abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:35:29 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12275587
hoelang duurde het bij jullie voordat de kitten echt helemaal gewent was, in ze nieuwe leef omgeving,
die van ons heb ik pas gisteren,
en begint nu al redelijk gewent te raken, maar verstopt zich nog wel,maar is niet bang voor ons, mwah een beetje, maar verstopt zich jammer genoeg wel , maarja,
hoelang was het bij jullie ongeveer,
dat hij echt gewoon niet meer bang was, en naar je toe kwam, om te aaien etc
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_12275649
Ligt aan het karakter van de kat. Maak je toch niet zo druk. Het komt vanzelf wel. Toen ik ging verhuizen heeft mijn kat die me normaal doodknuffelt 3 weken in de kast gezeten voor ze was gewend. Een kat hecht aan zijn omgeving dus ze moet gewoon wennen en niemand weet hoe lang dat duurt maar je hoeft je er echt helemaal geen zorgen over te maken. Wees maar blij dat ze nog niet begonnen is de boel te slopen maar dat komt vanzelf
pi_12275703
Het heeft bij ons iets meer dan een maand geduurd, maar dat kwam ook omdat ze moest wennen aan onze andere kater. Nu geniet ze volop van elke aai en knuffel. In het begin had ze daar ook geen 'gevoel' voor zeg maar, ze hapte en mepte alleen maar

Maak je nou maar niet te druk, het komt allemaal goed met die kleine van je. Je moet het gewoon de tijd gunnen!

pi_12275721
Bij ons was ze na een paar dagen gewent, maar ik denk dat het een paar weken duurt voordat ze echt de boel "vertrouwt"
Het ligt ook een beetje aan de kat zelf, de 1 heeft wat meer lef als de andere.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:42:49 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12276035
Ik heb nu anderhalve week een kat en na ongeveer 5 dagen was ze al gewend aan haar omgeving. Op je buik slapen en spelen in de ruimtes waar je zit. Gaat allemaal prima.
pi_12288189
vooral van in het begin veel aandacht geven
en laten zien dat je te vertrouwen bent
haar nooit bang maken door haar op een moeilijke manier ergens van achter te halen of zo
laat haar merken dat je haar vriend wil zijn
zet je desnoods eens een paar min naast de plaats waar ze zich verstopt en praat er wat tegen
zo word ze je stem dan ook al gewent
dan komt de rest wel van zelf
flipken
pi_12289348
Ik heb nu ook ongeveer een maand twee katten.
De ene was met 5 minuten gewoon thuis en de ander begon zich vanaf vorige week pas echt thuis te voelen.
Kan dus erg verschillen
Eagels may soar, but weasles don't get stuck in jet engines.
pi_12289497
Verschilt per kat, de ene loopt het hokje uit en is al gelijk helemaal thuis bwvs, de ander heeft een paar maanden nodig.

Aangezien dit geen bangig kitten is(wildvang ofzo) vermoed ik dat als je niet teveel druk op haar zet ze met een week of 2 toch wel echt zich thuis voelt.

Laat haar maar een beetje haar gang gaan, knuffel als ze wil, maar niet dwingen, ze went snel....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 00:32:40 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12292727
ik ben zo blij , me kitten is niet meer bang, en begint nu allemaal katten fratsen uit te halen, zoals stiekem in me teen bijten als ik achter de computer zit, veel met speelgoed spelen, en hij is eindelijk niet meer bang voor ons , jippie, nu kan ik eindelijk genieten van me kitten, want bang zijn vond ik toch zo zielig, aleen in een hoekje wegkruipen etc
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 00:34:23 #11
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12292777
Geef het de tijd, dring jezelf niet te veel op. De kitten moet zelf naar je toe komen. Ga je het forceren dan zal het mss een bange kat worden. En het belangrijkste: heb geduld
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:40:53 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12304006
hoe leer je hem af dat als je hem aait, dat hij moet stoppen met krabben, en vingers bijten, ik zeg nee, en dan roep ik ze naam, en dan negeer ik hem,en probeer ik het later nog eens als hij rustig ligt, maar dan doet hij het weer, kijk nu doet het niet zoveel pijn, maar als hij dit gedrag niet afleert kan ik het later moeilijk krijgen, want dan heeft hij scherpe nagels met scherpe tanden etc,
Lekker laten bijten, hij word vanzelf moe. Vind het wel leuk als ie met zijn pootjes om me hand druk aan het happen in me vingers is.

Hij was overigens binnen 10 minuten gewend, duurde wat langer voordat alle andere katten hem geaccepteerd hadden trouwens...

vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:10:09 #14
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_12304731
Hij is nog jong, laat hem lekker spelen.

Hij wil nu spelen en niet ge-aaid worden. En dat kun je hem niet afleren. Dus je moet later nog maar eens proberen of ie zin heeft in aaien. Of nu lekker met hem spelen.

Trotse mamma :)
pi_12310173
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
hoe leer je hem af dat als je hem aait, dat hij moet stoppen met krabben, en vingers bijten, ik zeg nee, en dan roep ik ze naam, en dan negeer ik hem,en probeer ik het later nog eens als hij rustig ligt, maar dan doet hij het weer, kijk nu doet het niet zoveel pijn, maar als hij dit gedrag niet afleert kan ik het later moeilijk krijgen, want dan heeft hij scherpe nagels met scherpe tanden etc,
Koop wat leuke kattenspeeltjes en elke keer als hij jou pakt zeg je nee, negeer hem heel even en kom dan met een leuk speeltje(een bolletje papier aan een touwtje binden en je hebt een wereldspeeltje!!!) en geef dat in de plaats en speel zo met hem.
Als je dit heel consequent doet dan heeft hij het snel door.

Je zal het pakken er niet helemaal mee weghalen, dat is onmogelijk bij een kitten
Zo leren ze de beginselen van jagen, het is en blijft een roofdier....

Een volwassen kat doet dit niet zo veel meer(tot helemaal niet meer), dit is echt een kitten iets om het zoveel te doen.
Dit gaat dus vanzelf wel minder worden.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')