijnlijk jonge) agent was zó in paniek dat ie in die paniek in het hoofd schoot ipv het been
Een agent schiet niet met opzet iemand in het hoofd...
pi_12304276
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:50 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
maar uhm ff logica :

EN TERECHT

Stumper.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:53:10 #34
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_12304304
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:53:18 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_12304311
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:51 schreef ilona-scuderia het volgende:
Hoe weet jij dat nou.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:53:57 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12304327
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Met de grootte van het mes wordt altijd het lemmet aangeduid. Ik wil niet weten wat voor aardappelschilmesjes jij gebruikt die een lemmet van 15cm hebben.

ik weet niet of dat common knowledge is bij zijn vriendin, boeit verder niet eigenlijk
pi_12304345
quote:
De (hoogstwaarschijnlijk jonge) agent was zó in paniek dat ie in die paniek in het hoofd schoot ipv het been
In de borst. En ik ga er idd vanuit dat dit geen opzet is tot het tegendeel bewezen is.

En even voor de sukkels die deze agent een lintje willen geven. Goede kans dat ie zich enorm schuldig voelt dat ie een leven beëindigd heeft en dat ie bepaald niet zit te wachten op de steunbeteugingen van een stelletje zwart-wit denkende pubers.

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 08-08-2003 15:55]

Slaapt winter
en zomer
pi_12304351
quote:
De kogel trof zijn borst, niet z'n hoofd.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:56:30 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_12304383
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:53 schreef Re het volgende:
ik weet niet of dat common knowledge is bij zijn vriendin, boeit verder niet eigenlijk
Het boeit inderdaad niet echt, maar aangezien het de gebruikelijke gang van zaken is (20cm zou zo een gewoon bot bestekmes kunnen zijn, maar het lijkt me niet dat ze die bedoelde), vond ik je 'in perspectief zetten' wat vreemd. Een lemmet van 20cm is hartstikke verboden in Nederland om op zak te hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:57:35 #40
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12304412
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:49 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ja, maar blijkbaar was meneer een erg goed schutter, dus voor verdwaalde kogels hoefde men niet te vrezen.
Wie zegt bovendien dat die lieden waar Driess ruzie mee had, niets op zak hadden? En ze zouden het hebben gebruikt ook, als hij met dat mes op hen af was gekomen.

Idd deze meneer was een goede schutter, alhoewel ik het momenteel voor hem betreur zo ik de nieuwsberichten lees. Want was het niet eenvoudiger geweest die Dries in zijn been of schouder te schieten? Was het niet eenvoudiger geweest de betrokken partijen te sussen. Ik weet het niet, maar wat houdt eigenlijk de opleiding van de politie in? Daar zit toch zeker ook wel een soort bemiddelende cursus in? Noem mij maar naïef, nogmaals ik betreur het voor beide partijen, maar ik ben van mening dat dit gebeuren een ander einde had kunnen hebben.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_12304477
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:57 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Idd deze meneer was een goede schutter, alhoewel ik het momenteel voor hem betreur zo ik de nieuwsberichten lees. Want was het niet eenvoudiger geweest die Dries in zijn been of schouder te schieten? Was het niet eenvoudiger geweest de betrokken partijen te sussen. Ik weet het niet, maar wat houdt eigenlijk de opleiding van de politie in? Daar zit toch zeker ook wel een soort bemiddelende cursus in? Noem mij maar naïef, nogmaals ik betreur het voor beide partijen, maar ik ben van mening dat dit gebeuren een ander einde had kunnen hebben.

Als je iemand in zijn been schiet (wat inderdaad beter had kunnen gebeuren, misschien toch niet zo'n goed schutter), schiet je hem toch ook neer?

Wat dat sussen betreft: volgens mij stond in deel 1 dat de man meerdere sommaties op het mes neer te leggen heeft genegeerd. Ik zal even kijken of ik het kan vinden.

Dit bedoelde ik:

Volgens de politie viel de man een van de agenten aan nadat hij meerdere sommaties had genegeerd om het mes neer te gooien.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 08-08-2003 16:02]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:01:27 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12304516
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Het boeit inderdaad niet echt, maar aangezien het de gebruikelijke gang van zaken is (20cm zou zo een gewoon bot bestekmes kunnen zijn, maar het lijkt me niet dat ze die bedoelde), vond ik je 'in perspectief zetten' wat vreemd. Een lemmet van 20cm is hartstikke verboden in Nederland om op zak te hebben.

de kans dat een bestekmes op de keukentafel ligt is groter dan een mes met lemmet van 20 cm, in ieder geval is het niet slim om daarmee een agent aan te vallen.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:02:54 #43
38686 Mickey98
Sick my Duck !
pi_12304551
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:45 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat zou dus onderdeel van het onderzoek moeten zijn (en zal het ook wel zijn): was de situatie na het lossen van het schot zodanig dat de agent(en) geen eerste hulp konden bieden zonder zichzelf in gevaar te brengen?

Parabola....tief toch op mislukte wereldverbeteraar !!!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:03:48 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_12304578
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:01 schreef Re het volgende:
de kans dat een bestekmes op de keukentafel ligt is groter dan een mes met lemmet van 20 cm, in ieder geval is het niet slim om daarmee een agent aan te vallen.
Oja, maar hij zei 'even z'n sigaretten te pakken', die was dus gewoon z'n mes in de buurt aan het ophalen.
pi_12304586
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:02 schreef Mickey98 het volgende:

[..]

Parabola....tief toch op mislukte wereldverbeteraar !!!

Ik begrijp dat je argumenten op zijn. Geeft niet hoor, ik hou toch van je
Slaapt winter
en zomer
pi_12304589
quote:
Want ze vindt het verschrikkelijk dat ze overal hoort dat haar vriend zwaaiend met een mes een agent bedreigde.

''Dat is gelogen. Dries had een opmerking gemaakt naar een paar mannen dat ze mij niet zo moesten aanstaren. Vervolgens kreeg hij een klap en is hij thuis een mes gaan halen. Toen hij terugkwam, waren twee politieagenten gearriveerd. Ze zagen Dries binnenkomen en één van de agenten schoot meteen. De agent knielde niet eens om het bloed uit zijn borst te stelpen. De mannen aten en rookten gewoon door. En ik realiseerde me niet dat Dries dood ging. Tot ik hem een paar keer met zijn ogen zag knipperen. Toen was hij weg.''

bron : www.parool.nl
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:07:16 #47
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12304660
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:00 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Als je iemand in zijn been schiet (wat inderdaad beter had kunnen gebeuren, misschien toch niet zo'n goed schutter), schiet je hem toch ook neer?

Liever neer dan dood. We zijn het iig mee eens dat het "beter" had geweest. Wat denk je wat dit gebeuren voor een chaos kan teweeg brengen. Ik hou mijn hart vast.
quote:
Wat dat sussen betreft: volgens mij stond in deel 1 dat de man meerdere sommaties op het mes neer te leggen heeft genegeerd. Ik zal even kijken of ik het kan vinden.
Doe geen moeite, ik heb het gelezen. Niettemin, het ging mij om het schieten in het bijzijn van onschuldige mensen. Ik las net hierboven en in de nieuwberichten dat de kogel door het raam is gegaan. Je zal maar net voorbij lopen. Ik kan me niet indenken dat er mensen zijn die dit goedkeuren. Of de aktie nu juist of onjuist is van de agent, het feit blijft dat er als er geschoten wordt de kans groot is dat er andere (onschuldige) mensen geraakt kunnen worden. Dat is het enige wat ik opper.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_12304673
Het moet een feest zijn om in een cafe te zitten met een man die je even aan je verstand komt brengen dat je niet naar zijn vriendein mag kijken.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12304693
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:04 schreef BloX het volgende:

[..]

bron : www.parool.nl

Sorry, maar ik geloof liever de agent. Het is notabene de vriendin die in dat artikel aan het woord is. Ik denk dat niemand hier het lef heeft ook maar één vuil woord over haar of zijn overleden partner te vertellen, zo kort na de dood.
pi_12304742
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:07 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Liever neer dan dood. We zijn het iig mee eens dat het "beter" had geweest. Wat denk je wat dit gebeuren voor een chaos kan teweeg brengen. Ik hou mijn hart vast.
[..]

Dan zijn we het daarover eens. Of het terecht was, zal wel blijken, maar ik geloof dat niet-schieten niet meer mogelijk was. Aangenomen dat de agent een mens van vlees en bloed was, en niet een pure computer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')