abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2003 @ 16:07:42 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12259714
Ik zag daarnet in de Etos toch zoiets bizars: ze introduceren nu thuistesten. Hiermee kun je dus zelf testen of je al dan niet in de menopauze bent, een te hoog cholesterol-gehalte hebt, of Pfeiffer, een maagzweer, of Syfillis. Ik wist niet wat ik zag! Misschien dient het wel een doelgroep, maar wellicht zijn er ook risico's aan verbonden. Voorbeeld: ik heb het onveilig gedaan, ik wil weten of ik Syfillis heb. De test slaat negatief uit, maar het is een vals negatief. Ondertussen voel ik me opgelucht terwijl de ziekte verder woekert..Best riskant hoor zoiets, lijkt me.
pi_12259766
Sjah ach je hebt ook zwangerschapstesten. Dat doe je meestal weer meerdere keren maar kan hetzelfde mee gebeuren als jou voorbeeldje denk ik
'Fjoew ik ben niet zwanger.' En 9 maanden later blijkt het anders
pi_12259788
Ik denk dat ze zoiets alleen doen als ze zeker weten dat er niets mis kan gaan. Bij twijfel altijd de dokter bellen principe.
Zwangerschapstesten zijn net zo betrouwbaar bij de dokter als bij de drogist bijvoorbeeld.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  woensdag 6 augustus 2003 @ 16:15:15 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12259887
Maar ja wat is het doel. Stel je doet zo'n test(die je denk ik alleen doet als je bepaalde klachten hebt), het valt negatief uit, maar je behoudt wel je klachten. Dan ga je dus alsnog naar de dok om te laten testen. En als de test positief uitvalt, dan ga je OOK naar de dokter om behandeld te worden. Dus wat betreft werk uithanden nemen is het wel zinloos.
Maarja misschien willen mensen wel zo dringend weten dat de Pfeiffer hebben dat ze niet meer nog langer willen wachten totdat ze naar de dokter kunnen om te testen.
pi_12259919
Sjah best raar opzich want voor Pfeiffer moet je bloed prikken en dan mag je dat lekker zelf gaan doen. Bovendien kan dat hier in de buurt iedere dag tussen bepaalde uren..
pi_12260032
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 16:07 schreef Aventura het volgende:
De test slaat negatief uit, maar het is een vals negatief.
je hebt bij elke test vals-positieven en vals-negatieven. De specificiteit en de sensitiviteit van zulke testen zijn altijd afwegingen die gemaakt worden. Hogere specificiteit of toch liever een hogere sensitiviteit...

maarja voor alles geldt; niet zelf aanklooien en gewoon naar de dokter gaan

[url=http://www.shortfused.nl]desuF trohS[/url]
  woensdag 6 augustus 2003 @ 16:21:47 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12260043
Hm misschien is het voor SOA nog wel de moeite, want een onderzoek daarvoor lijkt me nu niet bepaald een pretje. Lijkt me dan fijner om het zelf uit te voeren, hehe.
pi_12261318
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 16:21 schreef Aventura het volgende:
Hm misschien is het voor SOA nog wel de moeite, want een onderzoek daarvoor lijkt me nu niet bepaald een pretje. Lijkt me dan fijner om het zelf uit te voeren, hehe.
hmmm aan de andere kant zou je juist ook weer voor een SOA kunnen denken dat het heel precies moet gebeuren
Pfeiffer zuigt, maar als je test eerst negatief geeft en later blijf je toch ongelovelijk moe, is het minder erg als een SOA waar je niet op tijd bij was imho.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')