abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel dinsdag 23 december 2003 @ 22:57:59 #176
2628 Karin
pi_15654336
Ik heb vanmiddag ook eventjes gereden met die wagen. Hij rijdt echt super! Nog wendbaarder dan mijn gewone kinderwagen (Quinny). Die zwenkwielen zijn geweldig. Wat ik alleen wel jammer vind is dat de duwstang niet in hoogte verstelbaar is maar daar wen je ook wel aan. En ik stond er versteld van waar we allemaal inkonden. Zelfs de lift in de Hennes die er toch echt heel smal uitzag. Maarja hij pas dus ook gewoon door alle huisdeuren dus hij is niet zo breed. Lois heeft hem van de week ook al eens meegehad in ons dorp, de Hema kon ze wel de grote gangpaden door, die kleine zijpaadjes dus niet. En helaas niet door de Zeeman maar daar heb ik met mijn gewone wagen ook altijd vreselijk veel moeite mee.
pi_15663105

Ik heb deze gekocht.
  Jubileum moderator maandag 29 december 2003 @ 19:29:03 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15803861
Tot op heden kan ik nog steeds maar 1 nadeel vinden aan mijn nieuwe leasewagen en dat is de aanschafprijs.
Hij bevalt zo ontzettend goed dat ik serieus overweeg om hem te kopen. Ik heb hem nu gehuurd met wiegje maar daar kan Iris nog maar een maandje ofzo in als ik het goed inschat. Ik denk, dat als de wagen zo blijft bevallen en ik genoeg bij elkaar kan sparen, dat ik hem ga kopen zodra Iris ook gewoon in het stoeltje kan zitten.

Ik kan onwijs veel boodschappen mee en er worden nu zelfs speciaal brede kassa's voor me geopend omdat ik niet in de normale rij pas.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 29 december 2003 @ 19:45:48 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_15804321
kinderbijslag komt er aan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 29 december 2003 @ 19:48:19 #180
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_15804380
Als iemand al een foto heeft van een karretje met remschijven of hydraulische remmen en schakelbak wel posten hoor
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  maandag 29 december 2003 @ 21:21:26 #181
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_15807309
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:50 schreef jessie het volgende:
Over de dubbele wagens.
Wij hebben er ook 1 aangeschaft. Bo loopt wel veel, maar de terugweg is toch meestal te ver
De x adventure heb ik veel rotdingen over gehoort en bij eenkennis ook gezien
Dan ga ik al die negatieve verhalen weerleggen met een positief verhaal!!
Bij Storm zijn we begonnen met een teutonia, geweldige kinderwagen, allerlei extra, compleet waterpas wiegje, enz (overigens te koop nu voor 75 euro ). Toen Sverre zich aankondigde zijn we begonnen met zoeken naar een duo-wagen en gevonden: Een leuk 2e-hands X-Adventure:

Voordelen die ik direct zie zijn:
De getrapte zit, nr 2 die hoger dan 1 zit.
Alles aan luifel is demontabel.
Geweldige voetenzak, die zelfs bij min 15 voldoet.
Grote ruimte voor boodschappen door getrapte zit.
Zwenkwielen voor die vast te zetten zijn.
Duwstang in 2 hoogtes.
Zeer compact opvouwbaar.
Tafeltje voor voorste zit.
Makkelijk te bedienen rem *minder makkelijk vrij te zetten*

Nadeel:
Voelt niet stevig aan *maar is dit zeker wel!!!*
Rechtuit stabiliteit is niet goed bij vrije zwenkwielen
Alleen geschikt voor 1 kind die kan zitten en één voor lig of zit.
Stuurt wat zwaar bij zware belasting *1x13kg kind, 1x11kg kind en 10 kg groente en fruit*

Voor ons is hij echt ideaal en ik zou hem zonder blikken of aanraden aan andere gezinnen.

Shaven..... not furred
pi_15826494
Mooie wagen Lois! Wij hebben een tandem wagen van Quinny, maar ik heb um nog
niet uitgeprobeerd. Jillian vindt het geweldig op de buggy board achter de kinderwagen,
dus voorlopig kunnen we hier mee uit de voeten. Mja, het loopt wel een beetje onhandig
zo'n board, maar het is beter dan een eigenwijze peuter die stokstijf blijft staan en vervolgens
geen ene stap meer wil verzetten. Nee, madam wil op rolletjes.. Hoezo lui?!
pi_15827038
Deze hadden we eerst.

Maar wilyan paste na drie maanden niet meer in de bak. En aangezien het wandelwagenzitje ook niet echt confortabel zat/lag als ie plat lag, heeft Wilyan eerst nog even in een jogger (ik geloof dezelfde als Chiara heeft, een blauwe) gezeten... (ja het kon gewoon ff niet anders, maar alleen voor naar het CB enzo) Maarrrrrrrr......... die kon dus weer niet plat, er zat alleen een zogenaamde "rust"-stand op.
Dus wij hevig opzoek naar een kinderwagen waar ie wel in paste of iig plat in kon liggen. En we hadden niet zo veel te besteden, dus de "echte" merken vielen al af. Aangezien de bovenstaande kinderwagen tweedehands was, en we het eigenlijk een draak van een wagen vonden, wouden we dit keer liever een nieuwe ipv weer een tweedehands. En deze is het geworden.... gekocht via Baby-walz

Oké, hij is niet zo luxe als die duurdere merken, maar hij loopt verder prima. En bovendien zijn wij vrij snel tevreden.... (vooral als je deze vergelijkt met onze vorige wagen)
Bij deze kan het buggy-zitje wel helemaal plat liggen. We hebben er nog geen voetenzak bij, maar gebruiken tot nu nog steeds die van de maxi-cosi, die komt nog net tot zijn middel. Er moet binnenkort wel écht een ander komen want de maxi-cosi voetenzak word nu toch wel wat krapjes....
Nog ff een paar plaatjes van de wagen bij ons "in gebruik"

Wilyan met zijn "kabouter Plop" muts.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2003 @ 15:59:14 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_15828021
Wat herkenbaar, dat bakprobleem. Als ik die ouderwetse wagen (zie elders in dit topic) niet had gekocht, had ik dat ook gehad.

Die dikke beer past nog maar net met schaap in deze bak.

-edit- foto deed het niet meer, klote vernieuwde picserver

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 30-12-2003 17:41]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15831092
Wat is er mis met een klassieke kinderwagen? Ik vind die driewieler-invalidenwagentjes er juist verschrikkelijk uitzien...

Ben blij dat we nog een echte Riemersma uit 1958 hebben...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 31 december 2003 @ 14:26:12 #186
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15855918
wij hebben alle kinderwagens bekeken en deze gekocht
(¤900,- compleet) :

wij vonden deze wagen verreweg de beste, en gebruiken hem nu 7 maanden naar volle tevredenheid....

[Dit bericht is gewijzigd door Deviator op 31-12-2003 14:29]

  woensdag 31 december 2003 @ 14:27:42 #187
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15855957
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er mis met een klassieke kinderwagen? Ik vind die driewieler-invalidenwagentjes er juist verschrikkelijk uitzien...

Ben blij dat we nog een echte Riemersma uit 1958 hebben...

[afbeelding]


Het nadeel van klassieke wagens is de wendbaarheid in winkels, het meenemen in de auto, het lopen in bos en op het strand..
pi_15857412
Past gewoon in de auto. Bak eraf, op de achterbank met kindje erin, onderstel dichtvouwen en in de kofferbak. De wagen heeft grote wielen dus dat rijdt ideaal en winkels vermijden we zoveel mogelijk. Eens per maand naar de supermarkt en de boel invriezen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 15:29:39 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_15857751
Nou, ik heb een van Werven uit ongeveer '56 of '57 maar als ik daar het strand mee op zou willen sta ik mooi vast

Trouwens, ik zou mijn kinderen nooit in zo'n bak in de auto leggen. Als er wat gebeurt lanceer je je kind door de auto(ramen) heen

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15858103
Over de bak zit ook nog het afdekkleed (-doek, -zeil?) met oogjes vast op boutjes aan de bak, plus dat de kap omhoog staat en Frodo netjes in z'n trappelzak ligt.

Bovendien zit de bak in de gordel.

Een maxicosi is ook erg slecht voor de rug als je lange ritten moet maken...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_15858352
Persoonlijk vind ik veiligheid belangrijker dan comfort, onze reisjes waren niet langer dan 75 minuten en hebben we tot het minimum beperkt in het begin.
Ik heb een kinderwagen gehad waarvan de bak ook als reiswieg gebruikt kon worden, met keurmerk erbij, maar we zagen het echt niet zitten, hoe veilig we ook altijd rijden. De maxicosie zagen we wat beter 'zitten'.
Die bak die jij voor Frodo gebruikt is al tientallen jaren oud en helemaal niet meer van deze tijd en voldoet ook niet aan de veiligheidsnormen die daarvoor tegenwoordig gelden. In Nederland kun je er zelfs een boete voor krijgen als ze je er op betrappen (als ik me niet vergis). Ik raad het je ook af, maar je moet natuurlijk doen en laten wat jij denkt dat verstandig is.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15858650
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:53 schreef melonovy het volgende:
Persoonlijk vind ik veiligheid belangrijker dan comfort, onze reisjes waren niet langer dan 75 minuten en hebben we tot het minimum beperkt in het begin.
Ik heb een kinderwagen gehad waarvan de bak ook als reiswieg gebruikt kon worden, met keurmerk erbij, maar we zagen het echt niet zitten, hoe veilig we ook altijd rijden. De maxicosie zagen we wat beter 'zitten'.
Die bak die jij voor Frodo gebruikt is al tientallen jaren oud en helemaal niet meer van deze tijd en voldoet ook niet aan de veiligheidsnormen die daarvoor tegenwoordig gelden. In Nederland kun je er zelfs een boete voor krijgen als ze je er op betrappen (als ik me niet vergis). Ik raad het je ook af, maar je moet natuurlijk doen en laten wat jij denkt dat verstandig is.
nope, helaas is er niets bepaald voor kids onder de 2 jaar en moet je dat op eigen verantwoordelijkheid regelen (stond ook in dit topic Kind op de bijrijdersstoel)

Ik had heel erg graag een klassieke wagen gewild, maar die wagens waren niet wendbaar genoeg vanuit de rolstoel en daarnaast te groot in gebruik. Onze huidige kinderwagen kon met moeite het huis in als ie niet ingeklapt was en uit elkaar, zo'n klassieke neemt nog meer uimte in. Daarnaast had het noooooooit in de auto gepast, nu konden we in het begin ook alleen maar de buggy mee nemen (rolstoelen nemen helaas extreem veel ruimte in, ondanks dat we een opvouw uit elkaar sloop geval hebben)

  † In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 16:06:06 #193
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15858687
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:53 schreef melonovy het volgende:
Die bak die jij voor Frodo gebruikt is al tientallen jaren oud en helemaal niet meer van deze tijd en voldoet ook niet aan de veiligheidsnormen die daarvoor tegenwoordig gelden. In Nederland kun je er zelfs een boete voor krijgen als ze je er op betrappen (als ik me niet vergis). Ik raad het je ook af, maar je moet natuurlijk doen en laten wat jij denkt dat verstandig is.
Wat maakt het uit of een kinderwagen-bak niet meer van deze tijd is? Het moet veilig zijn, ja, dat ben ik met je eens, Mijn kinderen hebben altijd in zo'n bak gelegen met speciale riemen vastgezet. Ik heb nooit gehoord dat er veiligheidsvoorschriften zijn voor het vervoeren van een kinderwagenbak behalve dan dat de bak goed vast moest zitten; maar ik loop natuurlijk ook wat achter
Er zijn voorstanders maar ook tegenstanders bij het langdurig een kind in een maxicosi vervoeren. Iedereen moet maar kijken wat hij/zij het veiligste voor het kindje vind.

In geval van twijfel zijn er vast wel instanties te vinden die je hierbij kunnen helpen.

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 16:51:50 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_15860140
Cas zit ook niet écht lekker in de maxi cosie, vooral niet nu hij wat groter is, dus maken wij gewoon geen lange ritten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15877632
quote:
Op woensdag 31 december 2003 16:06 schreef just me het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of een kinderwagen-bak niet meer van deze tijd is?


Dat maakt ook helemaal niet uit, ik ben absoluut niet tegen het model, ik vind ze namelijk erg tof, waar het mij om ging was dat de veiligheidsnormen van zo'n wagen en bak niet meer van deze tijd zijn, met name als je er mee gaat autorijden.

Ik heb nog even gezocht op het net over regelgeving e.d. over het vervoer van kinderen, maar zoals Knor al schreef is hervoor niets geregeld, je moet zelf zorg dragen voor de veiligheid voor kinderen onder de 2 jaar.
Nu herinner ik mij het gesprek dat ik had met mijn kraamverzorgster en zij vertelde me dus over het (on)veilig vervoeren van kinderen en gaf me de wijze raad om dit met de maxicosie te doen. Maar ze vertelde dus ook dat je verplicht bent om je kind te vervoeren met de maxicosie, dat kan ik nergens terug vinden.

Ieder moet dus zijn of haar eigen verantwoordelijkheden hier in nemen.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15880186
Even druk aan het Googlen geslagen over die wetgeving, en dit is wat ik erover gevonden heb:

Wat staat er in de wet over het vervoeren van kinderen in de auto?
De wet zegt niets over het vervoeren van kinderen achterin de auto, alleen iets over het vervoeren voorin de auto.

Kortgezegd staat hierover in de wet:
1. Een bestuurder en de naast hem gezeten passagier moeten gebruik maken van de beschikbare autogordel. Is de passagier jonger dan 12 jaar en korter dan 1.50m, dan moet gebruik gemaakt worden van een kinderbeveiligingsmiddel voorzien van een keurmerk.

2. Als dit kinderbeveiligingsmiddel niet aanwezig is, dan moeten passagiers van 3 tot 12 jaar die korter zijn dan 1.50m gebruik maken van de beschikbare autogordel. Passagiers van 0 tot 3 jaar hoeven geen beveiligingsmiddel te gebruiken.

3. Bestuurders en passagiers die korter zijn dan 1.50m en die gebruik moeten maken van de autogordel, mogen een driepuntsgordel gebruiken als heupgordel.

Met het oog op de veiligheid adviseren wij om een kind altijd achterin de auto te vervoeren in een goedgekeurd autokinderstoeltje dat vastgezet wordt met een driepuntsgordel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe zit dat nou precies met de nieuwe wetgeving over autokinderzitjes?
Wanneer (verwachting is 2005)
Nu de raad van de Europese Unie de ontwerp-richtlijn een politiek akkoord heeft bereikt, komt deze wet in het vooruitzicht. Nadat de tekst is bijgewerkt, zal tijdens een komende zitting een gemeenschappelijk standpunt worden aangenomen, dat vervolgens aan het Europees Parlement zal worden toegezonden voor tweede lezing in het kader van de medebeslissingsprocedure. Als alles volgens planning loopt, moeten de lidstaten de inhoud uiterlijk in 2005 (na drie jaar) in hun nationale wetgeving hebben opgenomen. Nederland denkt niet zo lang nodig te hebben en zal deze regels eerder willen invoeren.

Wat (de inhoud)
De ontwerp-wet stelt verplicht dat kinderen tot een lengte van 1,35 m in een kinderzitje worden vervoerd.

Een deugdelijk kinderzitje moet goedgekeurd zijn volgens de laatste veiligheidseisen: ECE 44/03.

Het wordt verboden om kinderen te vervoeren in een naar achteren gericht kinderzitje op een passagierszitplaats met een voorairbag, tenzij de airbag is uitgeschakeld.

Bij vervoer in bussen wordt het verplicht dat passagiers de aanwezige veiligheidssystemen (gordels en eventueel zitjes) gebruiken. Er mogen nationaal uitzonderingen worden gemaakt voor plaatselijk vervoer (met name schoolbussen); dan mogen er kinderen worden vervoerd zonder gebruik van veiligheidssystemen. Dit laatste vindt Consument en Veiligheid ongewenst.

Uitzonderingen en kanttekeningen
Auto's (en autostoeltjes) zijn vaak niet berekend op het vervoeren van meer dan 2 of 3 kinderen. Dit kan problemen opleveren voor grote gezinnen. Daarvoor is een uitzondering in de wet opgenomen. Alle uitzonderingen mogen overigens maar 6 jaar gelden.

In de wet wordt een uitzondering gemaakt voor 'incidenteel vervoer' over korte afstanden door een ander persoon dan de ouders. De chauffeur moet wel over evenveel kinderbeveiligingssystemen beschikken als het aantal kinderen dat hij gewoonlijk vervoert. Consument en Veiligheid vindt het belangrijk dat kinderen voor alle korte ritjes in kinderzitjes worden vervoerd. (ook dit is een tijdelijke vrijstelling)

Ook vervoer met taxi's mag door de lidstaten worden uitgezonderd. Er zijn praktische en begrijpelijke redenen om taxi's niet allemaal met kinderzitjes uit te rusten. Uit het oogpunt van veiligheid zouden kinderen ook in taxi's echter bij voorkeur in een kinderzitje moeten worden vervoerd.

Commentaar Consument en Veiligheid
De nieuwe wet is een stap in de goede richting, echter het vervoeren van kinderen in auto's zonder gordel is zeer onveilig en zou daarom verboden moeten worden. In de nieuwe wet zijn nog teveel uitzonderingen waardoor het nog steeds mogelijk is om kinderen onveilig te vervoeren.

Boven een lengte van 1,35 m zal geen kinderzitje verplicht worden. Eerst was er sprake van een leeftijdsgrens van 12 jaar. Het invoeren van een lengtegrens van 1,35 m is in de praktijk een verlaging tot ongeveer 8,5 jaar. Dat zou betekenen dat er voor grotere kinderen alleen een gordel-draagplicht is (als er gordels aanwezig zijn). Er is onderzoek gepland om na te gaan wat de beste beveiligingsmiddelen zijn voor kinderen tussen 1,35 en 1,5 m.

(bron: http://www.veiligheid.nl/csi/websiteveiligheid.nsf/wwwThemaContent?readform&vragen&th=kinderveiligheid&ond=vervoer consument en veiligheid)

ik weet dat er ook voorschriften van de politie bestaan en volgens mij had ik die hier ook nog ergens rondzwerven (hebben volgens mij ooit in de Prénatal-catalogus gestaan)

W ~ H ~ T
pi_15880645
In de auto

Ongevallen met kinderen die als passagier in een auto worden vervoerd, gebeuren relatief niet zo vaak in vergelijking met andere typen ongevallen. Het gaat gemiddeld om 1500 kinderen (0 tot en met 12 jaar) per jaar en dat is zo'n 7% van alle verkeersongevallen bij kinderen. De gevolgen kunnen echter wel ernstig zijn: relatief veel ziekenhuisopnamen (17%) in vergelijking met andere verkeersongevallen bij kinderen van 0 tot 12 jaar en jaarlijks enkele dodelijke ongevallen.

Het is dan ook erg belangrijk dat een kind goed wordt vervoerd in de auto. Het vervoeren van een kind tot twaalf jaar in een autostoeltje én op de achterbank is het meest veilig. Download hier een factsheet met meer informatie over de bestaande en nieuwe wetgeving met betrekking tot autostoeltjes. Hieronder staat in het kort hoe je je kind volgens de huidige wet moet vervoeren in de auto:

Voorin:
Is je kind jonger dan twaalf jaar, dan is een autostoeltje verplicht.


Achterin:
Als je kind jonger dan drie jaar is, dan is een autostoeltje verplicht indien deze aanwezig is. Wanneer er geen autostoeltje aanwezig is, maar wel een gordel, dan is er geen draagplicht.
Is je kind tussen drie en twaalf jaar, dan is een autostoeltje verplicht, indien aanwezig. Wanneer er geen autostoeltje aanwezig is, maar wel een gordel, dan is er wel draagplicht.


Vervoer een kind in ieder geval nooit op schoot. Het is onmogelijk om een kind dat op schoot zit vast te houden bij een botsing.

(bron: www.veiligheid.nl bij Veilig vervoer/In de auto/Autozitjes)

W ~ H ~ T
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:10:57 #198
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15881973
Bedankt voor de goede tips wat betreft duo-kinderwagens. We hebben nog even tijd (een maand of 7 ), maar ik ben me wel vast aan het orienteren. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar een wagen waarbij de kinderen achter elkaar zitten waarbij de achterste een hoger stoeltje heeft, maar nu ik jullie enthousiaste verhalen hoor over een duokinderwagen naastelkaar overwegen we die ook.

Wij hebben voor Indy een Koelstra model 2002 gekocht. Voor 300 euro waren we klaar: kinderwagen, kinderwagenbak, voetenzak, regen scherm, buggy. We hebben ook nog gekeken naar de Quinny en de Mutsy, maar we vonden dat we met die modellen te weinig waar voor het vele geld kregen. De Koelstra is ons erg goed bevallen!!!
Toen Indy 6 maanden was hebben we er nog een MacLaren buggy bijgekocht omdat die goed op de fiets mee te nemen is en veel minder plaats inneemt dan een normale kinderwagen/buggy. Ook de MacLaren is een echte aanrader!

Nadeel van beide vind ik alleen dat er geen kiddyboard achter te plaatsen is, waardoor we nu dus noodgedwongen op zoek moeten naar een duowagen.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 januari 2004 @ 19:34:33 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15882557
Het gevaar van die ouderwetse kinderwagenbakken is dat het kind er los in ligt. Al zet je de bak zelf nog zo goed vast, bij een botsing verandert een baby in een los projectiel Je hebt vast weleens zo'n filmpje van een botsproef gezien, waarin die poppen flink door elkaar geslingerd worden. En die zitten dan nog vast...

Voor zover ik weet, is er een type wagenbak dat goedgekeurd is (dat zal dus die zijn waar Melonovy het over had, maar daarin ligt de baby vast als ik het goed begrepen heb.

De veiligste manier om een baby te vervoeren is in een goedgekeurd kinderzitje, tegen de rijrichting in, en bij voorkeur op de achterbank.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2004 @ 20:49:36 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_15884486
In sommige ouderwetse kinderwagens zitten twee haakjes-oogjes om je kind er met een tuigje in vast te leggen. zoals in die van mij
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 16:07 schreef melonovy het volgende:
Dat maakt ook helemaal niet uit, ik ben absoluut niet tegen het model, ik vind ze namelijk erg tof, waar het mij om ging was dat de veiligheidsnormen van zo'n wagen en bak niet meer van deze tijd zijn, met name als je er mee gaat autorijden.
Je zegt, met name als je er mee gaat autorijden, maar waarom zou de wagen niet veilig genoeg zijn als je hem niet mee zou nemen in de auto? In principe verschilt ie niet van de moderne bakken. Een bak is een bak, zolang er geen matrasje van uchtuch jaar oud in ligt (van bv. zeegras of zo) is er toch niets aan de hand?
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')