abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12254444
[Weet niet of dit beter in Lifestyle of GC past, heb dus voor LIF gekozen.]

Ik woon in een buurt met nogal veel Antillianen en andere Afro-Europese medemensen. Het valt me op dat deze mensen, als ze met elkaar aan het praten zijn in het openbaar (IRL of door de telefoon), significant harder praten dan autochtonen.

M'n vragen:

Ben ik de enige die het opvalt? Vinden meer mensen het irritant? Is dit verschijnsel te verklaren?

Ik ga zo even naar het volkspark omdat ik me met dit lawaai moeilijk concentreren kan, TS is vanavond wel weer terug .

pi_12254472
dan zet ik dit topic even in de koelkast ...

laat maar iets weten als je terug bent ...

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:27:42 #3
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_12254507
Ik ga zo met wat negers naar het volkspark, omdat ze anders last van me hebben in de buurt van het lawaai
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:28:54 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_12254539
ooit marrokaanse meisjes tegen elkaar horen praten?

niet zueren dus

pi_12254541
Ja, dat ken ik.

Mijn buurman is Surinamer. Ze zitten soms wel met 25 man hier op de stoep te drinken, blowen en schreeuwen. Heel irritant. Ik zet dan altijd loeiharde muziek op, dan hoor ik het niet meer

Gelukkig kan ik het wel goed met hem vinden, ik klaag er ook nooit over.

Maar ja, een paar huizen verder zitten ook Hollanders op de stoep en die maken ook lawaai. Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:29:24 #6
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12254555
dat is stoer.
een soort machtsvertoon.

net zoals bij aapjes. wie het hardst schreeuwt is de baas.

of hun oren zijn niet zo goed. kan ook

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_12254566
Klopt, ook in de trein, franstalige asielzoek-negers uit ehm... Congo ofzo?

'k Zag laatst een stukje van een docu op Nld3 over een inburgeringscursus. Daar werd gezegd: "Je moet in Nederland zachtjes praten, anders denken de mensen dat je ruzie hebt."

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:30:11 #8
45511 TimmyAsd
pi_12254571
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:28 schreef Conflict het volgende:
Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken
wie niet tegenwoordig, iedreen loopt maar op straat rond, te schreeuwen enz...
pi_12254580
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:27 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ga zo met wat negers naar het volkspark, omdat ze anders last van me hebben in de buurt van het lawaai
Argh! Nouja, dan neem ik m'n Ohropax wel mee .
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2003 @ 12:30:49 #10
47213 ArmaniMania
pi_12254581
Niet gaan miepen, dat is hun cultuur, by the way, misschien kun je samen wel een praatje gaan maken.
pi_12254589
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:28 schreef Conflict het volgende:
Ja, dat ken ik.

Mijn buurman is Surinamer. Ze zitten soms wel met 25 man hier op de stoep te drinken, blowen en schreeuwen. Heel irritant. Ik zet dan altijd loeiharde muziek op, dan hoor ik het niet meer

Gelukkig kan ik het wel goed met hem vinden, ik klaag er ook nooit over.

Maar ja, een paar huizen verder zitten ook Hollanders op de stoep en die maken ook lawaai. Ik woon in zo'n buurt waar de mensen de tv op de stoep zetten en dan met zijn allen voetbal gaan kijken

gezellig! imho beter dan buren die om elk wissewasje gaan zeiken...
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:31:54 #12
38006 vliegnaarhans
It's good to be me
pi_12254604
In de Rimboe is geen telefoon. Dat worden dus rooksignalen (die door de bomen niet te zien zijn) of hard schreeuwen... Telefoon is toch relatief nieuw...

Persoonlijk denk ik dat het enthousiasme is en een slechte verbinding met de andere kant.

Alweer een kwaliteitspost van vliegnaarhans. Nu ook verkrijgbaar met kolder!
Vanwege verhuizing enkele spullen te koop: www.garageverkoop.tk
pi_12254611
Ooit Frans Bauer fans* met elkaar horen praten

*Woonwagenvolk

Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_12254622
daar irriteer ik me helemaal de pest aan ja..

Zit er zo'n groepje van die negers ergens achter in de tram of metro keihard straattaal te schreeuwen en daarbij, en dat is nog irritanter, een of andere oerritme op het raam te bonken met hun handen...

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:33:44 #15
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12254632
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:
dat is stoer.
een soort machtsvertoon.

Negers met apen vergelijken .
Dat komt gewoon doordat de cultuur van die mensen heel anders is, dat is hun manier van praten, ze zijn vaak erg hecht met familie en vrienden en laten dit op een iets andere manier merken dan veel blanken, hoewel daar ook heel wat luidruchtige mensen tussen zitten.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_12254634
Antillianen praten idd hard, het lijkt dan net alsof ze ruzie maken.
Berg je dus maar als ze echt over de zeik gaan, zoals mijn achterbuurvrouw gister, tegen haar kids...echt giga hard schreeuwen en dat 20 minuten lang..non stop

Mijn beste vriend is een Antilliaan (woont al 20 jaar hierzo) en zijn ouders zijn sinds kort ook hier komen wonen.
Ik moet zo lachen als hij weer eens vertelt hoe zijn moeder hem toeschreeuwt als hij meer dan 1 meter verwijderd is van hem, hij schaamt zich rot dan "Ma, SCHREEUW niet zo, je bent in Nederland, niet op Curacao!!!! Pas je een beetje aan!!"

Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12254652
bij mij wonen ook een zooitje van die gasten verderop,. als ze op de gallarij lopen hoor je ze van veraf aankomen,. lijkt wel apenheul dan,. en ze lopen allemaal maar op elkaar te kankeren,. gaat nergens over....
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:35:14 #18
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12254666
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:30 schreef ArmaniMania het volgende:
Niet gaan miepen, dat is hun cultuur, by the way, misschien kun je samen wel een praatje gaan maken.
da's op zich niet echt een excuus om overlast te veroorzaken natuurlijk
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:36:39 #19
45511 TimmyAsd
pi_12254694
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef Stimodrol het volgende:
daar irriteer ik me helemaal de pest aan ja..

Zit er zo'n groepje van die negers ergens achter in de tram of metro keihard straattaal te schreeuwen en daarbij, en dat is nog irritanter, een of andere oerritme op het raam te bonken met hun handen...

ga dna ergens anders wonnen, aan dat gebonk ben jij de engste die zich eraan irriteerd, heb zelf meegemaakt dat de hele tram daar zich mee amuseerd
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37:14 #20
47213 ArmaniMania
pi_12254711
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:35 schreef Abbadon het volgende:

[..]

da's op zich niet echt een excuus om overlast te veroorzaken natuurlijk

Overlast ? Ze schreeuwen toch niet door een mobilofoon. Maar ben het wel met je eens als je zegt dat ze zich kunnen aanpassen.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37:27 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_12254718
Ik heb een Zuid-Amerikaanse vriend. Hij vind vaak dat ik te hard praat als ik enthousiast (of juist verontwaardigd) spreek...

Iedere cultuur heeft blijkbaar zijn eigen grenzen (of ik heb stiekum Antilliaans bloed )

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37:34 #22
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_12254723
Mijn moeder vertelde me vroeger altijd : "De domste mensen schreeuwen het hardst." En keer op keer moet ik haar weer gelijk geven.

Ik wil hiermee aangeven dat het bij alle volkeren voorkomt, maar dat het altijd wel de minder intelligente exemplaren zijn.

Of generaliseer ik nu?

Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37:44 #23
197 Iggy
serial killer
pi_12254725
Het is wel grappig.
Ik sprak laatst met een turks meisje die werkte bij een meubel bedrijf en ze was heel kalm en praatje heel zachtjes enzo. Toen belde er nog iemand van een of ander bedrijf en toen was er nog niks aan de hand.
Maar toen kreeg ze telefoon van een of ander familie lid ofzo toen begon ze me een portie hard te schreewen door de telefoon echt niet normaal. Zal wel bij de taal horen ofoz kweet het niet maar vond het wel grappig.
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
pi_12254761
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ga dna ergens anders wonnen, aan dat gebonk ben jij de engste die zich eraan irriteerd, heb zelf meegemaakt dat de hele tram daar zich mee amuseerd

dat bonken valt wel mee ja,. vindt het irritanter dat er van die lui zijn die het nodig vinden een dikke joint in de tram te roken zodat iedereen mag meegenieten van die "lekkere" lucht..
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:39:50 #25
45511 TimmyAsd
pi_12254776
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:37 schreef uilebal het volgende:
Mijn moeder vertelde me vroeger altijd : "De domste mensen schreeuwen het hardst." En keer op keer moet ik haar weer gelijk geven.

Ik wil hiermee aangeven dat het bij alle volkeren voorkomt, maar dat het altijd wel de minder intelligente exemplaren zijn.

Of generaliseer ik nu?

niet zow hard schreeuwen!!

wat een domme uitspraak, ken genoeg intelligente mensen die ook hard praten

pi_12254780
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..
Oke. Het is volgens mij ook niet praktisch als iedereen zo hard gaat praten. Je verstaat elkaar een stuk minder volgens mij. Ik woon in Enschede en voor mij is Zwolle het westen , ik kan me voorstellen dat in echt dichtbevolkte gebieden wat rustiger gepraat wordt.

Het geeft ook zo'n opgefokt sfeertje imo.

En inderdaad kunnen Nederlanders ook erg luidruchtig zijn, stereotiepe studenten bijvoorbeeld.

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:40:33 #27
45511 TimmyAsd
pi_12254789
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef nightfall het volgende:

[..]

dat bonken valt wel mee ja,. vindt het irritanter dat er van die lui zijn die het nodig vinden een dikke joint in de tram te roken zodat iedereen mag meegenieten van die "lekkere" lucht..

tja, en er wordt niets aan gedaan, want dan krijg je klapjes, ik ben eraan gewend, en erger me er niet aan
pi_12254804
Dat komt natuurlijk omdat ze in [ontwikkelingsland] geen mobieltjes / telefoon kennen en ze te lui zijn om naar elkaar toe te lopen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:42:03 #29
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12254818
en wat te denken van al die 'luidruchtige hollanders' op Zuid-Franse campings
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:42:30 #30
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_12254830
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

niet zow hard schreeuwen!!

wat een domme uitspraak, ken genoeg intelligente mensen die ook hard praten

Wat voor jou intilligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.
Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:43:05 #31
45511 TimmyAsd
pi_12254842
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:42 schreef uilebal het volgende:

[..]

Wat voor jou intilligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.

weten we ook weer hoe jij in elkaar zit
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:43:53 #32
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12254857
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:42 schreef uilebal het volgende:

[..]

Wat voor jou intelligent is kan voor mij héél erg dom zijn. 'T is maar net hoe je het bekijkt.

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:45:55 #33
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12254892
Ja natuurlijk zijn allochtonen luidruchtigers dan wij Hollanders.

Ons Nederlanders hoor je nooit ergens bovenuit.

Wij zijn goed en beschaafd.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:46:30 #34
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_12254906
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:43 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

weten we ook weer hoe jij in elkaar zit

Ja, na 2 postings weet je precies hoe ik in elkaar zit. Volgens mij schreeuw jij ook behoorlijk hard
pi_12254981
Grappig om al die politiekcorrecte posts te lezen "Maar Nederlanders zijn ook wel eens luidruchtig!" .
pi_12254989
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Een tram in Suriname misschien ja..
pi_12255011
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:
Antillianen praten idd hard, het lijkt dan net alsof ze ruzie maken.
Berg je dus maar als ze echt over de zeik gaan, zoals mijn achterbuurvrouw gister, tegen haar kids...echt giga hard schreeuwen en dat 20 minuten lang..non stop

Mijn beste vriend is een Antilliaan (woont al 20 jaar hierzo) en zijn ouders zijn sinds kort ook hier komen wonen.
Ik moet zo lachen als hij weer eens vertelt hoe zijn moeder hem toeschreeuwt als hij meer dan 1 meter verwijderd is van hem, hij schaamt zich rot dan "Ma, SCHREEUW niet zo, je bent in Nederland, niet op Curacao!!!! Pas je een beetje aan!!"

Ik heb geen idee over het hoe en waarom, is gewoon jong aangeleerd, overgenomen van je ouders, broers, zusjes, omgeving..

als ze over de zeik gaan, pakken ze meteen een mes of een gun, leuke mensen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:53:02 #38
136 V.
pi_12255038
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:51 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

als ze over de zeik gaan, pakken ze meteen een mes of een gun, leuke mensen

Of ze rappen je dood

Allemaal preventief een nekschot, zou ik zeggen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:53:04 #39
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12255039
hmmm...als Nederlanders in het buitenland luidruchtig zijn, en Allochtonen hier luidruchtig zijn...

zou het zo kunnen zijn dat mensen luidruchtiger worden naarmate ze verder van hun geboortgrond af zijn? een soort statistisch verband zeg maar...

pi_12255056
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:45 schreef Verbal het volgende:
Ja natuurlijk zijn allochtonen luidruchtigers dan wij Hollanders.

Ons Nederlanders hoor je nooit ergens bovenuit.

Wij zijn goed en beschaafd.

V.

doe niet zo zeikerig, zeg

Antillianen praten gewoon harder dan bijvoorbeeld Turken, of Nederlanders

Je mag ook niets zeggen of je bent al weer fout bezig
Of je moet zelf Antilliaan zijn en erover klagen

pi_12255092
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef Abbadon het volgende:
hmmm...als Nederlanders in het buitenland luidruchtig zijn, en Allochtonen hier luidruchtig zijn...

zou het zo kunnen zijn dat mensen luidruchtiger worden naarmate ze verder van hun geboortgrond af zijn? een soort statistisch verband zeg maar...

Nee, ze zijn het in eigen land ook, Antillianen dan.
Maar daar valt het minder op, omdat iedereen harder praat.

Ik heb geen idee waarom ze het doen, ik denk gewoon dat je het van jongsaf aan overneemt.

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:56:31 #42
136 V.
pi_12255109
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef milagro het volgende:

[..]

doe niet zo zeikerig, zeg

Excusez moi?

Ik open toch geen zeiktopic

En afgezien daarvan, wij Nederlanders ZIJN zo'n beetje het luidruchtigste schreeuwvolk op aarde.

MY GOD, get a life.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12255126
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of ze rappen je dood

Allemaal preventief een nekschot, zou ik zeggen.

V.

Waar slaat dat nou weer op?

je kan ze toch gewoon netjes terugsturen?

woensdag 6 augustus 2003 @ 12:58:38 #44
136 V.
pi_12255157
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?

je kan ze toch gewoon netjes terugsturen?

Niks daarvan. Hooguit een meter in territoriale wateren in roeibootjes zetten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12255177
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, ze zijn het in eigen land ook, Antillianen dan.
Maar daar valt het minder op, omdat iedereen harder praat.

Ik heb geen idee waarom ze het doen, ik denk gewoon dat je het van jongsaf aan overneemt.

In eigen land?? Welk eigen land
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:00:55 #46
136 V.
pi_12255199
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:59 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Het soevereine koninkrijk Antilië.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:01:53 #47
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12255219
quote:

[..]

dit land.
in 2017 gaan ze het overnemen.
pi_12255225
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Excusez moi?

Ik open toch geen zeiktopic

En afgezien daarvan, wij Nederlanders ZIJN zo'n beetje het luidruchtigste schreeuwvolk op aarde.

MY GOD, get a life.

V.

Het is zo grappig gewoon, iemand zegt iets over negers en meteen "ja maar ik ken ook Nederlanders die..."

Alsof het een het ander uitsluit.

Antillianen praten gewoon over het algemeen opvallend hard, en ja soms (let wel : SOMS) is dat razend irri, als je er naast woont of achter, zoals ik, met dit weer staan alle ramen open en je kunt ze woordelijk verstaan, tetter tetter tetter..en ruzies worden ook gewoon op straat uitgevochten, waarbij in geval van een stelletje, het meestal de dame is die gigantisch tekeer gaat, zich van niets of niemand wat aantrekkend, coño dit coño dat...

pi_12255245
quote:

[..]

EI land dan, whatever!!!!
pi_12255251
die hanggroepjongeren kunnen er ook wat van...

komen ze al schreeuwend langsfietsen

optyfen

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_12255254
quote:

[..]

Er zijn zat volkeren die temperamentvoller -en dus luidruchtiger- zijn dan wij. Denk aan Spanjaarden, Italianen, Arabieren en Brazillianen. Zelfs op vakantie halen we het bij lange na niet bij de Engelsen.
pi_12255259
quote:

Bron?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:04:18 #53
136 V.
pi_12255269
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bron?

Een minder selectief gehoor.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12255289
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het soevereine koninkrijk Antilië.

V.

Kom ik niet tegen in mijn atlas. Maar van mij liever vandaag dan morgen!
Dan kunnen we voor hun ook de grenzen dichtgooien, zodat we niet overspoeld worden met hun drugs en criminelen. Want in de krant stond dat juist die lui naar Nederland worden gestuurd.
pi_12255307
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:02 schreef milagro het volgende:

[..]

EI land dan, whatever!!!!

Volgens mij hebben ze geen eigen land, want dat heeft Nederland ingepikt ooit.
pi_12255313
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Er zijn zat volkeren die temperamentvoller -en dus luidruchtiger- zijn dan wij. Denk aan Spanjaarden, Italianen, Arabieren en Brazillianen. Zelfs op vakantie halen we het bij lange na niet bij de Engelsen.

Precies, maar open je zo'n topic als dit over Engelsen, dan blijven politiek correcte uitspraken achterwege.

Ik vond het wel grappig dit te lezen, omdat mijn vriend dus er altijd over klaagt, zich er tig keer meer aanstoort dan ik (als ik dat al doe)..als ik me zo zou uitlaten over zijn brothers & sisters als hij dat doet

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:06:51 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12255322
Jezus christus, wat een ergerlijk topic is dit in een paar secondes geworden!!! De ene generalisatie na de andere kortzichtige racistische uiting. Wilde wat quoten, maar kon gewoon niet kiezen uit de vele mogelijkheden.

En ja, dan wil ik er toch ook mijn mening nog in kwijt!

Laat iedereen lekker in zijn waarde, zeg. Wat boeit het jou dat mensen uit een andere cultuur andere gewoontes hebben op het gebied van communiceren? Heb je er zoveel last van?
Ik heb jaren in de Baarsjes (A'dam) gewoond, tussen weet ik veel hoeveel verschillende culturen. Soms met een klein beetje geluidsoverlast, maar deed ik net zo goed aan mee. No enkel problem. Mijn oren werden in ieder geval niet geteisterd door Frans Bauer en consorten... en zelfs dat neem ik voor lief, als het écht moet...

Mensen zijn allemaal anders, get used to it!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_12255327
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:04 schreef Verbal het volgende:

Doe mij maar een minder politiekcorrect brein... .
pi_12255328
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:04 schreef Verbal het volgende:
Uiteraard zal een gesprek in een taal die je niet verstaat (vrijwel) altijd irritanter overkomen dan andersom, en uit politieke correctheid herinnert men het zich dus als te luid ipv als te onverstaanbaar .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:07:20 #60
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12255333
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze geen eigen land, want dat heeft Nederland ingepikt ooit.

in 2017 nemen ze wraak
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:08:01 #61
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12255351
Nederlanders hebben er ook een handje van hoor.
En vooral tijdens vakantie.
Ga in vakantie landen maar es op het strand kijken. De luidruchtige groep met koelboxen bier, dat zijn de nederlanders...je haalt ze er zo uit....
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_12255353
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:07 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

in 2017 nemen ze wraak

Niet de antillianen, eerder de marokkanen of Turken.
pi_12255371
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef Copycat het volgende:
Jezus christus, wat een ergerlijk topic is dit in een paar secondes geworden!!! De ene generalisatie na de andere kortzichtige racistische uiting. Wilde wat quoten, maar kon gewoon niet kiezen uit de vele mogelijkheden.

En ja, dan wil ik er toch ook mijn mening nog in kwijt!

Laat iedereen lekker in zijn waarde, zeg. Wat boeit het jou dat mensen uit een andere cultuur andere gewoontes hebben op het gebied van communiceren? Heb je er zoveel last van?
Ik heb jaren in de Baarsjes (A'dam) gewoond, tussen weet ik veel hoeveel verschillende culturen. Soms met een klein beetje geluidsoverlast, maar deed ik net zo goed aan mee. No enkel problem. Mijn oren werden in ieder geval niet geteisterd door Frans Bauer en consorten... en zelfs dat neem ik voor lief, als het écht moet...

Mensen zijn allemaal anders, get used to it!

Waar zie je racistische uitlatingen

En zie je nu wat je doet, je noemt gelijk een Frans Bauer, wat aanmatigend zeg

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:09:14 #64
136 V.
pi_12255374
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef Anja het volgende:
Ga in vakantie landen maar es op het strand kijken. De luidruchtige groep met koelboxen bier, dat zijn de nederlanders...je haalt ze er zo uit....
Schaam jij je niet voor je politiek correcte standpunt?

De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12255406
Bij mij in straat staat het elke avond (lees nacht) vol met schreeuwende antillianen..
Vooral rondjes spinnen op straat met opgevoerde scooters blijkt erg populair te zijn... (ook in de late uurtjes )
Ook staat de muziek altijd hard.. Wordt er geschreeuwd naar vrienden aan het andere eind van de straat enz enz..
Maar ik vind dat het wel wat heeft...
signature
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:10:58 #66
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12255414
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Niet de antillianen, eerder de marokkanen of Turken.

ze zitten allemaal in één complot
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:11:18 #67
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12255426
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Je hebt idd ook nederlandse negers.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_12255444
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:08 schreef Anja het volgende:
Tuurlijk is ook zo.
Maar het is gewoon zo dat Antillianen gewend zijn wat harder te praten.
Ik zie niet in wat daar fout aan is dat te zeggen? (of je af te vragen waarom).
Antillianen zeggen het zelf ook

Ik erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk

pi_12255467
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:
Ik erger me er niet echt aan, maar waarom zou je je er niet aan mogen ergeren eigenlijk
Omdat dat discriminatie is natuurlijk .

Nee, niet mijn mening, maar die van politiek übercorrect Nederland

pi_12255472
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:11 schreef Anja het volgende:

[..]

Je hebt idd ook nederlandse negers.

En blanke Antillianen, die zijn net zo luidruchtig
pi_12255488
Mannen vallen wel mee
die wijven hoor je nog 3km verder op
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:14:36 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12255498
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Waar zie je racistische uitlatingen

En zie je nu wat je doet, je noemt gelijk een Frans Bauer, wat aanmatigend zeg

Kijk het topic nog even goed door, dan kom je ze wel tegen (vgl met apen, geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen).

Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een dat wat verduidelijkt...
Shoot me for being PC by nature...

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:15:30 #73
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12255521
quote:

[..]

Tuurlijk is ook zo.

Klopt ze zeggen zelf ook dat ze dat doen. Collega van me ook. Ik vind het wel grappig.
Ik erger me er niet aan. Nu niet tenminste. Als het naast me zou zijn en ik zou er vroeg uit moeten dan wel.
Maar ik erger me er niet aan als er alleen al over gesproken wordt.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:16:29 #74
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12255551
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Psies! En zo kennen we nog ff doorgaan!
pi_12255586
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kijk het topic nog even goed door, dan kom je ze wel tegen (vgl met apen, geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen).

Frans Bauer stukkie was ironisch bedoeld, misschien had een dat wat verduidelijkt...

Pfffffft..

Ja de vergelijking met apen is niet netjes, als je dat als blanke doet tenminste..ze noemen zelf van die met goud behangen brothers ook zo, maar goed, dan mag het natuurlijk.

Die Antilliaanse vriend van mij dacht erover Labello for Brothers op de markt te brengen, met een iets dikkere stift

Maar ja had ik zoiets gezegd...fout fout stout

pi_12255609
quote:

[..]

Tuurlijk is ook zo.

Aan die bekrompenheid erger ik me ook in dit topic! Oogkleppen op en ieder verschil of eigenschap van een groep mensen glashard ontkennen. Liefst zouden ze nog ontkennen dat negers donkerder zijn dan blanken. Als er een topic over pedofielen zou zijn kom je toch ook niet met argumenten als: jamaar moordenaars zijn nog erger! Of: verkrachters kunnen er ook wat van? Wie is hier kortzichtig?
pi_12255621
Persoonlijk was het mij niet opgevallen eerlijk gezegd. Ik vind juist veel Nederlanders en Engelsen (met name op vakantie) veel luidruchtiger.

Ik had zelfs juist het idee dat veel antilliaanse en surinaamse mannen die ik ken behoorlijk zacht praten, beetje binnensmonds. De dames daaraantegen leken me wel weer wat harder praten, als ik erover nadenk.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:19:58 #78
29972 H3NK
simulate yourself!
pi_12255639
Op een metertje of 20 van m'n huis staat zo'n telefoonpaal. U kunt het wel raden denk ik.
Maargoed, ik woon in Groningen en daar komen ook wel eens mensen uit de Groningse binnenlanden. Die kunnen er ook wat van hoor...En dat vind ik vele malen erger. "JOOAAH MJOONG KENNST DAT OOK KOOP' N".
pi_12255658
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik volg het even niet meer

pi_12255667
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:15 schreef Anja het volgende:

[..]

Klopt ze zeggen zelf ook dat ze dat doen. Collega van me ook. Ik vind het wel grappig.
Ik erger me er niet aan. Nu niet tenminste. Als het naast me zou zijn en ik zou er vroeg uit moeten dan wel.
Maar ik erger me er niet aan als er alleen al over gesproken wordt.

Ik vraag het gewoon zelf aan hen, doe ik altijd.
Ik ben gewoon nieuwsgierig, vind het leuk om te weten.
Mensen doen daar vaak zo moeilijk over, bang te discrimineren of voor het hoofd te stoten .."dat vraag je toch niet " ..nou, ik wel "waarom schreeuwen jullie zo? " "omdat we so enthousiaste mensen zijn, swa, wij hooooooooouden van het leven en dat sul je weten ook"
pi_12255711
quote:

[..]
geen telefoon in de rimboe om er een paar te noemen). [...]

Je gebruikt zelf ironie maar herkent het niet??

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 06-08-2003 13:25]

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:23:47 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12255717
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Pfffffft..

Ja de vergelijking met apen is niet netjes, als je dat als blanke doet tenminste..ze noemen zelf van die met goud behangen brothers ook zo, maar goed, dan mag het natuurlijk.

Die Antilliaanse vriend van mij dacht erover Labello for Brothers op de markt te brengen, met een iets dikkere stift

Maar ja had ik zoiets gezegd...fout fout stout

Daar heb je wel gelijk in! Maar het is natuurlijk ook (zeker op zo'n forum als dit) heel moeilijk in te schatten wat als grap bedoeld is en waar een (in mijn ogen) grens wordt overschreden.
Ligt denk ik ook helemaal aan de context en aan je achterliggende gedachtes. Ook ik kan wel eens hele wrange grappen maken. Maar wel in het bijzijn van mensen die mij kennen en weten wat ik er eigenlijk mee bedoel.

Ik ben wat dat betreft mischien te snel op m'n teentjes getrapt, doordat ik zelf vroeger (als vriendin van een -ook heel luidruchtige Antilliaan) een paar keer met grof racisme te maken heb gehad.

Volgende keer maar op m'n (ook dikke lip, trouwens) bijten. Houdt me aanbevolen dus voor die Labello!

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:26:23 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12255778
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:23 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je gebruikt zelf ironie maar herkent het nieteens als er een [afbeelding] boven staat??

Oeps... uit m'n blote hoofd een quote neergezet. was me niet bijgebleven.
Mijn oprechtste excuses dat ik je over één kam heb geschoren
pi_12255842
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oeps... uit m'n blote hoofd een quote neergezet. was me niet bijgebleven.
Mijn oprechtste excuses dat ik je over één kam heb geschoren

Zie net dat ik de cool-smiley vergeten was. Excuses van mij dus ook. Maar was dus cynisch bedoeld.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:30:52 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12255869
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:29 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zie net dat ik de cool-smiley vergeten was. Excuses van mij dus ook. Maar was dus cynisch bedoeld.

wat zijn we weer pc, errug hè!
pi_12255908
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in! Maar het is natuurlijk ook (zeker op zo'n forum als dit) heel moeilijk in te schatten wat als grap bedoeld is en waar een (in mijn ogen) grens wordt overschreden.
Ligt denk ik ook helemaal aan de context en aan je achterliggende gedachtes. Ook ik kan wel eens hele wrange grappen maken. Maar wel in het bijzijn van mensen die mij kennen en weten wat ik er eigenlijk mee bedoel.

Ik ben wat dat betreft mischien te snel op m'n teentjes getrapt, doordat ik zelf vroeger (als vriendin van een -ook heel luidruchtige Antilliaan) een paar keer met grof racisme te maken heb gehad.

Volgende keer maar op m'n (ook dikke lip, trouwens) bijten. Houdt me aanbevolen dus voor die Labello!

Het is ook lastig.
Ik vind dat men nogal eens te krampachtig omgaat met het noemen van bepaalde verschillen, als ware het discriminerend.

Zwarte Piet ook zoiets, er zijn (blanke) mensen die dat discriminerend, vernederend vinden, terwijl het gros van de Antillianen/Suri's dat dus absoluut niet zo ondervinden.
De vader van mijn vriend speelde zelf voor Sinterklaas vroeger
Ik vroeg of ze dan witte Pieten hadden.. "Nee, natuurlijk niet, doe niet zo raar!!!!!!"

Wat mij heel erg verbaasde was , toen we een nogal arrogant Antilliaans meisje tegen kwamen, dat hij zei "wie denkt ze wel dat ze is, ze gedraagt zich als ware ze een blanke, dat is ze niet dus ze moet haar plaats weten"... kun je nagaan, hoe "ze" zelf soms redeneren..heel verwarrend.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 06-08-2003 13:33]

pi_12255930
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

wat zijn we weer pc, errug hè!

Valt wel mee toch?

Maar hier om de hoek zijn het voornamelijk Marokkanen die in een grote groep 's nachts heel veel schreeuwen en Marokkaanse muziek draaien. Tot 4 uur 's nachts. Maargoed, zoveel negers wonen er niet in Gouda.

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:38:03 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256036
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Valt wel mee toch?

Maar hier om de hoek zijn het voornamelijk Marokkanen die in een grote groep 's nachts heel veel schreeuwen en Marokkaanse muziek draaien. Tot 4 uur 's nachts. Maargoed, zoveel negers wonen er niet in Gouda.

Kut, weer die vergeten...
Tot midden in de nacht keiharde muziek draaien, dat is wel fucking irritant (pc mode on) ongeacht afkomst.
Wel eens geprobeerd er wat van te zeggen? Dat is namelijk volgens mij het probleem. Mensen zijn tegenwoordig zo bang om iets te zeggen, door alle negatieve verhalen in de media. ("Oh het is een groep marokkanen, dus ze zullen wel crimi's in de dop zijn") Mijn ervaring is juist dat als je er wel wat van zegt (uiteraard op een normale pc manier) er ook wel naar je geluisterd wordt.
pi_12256090
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:38 schreef Copycat het volgende:
Mijn ervaring is juist dat als je er wel wat van zegt (uiteraard op een normale pc manier) er ook wel naar je geluisterd wordt.
Grotendeels mee eens. Op een normale pc manier (dus zoveel mogelijk om alle hete brij heendraaien) luistert niemand meer naar je behalve andere pc-adepten.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:41:43 #90
Per sempre vita eterna
pi_12256108
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

En rot jij nu ff op met je racistische gezeik?

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 06-08-2003 15:32]

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:42:19 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256127
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is ook lastig.
Ik vind dat men nogal eens te krampachtig omgaat met het noemen van bepaalde verschillen, als ware het discriminerend.

Wat mij heel erg verbaasde was , toen we een nogal arrogant Antilliaans meisje tegen kwamen, dat hij zei "wie denkt ze wel dat ze is, ze gedraagt zich als ware ze een blanke, dat is ze niet dus ze moet haar plaats weten"... kun je nagaan, hoe "ze" zelf soms redeneren..heel verwarrend.

Klopt helemaal! Het is ook reuze verwarrend.
Maar jij zei net ook iets over 'gewoon vragen waarom ze zo hard praten' Dat zouden meer mensen moeten doen. Zo leer je namelijk de achtergronden kennen en kun je die verschillen ook meer waarderen (en heb je er misschien ook nog eens een leuk buurtcontact bij!)
pi_12256159
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:41 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

En rot jij nu ff op met je rasistische gezeik?

Leg uit
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:45:26 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256201
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Op een normale pc manier (dus zoveel mogelijk om alle hete brij heendraaien) luistert niemand meer naar je behalve andere pc-adepten.

PC is niet 1 op 1 gelijk aan om de hete brij heen draaien, tenminste niet in mijn idee. Gaat meer over mensen (en de verschillen die er tussen mensen zijn) respecteren.
Maar, inderdaad, wil niet altijd werken. Maar probleem is, veel mensen proberen het niet eens meer...
pi_12256364
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:45 schreef Copycat het volgende:
PC is niet 1 op 1 gelijk aan om de hete brij heen draaien, tenminste niet in mijn idee. Gaat meer over mensen (en de verschillen die er tussen mensen zijn) respecteren.
Maar, inderdaad, wil niet altijd werken. Maar probleem is, veel mensen proberen het niet eens meer...
De term "Politiek Correct" wordt oa gebruikt voor het vermijden van termen die slechts door de meest bekrompen geest als discriminatie kunnen worden gezien. Dit in veel gevallen door "om de hete brij heen te draaien".

Het is wat mij betreft dus niet hetzelfde als respectvol, wat jij ermee schijnt te bedoelen.

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:58:01 #95
Per sempre vita eterna
pi_12256486
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Leg uit

"De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS."
Snap je?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:58:57 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256517
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is wat mij betreft dus niet hetzelfde als respectvol, wat jij ermee schijnt te bedoelen.

Okay, als je die uitleg eraan geeft, begrijp ik wat je bedoeld en -belangrijker- ben ik het er nog mee eens ook.
Want, moet toegeven dat er onder het mom van pc heel veel onder de noemer van 'not done' valt. En dat is natuurlijk ook grote BS.
pi_12256641
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:58 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

"De NEGERS maken het lawaai, hoor je? De NEGERS."
Snap je?

nee, neger is een gewoon woord hoor.

ne·ger (de ~ (m.), ~s)
1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika

pi_12256642
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:33 schreef milagro het volgende:

quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Rare vriend heb je milagro ....
...
pi_12256665
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef pro_jeex het volgende:
En in dit geval nog de term die gebruikt wordt in de titel ook, dus tevens de meest duidelijke.
pi_12256675
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef Choller het volgende:

[..]

[..]

Rare vriend heb je milagro ....

Nee hoor, gewoon erg open, hart op de tong
pi_12256700
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:05 schreef milagro het volgende:

Nee hoor, gewoon erg open, hart op de tong

Dat zijn alle negers.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:08:18 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256729
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat zijn alle negers.

nee hoor...
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:08:45 #103
Per sempre vita eterna
pi_12256740
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

ne·ger (de ~ (m.), ~s)
1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika

Laat maar, als je het nu nog niet door hebt..
pi_12256803
hoeveel neger topics hebben we nou?
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_12256806
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat zijn alle negers.

hebben ook allemaal een groot lid, behalve de vrouwen, hoewel die hebben hem ook, indirect toch weer ....
pi_12256822
levensvreugde. Meer is het niet.
pi_12256831
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:08 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Laat maar, als je het nu nog niet door hebt..

Nee, jij moet niet meteen racisme lopen bleren. Slaat nergens op.
pi_12256861
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef milagro het volgende:

hebben ook allemaal een groot lid, behalve de vrouwen, hoewel die hebben hem ook, indirect toch weer ....

Een groot hart op de tong, een groot lid.
Wat wil je nog meer?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:14:32 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256879
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, die vrouwen gaan toch voor de superieure blanke man! Het zijn juist wij blanke vrouwen die voor zwarte sabels zwichten
pi_12256882
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een groot hart op de tong, een groot lid.
Wat wil je nog meer?

doekoe!!!!!!!
pi_12256908
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, die vrouwen gaan toch voor de superieure blanke man! Het zijn juist wij blanke vrouwen die voor zwarte sabels zwichten

En jij beticht anderen van vooroordelen

pi_12256912
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef milagro het volgende:

doekoe!!!!!!!

En dat lid op de tong?
pi_12256922
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

echt niet!
de sisters willen brothers, maar zijn zeer pissig op die brothers als die de voorkeur geven aan een Nederlandse sloerie..ze hebben dan ook echt een pesthekel aan die blanke wijven , die kapen al hun mannen weg!
pi_12256939
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En dat lid op de tong?

There you go
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:17:59 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12256957
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

En jij beticht anderen van vooroordelen

waar the fuck is dat pacman happertje...
nuf said, lijkt me...
pi_12256959
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

echt niet!
de sisters willen brothers, maar zijn zeer pissig op die brothers als die de voorkeur geven aan een Nederlandse sloerie..ze hebben dan ook echt een pesthekel aan die blanke wijven , die kapen al hun mannen weg!

Daar zou inderdaad eens iets aan gedaan mogen worden. Maar ja, zo een hoef ik niet meer
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:18:31 #117
Per sempre vita eterna
pi_12256967
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:12 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Nee, jij moet niet meteen racisme lopen bleren. Slaat nergens op.

Heb je z'n andere posts in dit topic niet gezien?
Nu houd ik erover op, heeft toch geen zin
pi_12257011
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:18 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Heb je z'n andere posts in dit topic niet gezien?
Nu houd ik erover op, heeft toch geen zin

heb je het nu over Verbal?

dan mis je toch echt heel erg zijn punt, hoor.

woensdag 6 augustus 2003 @ 14:20:16 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12257012
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:18 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Daar zou inderdaad eens iets aan gedaan mogen worden. Maar ja, zo een hoef ik niet meer

Wat voor één?
pi_12257035
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat voor één?

zo'n Nederlandse sloerie
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:39:51 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12257466
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

zo'n Nederlandse sloerie

Da's nou jammer en niet te vergeten (voor de broodnodige én onduidelijkheid wegnemende ironie):
pi_12257512
Geluidsoverlast is altijd irritant.
Continu gebonk van housemuziek bijvoorbeeld, of scootertjes die maar door de straat blijven race. Die kan ik af en toe ook wel schieten. (Vooral die opgevoerde met dat irritante geknetter, en welke scooter is er nou niet opgevoerd)
Maar als je daar iets van zegt ben je meteen weer een oude lul.
Maar dat vind ik net zo irritant als een stal allochtonen die uren/dagen staan te kleppen (schreeuwen) onder je raam.
pi_12257534
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Da's nou jammer en niet te vergeten (voor de broodnodige én onduidelijkheid wegnemende ironie):

Ik heb een Nederlandse vriendin hoor en die is geen sloerie en heeft geen verleden met antillianen, dus ik snap niet wat het probleem is :

Maar ontopic:
Bij de cafetaria zijn ze ook luidruchtig, zitten ze voor de deur te blowen en te schreeuwen.

woensdag 6 augustus 2003 @ 14:53:33 #124
38006 vliegnaarhans
It's good to be me
pi_12257786
quote:

[..]

Hey, beschuldig mij hier niet van racistisch zijn. Het was een geintje. Mijn echte ontopic antwoord staat er direct onder!!!
Alweer een kwaliteitspost van vliegnaarhans. Nu ook verkrijgbaar met kolder!
Vanwege verhuizing enkele spullen te koop: www.garageverkoop.tk
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:56:01 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12257856
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Bij de cafetaria zijn ze ook luidruchtig, zitten ze voor de deur te blowen en te schreeuwen.

Vooral als ze in die cafetaria's Fernandez verkopen...
oh wacht:
Morgen komt een hele oude Antilliaanse vriend (oud qua lang kennen dus) bij me eten. Ook al zo'n luidsprekende enthousiasteling. Wat denk je: uit voorzorg ramen ende deuren gesloten houden?...
  woensdag 6 augustus 2003 @ 15:00:04 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12257971
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:53 schreef vliegnaarhans het volgende:

[..]

Hey, beschuldig mij hier niet van racistisch zijn. Het was een geintje. Mijn echte ontopic antwoord staat er direct onder!!!

Geintjes worden in dit topic alleen begrepen als ze vergezeld gaan met relativerende smilies.
Maar, ben de kwaadste niet, ook jij sorry (hoewel er gdv zo wel verdomd weinig overblijft om pc euh respectvol op te (re)ageren)
  woensdag 6 augustus 2003 @ 16:42:46 #127
136 V.
pi_12260505
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef milagro het volgende:

[..]

heb je het nu over Verbal?

dan mis je toch echt heel erg zijn punt, hoor.

Nogal, ja...

Djiezus... als dát mijn medestanders zijn...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:17:29 #128
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_12303490
In de iets exotischer culturen is men inderdaad wat emotioneler en dus luidruchtiger dan in Noord Europa. Buiten dat zijn ze daar vaak ook nog donkerder, tegen het negerige aan soms, en voila, je stelling is bewezen. Zo doen wij dat als wetenschapper.

Maar wat ik dan bijvoorbeeld ook wel weer vind is dat ze (de NEGERS) in de videoclips op MTV altijd zo arrogant staan te rappen, de zogenaamde ARN's. Is dat nou wel nodig vraag je je dan af, evenals het gekoketteer met gangsterculturen, drollenvangers en Winston Bogarde-taferelen. En dan die zwaar puberale vrouwonvriendelijke teksten, sjeminee. Het wordt tijd voor Dolle Gerda denk ik dan.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_12303701
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:
dat is stoer.
een soort machtsvertoon.

Jij legt de link buitenlanders en apen altijd wel snel, hè?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12303757
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

pi_12303780
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:37 schreef uilebal het volgende:

Of generaliseer ik nu?

Ja
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:38:45 #132
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_12303948
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Inderdaad, foei! Als je Frans Bauer nou een aap had genoemd had het wel door de beugel gekund. Of vallen kampers ook onder zielige allochtonen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:07:23 #133
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_12320090
Wel grappig topic dit! Mijn moeder is in Paramaribo geboren, maar woont al bijna 40 jaar hier. En nog steeds valt 't me op hoe hard ze soms kan praten. In normale gesprekken valt 't wel mee, maar als ze met vriendinnen praat wordt er al snel over en weer geschreeuwd, vooral als ze weer herinneringen van vroeger bovenhalen. Ook als ik haar aan de telefoon heb, kan ik de hoorn vaak helemaal met gestrekte arm van me vandaan houden en nog zeer duidelijk horen wat ze precies zegt.

Dat is gewoon de manier van praten. Het zijn meer gevoelsmensen en willen die emotie ook tot uitdrukking brengen, waardoor ze al snel harder gaan praten. Hoeft dus niet persé te betekenen dat ze ruzie hebben ofzo...

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')