Ja okee, maar 5x scheren met 1 mesje zoals hij zegt vind ik wel meevallen, dan doe je er wel ff mee.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:05 schreef Hitman het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat ze niet 5 keer meegaan, maar dat het een hele dure "hobby" wordt als je ze zo weinig gebruikt!
Serieus? Ik heb alleen ervaring met de Turbo en eigenlijk nooit aan gedacht om de gewon Mach3 te kopen. Hebben mensen ervaring met beide om zodoende een oordeel te kunnen vellen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:14 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Nepzooi. Gewone Mach3 gaat stukken beter...
hahahaquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:11 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
De methode van Yul Brynnerquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:11 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
1 ribbeltje is een beetje anders; het wezenlijke verschil is er niet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:24 schreef Hitman het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb alleen ervaring met de Turbo en eigenlijk nooit aan gedacht om de gewon Mach3 te kopen. Hebben mensen ervaring met beide om zodoende een oordeel te kunnen vellen?
ga lezenquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:45 schreef DoctorB het volgende:
iedere mongool weet onderhand toch wel dat je EERST met de groeirichting meeeee moet scheren, vervolgens opnieuw inzepen en TEGEN de groeirichting in scheren....
en je zak doe je gewoon met veet. Daar wil je niet per ongeluk insnijden...
ga je scheren, oh ja, en gebruik eens een MERK scheergel ipv basismarkt schuim (vanmorgen vers geschept van het noordzee strand)quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:50 schreef River-X het volgende:
[..]
ga lezen![]()
gilette is toch wel merk genoegquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:54 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ga je scheren, oh ja, en gebruik eens een MERK scheergel ipv basismarkt schuim (vanmorgen vers geschept van het noordzee strand)
Héééé, plotseling wel glad en geen uitslag!
goh!
Olie is écht zoveel beter. Ik gebruik het nu iets meer dan een jaar geloof ik (door een topic op Fok op gewezen) en ik zou niet anders meer willen. Je krijgt er absoluut geen vette kop van. 3 druppeltjes waarvan er natuurlijk ook weer een laagje afgaat als je scheert. Een frisse huid, zonder irritatie en zo glad als babybilletjes (mits goed gescheerd natuurlijk).quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:27 schreef Steve-O het volgende:
is olie echt zoveel beter daar krijg je toch zo'n vette kop van![]()
Eeentje nemen zonder alcohol.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:51 schreef River-X het volgende:
van aftershave krijg ik helemaal een geiriteerde rode huid
ik gebruik nu een andere creme gewoon voor me gezicht, anders kan ik me mond bijna niet bewegen(zo droog is me huid na het douche)quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:03 schreef schatje het volgende:
[..]
Eeentje nemen zonder alcohol.
Vraag beantwoord in Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:17 schreef River-X het volgende:
[..]
ik gebruik nu een andere creme gewoon voor me gezicht, anders kan ik me mond bijna niet bewegen(zo droog is me huid na het douche)
Dat heb ik ook altijd wel, maar dat is niet omdat ik uitschiet ofzo, maar gewoon door een pukkeltje ofzo wat ik open scheer, vooral met een nieuw mesje , verschijnen opeens allemaal bloedende stipjes op me gezichtquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:43 schreef ConQuestador het volgende:
Verder heb ook altijd wel ergens een klein wondje die ervoor zorgt dat ik bloed(niet pijnlijk, wel irritant)
ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielugquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:51 schreef River-X het volgende:
van aftershave krijg ik helemaal een geiriteerde rode huid
jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielug
ben je nou een vent of niet?of wacht, zeker zo'n metrosexueel?
![]()
ros dat ding langs je kop en je bent in een minuut klaar; die alcohol "brandt" je huidporien schoon van vuil, juist dát voorkomt huidinfecties (puistjes e.d.).
kortom: je gebruikt slechte aftershave met te weinig alcohol en/of gaat daar consequent te spaarzaam mee om, waardoor je huidinfecties ontwikkelt als logisch gevolg.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:10 schreef River-X het volgende:
[..]
jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.
Het enigste waar ik WEL last van heb is dat het NIET glad is.
Etosquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*schop*
En waar kan je dat spul halen, gewoon bij de doorsnee drogist?
heb ik gedaan, maar ik kom daar alleen dingen tegen die ik al geprobeerd heb, of topics zonder echte oplossing.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:34 schreef mister_popcorn het volgende:
jezus man doe 's zoeken lui varken!!!
ook geprobeerd inderdaad, geeft hetzelfde resultaat helaas...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:39 schreef phunkk het volgende:
Wat bij mij goed werkt, is scheren als je onder de douche staat. Heb je dat al eens geprobeerd?
ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijkenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:41 schreef NorthernStar het volgende:
- scheermesjes gebruiken (apparaten 'rafelen' de haartjes af)
- heel weinig druk uitoefenen (desnoods 2 of drie keer scheren)
- vooraf met lauw water natmaken of neem een douche (zodat de haartjes zacht worden)
- geen smeerseltjes met veel geurtjes of chemische rommel gebruiken (irriteert alleen maar)
- achteraf met koud water afspoelen (zodat de huid samentrekt)
- je huid rust geven (geen scrubs, geen aftershaves, niet gaan krabben etc.)
- neem extra vit. e (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)
Da wast :')
Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:43 schreef ChuckyPancamo het volgende:
ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijken
nou ik heb juist een dikke huid, maar vrij gevoelig is hij wel inderdaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.
Vitamine c. versterkt de huid en ondersteunt het genezingsproces, dus iets minder last van irritaties.
Maar goed, lastig als je graag iedere dag wilt scheren of een baan hebt waarbij het moet. Om de dag scheren scheelt namelijk vaak ook al een heel stuk.
ook geprobeerd... maar ook die zorgen ervoor dat haartjes gaan ingroeienquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:05 schreef J.J.McKay het volgende:
ladyshave/scheermesje proberen??? die zin over het algemeen wat 'vriendelijker' dan een gewoon scheermesje....
Ik heb gister voor het eerst de sensitive versie hiervan geprobeerd: het is indd. een beetje vreemd zo zonder schuim, maar het scheert als een trein. In mijn opwinding van gemak van scheren ben ik zelfs tegen de richting ingegegaan, en heb me gladder dan ooit gescheert. Of dit nu ook in irritatie gaat resulteren zie ik vanzelf.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:
http://www.scheerolie.nl
In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:41 schreef Vegito het volgende:
hi ik heb een klein probleempje als ik me scheer bij de snor en bakkebaard gebied dan word het groen daar ongeveer hoe komt dat ??.. scheer ik me niet goed ofzo
mijn methode
1. warme douch anders te pijnlijk (heb gevoelig huid zeg maar baby huid nog )
2. gezicht in smeren met nivea fase wash zeepvrij wel handig omdat ik nog in pubbertijd zit heb nog kleine puistjes ben nog 17 jaar, scheerschuim van nivea die blauwe bus en ik gebruik gilette sensor mesjes
3. eerst rechter kant van me gezicht daarna linkerkant vervolgens onderkaak daarna snor gedeelte als laaste kinnetje.
4. gezicht wassen met warm water afdrogen en dan balsem erop niet te veel dat kan me huid niet tegen.
als ik dit allemaal doe dan scheer ik me elke week 1 keer want als ik om de 3 dagen doe ofzo dan vind me huid niet prettig en als 1 keer in de week scheer dan kan me huid worden zeg maar normaal worden.
ik hoop dat iemand me kan helpen bij de bakkebaar heb ik het soms maar bij de snor gebied is het meest. overgens weet iemand iets tegen huid uitdroging want ik heb dat echt vaak ik gebruik nu nivea soft creme maar daar word je huid erg vettig van na een tijdje vooral in de zomer. als iemand een alternatief heeft dan hoor ik het graag liefs iets dat me puistjes niet verergerd :p
alvast bedankt
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:16 schreef Fly-or-Die het volgende:
ik scheer me altijd onder de douche (warm).
ik gebruik mach3 trubo en gilette mousse voor de gevoelige huid.
erna wrijf ik het in met aluin>>> kleine sneetjes trekken dicht.
vriend van me heeft ook last van rode puntjes en heeft daarvoor een creme. volgens mij heeft nivea wel een goede after shave balsem
quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:22 schreef Nr.11 het volgende:
Misschien een wat rare en domme vraag, maar dat interesseert me niet zoveel.
Ik heb gelukkig het scheren zo lang mogelijk uit kunnen stellen. Als je op je 17e nog steeds geen snorretje krijgt voel je je klote, maar nu verlang ik toch nog regelmatig terug naar die tijd. Nu scheer ik me - omdat het moet - om de paar dagen. Het liefst zou ik dat nóg minder vaak doen, maar erbij lopen als een zeerover, daar pas ik liever ook voor
.
Nu dus to the point: na een dag of 2 komen de nieuwe baardhaartjes alweer zichtbaar door, en dat geeft een irriterend (jeukend) gevoel. Waarschijnlijk zal daar best 1 of andere middeltje tegen zijn, maar het verschil tussen after shave en al die andere troep weet ik niet precies. Wie helpt me uit de brand?
Ik dank u!quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:04 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic
[..]
Onzin, Scheer nu al jaren tegen de groeirichting in, wat nooit problemen oplevert. Gebruik scheerolie en heb nooit stoppels of schuurpapier. In tegen deel mijn huid is "as soft as a baby's bottom". En het geeft WEL een gladder resultaat want heb het namelijk een keer getest.quote:Op woensdag 6 augustus 2003 23:16 schreef dr.dunno het volgende:
en dus NOOIT tegen de groeirichting inscheren, zoals een paar malloten hierboven zeggen, tenzij je de rest van je leven al na misschien een halve dag met stoppels/schuurpapier wilt rondlopen zelfs net na het scheren.... als je met de groeirichting mee scheert kan het net zo glad zijn, alleen niet in de wrijfrichting er tegenin, maar liever dat dan dat enorme harde schuurpapier
hmm is sommerset scheer olie in Williams vernadert ofzo? want dat staat nog steeds op het adres namelijk. Vreemd dat ze in Nederland de merknaam naar Williams hebben veranderdtquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:
In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
mach 3 turbo doe ik heel lang over, maar ik scheer niet elke dag. Dus heb nu zo'n 6 mesjes gebruikt in 6 maandenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Vandaag voor het eerst nat geschoren, voorheen droog. Bevalt wel, lijkt gladder. Even kijken hoe het er morgen voor staat...
Hoe lang doe je gemiddeld met mesjes?
Gemiddeld 2 weken bij dagelijks scherenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang doe je gemiddeld met mesjes?
Dan trekken de wondjes sneller dicht net als met de alcohol uit de aftershave. Het bijt wel een beetje maar de went wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:37 schreef QuarK het volgende:
Waar is aluin eigenlijk voor? Tegen wondjes lijkt me, als ik hierboven lees... maar hoe werkt dat dan?
Scheer je, je dan ook glader?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:
scheerolie ipv scheergel of schuim.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:19 schreef ChuckyPancamo het volgende:
hallo,
wanneer ik mijn gezicht glad heb geschoren, heb ik altijd last van een ontzettend geirriteerde
huid. ik heb dit zowel bij scheerapparaten (Philishave) en scheermesjes (Mach3 of Wilkonson).
ik heb al vanalles geprobeerd, ander scheerschuim, mijn gezicht achteraf met babyzalf insmeren, scrubben, andere scheer richtingen hanteren, enzovoort.
ik heb last van een rode schrale huid na het
scheren en de dag erna veel ingegroeide haartjes
met ontstekingen.
wat kan ik hier tegen doen? want op deze manier ben ik eigenlijk verplicht om altijd een beetje te laten zitten.
ik ben overigens 21 jaar, dus ik scheer me al een tijdje, heeft dus niks met het beginnen van scheren te maken
Scheer je je ook gladder met scheerolie?quote:Op zondag 19 december 2004 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
scheerolie ipv scheergel of schuim.
Nu ik scheerolie gebruik, voel je zelfs aftershave niet meer prikken na het scheren.
Deze is heel belangrijk, als ik me snijd is het doordat ik zijlings scheerquote:Op woensdag 6 augustus 2003 23:05 schreef DennisMoore het volgende:
En nooit een zijdelingse snijbeweging maken. Altijd schrapen.
Andere gasten hebben een écht mannen gezicht, met hoeken enzo... veel weerstand...quote:Op zondag 16 januari 2005 20:30 schreef Speth het volgende:
Ik heb mezelf welgeteld 0x gesneden met scheren, ik snap ook niet hoe andere gasten dit voor elkaar krijgen...
Yepquote:Op zondag 16 januari 2005 22:02 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Andere gasten hebben een écht mannen gezicht, met hoeken enzo... veel weerstand...
Sorry... je weet van wie het komt hè?
Hier heb ik eens zitten kijken laatst. Het viel me op dat het toch wel erg prijzig is. Zeker daar ik niet weet of het me zal bevallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2003 15:51 schreef STB het volgende:
Ouderwetse scheermessen zijn te vinden bij:
www.classicshaving.com
Hm, misschien eens proberen. Het zijn ook altijd debiel kleine flesjes, haha. Scheert het nu ook gladder naar jouw gevoel?quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Grappig dat ik al die scheerolieverhalen hier lees. Ik had gisteren ook een flesje gekocht (bij de Etos) en ik moet zeggen: goed spul! 4 drupjes is genoeg. Je denkt echt van: wtf, dit is niet glad, er zit niks op, maar als je je begint te scheren dan gaat dat erg goed. Geen irritatie, geen geprik.
Die van de Etos is ongeparfumeerd. Ik lees dat er andere varianten zijn met menthol, mandarijnenolieen andere shit, maar dat is me te fancy. Het hoofdbestanddeel is zonnebloemolie, dus in feite kun je het flesje navullen met supermarkt-grade olie (olijf of zonnebloem) en gewoon doorgaan met scheren.
Ik zie net dat dit een kick is van 2 jaarMaarja, ik gebruik tenminste de zoekfunctie
![]()
Het zijn inderdaad debiel kleine flesjes, maar 5 drupjes per keer is voor mij genoeg onder de douche. Als je de olie op je wang smeert, denk je echt van: wtf, dit is nooit genoeg. Maar als je eenmaal begint met scheren, dan gaat het prima.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:01 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Hm, misschien eens proberen. Het zijn ook altijd debiel kleine flesjes, haha. Scheert het nu ook gladder naar jouw gevoel?
Serieus? Misschien een idee om voor een scheerolie te gaan kijken danquote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
Sinds ik met scheerolie scheer, hoef ik nauwelijks mijn mesjes te vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |