abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12257013
Hallo....
Ik en mijn vriend vertrekken vrijdag naar Kreta, om precies te zijn naar Stalis. Wie van jullie is al eens naar Kreta geweest en weet nog een paar leuke excursies om te doen of sites met info over excursies? Alvast bedankt
pi_12257141
zo te zien niet echt veel mensen die me kunnen helpen
pi_12257153
Kreta,

Ik kom er net vandaan.
Je kan naar star beach gaan. (toegang gratis, maar houd rekening met eten en drinken daar)

Als je een keer goed wilt uit eten, moet je naar Jiannis gaan. Hij zit in Hersonissos. Neem een taxi, het is echt de moeite waard.

pi_12257165
Zoek anders eens op 'Kreta.'
Wie?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:27:27 #5
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_12257176
ja, je moet naar spinalonga, da's een oud lepra-eiland, heel indrukwekkend. ook is knossos natuurlijk wel leuk, maar dat viel me een beetje tegen eerlijk gezegd.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_12257180
er staat een centraal topic over Kreta in Travel daar staan een heleeeeboel reacties in
sine your piddy on the runny kide
pi_12257193
Kreta 2003 Part II alsjeblieft
sine your piddy on the runny kide
pi_12257331
Op Kreta: Excursies:
Spinalonga, voormalig Lepra Eiland.
Imbros Kloof of Salmaria Kloof (8 & 18 KM lang)
Aqua Splash, of een van de 2 andere waterpretparken,
Knossos Fort,
Iraklion, musea e.d.
autootje huren, zie je nog VEEEEEL meer.
Praatprieter
pi_12257415
thanx allemaal...ik had zelf ook al gezocht op internet...maar ja...nu krijg ik tips van mensen die er zijn geweest....is toch altijd beter he!!
pi_12257502
Spinalonga is inderdaad een aanrader, wij hadden toen een excusie met Victor Zorbas.. die was erg goed, alleen vertrekt ie wel alleen vanuit Agios Nikolaos.
pi_12257659
Jiannis kun je idd heel erg goed eten en Jiannis zelf is een leuke vent!

Maar waar je ook echt goed kunt eten in Hersonissos is bij Acropolis.

pi_12257806
Knossos is super toeristisch, maar juist helemaal niet bijzonder. Het Asklepion op Kos bijvoorbeeld is veel rustiger, maar veel mooier. Heb je niets aan als je naar Kreta gaat maar toch...

(C)Hersonissos is Nederland op Kreta, tis maar wat je wilt. Friet van Piet etc, ook Yiannis waar over gesproken wordt spreekt Nederlands. Als ik op vakantie ben wil ik geen Nederlands spreken met de ober aan tafel, maar als je daar wel van houdt moet je zeker naar Chersonissos.

Zelf vind ik het leuker op "up hill" te gaan eten in Piskopiano of Koutouloufari, kleine plaatsjes maar goede taverna's. Met een beetje geluk heb je een mooie tafel met uitzicht over Chersonissos dat beneden aan de heuvel/berg ligt.

Malia is ook in de buurt, veel Engelsen maar een leuke plaats. Star Beach is in mijn ogen een beetje het 'strand' (geen echt strand) voor scooterjeugd. Als je Breezers drinkt vind je het een leuke plek zal ik maar zeggen.

Samaria kloof is leuk, maar wel vermoeiend. Zorg dat je goed uitgerust begint en dat je goede schoenen aan hebt. Stop slippers in je tas voor op het strand aan het eind van de kloof, er ligt zwart zand en daar loop je op blote voeten echt niet overheen!

En vooral: Boek excursies nooit bij de reisorganisatie maar boek ze lokaal. Scheelt je een hoop geld en het is minstens net zo goed. Samariakloof heb ik zelf gelopen met een lokaal bureau, top geregeld, zelfs Nederlandse gids die alles uitlegt erbij.

[Dit bericht is gewijzigd door denieuweburen op 06-08-2003 15:00]

pi_12258836
Post nou toch in dat andere topic
Kreta 2003 Part II

Daar staat al zoveel, deze moet gewoon op slot, maarja... als ik moderator was hier zou ik ook buiten zitten met dit weer

pi_12259054
Staat ook een hoop onzin en geblaat in, denk dat de topicstarter meer heeft aan dit compacte topicje.
pi_12260860
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:42 schreef denieuweburen het volgende:
Staat ook een hoop onzin en geblaat in, denk dat de topicstarter meer heeft aan dit compacte topicje.
Ja, maar dat is gewoon het algemene topic, dit zit ook gewoon in het verkeerde subforum.. met het doorlezen van de 2 Kreta 2003 heb je zat informatie.
pi_12261955
Dit hoort dus in travel en het topic is dubbel. Verder daarom in het andere topic waar ontzettend veel informatie in staat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')