quote:Ik ben gelijk weer nuchter.
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:44 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb je op de kast, daar draait het om
![]()
.
quote:Idd, maak je niet druk
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:48 schreef elcastel het volgende:[..]
Ik ben gelijk weer nuchter.
Ik denk daar komt ze weer met dat ik vaag ben (ja die was raak toen ja), nou wil ik het weten ook. Wordt ik weer geflasht, leuk.
In ieder geval (maar dit is al bekend), ik ben gewoon een oud wijf IRL en hier en zelfs zo gek dat ik dit nu nog uitleg ook.
quote:Ik zou niet weten waarom je die conclusie zou trekken. GHB is wel een stuk populairder geworden, maar er zijn nog zat mensen huiverachtig voor, vanwege de vele misvattingen die over GHB ten ronde gaan. Dit topic is wel interessant om een hoop van die misvattingen uit de wereld te helpen. Het laat ook zien dat er aan GHB wel een kleine handleiding zit voor het gebruik. Overdaad aan GHB, of verkeerd gebruik, is namelijk echt niet lekker, maar gebruik met mate is heerlijk, een weldaad!
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:26 schreef kingmob het volgende:
kan ik uit dit topic de conclusie trekken dat iedereen tegenwoordig aan de GHB zit?
quote:Ligt eraan hoeveel je neemt. Stel je neemt maar 1/4 buisje, dan zul je er waarschijnlijk niets of niet zo veel van voelen. Bij 1/2 buisje is er een goede kans dat je je lichtelijk meer ontspannen en opgewekt voelt. Bij 3/4 buisje voel je duidelijk een lichte roes van ontspanning en opgewektheid door je lichaam stromen (enigszins vergelijkbaar met lichtelijk aangeschoten te zijn van alcohol, alleen dan veel warmer en zachter van karakter, veel lekkerder dan alcohol imo). Een heel buisje kan voor sommigen zelfs te heftig aankomen, in de zin dat je dan te zeer de verdovende werking voelt (je voelt dan je ledematen zwaar worden en een aangename tinteling door je hele lichaam gaan, in combinatie met een euforisch, dromerig gevoel, waarna je meestal in slaap valt). I.t.t. tot alcohol leidt GHB geenszins tot een brakkig gevoel naderhand; je gaat er alleen maar juist beter van in je vel zitten!
Je wordt er toch alleen maar sloom van?
Daaraan toegevoegd dat de juiste dosering voor iedereen weer ietsje anders is en tevens afhankelijk van je gesteldheid op dat moment en van de hoeveelheid eten die je nog in je maag hebt zitten. De reactietijd varieert dan ook, van 5 tot 20 minuten.
Het effect verschilt van tijd tot tijd. Als je bv. een vrij lome dag hebt gehad, dan zul je makkelijker met een kleinere dosering nog lomer worden van GHB. Als je daarentegen een drukke stressvolle dag heb gehad, dan zal je ook makkelijker wakker blijven bij een bepaalde dosering. Je zal dan ontdekken dat GHB de ideale ontspanner is en in staat is je lichaam en geest nieuwe energie te geven, waardoor je juist meer wakker wordt i.p.v. slaperig! Dit heeft te maken met dat GHB ook in staat is om meer dopamine vrij te maken in je lichaam (zonder die dopamine-huishouding uit te putten).
Er zijn ook mensen bij wie de GHB toch verkeerd gevallen is. Meestal zijn dat mensen die gewoon een (veel) te hoge dosering genomen hebben, of GHB gecombineerd hebben met (te veel) alcohol. Het kunnen ook mensen zijn die al last hadden van een nogal gevoelige maag, of veel eten op de maag hadden en dan kun je "soms" misselijk worden van GHB en zelfs moeten overgeven. Gelukkig is de kans hierop zeer klein en brengt die misselijkheid o.i.v. GHB ook geen ondraaglijk gevoel met zich mee, tenzij je echt veel te veel genomen hebt.
quote:GHB is totaal anders dan paddo's, wiet en alcohol. Er zijn wel lichte overeenkomsten. GHB, wiet en alcohol hebben allemaal een verdovende werking, maar elk op hun eigen manier.
nu heb ik naast alcohol enkel maar ervaring met paddo's en wiet, maar wat is de lol van vrijwillig GHB slikken?
GHB geeft o.a. de volgende effecten:
- ontspanning van lichaam en geest
- bevordert het wegnemen van vermoeidheid
- nieuwe mentale en fysieke energie
- sociaal ontremmend
- aphrodiscierend
- licht rozig gevoel
- geen brak gevoel, ook niet naderhand
- je wordt er fysiek, mentaal en emotioneel sterker van
- gebruik voor het slapen gaan bevordert een gezonde slaapcyclus
Het beste effect krijg je door een zo laag mogelijke werkende dosering te nemen. 1/2 dosering is goed om mee te beginnen. Hou er rekening mee dat het effect meestal na 10 minuten, maar soms ook pas na 20 minuten merkbaar wordt. Het effect is mild, voelt natuurlijk aan, maar toch duidelijk aanwezig. Je kunt het effect verlengen door het bijtanken van 1/4 -1/2 buisje doseringen. Ook als ervaren gebruiker begin ik altijd maar met 1/2 tot 2/3 dosering. Kleine beetjes komen nl. veel lekkerder aan dan veel ineens.
quote:hahaha , of misschien heeeeeeeeeeel licht blond
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef BobRooney het volgende:[..]
nu weet ik het zeker, het was GHB
quote:Dit is een redelijk goede Nederlandse site:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:55 schreef elcastel het volgende:
Dr_Gonzo, weet je ook nog wat Nederlandse artikelen of interessante website's ?? Ik heb echt een klerehekel aan Engels lezen.
Ik maak me niet druk schatje, ik hap alleen steeds weer
Deze is ook redelijk.
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla228/ghb.htm
Echt goede Nederlandstalige sites ben ik nog niet tegengekomen.
Veel sites blijven toch steeds weer hetzelfde verhaaltje vertellen over coma's, ademhalingsproblemen, rape-drup etc...
kijk maar eens op www.drugsweb.nl ,deze site vind ik erg zwaar tegenvallen.
Ze spreken zelfs over hallucinaties.... in no way heb ik, of mijn vrienden die ook gebruiken, ooit hallucinaties gehad van GHB
Een en al incorrecte info op die site ![]()
Het is echt moeilijk om objectieve wetenschappelijke informatie te vinden.
In het engels zijn er wel enkele goede sites.
probeer maar eens www.erowid.org daar vind je goede info.
Anders moet je toch al in de Engelstalige en franstalige literatuur duiken.
quote:en daarna dit :
GHB heet ook wel vloeibare xtc, soms ook gewoon x. Het wordt zowel in pil- als in vloeibare vorm verkocht. Meestal is de kwaliteit van GHB redelijk tot goed - maar is de dosering erg slordig. Je kunt dus tabletten kopen waar bijna niks in zit, of tabletten waarmee je kunt overdoseren zonder dat je er erg in hebt.
quote:Dan ga je toch weer denken ....
Verandering in de dosis van GHB leidt tot andere gevolgen. Licht gedoseerd werkt het als een recreatieve drug. Twee gram erbij, en het werkt als een coma- en dopingmiddel. Bij overdosering wordt die coma definitief. Je stopt met ademen en sterft.
-edit-
Verdorie Dr_Gonzo, goeie tip in je signature, ik zie hem nu pas, effe opzetten !
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 09-08-2003 20:52]
quote:Ja, precies... dat soort opmerkingen bedoel ik.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:50 schreef elcastel het volgende:
Bedankt man, al moet ik zeggen dat ik wel weer schrik als ik eerst dit lees :
[..]en daarna dit :
[..]Dan ga je toch weer denken ....
Ik blijf nog effe lezen en inderdaad zoals zo vaak al gezegd hier, bij twijfel niet doen.-edit-
Verdorie Dr_Gonzo, goeie tip in je ondertitel, ik zie hem nu pas, effe opzetten !
Op de site van GHB news (ergogenics), een site die nog de meest eerlijke info bevat van alle nederlandse sites die ik tot nu toe gezien heb, staat zelfs een artiekel waarin beweert wordt dat in eens stoppen, na chronisch GHB gebruik, zeer slecht is en zelfs dodelijk kan zijn.
Terwijl er een medisch document is op Publiweb waarin bewezen wordt dat dit absoluut niet het geval is (zie post hierboven).
Wie geloof je liever, doctoren op een universtiteit die onderzoek hebben gedaan of een site die over ergogenics (wat dat dan ook mag wezen) gaat?
--edit--
ja Fat Boy Slim is vet, he!
Ik heb, toevallig, Chemichal Bros. op staan.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 21:06]
Trouwens als ik het goed las net, dan heb ik zo'n beetje alle XTC tot nu toe in de foute jaren gebruikt. Ik weeet wel dat mijn eerste pilletje (olifantje) een laag gehalte rommel (zoals speed) had, ook al is dat ook al een keer tegen gesproken. De laatste pil die ik nam was koninginnedag 2001, toen was ik door drankgebruik vergeten te eten. Het is dus goed fout gegaan die avond (Artis), geen ziekenhuis ofzo, maar wat een enorme hallucinatie heb ik gehad.
Niet voor herhaling vatbaar. Ik ben gewoon meer onzeker over de dosering en het achterhalen ervan dan het daadwerkelijke gebruik. Eigenlijk voor mij nu hetzelfde verhaal als XTC. Ik gebruikte dit ook heel beperkt overigens (angst voor te ver gaan), meestal halfje en daarna de rest of niet.
-edit-
Dit komt niet door drugsgebruik: je weet half niet hoe blij je me maakt met die Fat Boy Slim tip, die CD heb ik al heel lang niet geluisterd en is een grote favo !
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
Dat is natuurlijk het moeilijke Dr_Gonzo, ik vind jouw redenering en onderbouwing gewoon prima en zoals je hebt gelezen heb je een vervent tegenstander al helemaal om.
quote:Ik ook... ben een vreselijke denker.
Om een goed beeld te vormen, moet ik hier toch eerst IRL over babbelen ook. De reden dat ik zo wantrouwend ben is dat ik tot nu toe heb gemerkt dat alle drugs een mood-versterking geeft. Ik ben iemand die heel veel nadenkt (misschien ook wle door het blowen), dus ik moet er eerst van binnen een evenwicht mee hebben.
quote:Goed dat je het doet, maar niet zo ongebruikelijk als je denkt,
Zo gebruikte ik bij XTC gebruik altijd van die prepair-en-repair setjes, ken je dat ? Dat deed ik puur voor een goed gevoel, ik heb het nooit iemand zien gebruiken.
quote:Da's k*t!
Trouwens als ik het goed las net, dan heb ik zo'n beetje alle XTC tot nu toe in de foute jaren gebruikt.
quote:Olifantjes hadden een heel goede reputatie, daarom zijn ze naderhand veel nagemaakt en die waren vaak slecht.
Ik weeet wel dat mijn eerste pilletje (olifantje) een laag gehalte rommel (zoals speed) had, ook al is dat ook al een keer tegen gesproken.
quote:Dat voelt erg slecht 'k weet het.
De laatste pil die ik nam was koninginnedag 2001, toen was ik door drankgebruik vergeten te eten. Het is dus goed fout gegaan die avond (Artis), geen ziekenhuis ofzo, maar wat een enorme hallucinatie heb ik gehad.
quote:Met een halve dosering beginnen kan in princiepe niet mis gaan, zelfs als je erbij blowt.
Ik ben gewoon meer onzeker over de dosering en het achterhalen ervan dan het daadwerkelijke gebruik. Eigenlijk voor mij nu hetzelfde verhaal als XTC. Ik gebruikte dit ook heel beperkt overigens (angst voor te ver gaan), meestal halfje en daarna de rest of niet.
quote:
-edit-
Dit komt niet door drugsgebruik: je weet half niet hoe blij je me maakt met die Fat Boy Slim tip, die CD heb ik al heel lang niet geluisterd en is een grote favo !
Damn... wat worden deze posts lang....
Ik kijk wel effe binnenkort, ik ken wel mensen die hier zeker (heel) bekend mee zijn, ik moet die mensen alleen even onder vier ogen hebben (ivm met die slechte naam ja).
Voorlopig ben ik 180graden om, dus dat vind ik al een hele verdienste. En trouwens, ondanks mijn overtuiging over herbals, schijnen juist degene die ik nam uit de handel te zijn genomen .... ![]()
Olifantjes, ja ik had die eerste echte, daarna liep het echt mis inderdaad, moest je ze opeens per sé niet. Speed vind ik gewoon (net als coke) een fout middel, dat het in de meeste pillen die ik heb genomen zat, heb ik gemerkt ja. En dan is het opeens niet erg, ach wat dat betreft ben ik ook een beetje hypocriet natuurlijk.
quote:Geen probleem hoor, ik help graag.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:41 schreef Internationalist het volgende:
Dr_Gonzo, ik heb een paar vragen over GHB en andere drugs maar wil ze niet op het forum stellen
Zou jij via email of msn mijn vragen kunnen beantwoorden?
quote:Ranja.
Op maandag 11 augustus 2003 17:45 schreef MauriceVD het volgende:
Hoe heet die verkrachtingsdrugs ofzo? Waar ze meisjes mee lokken?
quote:Alcohol (is nog altijd rape-drug nummer 1), Rohipnol en Ranja
Op maandag 11 augustus 2003 17:45 schreef MauriceVD het volgende:
Hoe heet die verkrachtingsdrugs ofzo? Waar ze meisjes mee lokken?
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 11-08-2003 19:08]
quote:Mail is OK, ik ben de laatste dagen zelf te brak geweest om de PC aan te zetten (veel moeten werken de laatste dagen, ook 's nachts i.v.m. standby dienst).
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:07 schreef elcastel het volgende:
Dr_GOnzo, jij hebt echt een brakke mail. Zoek me maar op op ICQ of liever MSN.
quote:Heb zelf al met het idee zitten spelen...
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:14 schreef schatje het volgende:
Dr_Gonzo, je moet zelf een boek gaan schrijven over GHB.Je bent er echt een expert in.
quote:En dan Nederlands graag. Is er eigenlijk al iemand op gepromoveerd ?
Op woensdag 13 augustus 2003 08:05 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Heb zelf al met het idee zitten spelen...
quote:Geloof ik niet.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:05 schreef maue het volgende:
meestal wanneer je iem. je wat in het drinken gooit, is het meestak iets nieuws om het te testen, kan een nieuw soort pil zijn. of iets anders, het zou stom zijn als iem, zijn eigen rotzooi aan iem anders gaat geven, behalve aan bekende, maar meestal is zoiets gewoon een test van iets nieuws!!!!!
quote:Je hebt nog nooit jezelf laten testen? Dom hoor.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:51 schreef -eXtAsE- het volgende:[..]
Hoezo?? is dat zo'n stomme vraag dan?? Heb niet zoveel verstand van die dingen hoor...
quote:Ik ook niet.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:05 schreef elcastel het volgende:[..]
Geloof ik niet.
quote:De sterkte bepaal jezelf door een bepaalde hoeveelheid gedestileerd water erbij te gooien.
Op woensdag 13 augustus 2003 13:53 schreef spaceben het volgende:
Oke, even een vraagje dan maar, wat ik me al een tijdje afvraag.
Dan heb je de ingedienten gemixt, het spul heeft een ghoede ph-waarde en dan, hoe bepaal je dan de sterkte van de GHB substantie? Want wat is dan een dosis?
Als je voor het eerst een eigen hoeveelheid GHB hebt gemaakt weet je niet hoe sterk deze is.
Dat moet je toch op de ouderwetse manier uitvinden... uitproberen.
Ik heb het nu zo ver dat ik weet hoeveel ik het moet vermengen opdat 3/4 a 1 eetlepel een dosering is.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 13-08-2003 17:00]
quote:Goede vraag... als er al iemand is dan ben ik 'em nog niet tegen gekomen.
Op woensdag 13 augustus 2003 11:58 schreef elcastel het volgende:[..]
En dan Nederlands graag. Is er eigenlijk al iemand op gepromoveerd ?
quote:Waar kan je al die dingen halen dan??? heb nog nooit van 5-HTP en L-tryptofaan gehoord?? en wat doen die dan? breken die de slechte stoffen weer af uit xtc ofzo???? (of is dit een hele stomme vraag?
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:Goed dat je het doet, maar niet zo ongebruikelijk als je denkt,
Mij is zowieso opgevallen dat de laatste paar jaar de gebruikers toch wat bewuster zijn van wat ze nemen en er beter mee omgaan.
Ik spreek regelmatig mensen die me vertellen dat ze 5-HTP, vitamines, kruiden, amminozuren e.d. nemen om de 'schade' een beetje goed te maken.
Zelf neem ik altijd anti-oxidanten in de vorm van kruiden en hoge vitamene doseringen en L-tryptofaan.
Het helpt bij herstel, maar is tegelijkertijd voor sommigen een goed middel tegen schuldgevoel.
[..]
quote:laten testen op..????????
Op woensdag 13 augustus 2003 16:06 schreef trekpop het volgende:[..]
Je hebt nog nooit jezelf laten testen? Dom hoor.
quote:Da's helemaal geen domme vraag, maar het is wel zo interessant en handig om het antwoord te weten.
Op woensdag 13 augustus 2003 19:19 schreef -eXtAsE- het volgende:
Waar kan je al die dingen halen dan??? heb nog nooit van 5-HTP en L-tryptofaan gehoord?? en wat doen die dan? breken die de slechte stoffen weer af uit xtc ofzo???? (of is dit een hele stomme vraag?)
5-hydroxytryptofaan of 5-HTP is de directe precursor (=voorloper) van serotonine. Als je 5-HTP neemt in de vorm van een supplement, dan geeft dit snel een gemoedsverbetering en het heeft ook een kalmerend effect. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=74
L-tryptofaan is een essentieel aminozuur voor de bouw van eitwitten en een indirecte precursor voor serotonine. 5-HTP wordt nl. uit L-tryptofaan gemaakt. L-tryptofaan kunnen we niet zelf in het lichaam maken, maar alleen uit bepaald voedsel halen. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=73
Tryptofaan zit in linzen, bananen, dadels, cottage cheese, biogarde, kwark, eieren, granen, zilvervliesrijst. sesamzaad, zonnebloempitten en noten. Het wordt beter opgenomen wanneer je ook iets zoets eet zoals honing - warme melk met honing kan helpen om beter in slaap te vallen.
(referentie: http://web.inter.nl.net/hcc/codemas/nl/tips/start.html)
Voor nog wat info: http://members.lycos.nl/tripbos/tripbosfolder1.htm
En voor nog veeeel meer info: http://www.ergogenics.org/5htp.html
[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 13-08-2003 23:07]
quote:Als je het vermoeden had dat je een of andere drugs toegediend hebt gekregen, dan had je bv. de volgende ochtend naar de dokter kunnen gaan om meer duidelijkheid hierover te krijgen evt. m.b.v. een test.
Op woensdag 13 augustus 2003 19:21 schreef -eXtAsE- het volgende:
laten testen op..????????
Zover ik weet zijn er echter geen drugs waar je niet duidelijk iets 'eigenaardigs' van voelt en niets van kunt herinneren. Je voelt imo altijd wel 'iets' wat typisch is voor bepaalde drugs en kunt je altijd wel iets van dat effect herinneren.
Het meest waarshijnlijke lijkt me dan ook dat je ten tijde van dat feest bezweken bent aan een combinatie van hitte (uitdroging) en alcoholhoudende dranken, waar je je ook behoorlijk naar van kan gaan voelen en behoorlijk misselijk van kunt worden. Wie weet heb je daarbij ook nog wel wat gegeten waar je nog meer misselijk van bent geworden.
quote:Klopt, ik ga er ook niet van uit dat het GHB is geweest
Op woensdag 13 augustus 2003 23:41 schreef schatje het volgende:
GHB verdwijnt binnen enkele uren uit je lichaam.
quote:Oke
Op woensdag 13 augustus 2003 23:57 schreef Escaflowne het volgende:[..]
Klopt, ik ga er ook niet van uit dat het GHB is geweest
hoe ga je da aan de slag ?
quote:klik hier
Op donderdag 14 augustus 2003 04:05 schreef terror623 het volgende:
na het lezen vanhet topic wil ik het ook wel eens proberen maar dan wil ik het wel zelf maken
wat heb ik da precies nodig en hoe doe ik dat ?
ik heb kunnen opvangen dak iig
- goed glas (moet tegen hitte kunnen)
- NaOH
- en inktverwijderaar (sk formule ?)hoe ga je da aan de slag ?
quote:Ik slik dat wel eens, slaap er wel beter van, maar ik kan daar dagenlang in een trieste en prikkelige bui van komen er moet niet veel gebeuren, zeg maar.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:44 schreef Escaflowne het volgende:[..]
L-tryptofaan is een essentieel aminozuur voor de bouw van eitwitten en een indirecte precursor voor serotonine. 5-HTP wordt nl. uit L-tryptofaan gemaakt. L-tryptofaan kunnen we niet zelf in het lichaam maken, maar alleen uit bepaald voedsel halen. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=73
moet zeggen sinds (en voordat) ik ghb heb leren kennen heb ik er veel research naar gedaan.
Gebruik het al jaren, soms meerdere malen per week zonder problemen.
Het is een van de meest interessantse drugs die ik heb leren kennen met name omdat het niet schadelijk voor je is en inderdaad zelfs postieve eigenschappen heeft zoals eerder door dr gonzo genoemd.
Het is ook relatief eenvoudig te maken. Je moet nauurlijk weten hoe je aan de grondstoffen komt.
Er kan eigenlijk niet veel misgaan als je niet teveel neemt en geen alchohol gebruikt.
Tip voor eerste gebruik:
Gebruik het thuis met wat vrienden in een veilige niet publieke omgeving en ook op een lege maag.
Het hangt van de persoon af of je het verdraagt als je er iets bij eet maar dit zul je zelf moeten ondervinden.
Gebruik GEEN ALCHOHOL of een combinatie met kalmerende/slaapverwekkende middelen/medicijnen omdat die de werking flink kunnen versterken. Je hebt dan vaak maar de helft nodig voor het effect.
quote:Er staat op die site: "Place 135 grams (120 ml)of GBL in a stainless steel pan"
Op donderdag 14 augustus 2003 12:18 schreef schatje het volgende:[..]
Gebruik liever geen stalen, en al helemaal geen alluminium, pan want dit is niet inert (iets dat inert is reageert niet met andere stoffen).
Met een stalen pan zou het wel kunnen, maar dan moet de pan ook daadwerkelijk 100% gaaf zijn anders heb je zelf kans dat er kleine partikelen metaal in de GHB terecht komt.
Gebruik liever pyrex glas; glas is 100% inert.
quote:Een zoutig smakend topic?
Op donderdag 14 augustus 2003 17:29 schreef Gman2003 het volgende:
Hee een topic naar mijn smaak.
quote:Je hebt gelijk.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Er staat op die site: "Place 135 grams (120 ml)of GBL in a stainless steel pan"
Gebruik liever geen stalen, en al helemaal geen alluminium, pan want dit is niet inert (iets dat inert is reageert niet met andere stoffen).
Met een stalen pan zou het wel kunnen, maar dan moet de pan ook daadwerkelijk 100% gaaf zijn anders heb je zelf kans dat er kleine partikelen metaal in de GHB terecht komt.
Gebruik liever pyrex glas; glas is 100% inert.
quote:Weet je wel zeker dat dat dan van de L-tryptofaan komt?
Op donderdag 14 augustus 2003 13:33 schreef Razzmatazz het volgende:
Ik slik dat wel eens, slaap er wel beter van, maar ik kan daar dagenlang in een trieste en prikkelige bui van komen er moet niet veel gebeuren, zeg maar.
Het effect dat jij beschrijft heb ik wel soms last van enkele dagen nadat ik E heb genomen, bv. als ik zaterdagavond E heb genomen, dan ben ik soms van dinsdag t/m vrijdag extra gevoelig.
quote:Tja, moet haast wel, want ik gebruik het ook wel es al ik extra goed wil slapen een paar nachtjes. E gebruik ik niet zo vaak hooguit 3x per jaar.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:38 schreef Escaflowne het volgende:[..]
Weet je wel zeker dat dat dan van de L-tryptofaan komt?
L-tryptofaan zou nl. juist het tegenovergestelde moeten bevorderen...Het effect dat jij beschrijft heb ik wel soms last van enkele dagen nadat ik E heb genomen, bv. als ik zaterdagavond E heb genomen, dan ben ik soms van dinsdag t/m vrijdag extra gevoelig.
Dit is volgens mij dan wel sterker spul, want ik heb wel eens een fles gezien waar het in zat. En dat was een grote brok met een beetje vloeistof eromheen. Dus niet geheel vloeibaar.
Hier op het fok-forum is er al een keer over gepraat. Ervaring met butanediol i.p.v. ghb. Daarin staat ook dat 1 ml 1,4B gelijk is aan 1 gr.GHB....
[Dit bericht is gewijzigd door Sir_Mj op 18-08-2003 13:40]
quote:Waarom zo moeilijk doen?
Op maandag 18 augustus 2003 13:08 schreef Sir_Mj het volgende:
Waarom zo moeilijk doen om het spul te maken..? Je kan het toch gewoon op internet kopen..? Een precursor (maakt ghb aan in je lichaam) dan in ieder geval. 1,4-Butanediol is gewoon te bestellen op internet (tik maar es in bij google). En heeft volgens mij dezelfde effecten als GHB. Ik weet dit niet zeker, misschien kan 'GHB'-koning Gonzo ons er meer over vertellen.
Dit is volgens mij dan wel sterker spul, want ik heb wel eens een fles gezien waar het in zat. En dat was een grote brok met een beetje vloeistof eromheen. Dus niet geheel vloeibaar.
Hier op het fok-forum is er al een keer over gepraat. Ervaring met butanediol i.p.v. ghb. Daarin staat ook dat 1 ml 1,4B gelijk is aan 1 gr.GHB....
Maar goed....
-Op de eerste plaats omdat GHB aanzienlijk gezonder is dan Butanediol (BD is o.s. nogal zuur en erg slecht voor je slokdarm en ingewanden, net als GBL).
-Verder is Butanediol nog moeilijker te doseren dan GHB en heeft het niet de positieve medische aspekten die GHB wel heeft.
-Tevens is de werking toch net iets anders, lijkt veel op GHB maar toch niet helemaal.
En IMO is GHB the real thing, je probeert immers GHB te emuleren door Butanediol.
In 1988, toen MDMA verboden werd, toen kwamen in eens grote hoeveelheden (toen nog) legale substituten in de handel zoals MDA, MDEA, MBDB etc.
Chemisch gezien leken de moleculen veel op elkaar en de werking kwam ook grotendeels met elkaar overeen... maar toch is MDMA de enige echte.
Zelfde is IMO ook met GHB... it's the real thing.
Als de wettelijke status van Butanediol het enige argument is om hier de voorkeur aan te geven dan ben ik het niet met je eens.
Want dan zou je net zo goed GBL kunnen nemen, dat is ook nog legaal en is ook een precursor van GHB.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 18-08-2003 19:05]
quote:Schatje,
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:24 schreef schatje het volgende:
GHB die je bij een dealer koopt is vaak wel een beetje stroopachtig van structuur en degene die jezelf maakt is gewoon vloeibaar, wat maakt het verschil??
De reden waarom ik dit vreemd vond is omdat GHB stroperig hoort te zijn.
Zelfs wanneer ik de GHB vermeng met een gelijke hoeveelheid water hoort het nog een beetje stroperig te zijn.
De enige reden die ik kan verzinnen, dat jullie gamma niet stroperig is, is nu bevestigd.
De GBL verkocht door Flex is verdunt!
Ik heb namelijk iemand gesproken die ook al eens besteld heeft bij hun.
Hem is toen ook opgevallen dat de gamma te vloeibaar was en dat de verhouding GBL / NaOH niet meer klopte (de Ph werd te base, terwijl hij precies weet wat de perfecte verhouding is tussen GBL en NaOH)
De enige mogelijke conclusie is dat de GBL verdunt is met water.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 18-08-2003 19:34]
quote:Ok! Thanx... Dus niet echt een aanrader... Dan toch maar even proberen om zelf GHB te maken.
Op maandag 18 augustus 2003 18:52 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Waarom zo moeilijk doen?
Eigenlijk doe ik helemaal niet moeilijk, GHB maken / kopen is doodsimpel en goedkoop... dat oom agent er niet mee accoord gaat zal mij een worst wezen.Maar goed....
-Op de eerste plaats omdat GHB aanzienlijk gezonder is dan Butanediol (BD is o.s. nogal zuur en erg slecht voor je slokdarm en ingewanden, net als GBL).
-Verder is Butanediol nog moeilijker te doseren dan GHB en heeft het niet de positieve medische aspekten die GHB wel heeft.
-Tevens is de werking toch net iets anders, lijkt veel op GHB maar toch niet helemaal.[..]
quote:da's dan mooi fuck, ik heb net een bestelling bij ze gedaan...
Op maandag 18 augustus 2003 19:17 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Schatje,
Ik vond deze vraag een beetje vreemd, maar er is mij iets ten gehoren gekomen (van een kenner) waardoor de puzzel stukjes in elkaar vielen.De reden waarom ik dit vreemd vond is omdat GHB stroperig hoort te zijn.
Zelfs wanneer ik de GHB vermeng met een gelijke hoeveelheid water hoort het nog een beetje stroperig te zijn.
De enige reden die ik kan verzinnen, dat jullie gamma niet stroperig is, is nu bevestigd.
De GBL verkocht door Flex is verdunt!Ik heb namelijk iemand gesproken die ook al eens besteld heeft bij hun.
Hem is toen ook opgevallen dat de gamma te vloeibaar was en dat de verhouding GBL / NaOH niet meer klopte (de Ph werd te base, terwijl hij precies weet wat de perfecte verhouding is tussen GBL en NaOH)
De enige mogelijke conclusie is dat de GBL verdunt is met water.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |