Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:43 schreef ChuckyPancamo het volgende:
ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijken
nou ik heb juist een dikke huid, maar vrij gevoelig is hij wel inderdaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.
Vitamine c. versterkt de huid en ondersteunt het genezingsproces, dus iets minder last van irritaties.
Maar goed, lastig als je graag iedere dag wilt scheren of een baan hebt waarbij het moet. Om de dag scheren scheelt namelijk vaak ook al een heel stuk.
ook geprobeerd... maar ook die zorgen ervoor dat haartjes gaan ingroeienquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:05 schreef J.J.McKay het volgende:
ladyshave/scheermesje proberen??? die zin over het algemeen wat 'vriendelijker' dan een gewoon scheermesje....
Ik heb gister voor het eerst de sensitive versie hiervan geprobeerd: het is indd. een beetje vreemd zo zonder schuim, maar het scheert als een trein. In mijn opwinding van gemak van scheren ben ik zelfs tegen de richting ingegegaan, en heb me gladder dan ooit gescheert. Of dit nu ook in irritatie gaat resulteren zie ik vanzelf.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:
http://www.scheerolie.nl
In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:41 schreef Vegito het volgende:
hi ik heb een klein probleempje als ik me scheer bij de snor en bakkebaard gebied dan word het groen daar ongeveer hoe komt dat ??.. scheer ik me niet goed ofzo
mijn methode
1. warme douch anders te pijnlijk (heb gevoelig huid zeg maar baby huid nog )
2. gezicht in smeren met nivea fase wash zeepvrij wel handig omdat ik nog in pubbertijd zit heb nog kleine puistjes ben nog 17 jaar, scheerschuim van nivea die blauwe bus en ik gebruik gilette sensor mesjes
3. eerst rechter kant van me gezicht daarna linkerkant vervolgens onderkaak daarna snor gedeelte als laaste kinnetje.
4. gezicht wassen met warm water afdrogen en dan balsem erop niet te veel dat kan me huid niet tegen.
als ik dit allemaal doe dan scheer ik me elke week 1 keer want als ik om de 3 dagen doe ofzo dan vind me huid niet prettig en als 1 keer in de week scheer dan kan me huid worden zeg maar normaal worden.
ik hoop dat iemand me kan helpen bij de bakkebaar heb ik het soms maar bij de snor gebied is het meest. overgens weet iemand iets tegen huid uitdroging want ik heb dat echt vaak ik gebruik nu nivea soft creme maar daar word je huid erg vettig van na een tijdje vooral in de zomer. als iemand een alternatief heeft dan hoor ik het graag liefs iets dat me puistjes niet verergerd :p
alvast bedankt
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:16 schreef Fly-or-Die het volgende:
ik scheer me altijd onder de douche (warm).
ik gebruik mach3 trubo en gilette mousse voor de gevoelige huid.
erna wrijf ik het in met aluin>>> kleine sneetjes trekken dicht.
vriend van me heeft ook last van rode puntjes en heeft daarvoor een creme. volgens mij heeft nivea wel een goede after shave balsem
quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:22 schreef Nr.11 het volgende:
Misschien een wat rare en domme vraag, maar dat interesseert me niet zoveel.
Ik heb gelukkig het scheren zo lang mogelijk uit kunnen stellen. Als je op je 17e nog steeds geen snorretje krijgt voel je je klote, maar nu verlang ik toch nog regelmatig terug naar die tijd. Nu scheer ik me - omdat het moet - om de paar dagen. Het liefst zou ik dat nóg minder vaak doen, maar erbij lopen als een zeerover, daar pas ik liever ook voor
.
Nu dus to the point: na een dag of 2 komen de nieuwe baardhaartjes alweer zichtbaar door, en dat geeft een irriterend (jeukend) gevoel. Waarschijnlijk zal daar best 1 of andere middeltje tegen zijn, maar het verschil tussen after shave en al die andere troep weet ik niet precies. Wie helpt me uit de brand?
Ik dank u!quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:04 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic
[..]
Onzin, Scheer nu al jaren tegen de groeirichting in, wat nooit problemen oplevert. Gebruik scheerolie en heb nooit stoppels of schuurpapier. In tegen deel mijn huid is "as soft as a baby's bottom". En het geeft WEL een gladder resultaat want heb het namelijk een keer getest.quote:Op woensdag 6 augustus 2003 23:16 schreef dr.dunno het volgende:
en dus NOOIT tegen de groeirichting inscheren, zoals een paar malloten hierboven zeggen, tenzij je de rest van je leven al na misschien een halve dag met stoppels/schuurpapier wilt rondlopen zelfs net na het scheren.... als je met de groeirichting mee scheert kan het net zo glad zijn, alleen niet in de wrijfrichting er tegenin, maar liever dat dan dat enorme harde schuurpapier
hmm is sommerset scheer olie in Williams vernadert ofzo? want dat staat nog steeds op het adres namelijk. Vreemd dat ze in Nederland de merknaam naar Williams hebben veranderdtquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:
http://www.scheerolie.nl
In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
mach 3 turbo doe ik heel lang over, maar ik scheer niet elke dag. Dus heb nu zo'n 6 mesjes gebruikt in 6 maandenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Vandaag voor het eerst nat geschoren, voorheen droog. Bevalt wel, lijkt gladder. Even kijken hoe het er morgen voor staat...
Hoe lang doe je gemiddeld met mesjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |