abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:11:58 #103
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21010698
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21010721
Goeie scherpe messen gebruiken.
Zelf heb ik wel de Mach 3 en die zijn voor mij perfect.
Scheer er alles mee...
Baard , hoofd en schaamstreek.
3 keer een nieuw mesje werkt het beste.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_21010732
quote:
Dan gebruik je zeker geen Gilette Mach 3 Turbo
Nepzooi. Gewone Mach3 gaat stukken beter...
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:21:43 #106
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_21010861
Je kunt beginnen met pre-shave te gebruiken. Hierdoor trekt de opperhuid zich iets terug maar komen de haren wel iets meer naar buiten zetten (dit is hetzelfde effect als waardoor het lijkt dat bij gestorven mensen haren nog een paar dagen doorgroeien; in werkelijkheid krimpt de opperhuid). Als je ze dan afscheert blijven ze ook wat langer weg.
Tegen de uitslag inderdaad iets van aftershave lotion of balsem gebruiken.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:23:55 #107
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_21010895
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:05 schreef Hitman het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat ze niet 5 keer meegaan, maar dat het een hele dure "hobby" wordt als je ze zo weinig gebruikt!
Ja okee, maar 5x scheren met 1 mesje zoals hij zegt vind ik wel meevallen, dan doe je er wel ff mee.
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:24:06 #108
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_21010901
Hey stoppeltjes zijn sexy !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:24:19 #109
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_21010907
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:14 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nepzooi. Gewone Mach3 gaat stukken beter...
Serieus? Ik heb alleen ervaring met de Turbo en eigenlijk nooit aan gedacht om de gewon Mach3 te kopen. Hebben mensen ervaring met beide om zodoende een oordeel te kunnen vellen?
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
pi_21010932
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:11 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
hahaha
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_21010946
is olie echt zoveel beter daar krijg je toch zo'n vette kop van
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_21010954
Ik heb ook altijd stoppels, ook al heb ik me net geschoren. Maakt niet uit hoe ik me scheer.

Maar opzich heb ik er niks tegen, vind dat wel leuk zon stoppelbaard. Beter dan zon babyhuidje.
pi_21010980
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:11 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
De methode van Yul Brynner
Sib | Dab | Dua
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:30:09 #114
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_21010984
Hot wax
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:31:37 #115
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21011003
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:24 schreef Hitman het volgende:

[..]

Serieus? Ik heb alleen ervaring met de Turbo en eigenlijk nooit aan gedacht om de gewon Mach3 te kopen. Hebben mensen ervaring met beide om zodoende een oordeel te kunnen vellen?
1 ribbeltje is een beetje anders; het wezenlijke verschil is er niet.

verder kan ik met een wilkenson wegwerpmesje langer scheren (elke dag, 3 weken lang) dan met een gilette mach3 (turbo) en al helemaal dan een excel (2x max, onder de douche, voldoende vochtig en gilette's eigen zeep e.a. merken).

tis gewoon een grote mafia die scheermesjeshandel en ik ben echt niet de enige in onze familie die zo kort met die dingen kan doen (en nee, niet raar behaard oid).

scheer zelf trouwens momenteel wel met de gilette mach3 turbo (zaten bij de houder) en de normale mach3 (20-pack met flinke korting) en ik merk geen wezenlijk verschil; wel moet ik ook bij mij tegen de haarlijn in gaan omdat ik anders nog steeds een stoppelbaard heb met haren van een halve mm ofzo en me dus diezelfde avond wéér kan gaan scheren
maar da's bij mij niet zo bezwaarlijk, infecties levert t nooit op bij mij (en da's eerder kwestie van goede hygiëne dan puur het tegen de haarlijn in scheren).
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:45:52 #116
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21011213
iedere mongool weet onderhand toch wel dat je EERST met de groeirichting meeeee moet scheren, vervolgens opnieuw inzepen en TEGEN de groeirichting in scheren....

en je zak doe je gewoon met veet. Daar wil je niet per ongeluk insnijden...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21011305
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:45 schreef DoctorB het volgende:
iedere mongool weet onderhand toch wel dat je EERST met de groeirichting meeeee moet scheren, vervolgens opnieuw inzepen en TEGEN de groeirichting in scheren....

en je zak doe je gewoon met veet. Daar wil je niet per ongeluk insnijden...
ga lezen
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:54:42 #118
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21011365
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:50 schreef River-X het volgende:

[..]

ga lezen
ga je scheren, oh ja, en gebruik eens een MERK scheergel ipv basismarkt schuim (vanmorgen vers geschept van het noordzee strand)
Héééé, plotseling wel glad en geen uitslag!

goh!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21012077
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:54 schreef DoctorB het volgende:

[..]

ga je scheren, oh ja, en gebruik eens een MERK scheergel ipv basismarkt schuim (vanmorgen vers geschept van het noordzee strand)
Héééé, plotseling wel glad en geen uitslag!

goh!
gilette is toch wel merk genoeg
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:36:18 #120
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_21012172
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:27 schreef Steve-O het volgende:
is olie echt zoveel beter daar krijg je toch zo'n vette kop van
Olie is écht zoveel beter. Ik gebruik het nu iets meer dan een jaar geloof ik (door een topic op Fok op gewezen) en ik zou niet anders meer willen. Je krijgt er absoluut geen vette kop van. 3 druppeltjes waarvan er natuurlijk ook weer een laagje afgaat als je scheert. Een frisse huid, zonder irritatie en zo glad als babybilletjes (mits goed gescheerd natuurlijk).
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
pi_21012250
Gewoon rete heet water op je gezicht doen , daarna goed inmasseren met scheergel ipv schuim scheert stukken beter al zeg ik het zelf , dan rustig tegen de haartjes inscheren , of met de haartjes mee naja gewoon wat heen en weer met dat mes , daarna even met koud water je gezicht wassen , voelen waar nog stoppels zitten deze plekken opnieuw inschuimen en hier tegen de haar richting in scheren , gezicht weer afspoelen , en glanzend strak resultaatje hoor!

oja vergeet niet de heeeeeeeeeerlijk bijtende aftershave!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_21012466
van aftershave krijg ik helemaal een geiriteerde rode huid
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:03:43 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_21012665
Van te voren je gezicht met warm water wassen, voldoende scheerschuim opdoen en een scherp mejse gebruiken. Na afloop even met ajuinsteen er langs, vervolgens Nivea erop en dan aftershave. Moet goed komen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_21012667
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:51 schreef River-X het volgende:
Eeentje nemen zonder alcohol.
pi_21012892
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Eeentje nemen zonder alcohol.
ik gebruik nu een andere creme gewoon voor me gezicht, anders kan ik me mond bijna niet bewegen(zo droog is me huid na het douche)
pi_21013315
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:17 schreef River-X het volgende:

[..]

ik gebruik nu een andere creme gewoon voor me gezicht, anders kan ik me mond bijna niet bewegen(zo droog is me huid na het douche)
Vraag beantwoord in Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:43:41 #127
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_21014738
Ik scheer me nu sinds een maand ook nat, en ik moet zeggen dat het al stukken beter is dan met die philishave. Ik heb bijna nooit meer uitslag, maar net als de TS kan ik niet tegen de haargroeirichting ingaan. Dat gaat vooral om het onderste stuk van mijn nek, gewoon op mijn kin enzo kan ik wel tegen de haargroeirichting in, maar als ik onderaan mijn nek (waar de haargroei begint) tegen de richting inga heb ik de volgende dag allemaal uitslag. En aan mn aftershave licht dat niet, want ik gebruik altijd nivea sensitive (en nu wilkinson sensitive, zat in zo'n kadoverpakking )

Verder heb ook altijd wel ergens een klein wondje die ervoor zorgt dat ik bloed (niet pijnlijk, wel irritant)
pi_21016091
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 17:43 schreef ConQuestador het volgende:

Verder heb ook altijd wel ergens een klein wondje die ervoor zorgt dat ik bloed (niet pijnlijk, wel irritant)
Dat heb ik ook altijd wel, maar dat is niet omdat ik uitschiet ofzo, maar gewoon door een pukkeltje ofzo wat ik open scheer, vooral met een nieuw mesje , verschijnen opeens allemaal bloedende stipjes op me gezicht
pi_21023300
Gewoon opteren voor de 5 dagen baard, dan hoef je je nooit glad te scheren. Een collectie lekkere stoppels.......
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:54:13 #130
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21023896
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:51 schreef River-X het volgende:
ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielug

ben je nou een vent of niet? of wacht, zeker zo'n metrosexueel?
ros dat ding langs je kop en je bent in een minuut klaar; die alcohol "brandt" je huidporien schoon van vuil, juist dát voorkomt huidinfecties (puistjes e.d.).
pi_21024191
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielug

ben je nou een vent of niet? of wacht, zeker zo'n metrosexueel?
ros dat ding langs je kop en je bent in een minuut klaar; die alcohol "brandt" je huidporien schoon van vuil, juist dát voorkomt huidinfecties (puistjes e.d.).
jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.

Het enigste waar ik WEL last van heb is dat het NIET glad is.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:12:05 #132
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21024222
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:10 schreef River-X het volgende:

[..]

jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.

Het enigste waar ik WEL last van heb is dat het NIET glad is.
kortom: je gebruikt slechte aftershave met te weinig alcohol en/of gaat daar consequent te spaarzaam mee om, waardoor je huidinfecties ontwikkelt als logisch gevolg.
pi_21024526
Hmm.. na het lezen van dit scheerolie topic ga ik dat denk ik maar eens proberen.. klinkt goed.

Aftershave suckt trouwens, de alcohol droogt mijn huid uit waardoor ik weer andere irritaties krijg
pi_21024612
Je zal toch tegen de haargroei in moeten leren scheren wil je het echt glad krijgen. Misschien moet je huid eraan wennen of gebruik je een verkeerde techniek waardoor het gaat irriteren. Gewoon korte, snelle bewegingen maken en een scherp mes gebruiken. De juiste creme/gel maakt ook een hoop verschil. Experimenteer er wat mee.
pi_21027503
Stoppels
pi_21027955
ik scheer me altijd met olie al, dat is een echte regelrechte aanradar. En misschien nog wel 't meest omdat ik zo de haar-richting kan zien.

Ben nou bezig met het leren scheren met een echte kappermes (classicshaving.com), alleen dat wil nog niet helemaal vlotten, moet 't mes nog steeds goed scherp krijgen. Maar die paar keer dat het lukte was wel goed gevoel, beter dan zo'n mach.

Maar of je het echt helemaal glad krijgt, misschien dat je haren gewoon te snel groeien, al kan je met een goed scherp scheermes wel tegen de haar richting in scheren, wat met mach niet kan.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:51:30 #137
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_21028767
Scheerolie? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
Heb je nog suggesties voor een goede olie? Of is el-cheapo olie van het kruidvat ook goed?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_21029796
Woei.. vanochtend ook scheerolie gebruikt. Ben sinds m'n 12e niet meer zo glad geweest volgens mij (en dat met 0.0 irritatie). Echt lekker.. alleen niet voor alle lichaamsdelen geschikt volgens mij (ivm de menthol )

Ik heb de 'echte' gebruikt (Williams, vroeger Somersets), de Etos had ook wel huismerk, maar die was nauwelijks goedkoper.
pi_21033060
Scheerolie? Nog nooit van gehoord... Ik ga het ook maar eens proberen, ik heb ook altijd moeite om goed glad te scheren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21033109
*schop*
En waar kan je dat spul halen, gewoon bij de doorsnee drogist?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21034736
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*schop*
En waar kan je dat spul halen, gewoon bij de doorsnee drogist?
Etos .
pi_21047386
hallo,

wanneer ik mijn gezicht glad heb geschoren, heb ik altijd last van een ontzettend geirriteerde
huid. ik heb dit zowel bij scheerapparaten (Philishave) en scheermesjes (Mach3 of Wilkonson).
ik heb al vanalles geprobeerd, ander scheerschuim, mijn gezicht achteraf met babyzalf insmeren, scrubben, andere scheer richtingen hanteren, enzovoort.

ik heb last van een rode schrale huid na het
scheren en de dag erna veel ingegroeide haartjes
met ontstekingen.

wat kan ik hier tegen doen? want op deze manier ben ik eigenlijk verplicht om altijd een beetje te laten zitten.
ik ben overigens 21 jaar, dus ik scheer me al een tijdje, heeft dus niks met het beginnen van scheren te maken
pi_21047457
jezus man doe 's zoeken lui varken!!!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_21047461
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:34 schreef mister_popcorn het volgende:
jezus man doe 's zoeken lui varken!!!
heb ik gedaan, maar ik kom daar alleen dingen tegen die ik al geprobeerd heb, of topics zonder echte oplossing.
pi_21047462
Hier was gister/eergister nog een topic over
pi_21047473
Er zijn echt heel veel topics hierover, waaronder 1 centrale Ik zou daar verder kijken, vinden de mods ook leuker.
pi_21047475
Wat bij mij goed werkt, is scheren als je onder de douche staat. Heb je dat al eens geprobeerd?
pi_21047482
En nog 2 topics die actief waren in de afgelopen 12 uur....
[Centraal] Ontharing
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
  † In Memoriam † woensdag 4 augustus 2004 @ 08:41:40 #149
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21047487
- scheermesjes gebruiken (apparaten 'rafelen' de haartjes af)
- heel weinig druk uitoefenen (desnoods 2 of drie keer scheren)
- vooraf met lauw water natmaken of neem een douche (zodat de haartjes zacht worden)
- geen smeerseltjes met veel geurtjes of chemische rommel gebruiken (irriteert alleen maar)
- achteraf met koud water afspoelen (zodat de huid samentrekt)
- je huid rust geven (geen scrubs, geen aftershaves, niet gaan krabben etc.)
- neem extra vit. e (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

Da wast
pi_21047502
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:39 schreef phunkk het volgende:
Wat bij mij goed werkt, is scheren als je onder de douche staat. Heb je dat al eens geprobeerd?
ook geprobeerd inderdaad, geeft hetzelfde resultaat helaas...
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:41 schreef NorthernStar het volgende:
- scheermesjes gebruiken (apparaten 'rafelen' de haartjes af)
- heel weinig druk uitoefenen (desnoods 2 of drie keer scheren)
- vooraf met lauw water natmaken of neem een douche (zodat de haartjes zacht worden)
- geen smeerseltjes met veel geurtjes of chemische rommel gebruiken (irriteert alleen maar)
- achteraf met koud water afspoelen (zodat de huid samentrekt)
- je huid rust geven (geen scrubs, geen aftershaves, niet gaan krabben etc.)
- neem extra vit. e (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

Da wast :')
ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijken
  † In Memoriam † woensdag 4 augustus 2004 @ 08:52:27 #151
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21047577
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:43 schreef ChuckyPancamo het volgende:

ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijken
Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.

Vitamine c. versterkt de huid en ondersteunt het genezingsproces, dus iets minder last van irritaties.

Maar goed, lastig als je graag iedere dag wilt scheren of een baan hebt waarbij het moet. Om de dag scheren scheelt namelijk vaak ook al een heel stuk.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 09:03:14 #152
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21047673
dan helpt nog maar een ding:

Baard laten staan
  woensdag 4 augustus 2004 @ 09:05:57 #153
54932 J.J.McKay
............................
pi_21047690
ladyshave/scheermesje proberen??? die zin over het algemeen wat 'vriendelijker' dan een gewoon scheermesje....
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_21047728
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je een dunne of gevoelige huid hebt en redelijk tot zware baardgroei, dan blijft het toch een gevoelig punt. Dan is er gewoon weinig aan te doen, ja of een baard laten groeien.

Vitamine c. versterkt de huid en ondersteunt het genezingsproces, dus iets minder last van irritaties.

Maar goed, lastig als je graag iedere dag wilt scheren of een baan hebt waarbij het moet. Om de dag scheren scheelt namelijk vaak ook al een heel stuk.
nou ik heb juist een dikke huid, maar vrij gevoelig is hij wel inderdaad.
vitamine C pillen slikte ik al.

wat jij zei over niet-scrubben is ook absoluut geen oplossing, want dan gaan die ingegroeide haartjes onderhuids groeien en worden het nog grotere ontstekingen.

en over baard laten groeien... ja daar begin ik niet aan
ik heb trouwens wel in een ander topic gelezen over 1 of ander middeltje wat de dokter je voorschrijft, dat zou 1 of ander micro-organismedodend middel zijn, zou dat niet iets zijn? hoewel het bij mij niet om microorganismen ofzo gaat, maar gewoon haartjes die ingroeien en ontstekingen veroorzaken...
pi_21047776
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 09:05 schreef J.J.McKay het volgende:
ladyshave/scheermesje proberen??? die zin over het algemeen wat 'vriendelijker' dan een gewoon scheermesje....
ook geprobeerd... maar ook die zorgen ervoor dat haartjes gaan ingroeien
  woensdag 4 augustus 2004 @ 09:23:37 #156
49867 Nukem_all
Je weet wat goed voor je is.
pi_21047881
Ik heb hetzelfde probleem.
Je zou scheerolie kunnen gebruiken, dit heeft bij mij een tijdje gewerkt.
Het is wel vreemd de eerste keer, het schuimt namelijk niet en daardoor gebruik je al snel te veel.
Bij Etos verkopen ze dat spul, op de verpakking staat dat je iets van vijf druppels op je huid moet doen bij en voorkeur scheren onder de douche.

Etos Man Scheerolie
12 ml
Deze verkwikkende scheerolie is verrijkt met allantoine en bisabolol. Je kunt het gebruiken in plaats van scheergel of -schuim. De olie verzorgt en kalmeert de huid tijdens het scheren. Met Etos Scheerolie voelt de huid na het scheren aanzienlijk minder branderig aan. Je hebt slechts drie tot vijf druppels scheerolie per scheerbeurt nodig.
Koffie....2 klontjes melk en een wolkje suiker graag.
pi_21047890
Gebruik dit:
http://www.scheerolie.nl

In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:19:54 #158
34793 neo567
You know who
pi_21048693
Offum, gebruik ontharings creme....( when all else fails).
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:00:15 #159
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_21071203
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 09:24 schreef blindfolt het volgende:
Gebruik dit:

In het begin een beetje vreemd maar echt 10 keer beter dan scheerzeep en 10 keer minder irritatie.
Ik heb gister voor het eerst de sensitive versie hiervan geprobeerd: het is indd. een beetje vreemd zo zonder schuim, maar het scheert als een trein. In mijn opwinding van gemak van scheren ben ik zelfs tegen de richting ingegegaan, en heb me gladder dan ooit gescheert. Of dit nu ook in irritatie gaat resulteren zie ik vanzelf.

Enig nadeel: dat spul is best sterk, ik had het gevoel dat ik mijn hoofd had ingesmeerd met tijgerbalsem ofzo. M'n hele kop stond in de fik, en dat met de sensitive versie !!!
pi_21173629
Uit gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 00:41 schreef Vegito het volgende:
hi ik heb een klein probleempje als ik me scheer bij de snor en bakkebaard gebied dan word het groen daar ongeveer hoe komt dat ??.. scheer ik me niet goed ofzo

mijn methode

1. warme douch anders te pijnlijk (heb gevoelig huid zeg maar baby huid nog )
2. gezicht in smeren met nivea fase wash zeepvrij wel handig omdat ik nog in pubbertijd zit heb nog kleine puistjes ben nog 17 jaar , scheerschuim van nivea die blauwe bus en ik gebruik gilette sensor mesjes
3. eerst rechter kant van me gezicht daarna linkerkant vervolgens onderkaak daarna snor gedeelte als laaste kinnetje.
4. gezicht wassen met warm water afdrogen en dan balsem erop niet te veel dat kan me huid niet tegen.

als ik dit allemaal doe dan scheer ik me elke week 1 keer want als ik om de 3 dagen doe ofzo dan vind me huid niet prettig en als 1 keer in de week scheer dan kan me huid worden zeg maar normaal worden.

ik hoop dat iemand me kan helpen bij de bakkebaar heb ik het soms maar bij de snor gebied is het meest. overgens weet iemand iets tegen huid uitdroging want ik heb dat echt vaak ik gebruik nu nivea soft creme maar daar word je huid erg vettig van na een tijdje vooral in de zomer. als iemand een alternatief heeft dan hoor ik het graag liefs iets dat me puistjes niet verergerd :p

alvast bedankt
pi_21173642
Uit gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 01:16 schreef Fly-or-Die het volgende:
ik scheer me altijd onder de douche (warm).
ik gebruik mach3 trubo en gilette mousse voor de gevoelige huid.
erna wrijf ik het in met aluin>>> kleine sneetjes trekken dicht.
vriend van me heeft ook last van rode puntjes en heeft daarvoor een creme. volgens mij heeft nivea wel een goede after shave balsem
pi_21175181
Sinds kort mach3 ---> kruidvat dubbele scheermesjes, om kosten te besparen. En het resultaat maakt bij mij niks uit En dan hebben we het dus over 2,95 per 10 mesjes ipv ca 12 euro per 12 mesjes, en ik doe er blijkbaar ook nog eens even lang mee

Een mach3 turbo is natuurlijk veel beter de eerste 5 dagen dat je je er mee scheert, maar daarna is het hetzelfde en om nou om de 5 dagen z'on mesje te vervangen.
pi_21176152
Die Face wash gebruik ik altijd na het scheren.
Voor het scheren gebruik ik Face scrub.

Werkt prima.
pi_21189830
dankje wel ( Schatje) voor me bericht verplaatsen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 09:37:25 #165
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_21200695
Waar is aluin eigenlijk voor? Tegen wondjes lijkt me, als ik hierboven lees... maar hoe werkt dat dan?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_21331560
Uit gesloten topic
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:22 schreef Nr.11 het volgende:
Misschien een wat rare en domme vraag, maar dat interesseert me niet zoveel.

Ik heb gelukkig het scheren zo lang mogelijk uit kunnen stellen. Als je op je 17e nog steeds geen snorretje krijgt voel je je klote, maar nu verlang ik toch nog regelmatig terug naar die tijd . Nu scheer ik me - omdat het moet - om de paar dagen. Het liefst zou ik dat nóg minder vaak doen, maar erbij lopen als een zeerover, daar pas ik liever ook voor .

Nu dus to the point: na een dag of 2 komen de nieuwe baardhaartjes alweer zichtbaar door, en dat geeft een irriterend (jeukend) gevoel. Waarschijnlijk zal daar best 1 of andere middeltje tegen zijn, maar het verschil tussen after shave en al die andere troep weet ik niet precies. Wie helpt me uit de brand?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21332616
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:04 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic
[..]
Ik dank u!
pi_21333527
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:16 schreef dr.dunno het volgende:
en dus NOOIT tegen de groeirichting inscheren, zoals een paar malloten hierboven zeggen, tenzij je de rest van je leven al na misschien een halve dag met stoppels/schuurpapier wilt rondlopen zelfs net na het scheren.... als je met de groeirichting mee scheert kan het net zo glad zijn, alleen niet in de wrijfrichting er tegenin, maar liever dat dan dat enorme harde schuurpapier
Onzin, Scheer nu al jaren tegen de groeirichting in, wat nooit problemen oplevert. Gebruik scheerolie en heb nooit stoppels of schuurpapier. In tegen deel mijn huid is "as soft as a baby's bottom". En het geeft WEL een gladder resultaat want heb het namelijk een keer getest.

Gebruik nu 3 jaar scheerolie van Sommetset (tegenwoordig Williams), en gladder kan niet, en het geeft een heel vervrissend gevoel. Zoals iemand zei het als tijgerbalsem, alleen natuurlijk niet ZO sterk

[ Bericht 10% gewijzigd door Chillmeister op 16-08-2004 22:14:29 ]
pi_21333611
quote:
Gebruik dit:

hmm is sommerset scheer olie in Williams vernadert ofzo? want dat staat nog steeds op het adres namelijk. Vreemd dat ze in Nederland de merknaam naar Williams hebben veranderdt
pi_21379115
Vandaag voor het eerst nat geschoren, voorheen droog. Bevalt wel, lijkt gladder. Even kijken hoe het er morgen voor staat...

Hoe lang doe je gemiddeld met mesjes?
pi_21386191
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Vandaag voor het eerst nat geschoren, voorheen droog. Bevalt wel, lijkt gladder. Even kijken hoe het er morgen voor staat...

mach 3 turbo doe ik heel lang over, maar ik scheer niet elke dag. Dus heb nu zo'n 6 mesjes gebruikt in 6 maanden
pi_23923734
Vanaf een dinsdag bij het Kruidvat in de aanbieding:

vrijdag 17 december 2004 @ 20:28:49 #173
97745 Thorical
finding a way
pi_24044539
Op aanraden van berichten uit dit topic ben ik afgelopen maandag opzoek gegaan naar scheerolie. En kwam dus ook die kruitvat aanbieding tegen. (schatje was me net voor met posten)
Ik vind het een vreemde ervaring met die olie je wrijft haast niets op je bek maar het brand als de ziekte alsof het pure menthol is. Het scheren zelf gaat verbazend goed alleen het schoonhouden van m'n scheermes exel gaat voor geen meter. Gewoon onder de douchestraal houden zoals ik gewend ben wekt niet. Het uitkloppen van het mesje op het fonteintje werkt wel maar dan krijg ik ruzie thuis omdat er elke 3 maanden een nieuw fonteinje moet komen omdat de stukken eraf liggen.
Hoe doen jullie dat?
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:46:16 #174
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24044951
Met een klein borsteltje dat bij mijn scheerapparaat zat en water.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:57:13 #175
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24059243
Vandaag ook eens scheerolie gekocht. Bij DA, dom, er tegenover zit Kruidvat met die zooi in de aanbieding. Maar ja, 4,80 voor een flesje, 3 druppels per keer, dus echt duur is het niet.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:18:47 #176
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24060901
Goed spul. Geen rode, geïrriteerde huid.
  zondag 19 december 2004 @ 15:51:45 #177
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24082876
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Gemiddeld 2 weken bij dagelijks scheren
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 09:37 schreef QuarK het volgende:
Waar is aluin eigenlijk voor? Tegen wondjes lijkt me, als ik hierboven lees... maar hoe werkt dat dan?
Dan trekken de wondjes sneller dicht net als met de alcohol uit de aftershave. Het bijt wel een beetje maar de went wel.
quote:
Gebruik dit:

Scheer je, je dan ook glader?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 19 december 2004 @ 19:08:15 #178
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24087089
ik begon met het gebruik van zo'n electrisch scheer apparaat. die dingen werken voor geen meter, zeker niet in het begin als het grotendeels nog donsharen zijn. het gebruikt van scheergel, zeker in het begin, is niet echt nodig.

je kunt het beste van die wegwerp scheermesjes kopen die je na een paar keer gebruiken weggooid. in mijn geval hangt er een spiegel tegenover de douche, dus ik scheer als ik mij douche.

je huid is nat en soepel en zo zijn je haren/dons. met je mesje rustig tegen de baardgroei in trekken, nooit zijdelings, want dan snij je je natuurlijk. ook niet met de haren mee scheren, want dan blijft het grootste deel nog achter. op lastige plekken zoals de overgang van de kin naar keel moet je ff een gekke bek trekken zodat de huid strak staat. dat scheert dat deel wat makkelijker.

na een tijdje heb je er handigheid in en dan scheer je van zelf sneller. in het begin zou je mischien geirriteerde huid krijgen omdat je meerdere keren over hetzelfde deel scheert, maar als je handiger wordt gaat dat ook weg.

glad scheren hangt van jezelf af en hoe scherp je mesje is. ikzelf maak me er niet druk om omdat ik wel een gestoppelde look wil. dus scheer mijzelf eens in de 3 dagen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_24087744
iemand al eens gedacht aan harsen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 december 2004 @ 19:54:13 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24087854
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:19 schreef ChuckyPancamo het volgende:
hallo,

wanneer ik mijn gezicht glad heb geschoren, heb ik altijd last van een ontzettend geirriteerde
huid. ik heb dit zowel bij scheerapparaten (Philishave) en scheermesjes (Mach3 of Wilkonson).
ik heb al vanalles geprobeerd, ander scheerschuim, mijn gezicht achteraf met babyzalf insmeren, scrubben, andere scheer richtingen hanteren, enzovoort.

ik heb last van een rode schrale huid na het
scheren en de dag erna veel ingegroeide haartjes
met ontstekingen.

wat kan ik hier tegen doen? want op deze manier ben ik eigenlijk verplicht om altijd een beetje te laten zitten.
ik ben overigens 21 jaar, dus ik scheer me al een tijdje, heeft dus niks met het beginnen van scheren te maken
scheerolie ipv scheergel of schuim.
Nu ik scheerolie gebruik, voel je zelfs aftershave niet meer prikken na het scheren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:28:08 #181
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24123807
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

scheerolie ipv scheergel of schuim.
Nu ik scheerolie gebruik, voel je zelfs aftershave niet meer prikken na het scheren.
Scheer je je ook gladder met scheerolie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24219037
ik heb via gratiz.nl een proefverpakkinkje scheerolie besteld (http://www.williams-shaving.nl/start.asp ; samen scheren ofzo ) en ik ben nu overtuigd. ik had vaak last van een rode, schrale huid en nu is alles prima, en dat terwijl ik tegen de haargroeirichting in scheer. geweldig
  zondag 16 januari 2005 @ 18:49:40 #183
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_24601669
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:05 schreef DennisMoore het volgende:
En nooit een zijdelingse snijbeweging maken. Altijd schrapen.
Deze is heel belangrijk, als ik me snijd is het doordat ik zijlings scheer

Voor de rest, hoe kan het misgaan? Bij mij is het altijd goed gegaan vanaf het begin af aan, als je maar niet zijdelings gaat dus
  zondag 16 januari 2005 @ 20:30:59 #185
95608 Speth
Rorschach
pi_24601778
Ik heb mezelf welgeteld 0x gesneden met scheren, ik snap ook niet hoe andere gasten dit voor elkaar krijgen...
pi_24602304
Als je dan toch problemen hebt ... probeer eens een andere type scheermesje.

Ik heb ondervonden dat Wikinson voor mij beter is.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_24602307
-dubbel

[ Bericht 93% gewijzigd door thomas26 op 16-01-2005 21:25:38 ]
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  zondag 16 januari 2005 @ 22:02:21 #188
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_24603151
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:30 schreef Speth het volgende:
Ik heb mezelf welgeteld 0x gesneden met scheren, ik snap ook niet hoe andere gasten dit voor elkaar krijgen...
Andere gasten hebben een écht mannen gezicht, met hoeken enzo... veel weerstand...

Sorry... je weet van wie het komt hè?
  zondag 16 januari 2005 @ 22:34:49 #189
95608 Speth
Rorschach
pi_24603737
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:02 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Andere gasten hebben een écht mannen gezicht, met hoeken enzo... veel weerstand...

Sorry... je weet van wie het komt hè?
Yep
pi_24603925
Ik heb me vandaag gewoon twee keer goed gesneden, waarbij er 3 mesjes in mijn gezicht zaten .
pi_24604287
ik scheer me onder de douche iedere dag en gebruik:
- gilette series gel met vitamine e (groene gel, een klein beetje op je hand is al genoeg om je overal te kunnen scheren)
- wilkinson scheermesjes met 3 blades
- nivea aftershave balsem met vitamine e

altijd tegen de haarrichting in scheren, van onder naar boven dus
mesjes regelmatig afspoelen alvorens verder te gaan en als je klaar bent je huid goed schoon maken en balsem in smeren.

ohja ik heb een vrij gevoelige huid weet ik.
vroeger heb ik enigsinds last gehad van puistjes, nu is het te verwaarlozen wat ik af en toe heb. scheren helpt tegen puistjes
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:16:28 #192
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_24756626
Ik gebruik sinds een aantal maanden scheerolie. Ik gebruikte eerst die van de Etos, maar omdat die op was heb ik nu die van Williams (geen Etos in de buurt). Maar bij deze brandt het echt als een gek als ik het op doe, terwijl er op staat dat het voor de gevoelige huid is. Denk dus dat ik maar weer die van de Etos ga halen, die is ook goedkoper (en beviel uitstekend).
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:17:11 #193
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24801082
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:51 schreef STB het volgende:
Ouderwetse scheermessen zijn te vinden bij:

www.classicshaving.com
Hier heb ik eens zitten kijken laatst. Het viel me op dat het toch wel erg prijzig is. Zeker daar ik niet weet of het me zal bevallen.

Heeft iemand misschien nog wat Nederlandse sites waar dergelijke dingen te koop zijn? Of waar ik in ieder geval meer informatie kan krijgen omtrent prijzen en kwaliteit en dergelijke.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:33:40 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24801396
Gilllette is overgenomen door proctor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:36:22 #195
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48926674
Grappig dat ik al die scheerolieverhalen hier lees. Ik had gisteren ook een flesje gekocht (bij de Etos) en ik moet zeggen: goed spul! 4 drupjes is genoeg. Je denkt echt van: wtf, dit is niet glad, er zit niks op, maar als je je begint te scheren dan gaat dat erg goed. Geen irritatie, geen geprik.

Die van de Etos is ongeparfumeerd. Ik lees dat er andere varianten zijn met menthol, mandarijnenolie en andere shit, maar dat is me te fancy. Het hoofdbestanddeel is zonnebloemolie, dus in feite kun je het flesje navullen met supermarkt-grade olie (olijf of zonnebloem) en gewoon doorgaan met scheren.

Ik zie net dat dit een kick is van 2 jaar Maarja, ik gebruik tenminste de zoekfunctie
Confidence through competence
pi_48931576
Ja wie scheren hier eigenlijk met een echt scheermes? Dus zo'n barbiermes? Op de langere termijn is dit een veel goedkopere manier om je te scheren denk ik
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:01:49 #197
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48938443
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Grappig dat ik al die scheerolieverhalen hier lees. Ik had gisteren ook een flesje gekocht (bij de Etos) en ik moet zeggen: goed spul! 4 drupjes is genoeg. Je denkt echt van: wtf, dit is niet glad, er zit niks op, maar als je je begint te scheren dan gaat dat erg goed. Geen irritatie, geen geprik.

Die van de Etos is ongeparfumeerd. Ik lees dat er andere varianten zijn met menthol, mandarijnenolie en andere shit, maar dat is me te fancy. Het hoofdbestanddeel is zonnebloemolie, dus in feite kun je het flesje navullen met supermarkt-grade olie (olijf of zonnebloem) en gewoon doorgaan met scheren.

Ik zie net dat dit een kick is van 2 jaar Maarja, ik gebruik tenminste de zoekfunctie
Hm, misschien eens proberen. Het zijn ook altijd debiel kleine flesjes, haha. Scheert het nu ook gladder naar jouw gevoel?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:14:54 #198
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48938934
Het zijn kleine flesjes, maar je hebt aan enkele druppels genoeg.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:21:44 #199
55709 Stereotomy
pi_48939236
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:01 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hm, misschien eens proberen. Het zijn ook altijd debiel kleine flesjes, haha. Scheert het nu ook gladder naar jouw gevoel?
Het zijn inderdaad debiel kleine flesjes, maar 5 drupjes per keer is voor mij genoeg onder de douche. Als je de olie op je wang smeert, denk je echt van: wtf, dit is nooit genoeg. Maar als je eenmaal begint met scheren, dan gaat het prima.

Ik vind dit prettiger dan de klodders scheerschuim, zeker onder de douche. Een flesje bij de hema (12 ml ) is 2,50 EUR, bij de Etos 3,50. Ik neem aan dat er geen verschil tussen zit. Je kunt ze gewoon een keer proberen, het is de prijs van een biertje op het terras
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:29:57 #200
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_49188708
Die link staat al op deze pagina
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:23:58 #202
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53840069
Hmz, ik gebruik een Gilette Fusion Power en moet best wel vaak nieuwe mesjes gaan halen... Ik vraag me af of scheren met een scheerapparaat niet wat goedkoper is?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:26:46 #203
55709 Stereotomy
pi_53840152
Sinds ik met scheerolie scheer, hoef ik nauwelijks mijn mesjes te vervangen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:33:08 #204
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53840305
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
Sinds ik met scheerolie scheer, hoef ik nauwelijks mijn mesjes te vervangen.
Serieus? Misschien een idee om voor een scheerolie te gaan kijken dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')