MrWilliams | vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:34 |
Beiden zijn het kleine auto's en bedienen ze dezelfde markt... maarrrr.... welke is nou beter/slechter? Voor-/nadelen? | |
Pjederdy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:40 |
Schopje naar ![]() | |
Iggy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:56 |
Welk bouwjaar? ik zou geen clio kopen met bouwjaar voor 1997 zijn echte kutauto's ik heb er zelf een gehad dus ik kan er over meepraten. Komen trouwens ook altijd als slechtste uit de bus bij de Duitse wegenwacht. | |
alki | vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:58 |
quote:Maar de 205 daarintegen zijn niet kapot te krijgen, de modellen voor die tijd | |
joosd | vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:59 |
peugeot is onderhoudsvriendelijker en rijden er nog veel meer rond ook de oude, maar als je nog voordeliger wil een Citroen AX (GT) die kan ik je nog meer aanbevelen | |
Jaggunsu | vrijdag 8 augustus 2003 @ 10:00 |
Ik heb een 205 GTi en is idd niet kapot te krijgen, rijdt als een tiet ![]() Ik ben niet zo'n Renault liefhebber, maar om nou te zeggen dat het slechte auto's zijn....toch denk ik dat Peugeot er net iets bovenstaat | |
Admin_D | vrijdag 8 augustus 2003 @ 10:09 |
Ik heb 'n jaar geleden, n Clio 1.4 RTI uit Duitsland laten importeren,en da ding rijdt als n tiet,ziet eruit als de Williams (helaas net niet zo snel)..Ga er nu nog n Remus onder leggen,en dan komt t zeker goed.Dan laat ik toch wel de nodige 205jes achter me (muv .1.9 GTI) Cliooooooooo De Janeirooooooo !!!!! | |
Iggy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:30 |
Nou ik heb een 1.8 RSI gehad in het begin lekker autotje geen problemen lekker snel. Maar toen begon het, echt waar de gekste problemen. Radiator defect Wazige elektrische problemen zodat je ineens stilstaat. Infarood ab die het nooit doet! Lekkende dakramen (orgineel!!!) Aanwaaier van de kachel defect. Mistlampen deden ineens niet meer (orgineel!) Zekering vd motor die er regelmatig doorvloog. En nog veel meer. Ik heb hem toen maar snel weggedaan, heb hem net een jaar gehad. De duitse wegenwacht ADAC publiceerd elk jaar een lijst met auto's die het meest langs de kant van de weg staan. Hier heeft al een paar jaar bij de kleine auto's de clio op 1 gestaan. | |
Iggy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:42 |
quote:Kijk maar eens in deze grafiek http://www.presse.adac.de/infogramme/Hilfe_Leistungen/Pannenstatistik02_Pannen1000_Autos.asp?ComponentID=53088&SourcePageID=50606#1 ff plaatje downloaden | |
MrWilliams | vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:27 |
quote:dit vind ik wel grappig om te lezen, want ik heb dus al dik 3 jaar een clio I (uit 1994) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. | |
KeessieX | vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:24 |
Leuk topic ![]() Mijn eerste autootje was een 205-je, een 1.1 geloof ik, reed opzich nog best wel leuk maar was wel heel gaar. Heb nu sinds kort een Clio 16V uit '95 gekocht (niet echt te vergelijken) maar das dus imho een super bakkie... snel comfortabel en een standaard 205-je GTI trek ik er makkelijk uit. | |
Iggy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:28 |
statistieken spreken voor zich dacht ik zo... | |
KeessieX | vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:35 |
quote:Jepz idd kijk maar: 205 1.9 GTI Clio 1.8 16V
| |
Waxxer | vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:49 |
mijn moeder heeft (en ik krijg) een Renault Clio 1.4 uit okt 1995, heeft bijna 240.000 op de teller en nooooit problemen. Oke, wel altijd dezelfde dingen bij de beurt (renault en koppelingplaten en schakelbakken.... tja....) maar tussendoor echt niks. Dit in tegenstelling tot de vorige auto van mijn vader, een Laguna. Met die Clio is niks aparts, ik denk alleen dat je goed moet zoeken en altijd!!!! bij een merkdealer die daar ook in onderhoud is geweest. En goed na laten kijken. Hiervoor had mijn moeder een 205, reed ook goed, techniek was erg goed, maar hij roestte zooooo enorm, maar dat was ook een behoorlijk oude, de gaten zaten echter in de carrosserie, zo groot als golfballen. Ik vind het dashboard ook mooier van de Clio en het ontwerp net ff wat minder tuttig. Maarja, das mijn mening dan. | |
Iggy | vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:02 |
Tja wie praat hier nou over snelheid. Ik heb ook een clio gehad die was ook supersnel maar ook steeds kapot. Als je gewoon een goeie auto wilt kopen kun je beter een simpele 205 kopen. | |
GizartFRL | vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:07 |
quote:tip: probeer het eens tegen een 16V 205je ![]() | |
KeessieX | vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:22 |
quote:Bestaan die dan officieel... ![]() | |
Jaggunsu | vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:23 |
quote:Ja. Of een 205 GTi zonder katalysator, trekt ie in 7.8 sec naar de 100km/u ![]() | |
KeessieX | vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:25 |
quote:Ja doe dan bij de Clio hetzelfde ![]() | |
Ultimora | vrijdag 8 augustus 2003 @ 17:39 |
quote:dan sta je weer stil voordat je de 100 überhaubt bereikt hebt ![]() OT ik zal voor de 205 gaan. goedkoper in aanschaf en onderhoud betrouwbaarder (het model zelf is zo lang in productie gebleven dat alle zwakke punten wel een keer verbeterd zijn) en imo ziet een 205 er gewoon beter uit (Pininfarina ontwerp) |