En over Achilles en avonturen gesproken, daar was toch ook zo'n mythe van, van een soort Hercules-type genaamd Achilles die in een toverketel met toverdrank was gevallen à la Obelix (of nou ja, gewoon ingesmeerd met dat zalfje, maar in een toverketel gevallen klinkt leuker) en daardoor helemaal onschendbaar was geworden behalve een stukje op z'n enkel want dat stak er nog boven uit of hadden ze geen tijd meer voor ofzo. Had Lambik trouwens ook in De Ringelingschat. Maar daar is de term Achillespees natuurlijk van afgeleid.
Ik ben toen ik klein was ook een keer met mijn enkel tussen de spaken van een fiets terecht gekomen (ik zat achterop op het kinderzitje ofzo), bloederig tafereel was dat. Bijna net zo bloederig als toen Achilles' geheime plekje werd gemutileerd toen ze erachter waren dat dat zijn zwakke plek was.
En zo is alles in het hedendaags leven terug te voeren op de Grieks/Romeinse Oudheid, prachtig toch?
Tot zover dit Mulisch-achtig epos.
quote:Alleen op Fok komen tijdens Bikkeltijden is dan wel weer zelfhulp.
Op maandag 18 augustus 2003 01:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
En het nadeel van Semi-Bikkeltijd is dat je nooit meteen kan reageren als je iets leest, en dat je moet wachten tot het 1 uur is geweest. Natuurlijk is het op te lossen door alleen Semi-Bikkeltijd te lezen tijdens posttijden, maar dat vind ik zelfkwelling.
quote:In dat geval ben ik blij dat ik kan helpen, zodat jij de mensen weer een beetje kunt verrijken.
Welnee. Ik ben al blij als ik de mensheid een beetje heb kunnen verrijken.
Of zoiets...
quote:Ik snap hem (en jou) ook wel, en soms wil ik er ook mee ophouden omdat het te veel tijd vraagt, maar ik kan het stukjes typen ook niet laten. Dan zou ik ze op mijn harde schijf opslaan. Dat is mijn motivering. Zou misschien voor jullie ook kunnen gelden. Heb je nog stukjes op je harde schijf staan?
Een weblog van Lamon lijkt me lezenswaardig. Maar goed, ik snap zijn beweegredenen, want ik ben zelf ook zo'n lui type dat wel een weblog wil hebben maar niet wil schrijven.
quote:En wat vond de familie daarvan?
Ik was de familiebanden aan het aanhalen..
quote:Slaap lekker broer
Op maandag 18 augustus 2003 02:11 schreef broer het volgende:
Ha Kielef.En meteen welterusten.
quote:Samen redden we de wereld.
Op maandag 18 augustus 2003 02:06 schreef broer het volgende:In dat geval ben ik blij dat ik kan helpen, zodat jij de mensen weer een beetje kunt verrijken.
Of zoiets...
quote:Nee. Ik ben altijd zo gepushed om stukjes te schrijven (bah, familie) dat ik het altijd, bijzonder eigenwijs, heb geweigerd. En soms begin ik vol goede moed aan een lange reply op Fok!, en dan geef ik het halverwege maar weer op. Paarlen voor de zwijnen.
Ik snap hem (en jou) ook wel, en soms wil ik er ook mee ophouden omdat het te veel tijd vraagt, maar ik kan het stukjes typen ook niet laten. Dan zou ik ze op mijn harde schijf opslaan. Dat is mijn motivering. Zou misschien voor jullie ook kunnen gelden. Heb je nog stukjes op je harde schijf staan?
quote:Geen idee. Maar het feit dat ik hier nu weer alleen zit is vermoedelijk een aanwijzing.
En wat vond de familie daarvan?
quote:I.R, ik wil je...
Op maandag 18 augustus 2003 02:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Geen idee. Maar het feit dat ik hier nu weer alleen zit is een aanwijzing.
quote:haa I.R.Baboontje
Op maandag 18 augustus 2003 02:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
En hallo Kielef. Semi-bikkel veteraan.
Leeft je familie nog?
quote:Als het goed is slapen ze nu. Ik weet in ieder geval van niks. Zo slecht heb ik ze ook weer niet behandeld hoor.
Op maandag 18 augustus 2003 02:19 schreef Kielef het volgende:[..]
haa I.R.Baboontje
Leeft je familie nog?
quote:banden aanhalen, daarom mijn vraag snap je
Op maandag 18 augustus 2003 02:21 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Als het goed is slapen ze nu. Ik weet in ieder geval van niks. Zo slecht heb ik ze ook weer niet behandeld hoor.
quote:Sorry, rond dit tijdstip snap ik niet zo veel. Ik ben ook al veel te lang wakker nu.
Op maandag 18 augustus 2003 02:26 schreef Kielef het volgende:[..]
banden aanhalen, daarom mijn vraag snap je
quote:het was ook van mij maar een temporarye aanval van pseudo-intelligentie
Op maandag 18 augustus 2003 02:27 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Sorry, rond dit tijdstip snap ik niet zo veel. Ik ben ook al veel te lang wakker nu.
Toch niet in de bikkeltijd omdat ik nu ga slapen, en een kwartiertje bikkelen is ook zo niks he?
quote:Je hebt gelijk.
Op maandag 18 augustus 2003 03:13 schreef Stranger het volgende:
*Meldt!Toch niet in de bikkeltijd omdat ik nu ga slapen, en een kwartiertje bikkelen is ook zo niks he?
En dan jezelf daarna toch nog even dronken proberen te voeren, ik ben een ongeneselijk ziek persoonsmens.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 18-08-2003 03:36]
quote:Het begin van het einde..
Op maandag 18 augustus 2003 03:35 schreef vantilt het volgende:
Even dan.
quote:Ok, ik ben alreeds verloren.
Op maandag 18 augustus 2003 03:41 schreef Lamon het volgende:[..]
Het begin van het einde..
quote:Ik ken het gevoel, en ben eindelijk zover mijn gebrek aan normaal functioneren met open armen te begroeten.
Op maandag 18 augustus 2003 03:43 schreef sig000 het volgende:
Ok, ik ben alreeds verloren..
quote:'Ontkenning'... Je zit nog in de eerste fase dus.
Op maandag 18 augustus 2003 03:44 schreef vantilt het volgende:
We zijn nog steeds aan het semi-bikkelen, dus dat valt best mee.
quote:Soms vraag ik me af wat voor effect de inflatie nu op het bikkel gebeuren heeft?
Op maandag 18 augustus 2003 03:44 schreef vantilt het volgende:
We zijn nog steeds aan het semi-bikkelen, dus dat valt best mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |