quote:Platjes?
Op zondag 10 augustus 2003 20:41 schreef SCH het volgende:[..]
Rafael heeft vast ook al ergens jeuk
quote:Ik zou echt Grygera, Escudé of Pasanen (nog) niet uit de basis gooien voor De Jong.
Op zondag 10 augustus 2003 18:51 schreef Doezelhaar het volgende:
Vorig jaar tegen Arsenal overtuigde die toch wel zeker?!
quote:Ik neem maar even voor het gemak aan dat je de post van methodmich hebt gelezen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:45 schreef Qi het volgende:Natuurlijk worden spelers gevolgd, dat is evident, maar het lijkt mij erg sterk dat de voltallige selectie van Ajax iedere wedstrijd, en een heel seizoen lang, op foute passes, balverlies, mislukte acties en meer van dat soort zaken wordt gecontroleerd. Ik vind het nogal naief van je dat je dit zomaar aanneemt.
quote:Ik weet nog dat uit een onderzoek in Engeland bleek dat Schmeichel destijds meer meters maakte dan Cole bij Man Utd
Op maandag 11 augustus 2003 00:18 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik neem maar even voor het gemak aan dat je de post van methodmich hebt gelezen.
Ik vind het juist erg naief van jou dat jij ervan uitgaat dat er niet tot in elk detail op elke speler gelet wordt. Ik denk zelfs dat er wel gegevens bijgehouden worden over hoeveel meter een speler aflegt tijdens een wedstrijd. Misschien doen niet alle clubs het maar zeker weten dat clubs als Ajax, feyenoord en PSV allemaal van dat soort data voor handen hebben.
Ajax speelt dinsdag tegen de Oostenrijkers in de voorronde van de Champions League. Dit is de derde ronde en dus zal de winnaar zich kwalificeren voor een van de belangrijkste evenementen ter wereld: de UEFA Champions League. Grazer moest voordat het in de derde ronde kwam, nog de tweede voorronde overleven. Doordat de ploeg daar makkelijk doorheen kwam kan het nu proberen te stunten tegen Ajax.
Ook Sander Boschker en John O'Brien zullen thuis in Amsterdam blijven. Zij hebben respectievelijk blessures aan de knie en de achillespees. Johnny Heitinga heeft na zijn langdurige blessure nog geen wedstrijdritme en gaat ook niet mee. Nigel de Jong, Cedric van der Gun en Nourdin Boukhari zijn gepasseerd.
Volledige selectie:
Lobont, Stekelenburg;
Trabelsi, Escudé, Grygera, Pasanen, Yakubu, Van Damme;
Van der Vaart, Sneijder, Maxwell, Galasek, Obodai, Pienaar;
Sikora, Wamberto, Sonck en Ibrahimovic.
Ajax heeft gelukkig een groter genoegen, zij openen voor Nederland de CL. Ik ben erg blij dat het wachten over is en ik zit dan ook de uurtjes af te tellen tot morgen avond.
Zal Koeman met Zlatan en Sonck in de basis beginnen?
Zal Koeman Trabelsi opstellen?
quote:Heerenveen heeft het seizoen al een week of vier geleden geopend hoor
Op maandag 11 augustus 2003 10:12 schreef Speed1971 het volgende:
PSV en Utrecht hadden het genoegen om het seizoen te openen.Ajax heeft gelukkig een groter genoegen, zij openen voor Nederland de CL. Ik ben erg blij dat het wachten over is en ik zit dan ook de uurtjes af te tellen tot morgen avond.
quote:veredelde oefenwedstrijden zijn dat. Alleen de finales, en een enkele halve finale waren / zijn serieuze wedstrijden
Op maandag 11 augustus 2003 10:15 schreef SCH het volgende:[..]
Heerenveen heeft het seizoen al een week of vier geleden geopend hoor
En Willem II nog eerder trouwens.
quote:Dus je bent blij dat je in de voorronde uitkomt en niet meteen in het hoofdtoernooi?
Op maandag 11 augustus 2003 10:12 schreef Speed1971 het volgende:
PSV en Utrecht hadden het genoegen om het seizoen te openen.Ajax heeft gelukkig een groter genoegen, zij openen voor Nederland de CL. Ik ben erg blij dat het wachten over is en ik zit dan ook de uurtjes af te tellen tot morgen avond.
quote:Niks veredelde oefenwedstrijden, het gaat om een UEFA-plek, dan bestaat de halve HCE uit oefenwedstrijden. Heerenveen speelt morgenavond thuis om 20.00.
Op maandag 11 augustus 2003 10:30 schreef ChAoZ het volgende:[..]
veredelde oefenwedstrijden zijn dat. Alleen de finales, en een enkele halve finale waren / zijn serieuze wedstrijden
Wanneer is dat trouwens weer, deze week?
quote:ik ben blij dat ze überhaupt uitkomen in de voorronde en niet in het hoofdtoernooi van de UEFA cup
Op maandag 11 augustus 2003 10:31 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Dus je bent blij dat je in de voorronde uitkomt en niet meteen in het hoofdtoernooi?
quote:Ja, de reactie van methodmich heb ik gelezen, en ik twijfel er niet aan, maar ik ben toch nog steeds benieuwd waarom die gegevens niet naar buiten worden gebracht. Waarom zie ik nooit dergelijke statistieken in de VI staan, en waarom zijn deze statistieken nooit op internet te vinden? Ze hebben duidelijk een amusements en informatieve waarde, en zodoende zijn ze bijvoorbeeld interessant voor o.a. Voetbal International. Moet voor deze statistieken zoveel betaald worden dan?
Op maandag 11 augustus 2003 00:18 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik neem maar even voor het gemak aan dat je de post van methodmich hebt gelezen.
Ik vind het juist erg naief van jou dat jij ervan uitgaat dat er niet tot in elk detail op elke speler gelet wordt. Ik denk zelfs dat er wel gegevens bijgehouden worden over hoeveel meter een speler aflegt tijdens een wedstrijd. Misschien doen niet alle clubs het maar zeker weten dat clubs als Ajax, feyenoord en PSV allemaal van dat soort data voor handen hebben.
En geef toe, zo vanzelfsprekend is het niet dat die gegevens bij worden gehouden. Ik heb er wat over opgezocht, en voordat John Fredrikstadt er mee begon deed niemand het. Als het zo logisch, en vanzelfsprekend, zou zijn geweest dan zouden wel meer mensen voetbalstatistieken bijhouden.
quote:Opzich wel. Ik ben blij dat er morgen eindelijk om het eggie gespeeld gaat worden. Natuurlijk had ik liever gezien dat zij landskampioen werden maar ik smacht naar echte wedstrijden.
Op maandag 11 augustus 2003 10:31 schreef Dylan Dog het volgende:
Dus je bent blij dat je in de voorronde uitkomt en niet meteen in het hoofdtoernooi?
quote:Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik verwacht een gretig Ajax. Zij hebben een goede oefen periode achter de rug en zullen zich nu in een echte wedstrijd willen bewijzen.
Over de wedstrijd: ik verwacht dat Ajax zal doorkomen, hoop alleen dat er geen sprake zal zijn van onderschatting.
quote:
Ajax zonder aanvoerder Litmanen onderweg naar GrazAMSTERDAM, 11 augustus 2003 10:03 - Ajax moet het dinsdag in Graz doen zonder aanvoerder Jari Litmanen. De aanvoerder is geblesseerd en is daarom door trainer Ronald Koeman buiten de selectie voor het kwalificatieduel gelaten. Behalve Litmanen ontbreken ook John O'Brien en Sander Boschker vanwege blessures.
De selectie:
Doel: Lobont, Stekelenburg
Verdediging: Escudé, Pasanen, Grygera, Trabelsi, Van Damme, Maxwell en Yakubu
Middenveld: Van der Vaart, Pienaar, Sneijder en Galasek
Aanval: Sonck, Ibrahimovic, Sikora, Wamberto en ObodaiBron: www.voetbalonline.nl
quote:De VI is helaas meer een soort van prive. Het is jammer dat wij in Nederland niet betere voetbalbladen hebben dan de VI.
Op maandag 11 augustus 2003 10:43 schreef Qi het volgende:[..]
Ja, de reactie van methodmich heb ik gelezen, en ik twijfel er niet aan, maar ik ben toch nog steeds benieuwd waarom die gegevens niet naar buiten worden gebracht. Waarom zie ik nooit dergelijke statistieken in de VI staan, en waarom zijn deze statistieken nooit op internet te vinden? Ze hebben duidelijk een amusements en informatieve waarde, en zodoende zijn ze bijvoorbeeld interessant voor o.a. Voetbal International. Moet voor deze statistieken zoveel betaald worden dan?
quote:Ik vind het echt logisch dat er veel bijgehouden wordt. De belangen zijn gewoon weg te groot om een aantal zaken te laten slapbakken. Als een club een speler een paar ton in euro`s per jaar uitbetaald is het logisch dat zo`n speler nauwlettend in de gate wordt gehouden.
En geef toe, zo vanzelfsprekend is het niet dat die gegevens bij worden gehouden. Ik heb er wat over opgezocht, en voordat John Fredrikstadt er mee begon deed niemand het. Als het zo logisch, en vanzelfsprekend, zou zijn geweest dan zouden wel meer mensen voetbalstatistieken bijhouden.
quote:
Laatste bod Man Utd: ¤ 22,5 miljoen voor Van der Vaart
Uitgegeven: 10-8-2003 22:43:43Voetbalzone's partnersite Tribal Football meldt dat Manchester United een laatste bod doet op Rafael van der Vaart. De 'Mancunians' hebben meer dan 22,5 miljoen euro voor de Ajax-ster over; als het dit jaar niet lukt, wil trainer Ferguson hem volgend jaar naar zijn club halen.
Eerder deze week was trainer Sir Alex Ferguson al helemaal weg van hem en zei dat hij hem dit of volgend seizoen aan zijn selectie wilde toevoegen.
Ajax heeft echter al eerder aangegeven dat hij niet te koop is. Algemeen directeur Arie Arie van Eijden praatte duidelijke taal: "Van der Vaart is niet te koop." Ook de Ajacied zelf zei dat het onmogelijk was dat hij dit seizoen al Ajax zou verlaten. De 20-jarige baltovenaar wil op zijn minst nog een seizoen door bij Ajax.
Ferguson wil zelfs 30 miljoen euro bieden, maar dan zou Ajax wel Hatem Trabelsi in de deal moeten betrekken.
bron: www.voetbalzone.nl
Ferguson rot op
quote:MEEN JE NIET!
Op maandag 11 augustus 2003 12:44 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
bron: www.voetbalzone.nl
Ferguson rot op
quote:Het Arnold Scharzenegger stadion....
Third qualifying round
12 August 2003
20:30 (Local Time)
Arnold Schwarzenegger - Graz
quote:Ken je Arnold Schwarzenegger niet?
Op maandag 11 augustus 2003 13:50 schreef Speed1971 het volgende:
van de uefa-site
[..]Het Arnold Scharzenegger stadion....
quote:Tuurlijk ken ik die.
Op maandag 11 augustus 2003 13:53 schreef Fulton het volgende:[..]
Ken je Arnold Schwarzenegger niet?
Is Ernst Happel stadion of Hanappi stadion toch en stuk beter.
quote:Raffie heeft al vele malen verklaard dat hij het liefst naar Spanje verkast
Op maandag 11 augustus 2003 13:07 schreef G1Ace het volgende:
gebeurt toch niet
Trabelsi moet gewoon nog een jaartje blijven, is ook beter voor hem denk ik, ben als halve tunesier wel trots dat die het zo goed doet bij Ajax ![]()
Ajax maakt overigens wel veel winst als ze hem verkopen, volgens mij is die vanuit tunesie gehaald voor een lullig bedragje, paar zakken Cous Cous en kamelen ofzo ![]()
Escude oogde een beetje traag, maar mijn indruk v hem is dat het zeker een hele talentvolle verdediger is, en als die door kan groeien denk ik persoonlijk wel dat die uiteindelijk Chivu kan opvolgen in het centrum v/d verdediging.
Ik denk dat de problemen dit jaar voorin naast Zlatan zal liggen (zie Sonck dit seizoen nou niet echt schitteren in het Ajax spel) en aan de rechterkant, denk nog steeds, zoals ik ook dacht toen Sikora werd aangetrokken dat hij de beste man is op rechts.
Gelukkig kent Koeman hem nog goed uit de Vitesse tijd, dus ik heb er vertrouwen in dat Sikora zijn kans nog wel krijgt als die volledig terug is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |