abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12315234
Je kunt je signature beter ff aanpassen onderhand, Speed.
pi_12315533
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:40 schreef Loek-B het volgende:
Je kunt je signature beter ff aanpassen onderhand, Speed.
Hoezo.........ajax is nog steeds sterker dan vorig seizoen.Ook als trabelsi weg is
Let yourself go and enjoy the bassline...
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 01:22:29 #78
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12315859
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:57 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Hoezo.........ajax is nog steeds sterker dan vorig seizoen.Ook als trabelsi weg is

beetje voorbarig,aan het eind van dit seizoen kunnen we pas beoordelen of je gelijk had
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12315916
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 01:22 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

beetje voorbarig,aan het eind van dit seizoen kunnen we pas beoordelen of je gelijk had

Als je kijkt naar de uitslagen van de wedstrijden tegen Inter van vorig seizoen zal je toch de conclusie moeten trekken dat Ajax sterker is dit seizoen

Financieel zijn ze sowieso al sterker dan vorig seizoen........

pi_12315958
Ik zal mijn kop nooit in het zand steken. Ik denk niet dat we dit jaar sterker zijn geworden, eerder zwakker. Grygera, Escude, Sonck & Mitea moeten zich nog maar bewijzen, het is altijd afwachten hoe nieuwelingen gaan presteren. Chivu was topklasse en ik denk niet dat Escude hem gaat evenaren of verbeteren. Verder schat ik Mido ook hoger in dan Sonck en hetzelfde geldt voor Van der Meyde tegenover Mitea. Boschker is misschien iets beter dan Didulica, en Grygera is misschien gelijkwaardig, of in een uitzonderlijk geval beter, dan Trabelsi, maar over het algemeen gaan we er gewoon op achteruit. Erg jammer, maar we moeten de realiteit maar eens onder ogen zien. Iedereen lijkt te denken dat we sterker zijn geworden, of gelijkwaardig zijn gebleven, terwijl dit naar mijn mening absoluut niet het geval is. Kijk welke spelers zijn vertrokken, en wat ze voor Ajax hebben betekent, en zie welke spelers we ervoor terug krijgen.

Ajax is zwakker dan vorig seizoen!

pi_12316043
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 01:32 schreef Qi het volgende:
....een makkelijk te weer leggen verhaal.....
Chivu was helemaal niet zo top. Hij liep vaak tegen rode kaarten aan en maakte nogal eens grove fouten. AC Milan rings a bell.......?
Mido speelde nauwlijks vorig seizoen. Zorgde voor een hoop spanning en stress in de groep. Heeft geen fatsoenlijke CL wedstrijd gespeeld vorig seizoen.
Mandy wordt en werd erg overschat.

Verder hebben spelers als vd Vaart, Sneijder, Pienaar, de Jong, Maxwell enz erg veel ervaring opgedaan en zullen zich meer gaan manifesteren als "grote" voetballers.

Ook de financiele situatie is een stuk beter geworden bij de club wat meer rust en stabiliteit zal veroorzaken.

AJAX is sterker dan vorig seizoen!

zaterdag 9 augustus 2003 @ 01:46:06 #82
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12316125
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 01:28 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de uitslagen van de wedstrijden tegen Inter van vorig seizoen zal je toch de conclusie moeten trekken dat Ajax sterker is dit seizoen

Financieel zijn ze sowieso al sterker dan vorig seizoen........

dat laatste is een feit maar zoals ik al eerder heb gezegd in andere topics hecht ik weinig waarde aan vriendschappelijke wedstrijden,natuurlijk een leuk resultaat maar het gaat erom dat je er staat als het er echt om gaat,dan kan je pas oordelen denk ik
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12316224
Tuurlijk moeten ze zich gaan bewijzen maar ik word een beetje simpel van dat gelul over hoe top Chivu en Mandy wel niet waren want dat waren ze niet.
Van een top verdediger kan je geen fouten tegen zoals AC Milan en feyenoord accepteren. Ook het aantal onnodige gele kaarten wat hij kreeg was te veel. Zo top was het allemaal niet wat Chivu heeft gedaan. Het was aardig tot goed maar het was zeker niet top. Hij is zeker te vervangen of te vergeten. Als ik zag met wat voor rust en beheerstheid Escude stond te verdedigen tegen Inter dan stemt mij dat zeer hoopvol.

Maar nogmaals dat gemekker over de bijzonder hoge kwaliteiten van Chivu moet maar eens afgelopen zijn. Het was aardig en soms goed maar meer niet.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 02:00:28 #84
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12316272
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 01:55 schreef Speed1971 het volgende:
Tuurlijk moeten ze zich gaan bewijzen maar ik word een beetje simpel van dat gelul over hoe top Chivu en Mandy wel niet waren want dat waren ze niet.
Van een top verdediger kan je geen fouten tegen zoals AC Milan en feyenoord accepteren. Ook het aantal onnodige gele kaarten wat hij kreeg was te veel. Zo top was het allemaal niet wat Chivu heeft gedaan. Het was aardig tot goed maar het was zeker niet top. Hij is zeker te vervangen of te vergeten. Als ik zag met wat voor rust en beheerstheid Escude stond te verdedigen tegen Inter dan stemt mij dat zeer hoopvol.

Maar nogmaals dat gemekker over de bijzonder hoge kwaliteiten van Chivu moet maar eens afgelopen zijn. Het was aardig en soms goed maar meer niet.

Mee eens,Chivu was in mijn ogen overschat maar dit mocht je niet zeggen van de meeste joden toen ie nog bij ajax speelde,een goede speler maar zeker geen top,zal zeker een stuk of 3 rode kaarten schelen.
Ik weet dat de meeste supporters niet kapot waren van dat mietje aan de zijkant maar hoe je het ook went of keert hij gaf wel de (brood)nodige assist en pakte regelmatig zijn doelpuntje mee,zie ik Sikora of wie dan ook nog niet 1,2,3 nadoen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12316317
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 01:40 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Chivu was helemaal niet zo top. Hij liep vaak tegen rode kaarten aan en maakte nogal eens grove fouten. AC Milan rings a bell.......?

Chivu is een verdediger van wereldklasse, dat valt gewoonweg niet te ontkennen. Het is geen toeval dat veel clubs, waaronder Real Madrid, interesse in hem hadden. Hij is nog jong, en maakt dus nog fouten (o.a. veel rode kaarten), maar dat hoort erbij. Over een aantal jaar zal Chivu een van de beste verdedigers ter wereld zijn. Op dit moment is hij i.i.g. al een van de talentvolste verdedigers ter wereld.
quote:
Mido speelde nauwlijks vorig seizoen. Zorgde voor een hoop spanning en stress in de groep. Heeft geen fatsoenlijke CL wedstrijd gespeeld vorig seizoen.
Mido heeft in 40 wedstrijden voor Ajax 21 doelpunten gemaakt (0,525 per wedstrijd) en dat is voor een spits van zijn leeftijd fenomenaal. Dat Mido zich vorig seizoen in de Champions League niet heeft kunnen laten zien is logisch, je geeft het zelf ook al aan, hij is weggestuurd en kon dus weinig tot niets laten zien. Ajax had zorgvuldiger met Mido, in potentie een betere aanvaller dan Ibrahimovic, om moeten gaan.
quote:
Mandy wordt en werd erg overschat.
Ik heb juist het idee dat Andy van der Meyde erg onderschat wordt. 13 assists en 11 doelpunten in de HCE is niet mis als buitenspeler. De alom geprezen Robben maakte 12 doelpunten en gaf slechts 8 assists. Wie is hier overschat vraag ik me dan af? En dan heb ik het alleen nog maar over zijn optreden in onze vaderlandsche competitie...
quote:
Verder hebben spelers als vd Vaart, Sneijder, Pienaar, de Jong, Maxwell enz erg veel ervaring opgedaan en zullen zich meer gaan manifesteren als "grote" voetballers.
Ja, en spelers met diezelfde ervaring vertrekken (Chivu, Van der Meyde en waarschijnlijk Trabelsi) en we krijgen spelers terug zonder die ervaring. Daarnaast is het nog maar afwachten of spelers zich gaan ontpoppen tot grote voetballers.
quote:
Ook de finaciele situtie is een stuk beter geworden bij de club wat meer rust en stabiliteit zal veroorzaken.
Eens, maar de financieën zeggen niet zoveel over de huidige staat van het eerste elftal.
quote:
AJAX is sterker dan vorig seizoen!
Denk het dus niet, eerder zwakker dan sterker.
pi_12317449
Misschien is Ajax individueel gezien zwakker geworden maar ik ben er van overtuigd dat Ajax als team sterker is geworden.
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 augustus 2003 @ 08:43:13 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12317606
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet, Grygera is de enige aankoop waar ze echt superblij mee mogen zijn, de rest moet zich eerst nog maar eens een beetje bewijzen

Mee eens.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 augustus 2003 @ 08:54:10 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12317632
Wat bij het sterker - zwakker worden ook moet tellen in mijn ogen is dat het hele team duidelijk een jaar meer ervaring heeft dan vorig jaar: alle spelers die gebleven zijn, zijn beter geworden dan dat ze vorig jaar waren. De vervangers lijken me min of meer gelijkwaardig aan de kwaliteit die ze een jaar geleden hadden van de spelers die er vertrokken zijn.

Ajax lijkt me redelijk gelijk gelijk gebleven in kwaliteit. Als ik dan toch moet gokken denk ik dat ze beter geworden zijn, maar dat kan alleen de toekomst ons leren...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_12318123
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 02:05 schreef Qi het volgende:

Ik heb juist het idee dat Andy van der Meyde erg onderschat wordt. 13 assists en 11 doelpunten in de HCE is niet mis als buitenspeler. De alom geprezen Robben maakte 12 doelpunten en gaf slechts 8 assists. Wie is hier overschat vraag ik me dan af? En dan heb ik het alleen nog maar over zijn optreden in onze vaderlandsche competitie...

Eens. Daarom vind ik het ook heel erg jammer dattie weg is.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 10:50:28 #90
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_12318315
Nouja, het ligt eraan met welk Ajax we vergelijken. Het huidige Ajax is gewoon een stuk sterker dan dat van een jaar geleden. En dat ligt voornamelijk aan de mentale gesteldheid. Vorig jaar, dat moet iedere Ajacied toegeven, hadden we gehoopt op toch één of twéé verrassingen, en een paar puntjes in de 1e ronde CL. We gingen door naar de tweede, waar we eigenlijk dachten te licht te zijn voor de kampioenen van Engeland, Italië en Spanje. Maar we kwamen er doorheen, heel onverwachts. En halverwege die tweede ronde kwam dan ook het besef van "Goh, dit is méér dan alleen geluk, wie weet kunnen we nog gewoon eens ver komen".

Het zelfvertrouwen is enorm gestegen, en voor Ajax' speelstijl is dat gewoon zo ontzettend belangrijk, dat íedere speler enorm is gegroeid ten opzichte van vorig jaar, qua ervaring. Want zeg nou eerlijk, welke ervaring hadden de spelers nou vóór afgelopen seizoen? Mja, een kampioenschap winnen, en een beker toch wel met geluk. Maar het zelfvertrouwen wordt pas echt groot als je ook internationaal wat neerzet.

Mandy was inderdaad wel goed, en uit z'n scores gewoon beter dan Robben. Maar ik snap niet waarom mensen geen vertrouwen hebben in Sikora. Hij heeft door blessures niet zo veel laten zien, maar hij is ook pas een jaartje bij Ajax. Laat 'm heel blijven en een serie wedstrijden neerzetten.

pi_12318348
Ik vind het onzin om te gaan lopen beweren dat Ajax erop kwaliteit is achteruit gegaan.
Natuurlijk was het maar een oefen potje tegen Inter maar dat vind ik echt een dooddoener. Inter versla je niet zomaar met 3-0 dan moet je hoe dan ook over een ploeg met potentie beschikken. Ze hebben tijdens het AT geen doelpunt tegen gehad. Dan moet je toch op zn minst de conclusie trekken dat het verdedigend al redelijk op orde is. Ook heeft Ajax vorig seizoen al laten zien dat zij ook zonder Chivu goed uit de voeten konden.
Met name de ontwikkelingen die Pienaar, Maxwell, Sneijder en vd Vaart hebben door gemaakt zullen zich laten uitbetalen dit seizoen. Ook de nieuwe rol die Litmanen heeft dit seizoen zal hem en de ploeg goed doen.
Ik heb duidelijk niet voor niets de "Op de slof Award" gekregen. Ik ben idd een grote Ajax-supporter en geloof altijd heilig in mijn club totdat het tegendeel is bewezen. Ik geloof dus dat Ajax beter is dan vorig seizoen totdat het tegendeel is bewezen.

Ik heb erg veel zin in het nieuwe seizoen en we zullen hoe dan ook veel stof hebben om te discussiëren.

pi_12318368
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:54 schreef Speed1971 het volgende:
Ik vind het onzin om te gaan lopen beweren dat Ajax erop kwaliteit is achteruit gegaan.
Natuurlijk was het maar een oefen potje tegen Inter maar dat vind ik echt een dooddoener. Inter versla je niet zomaar met 3-0 dan moet je hoe dan ook over een ploeg met potentie beschikken. Ze hebben tijdens het AT geen doelpunt tegen gehad. Dan moet je toch op zn minst de conclusie trekken dat het verdedigend al redelijk op orde is. Ook heeft Ajax vorig seizoen al laten zien dat zij ook zonder Chivu goed uit de voeten konden.
Met name de ontwikkelingen die Pienaar, Maxwell, Sneijder en vd Vaart hebben door gemaakt zullen zich laten uitbetalen dit seizoen. Ook de nieuwe rol die Litmanen heeft dit seizoen zal hem en de ploeg goed doen.
Ik heb duidelijk niet voor niets de "Op de slof Award" gekregen. Ik ben idd een grote Ajax-supporter en geloof altijd heilig in mijn club totdat het tegendeel is bewezen. Ik geloof dus dat Ajax beter is dan vorig seizoen totdat het tegendeel is bewezen.

Ik heb erg veel zin in het nieuwe seizoen en we zullen hoe dan ook veel stof hebben om te discussiëren.

Heb hier niets aan toe te voegen... Precies zoals ikke er over denk!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_12318378
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:50 schreef twi het volgende:
Nouja, het ligt eraan met welk Ajax we vergelijken. Het huidige Ajax is gewoon een stuk sterker dan dat van een jaar geleden. En dat ligt voornamelijk aan de mentale gesteldheid. Vorig jaar, dat moet iedere Ajacied toegeven, hadden we gehoopt op toch één of twéé verrassingen, en een paar puntjes in de 1e ronde CL. We gingen door naar de tweede, waar we eigenlijk dachten te licht te zijn voor de kampioenen van Engeland, Italië en Spanje. Maar we kwamen er doorheen, heel onverwachts. En halverwege die tweede ronde kwam dan ook het besef van "Goh, dit is méér dan alleen geluk, wie weet kunnen we nog gewoon eens ver komen".

Het zelfvertrouwen is enorm gestegen, en voor Ajax' speelstijl is dat gewoon zo ontzettend belangrijk, dat íedere speler enorm is gegroeid ten opzichte van vorig jaar, qua ervaring. Want zeg nou eerlijk, welke ervaring hadden de spelers nou vóór afgelopen seizoen? Mja, een kampioenschap winnen, en een beker toch wel met geluk. Maar het zelfvertrouwen wordt pas echt groot als je ook internationaal wat neerzet.

Mandy was inderdaad wel goed, en uit z'n scores gewoon beter dan Robben. Maar ik snap niet waarom mensen geen vertrouwen hebben in Sikora. Hij heeft door blessures niet zo veel laten zien, maar hij is ook pas een jaartje bij Ajax. Laat 'm heel blijven en een serie wedstrijden neerzetten.

twi
Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:20:18 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_12318641
en ik vind het allemaal wat voorbarig.

Zolang PSV nog niet is verslagen in Amsterdam kun je geen kampioen worden.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_12318745
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:20 schreef popolon het volgende:
en ik vind het allemaal wat voorbarig.

Zolang PSV nog niet is verslagen in Amsterdam kun je geen kampioen worden.

Van PSV winnen of verliezen vind ik niet zo spannend. In de HCE zijn twee wedstrijden waar ik met smart naar uitkijk. AJAX-feyenoord en feyenoord-AJAX. Dat zijn in mijn ogen echt de twee wedstrijden die echt belangrijk zijn.
Natuurlijk is winnen van PSV (helemaal als dat in de ArenA gebeurd ) mooi en verliezen natuurlijk klote. Maar winnen of verliezen van PSV is niet cruciaal voor de titel. Dat heeft het seizoen van bv 2001-2002 wel uitgewezen. De competitie gaat over 34 wedstrijden en de beslissing voor wat betreft het kampioenschap vallen gek genoeg juist in de wedstrijden tegen middenmoters of zelfs nog lager geklasseerde ploeg. Verliezen van PSV is inmiddels een ingecalculeerd risco bij Ajax
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:36:09 #96
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_12318862
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:28 schreef Speed1971 het volgende:
De competitie gaat over 34 wedstrijden en de beslissing voor wat betreft het kampioenschap vallen gek genoeg juist in de wedstrijden tegen middenmoters of zelfs nog lager geklasseerde ploeg. Verliezen van PSV is inmiddels een ingecalculeerd risco bij Ajax
Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook dmv de Ajax heeft de neiging vaker punten te verspelen tegen de 'kleinere' dan PSV, de Eindhovenaren kunnen de laatste jaren beter plichtmatig spelen dan Ajax. Daar gaat ook dit jaar het kampioenschap beslist worden, tegen dat soort clubs.

En zoals Cuper na Ajax - Inter zei, hoe flauw het misschien ook was, dat het maar een oefenpotje betrof, ik ben het wel met hem eens. Inter is gewoon een shitploeg dat, mocht het hier om een CL wedstrijd gaan, heel anders uit de startblokken was gekomen. En het resultaat ook echt anders was geweest.

You must be out of your brilliant mind.
pi_12318897
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:36 schreef olavski het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook dmv de Ajax heeft de neiging vaker punten te verspelen tegen de 'kleinere' dan PSV, de Eindhovenaren kunnen de laatste jaren beter plichtmatig spelen dan Ajax. Daar gaat ook dit jaar het kampioenschap beslist worden, tegen dat soort clubs.

En zoals Cuper na Ajax - Inter zei, hoe flauw het misschien ook was, dat het maar een oefenpotje betrof, ik ben het wel met hem eens. Inter is gewoon een shitploeg dat, mocht het hier om een CL wedstrijd gaan, heel anders uit de startblokken was gekomen. En het resultaat ook echt anders was geweest.

En toch win je niet zomaar met 3-0 van Internazionale, oefenwedstrijd of niet...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_12318911
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:36 schreef olavski het volgende:

[..]

Diep in zijn hart baalt Cuper flink dat hij met 3-0 heeft verloren. In de wedstrijd kon je het ook wel zien, na de 1-0 was er nog niets aan de hand maar na de 2-0 kon je gewoon zien dat Inter het toernooi wel wilde winnen, ze begonnen toen veel meer op de aanval te spelen. En ja na de 3-0 zag je ze flink balen.
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:40:45 #99
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_12318923
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En toch win je niet zomaar met 3-0 van Internazionale, oefenwedstrijd of niet...

Mag je vinden, ik hecht er totaal geen waarde aan.
You must be out of your brilliant mind.
pi_12318980
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies!
Italianen komen echt niet naar Amsterdam om zich daar te laten afdrogen. Daar zijn ze veel te eerzuchtig voor.
Plus als Ajax had verloren met 3-0 dan zouden heel wat mensen gaan lopen brullen van "Zie wel dat Ajax aan kwaliteit heeft ingeleverd".........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')