Ik woon in een buurt met nogal veel Antillianen en andere Afro-Europese medemensen. Het valt me op dat deze mensen, als ze met elkaar aan het praten zijn in het openbaar (IRL of door de telefoon), significant harder praten dan autochtonen.
M'n vragen:
Ben ik de enige die het opvalt? Vinden meer mensen het irritant? Is dit verschijnsel te verklaren?
Ik ga zo even naar het volkspark omdat ik me met dit lawaai moeilijk concentreren kan, TS is vanavond wel weer terug .
laat maar iets weten als je terug bent ...
Mijn buurman is Surinamer. Ze zitten soms wel met 25 man hier op de stoep te drinken, blowen en schreeuwen. Heel irritant. Ik zet dan altijd loeiharde muziek op, dan hoor ik het niet meer
Gelukkig kan ik het wel goed met hem vinden, ik klaag er ook nooit over.
Maar ja, een paar huizen verder zitten ook Hollanders op de stoep en die maken ook lawaai. Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken
net zoals bij aapjes. wie het hardst schreeuwt is de baas.
of hun oren zijn niet zo goed. kan ook
'k Zag laatst een stukje van een docu op Nld3 over een inburgeringscursus. Daar werd gezegd: "Je moet in Nederland zachtjes praten, anders denken de mensen dat je ruzie hebt."
quote:wie niet tegenwoordig, iedreen loopt maar op straat rond, te schreeuwen enz...
Op woensdag 6 augustus 2003 12:28 schreef Conflict het volgende:
Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken
quote:Argh! Nouja, dan neem ik m'n Ohropax wel mee
Op woensdag 6 augustus 2003 12:27 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ga zo met wat negers naar het volkspark, omdat ze anders last van me hebben in de buurt van het lawaai
quote:gezellig! imho beter dan buren die om elk wissewasje gaan zeiken...
Op woensdag 6 augustus 2003 12:28 schreef Conflict het volgende:
Ja, dat ken ik.Mijn buurman is Surinamer. Ze zitten soms wel met 25 man hier op de stoep te drinken, blowen en schreeuwen. Heel irritant. Ik zet dan altijd loeiharde muziek op, dan hoor ik het niet meer
Gelukkig kan ik het wel goed met hem vinden, ik klaag er ook nooit over.
Maar ja, een paar huizen verder zitten ook Hollanders op de stoep en die maken ook lawaai. Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken
Persoonlijk denk ik dat het enthousiasme is en een slechte verbinding met de andere kant.
Zit er zo'n groepje van die negers ergens achter in de tram of metro keihard straattaal te schreeuwen en daarbij, en dat is nog irritanter, een of andere oerritme op het raam te bonken met hun handen...
quote:Negers met apen vergelijken
Op woensdag 6 augustus 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:
dat is stoer.
een soort machtsvertoon.net zoals bij aapjes. wie het hardst schreeuwt is de baas.
Mijn beste vriend is een Antilliaan (woont al 20 jaar hierzo) en zijn ouders zijn sinds kort ook hier komen wonen.
Ik moet zo lachen als hij weer eens vertelt hoe zijn moeder hem toeschreeuwt als hij meer dan 1 meter verwijderd is van hem, hij schaamt zich rot dan "Ma, SCHREEUW niet zo, je bent in Nederland, niet op Curacao!!!! Pas je een beetje aan!!"
Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..
quote:da's op zich niet echt een excuus om overlast te veroorzaken natuurlijk
Op woensdag 6 augustus 2003 12:30 schreef ArmaniMania het volgende:
Niet gaan miepen, dat is hun cultuur, by the way, misschien kun je samen wel een praatje gaan maken.
quote:ga dna ergens anders wonnen, aan dat gebonk ben jij de engste die zich eraan irriteerd, heb zelf meegemaakt dat de hele tram daar zich mee amuseerd
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef Stimodrol het volgende:
daar irriteer ik me helemaal de pest aan ja..Zit er zo'n groepje van die negers ergens achter in de tram of metro keihard straattaal te schreeuwen en daarbij, en dat is nog irritanter, een of andere oerritme op het raam te bonken met hun handen...
quote:Overlast ? Ze schreeuwen toch niet door een mobilofoon. Maar ben het wel met je eens als je zegt dat ze zich kunnen aanpassen.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:35 schreef Abbadon het volgende:[..]
da's op zich niet echt een excuus om overlast te veroorzaken natuurlijk
Iedere cultuur heeft blijkbaar zijn eigen grenzen (of ik heb stiekum Antilliaans bloed )
Ik wil hiermee aangeven dat het bij alle volkeren voorkomt, maar dat het altijd wel de minder intelligente exemplaren zijn.
Of generaliseer ik nu?
quote:dat bonken valt wel mee ja,. vindt het irritanter dat er van die lui zijn die het nodig vinden een dikke joint in de tram te roken zodat iedereen mag meegenieten van die "lekkere" lucht..
Op woensdag 6 augustus 2003 12:36 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ga dna ergens anders wonnen, aan dat gebonk ben jij de engste die zich eraan irriteerd, heb zelf meegemaakt dat de hele tram daar zich mee amuseerd
quote:niet zow hard schreeuwen!!
Op woensdag 6 augustus 2003 12:37 schreef uilebal het volgende:
Mijn moeder vertelde me vroeger altijd : "De domste mensen schreeuwen het hardst." En keer op keer moet ik haar weer gelijk geven.Ik wil hiermee aangeven dat het bij alle volkeren voorkomt, maar dat het altijd wel de minder intelligente exemplaren zijn.
Of generaliseer ik nu?
wat een domme uitspraak, ken genoeg intelligente mensen die ook hard praten
quote:Oke. Het is volgens mij ook niet praktisch als iedereen zo hard gaat praten. Je verstaat elkaar een stuk minder volgens mij. Ik woon in Enschede en voor mij is Zwolle het westen
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..
Het geeft ook zo'n opgefokt sfeertje imo.
En inderdaad kunnen Nederlanders ook erg luidruchtig zijn, stereotiepe studenten bijvoorbeeld.
quote:tja, en er wordt niets aan gedaan, want dan krijg je klapjes, ik ben eraan gewend, en erger me er niet aan
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef nightfall het volgende:[..]
dat bonken valt wel mee ja,. vindt het irritanter dat er van die lui zijn die het nodig vinden een dikke joint in de tram te roken zodat iedereen mag meegenieten van die "lekkere" lucht..
quote:Wat voor jou intilligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
niet zow hard schreeuwen!!
wat een domme uitspraak, ken genoeg intelligente mensen die ook hard praten
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:42 schreef uilebal het volgende:[..]
Wat voor jou intilligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:42 schreef uilebal het volgende:[..]
Wat voor jou intelligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.
Ons Nederlanders hoor je nooit ergens bovenuit.
Wij zijn goed en beschaafd.
V.
quote:Ja, na 2 postings weet je precies hoe ik in elkaar zit. Volgens mij schreeuw jij ook behoorlijk hard
Op woensdag 6 augustus 2003 12:43 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
weten we ook weer hoe jij in elkaar zit
quote:Een tram in Suriname misschien ja..
Op woensdag 6 augustus 2003 12:36 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ga dna ergens anders wonnen, aan dat gebonk ben jij de engste die zich eraan irriteerd, heb zelf meegemaakt dat de hele tram daar zich mee amuseerd
quote:als ze over de zeik gaan, pakken ze meteen een mes of een gun, leuke mensen
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:
Antillianen praten idd hard, het lijkt dan net alsof ze ruzie maken.
Berg je dus maar als ze echt over de zeik gaan, zoals mijn achterbuurvrouw gister, tegen haar kids...echt giga hard schreeuwen en dat 20 minuten lang..non stopMijn beste vriend is een Antilliaan (woont al 20 jaar hierzo) en zijn ouders zijn sinds kort ook hier komen wonen.
Ik moet zo lachen als hij weer eens vertelt hoe zijn moeder hem toeschreeuwt als hij meer dan 1 meter verwijderd is van hem, hij schaamt zich rot dan"Ma, SCHREEUW niet zo, je bent in Nederland, niet op Curacao!!!! Pas je een beetje aan!!"
Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..
quote:Of ze rappen je dood
Op woensdag 6 augustus 2003 12:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
als ze over de zeik gaan, pakken ze meteen een mes of een gun, leuke mensen
Allemaal preventief een nekschot, zou ik zeggen.
V.
zou het zo kunnen zijn dat mensen luidruchtiger worden naarmate ze verder van hun geboortgrond af zijn? een soort statistisch verband zeg maar...
quote:doe niet zo zeikerig, zeg
Op woensdag 6 augustus 2003 12:45 schreef Verbal het volgende:
Ja natuurlijk zijn allochtonen luidruchtigers dan wij Hollanders.Ons Nederlanders hoor je nooit ergens bovenuit.
Wij zijn goed en beschaafd.
V.
Antillianen praten gewoon harder dan bijvoorbeeld Turken, of Nederlanders
Je mag ook niets zeggen of je bent al weer fout bezig
Of je moet zelf Antilliaan zijn en erover klagen
quote:Nee, ze zijn het in eigen land ook, Antillianen dan.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef Abbadon het volgende:
hmmm...als Nederlanders in het buitenland luidruchtig zijn, en Allochtonen hier luidruchtig zijn...zou het zo kunnen zijn dat mensen luidruchtiger worden naarmate ze verder van hun geboortgrond af zijn? een soort statistisch verband zeg maar...
Ik heb geen idee waarom ze het doen, ik denk gewoon dat je het van jongsaf aan overneemt.
quote:Excusez moi?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef milagro het volgende:[..]
doe niet zo zeikerig, zeg
Ik open toch geen zeiktopic
En afgezien daarvan, wij Nederlanders ZIJN zo'n beetje het luidruchtigste schreeuwvolk op aarde.
MY GOD, get a life.
V.
quote:Waar slaat dat nou weer op?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef Verbal het volgende:[..]
Of ze rappen je dood
Allemaal preventief een nekschot, zou ik zeggen.
V.
je kan ze toch gewoon netjes terugsturen?
quote:Niks daarvan. Hooguit een meter in territoriale wateren in roeibootjes zetten.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:57 schreef sizzler het volgende:[..]
Waar slaat dat nou weer op?
je kan ze toch gewoon netjes terugsturen?
V.
quote:In eigen land?? Welk eigen land
Op woensdag 6 augustus 2003 12:55 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, ze zijn het in eigen land ook, Antillianen dan.
Maar daar valt het minder op, omdat iedereen harder praat.Ik heb geen idee waarom ze het doen, ik denk gewoon dat je het van jongsaf aan overneemt.
quote:Het soevereine koninkrijk Antilië.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:59 schreef pro_jeex het volgende:[..]
In eigen land?? Welk eigen land
V.
quote:dit land.
quote:Het is zo grappig gewoon, iemand zegt iets over negers en meteen "ja maar ik ken ook Nederlanders die..."
Op woensdag 6 augustus 2003 12:56 schreef Verbal het volgende:[..]
Excusez moi?
Ik open toch geen zeiktopic
En afgezien daarvan, wij Nederlanders ZIJN zo'n beetje het luidruchtigste schreeuwvolk op aarde.
MY GOD, get a life.
V.
Alsof het een het ander uitsluit.
Antillianen praten gewoon over het algemeen opvallend hard, en ja soms (let wel : SOMS) is dat razend irri, als je er naast woont of achter, zoals ik, met dit weer staan alle ramen open en je kunt ze woordelijk verstaan, tetter tetter tetter..en ruzies worden ook gewoon op straat uitgevochten, waarbij in geval van een stelletje, het meestal de dame is die gigantisch tekeer gaat, zich van niets of niemand wat aantrekkend, coño dit coño dat...
quote:EI land dan, whatever!!!!
komen ze al schreeuwend langsfietsen
optyfen
quote:Er zijn zat volkeren die temperamentvoller -en dus luidruchtiger- zijn dan wij. Denk aan Spanjaarden, Italianen, Arabieren en Brazillianen. Zelfs op vakantie halen we het bij lange na niet bij de Engelsen.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:56 schreef Verbal het volgende:[..]
quote:Bron?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:56 schreef Verbal het volgende:En afgezien daarvan, wij Nederlanders ZIJN zo'n beetje het luidruchtigste schreeuwvolk op aarde.
quote:Een minder selectief gehoor.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Bron?
V.
quote:Kom ik niet tegen in mijn atlas. Maar van mij liever vandaag dan morgen!
Op woensdag 6 augustus 2003 13:00 schreef Verbal het volgende:[..]
Het soevereine koninkrijk Antilië.
V.
quote:Volgens mij hebben ze geen eigen land, want dat heeft Nederland ingepikt ooit.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:02 schreef milagro het volgende:[..]
EI land dan, whatever!!!!
quote:Precies, maar open je zo'n topic als dit over Engelsen, dan blijven politiek correcte uitspraken achterwege.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:03 schreef sizzler het volgende:[..]
Er zijn zat volkeren die temperamentvoller -en dus luidruchtiger- zijn dan wij. Denk aan Spanjaarden, Italianen, Arabieren en Brazillianen. Zelfs op vakantie halen we het bij lange na niet bij de Engelsen.
Ik vond het wel grappig dit te lezen, omdat mijn vriend dus er altijd over klaagt, zich er tig keer meer aanstoort dan ik (als ik dat al doe)..als ik me zo zou uitlaten over zijn brothers & sisters als hij dat doet
En ja, dan wil ik er toch ook mijn mening nog in kwijt!
Laat iedereen lekker in zijn waarde, zeg. Wat boeit het jou dat mensen uit een andere cultuur andere gewoontes hebben op het gebied van communiceren? Heb je er zoveel last van?
Ik heb jaren in de Baarsjes (A'dam) gewoond, tussen weet ik veel hoeveel verschillende culturen. Soms met een klein beetje geluidsoverlast, maar deed ik net zo goed aan mee. No enkel problem. Mijn oren werden in ieder geval niet geteisterd door Frans Bauer en consorten... en zelfs dat neem ik voor lief, als het écht moet...
Mensen zijn allemaal anders, get used to it!
quote:Doe mij maar een minder politiekcorrect brein...
Op woensdag 6 augustus 2003 13:04 schreef Verbal het volgende:Een minder selectief gehoor.
quote:Uiteraard zal een gesprek in een taal die je niet verstaat (vrijwel) altijd irritanter overkomen dan andersom, en uit politieke correctheid herinnert men het zich dus als te luid ipv als te onverstaanbaar
Op woensdag 6 augustus 2003 13:04 schreef Verbal het volgende:
Een minder selectief gehoor.
quote:in 2017 nemen ze wraak
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Volgens mij hebben ze geen eigen land, want dat heeft Nederland ingepikt ooit.
quote:Niet de antillianen, eerder de marokkanen of Turken.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:07 schreef _GdR_ het volgende:[..]
in 2017 nemen ze wraak
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef Copycat het volgende:
Jezus christus, wat een ergerlijk topic is dit in een paar secondes geworden!!! De ene generalisatie na de andere kortzichtige racistische uiting. Wilde wat quoten, maar kon gewoon niet kiezen uit de vele mogelijkheden.En ja, dan wil ik er toch ook mijn mening nog in kwijt!
Laat iedereen lekker in zijn waarde, zeg. Wat boeit het jou dat mensen uit een andere cultuur andere gewoontes hebben op het gebied van communiceren? Heb je er zoveel last van?
Ik heb jaren in de Baarsjes (A'dam) gewoond, tussen weet ik veel hoeveel verschillende culturen. Soms met een klein beetje geluidsoverlast, maar deed ik net zo goed aan mee. No enkel problem. Mijn oren werden in ieder geval niet geteisterd door Frans Bauer en consorten... en zelfs dat neem ik voor lief, als het écht moet...Mensen zijn allemaal anders, get used to it!
Waar zie je racistische uitlatingen
En zie je nu wat je doet, je noemt gelijk een Frans Bauer, wat aanmatigend zeg
quote:Schaam jij je niet voor je politiek correcte standpunt?
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef Anja het volgende:
Nederlanders hebben er ook een handje van hoor.
En vooral tijdens vakantie.
Ga in vakantie landen maar es op het strand kijken. De luidruchtige groep met koelboxen bier, dat zijn de nederlanders...je haalt ze er zo uit....
De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS.
V.
quote:ze zitten allemaal in één complot
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Niet de antillianen, eerder de marokkanen of Turken.
quote:Je hebt idd ook nederlandse negers.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef Verbal het volgende:[..]
Schaam jij je niet voor je politiek correcte standpunt?
V.
quote:Tuurlijk is ook zo.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef Anja het volgende:
Nederlanders hebben er ook een handje van hoor.
En vooral tijdens vakantie.
Ga in vakantie landen maar es op het strand kijken. De luidruchtige groep met koelboxen bier, dat zijn de nederlanders...je haalt ze er zo uit....
Ik erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk
quote:Omdat dat discriminatie is natuurlijk
Op woensdag 6 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:
Ik erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk
Nee, niet mijn mening, maar die van politiek übercorrect Nederland
quote:En blanke Antillianen, die zijn net zo luidruchtig
Op woensdag 6 augustus 2003 13:11 schreef Anja het volgende:[..]
Je hebt idd ook nederlandse negers.
quote:Kijk het topic nog even goed door, dan kom je ze wel tegen (vgl met apen, geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen).
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef milagro het volgende:[..]
![]()
![]()
Waar zie je racistische uitlatingen
En zie je nu wat je doet, je noemt gelijk een Frans Bauer, wat aanmatigend zeg
Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een dat wat verduidelijkt...
Shoot me for being PC by nature...
quote:Klopt ze zeggen zelf ook dat ze dat doen. Collega van me ook. Ik vind het wel grappig.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:[..]
Tuurlijk is ook zo.
Maar het is gewoon zo dat Antillianen gewend zijn wat harder te praten.
Ik zie niet in wat daar fout aan is dat te zeggen? (of je af te vragen waarom).
Antillianen zeggen het zelf ookIk erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk
quote:Psies! En zo kennen we nog ff doorgaan!
Op woensdag 6 augustus 2003 13:13 schreef milagro het volgende:[..]
En blanke Antillianen, die zijn net zo luidruchtig
![]()
quote:Pfffffft..
Op woensdag 6 augustus 2003 13:14 schreef Copycat het volgende:[..]
Kijk het topic nog even goed door, dan kom je ze wel tegen (vgl met apen, geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen).
Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een
dat wat verduidelijkt...
Ja de vergelijking met apen is niet netjes, als je dat als blanke doet tenminste..ze noemen zelf van die met goud behangen brothers ook zo, maar goed, dan mag het natuurlijk.
Die Antilliaanse vriend van mij dacht erover Labello for Brothers op de markt te brengen, met een iets dikkere stift
Maar ja had ik zoiets gezegd...fout fout stout
quote:Aan die bekrompenheid erger ik me ook in dit topic! Oogkleppen op en ieder verschil of eigenschap van een groep mensen glashard ontkennen. Liefst zouden ze nog ontkennen dat negers donkerder zijn dan blanken. Als er een topic over pedofielen zou zijn kom je toch ook niet met argumenten als: jamaar moordenaars zijn nog erger!
Op woensdag 6 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:[..]
Tuurlijk is ook zo.
Maar het is gewoon zo dat Antillianen gewend zijn wat harder te praten.
Ik zie niet in wat daar fout aan is dat te zeggen? (of je af te vragen waarom).
Antillianen zeggen het zelf ookIk erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk
Ik had zelfs juist het idee dat veel antilliaanse en surinaamse mannen die ik ken behoorlijk zacht praten, beetje binnensmonds. De dames daaraantegen leken me wel weer wat harder praten, als ik erover nadenk.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:13 schreef milagro het volgende:[..]
En blanke Antillianen, die zijn net zo luidruchtig
![]()
Ik volg het even niet meer
quote:Ik vraag het gewoon zelf aan hen, doe ik altijd.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:15 schreef Anja het volgende:[..]
Klopt ze zeggen zelf ook dat ze dat doen. Collega van me ook. Ik vind het wel grappig.
Ik erger me er niet aan. Nu niet tenminste. Als het naast me zou zijn en ik zou er vroeg uit moeten dan wel.
Maar ik erger me er niet aan als er alleen al over gesproken wordt.
quote:Je gebruikt zelf ironie maar herkent het niet??
geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen). [...]Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een
dat wat verduidelijkt...
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 06-08-2003 13:25]
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:17 schreef milagro het volgende:[..]
Pfffffft..
Ja de vergelijking met apen is niet netjes, als je dat als blanke doet tenminste..ze noemen zelf van die met goud behangen brothers ook zo, maar goed, dan mag het natuurlijk.
Die Antilliaanse vriend van mij dacht erover Labello for Brothers op de markt te brengen, met een iets dikkere stift
![]()
Maar ja had ik zoiets gezegd...fout fout stout
Ik ben wat dat betreft mischien te snel op m'n teentjes getrapt, doordat ik zelf vroeger (als vriendin van een -ook heel luidruchtige Antilliaan) een paar keer met grof racisme te maken heb gehad.
Volgende keer maar op m'n (ook dikke lip, trouwens) bijten. Houdt me aanbevolen dus voor die Labello!
quote:Oeps... uit m'n blote hoofd een quote neergezet.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:23 schreef sizzler het volgende:[..]
Je gebruikt zelf ironie maar herkent het nieteens als er een [afbeelding] boven staat??
quote:Zie net dat ik de cool-smiley vergeten was. Excuses van mij dus ook.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:26 schreef Copycat het volgende:[..]
Oeps... uit m'n blote hoofd een quote neergezet.
was me niet bijgebleven.
Mijn oprechtste excuses dat ik je over één kam heb geschoren
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:29 schreef sizzler het volgende:[..]
Zie net dat ik de cool-smiley vergeten was. Excuses van mij dus ook.
Maar was dus cynisch bedoeld.
quote:Het is ook lastig.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:23 schreef Copycat het volgende:[..]
Daar heb je wel gelijk in! Maar het is natuurlijk ook (zeker op zo'n forum als dit) heel moeilijk in te schatten wat als grap bedoeld is en waar een (in mijn ogen) grens wordt overschreden.
Ligt denk ik ook helemaal aan de context en aan je achterliggende gedachtes. Ook ik kan wel eens hele wrange grappen maken. Maar wel in het bijzijn van mensen die mij kennen en weten wat ik er eigenlijk mee bedoel.Ik ben wat dat betreft mischien te snel op m'n teentjes getrapt, doordat ik zelf vroeger (als vriendin van een -ook heel luidruchtige Antilliaan) een paar keer met grof racisme te maken heb gehad.
Volgende keer maar op m'n (ook dikke lip, trouwens) bijten. Houdt me aanbevolen dus voor die Labello!
Zwarte Piet ook zoiets, er zijn (blanke) mensen die dat discriminerend, vernederend vinden, terwijl het gros van de Antillianen/Suri's dat dus absoluut niet zo ondervinden.
De vader van mijn vriend speelde zelf voor Sinterklaas vroeger
Ik vroeg of ze dan witte Pieten hadden.. "Nee, natuurlijk niet, doe niet zo raar!!!!!!"
Wat mij heel erg verbaasde was , toen we een nogal arrogant Antilliaans meisje tegen kwamen, dat hij zei "wie denkt ze wel dat ze is, ze gedraagt zich als ware ze een blanke, dat is ze niet dus ze moet haar plaats weten"... kun je nagaan, hoe "ze" zelf soms redeneren..heel verwarrend.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 06-08-2003 13:33]
quote:Valt wel mee toch?
Op woensdag 6 augustus 2003 13:30 schreef Copycat het volgende:[..]
wat zijn we weer pc, errug hè!
Maar hier om de hoek zijn het voornamelijk Marokkanen die in een grote groep 's nachts heel veel schreeuwen en Marokkaanse muziek draaien. Tot 4 uur 's nachts. Maargoed, zoveel negers wonen er niet in Gouda.
quote:Kut, weer die
Op woensdag 6 augustus 2003 13:33 schreef sizzler het volgende:[..]
Valt wel mee toch?
Maar hier om de hoek zijn het voornamelijk Marokkanen die in een grote groep 's nachts heel veel schreeuwen en Marokkaanse muziek draaien. Tot 4 uur 's nachts. Maargoed, zoveel negers wonen er niet in Gouda.
quote:Grotendeels mee eens. Op een normale pc manier (dus zoveel mogelijk om alle hete brij heendraaien) luistert niemand meer naar je behalve andere pc-adepten.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:38 schreef Copycat het volgende:
Mijn ervaring is juist dat als je er wel wat van zegt (uiteraard op een normale pcmanier) er ook wel naar je geluisterd wordt.
quote:En rot jij nu ff op met je racistische gezeik?
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef Verbal het volgende:[..]
Schaam jij je niet voor je politiek correcte standpunt?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 06-08-2003 15:32]
quote:Klopt helemaal! Het is ook reuze verwarrend.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:32 schreef milagro het volgende:[..]
Het is ook lastig.
Ik vind dat men nogal eens te krampachtig omgaat met het noemen van bepaalde verschillen, als ware het discriminerend.Wat mij heel erg verbaasde was , toen we een nogal arrogant Antilliaans meisje tegen kwamen, dat hij zei "wie denkt ze wel dat ze is, ze gedraagt zich als ware ze een blanke, dat is ze niet dus ze moet haar plaats weten"... kun je nagaan, hoe "ze" zelf soms redeneren..heel verwarrend.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:41 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
En rot jij nu ff op met je rasistische gezeik?
quote:PC is niet 1 op 1 gelijk aan om de hete brij heen draaien, tenminste niet in mijn idee. Gaat meer over mensen (en de verschillen die er tussen mensen zijn) respecteren.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:40 schreef Litpho het volgende:[..]
Grotendeels mee eens. Op een normale pc manier (dus zoveel mogelijk om alle hete brij heendraaien) luistert niemand meer naar je behalve andere pc-adepten.
quote:De term "Politiek Correct" wordt oa gebruikt voor het vermijden van termen die slechts door de meest bekrompen geest als discriminatie kunnen worden gezien. Dit in veel gevallen door "om de hete brij heen te draaien".
Op woensdag 6 augustus 2003 13:45 schreef Copycat het volgende:
PC is niet 1 op 1 gelijk aan om de hete brij heen draaien, tenminste niet in mijn idee. Gaat meer over mensen (en de verschillen die er tussen mensen zijn) respecteren.
Maar, inderdaad, wil niet altijd werken. Maar probleem is, veel mensen proberen het niet eens meer...
Het is wat mij betreft dus niet hetzelfde als respectvol, wat jij ermee schijnt te bedoelen.
quote:"De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS."
Op woensdag 6 augustus 2003 13:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Leg uit
quote:Okay, als je die uitleg eraan geeft, begrijp ik wat je bedoeld en -belangrijker- ben ik het er nog mee eens ook.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:52 schreef Litpho het volgende:[..]
Het is wat mij betreft dus niet hetzelfde als respectvol, wat jij ermee schijnt te bedoelen.
quote:nee, neger is een gewoon woord hoor.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:58 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
"De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS."
Snap je?
ne·ger (de ~ (m.), ~s)
1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:Mijn beste vriend is een Antilliaan (woont al 20 jaar hierzo) en zijn ouders zijn sinds kort ook hier komen wonen.
Ik moet zo lachen als hij weer eens vertelt hoe zijn moeder hem toeschreeuwt als hij meer dan 1 meter verwijderd is van hem, hij schaamt zich rot dan"Ma, SCHREEUW niet zo, je bent in Nederland, niet op Curacao!!!! Pas je een beetje aan!!"
quote:Rare vriend heb je milagro ....
Op woensdag 6 augustus 2003 13:32 schreef milagro het volgende:[..]
Wat mij heel erg verbaasde was , toen we een nogal arrogant Antilliaans meisje tegen kwamen, dat hij zei "wie denkt ze wel dat ze is, ze gedraagt zich als ware ze een blanke, dat is ze niet dus ze moet haar plaats weten"... kun je nagaan, hoe "ze" zelf soms redeneren..heel verwarrend.
quote:En in dit geval nog de term die gebruikt wordt in de titel ook, dus tevens de meest duidelijke.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef pro_jeex het volgende:
nee, neger is een gewoon woord hoor.
quote:Nee hoor, gewoon erg open, hart op de tong
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef Choller het volgende:[..]
[..]Rare vriend heb je milagro ....
quote:Dat zijn alle negers.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:05 schreef milagro het volgende:Nee hoor, gewoon erg open, hart op de tong
quote:nee hoor...
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat zijn alle negers.
quote:Laat maar, als je het nu nog niet door hebt..
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef pro_jeex het volgende:[..]
nee, neger is een gewoon woord hoor.
ne·ger (de ~ (m.), ~s)
1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika
quote:hebben ook allemaal een groot lid, behalve de vrouwen, hoewel die hebben hem ook, indirect toch weer ....
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat zijn alle negers.
quote:Nee, jij moet niet meteen racisme lopen bleren. Slaat nergens op.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:08 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Laat maar, als je het nu nog niet door hebt..
quote:Een groot hart op de tong, een groot lid.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef milagro het volgende:hebben ook allemaal een groot lid, behalve de vrouwen, hoewel die hebben hem ook, indirect toch weer ....
quote:Nee, die vrouwen gaan toch voor de superieure blanke man! Het zijn juist wij blanke vrouwen die voor zwarte sabels zwichten
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef milagro het volgende:[..]
hebben ook allemaal een groot lid, behalve de vrouwen, hoewel die hebben hem ook, indirect toch weer ....
quote:doekoe!!!!!!!
Op woensdag 6 augustus 2003 14:13 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Een groot hart op de tong, een groot lid.
Wat wil je nog meer?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Copycat het volgende:[..]
Nee, die vrouwen gaan toch voor de superieure blanke man! Het zijn juist wij blanke vrouwen die voor zwarte sabels zwichten
En jij beticht anderen van vooroordelen
quote:En dat lid op de tong?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef milagro het volgende:doekoe!!!!!!!
quote:echt niet!
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Copycat het volgende:[..]
Nee, die vrouwen gaan toch voor de superieure blanke man! Het zijn juist wij blanke vrouwen die voor zwarte sabels zwichten
quote:There you go
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En dat lid op de tong?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
En jij beticht anderen van vooroordelen
quote:Daar zou inderdaad eens iets aan gedaan mogen worden. Maar ja, zo een hoef ik niet meer
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef milagro het volgende:[..]
echt niet!
de sisters willen brothers, maar zijn zeer pissig op die brothers als die de voorkeur geven aan een Nederlandse sloerie..ze hebben dan ook echt een pesthekel aan die blanke wijven , die kapen al hun mannen weg!
quote:Heb je z'n andere posts in dit topic niet gezien?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:12 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee, jij moet niet meteen racisme lopen bleren. Slaat nergens op.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:18 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Heb je z'n andere posts in dit topic niet gezien?
Nu houd ik erover op, heeft toch geen zin
heb je het nu over Verbal?
dan mis je toch echt heel erg zijn punt, hoor.
quote:Wat voor één?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:18 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Daar zou inderdaad eens iets aan gedaan mogen worden. Maar ja, zo een hoef ik niet meer
quote:zo'n Nederlandse sloerie
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef Copycat het volgende:[..]
Wat voor één?
quote:Da's nou jammer
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef pro_jeex het volgende:[..]
zo'n Nederlandse sloerie
quote:Ik heb een Nederlandse vriendin hoor en die is geen sloerie en heeft geen verleden met antillianen, dus ik snap niet wat het probleem is :
Op woensdag 6 augustus 2003 14:39 schreef Copycat het volgende:[..]
Da's nou jammer
en niet te vergeten (voor de broodnodige én onduidelijkheid wegnemende ironie):
Maar ontopic:
Bij de cafetaria zijn ze ook luidruchtig, zitten ze voor de deur te blowen en te schreeuwen.
quote:Hey, beschuldig mij hier niet van racistisch zijn. Het was een geintje. Mijn echte ontopic antwoord staat er direct onder!!!
Kijk het topic nog even goed door, dan kom je ze wel tegen (vgl met apen, geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen).
Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een
dat wat verduidelijkt...
quote:Vooral als ze in die cafetaria's Fernandez verkopen...
Op woensdag 6 augustus 2003 14:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Bij de cafetaria zijn ze ook luidruchtig, zitten ze voor de deur te blowen en te schreeuwen.
quote:Geintjes worden in dit topic alleen begrepen als ze vergezeld gaan met relativerende smilies.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:53 schreef vliegnaarhans het volgende:[..]
Hey, beschuldig mij hier niet van racistisch zijn. Het was een geintje. Mijn echte ontopic antwoord staat er direct onder!!!
quote:Nogal, ja...
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef milagro het volgende:[..]
![]()
heb je het nu over Verbal?
dan mis je toch echt heel erg zijn punt, hoor.
Djiezus... als dát mijn medestanders zijn...
V.
Maar wat ik dan bijvoorbeeld ook wel weer vind is dat ze (de NEGERS) in de videoclips op MTV altijd zo arrogant staan te rappen, de zogenaamde ARN's. Is dat nou wel nodig vraag je je dan af, evenals het gekoketteer met gangsterculturen, drollenvangers en Winston Bogarde-taferelen. En dan die zwaar puberale vrouwonvriendelijke teksten, sjeminee. Het wordt tijd voor Dolle Gerda denk ik dan.
quote:Jij legt de link buitenlanders en apen altijd wel snel, hè?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:
dat is stoer.
een soort machtsvertoon.net zoals bij aapjes. wie het hardst schreeuwt is de baas.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Jij legt de link buitenlanders en apen altijd wel snel, hè?
quote:Ja
Op woensdag 6 augustus 2003 12:37 schreef uilebal het volgende:
Mijn moeder vertelde me vroeger altijd : "De domste mensen schreeuwen het hardst." En keer op keer moet ik haar weer gelijk geven.Ik wil hiermee aangeven dat het bij alle volkeren voorkomt, maar dat het altijd wel de minder intelligente exemplaren zijn.
Of generaliseer ik nu?
quote:Inderdaad, foei! Als je Frans Bauer nou een aap had genoemd had het wel door de beugel gekund. Of vallen kampers ook onder zielige allochtonen?
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Jij legt de link buitenlanders en apen altijd wel snel, hè?
Dat is gewoon de manier van praten. Het zijn meer gevoelsmensen en willen die emotie ook tot uitdrukking brengen, waardoor ze al snel harder gaan praten. Hoeft dus niet persé te betekenen dat ze ruzie hebben ofzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |