quote:Hoe kun jij, of ik, of wie-dan-ook bepalen welke muziek kunst is of niet? Is alleen muziek die ik mooi vind kunst? Dat zou mooi zijn, maar niet erg realistisch vrees ik.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:42 schreef Natalie het volgende:
Niet alle muziek is kunst...
Sommigen rammen maar wat raak op het drumstel. Op een paar toetsen van een toetsenbord drukken, is ook geen kunst... lijkt me. Natuurlijk als men verstand van deze instrumenten heeft en er 'deuntje' uit voortkomt (of we dat nu allemaal mooi vinden of niet) dan zou het best eens kunst kunnen zijn.
Ik vind veel (moderne) schilderijen ook niet mooi en maar kinderlijk geklieder, maar toch wordt die tot de 'kunst' gerekend.
Muziek is m.i. wel degelijk een kunstvorm, alleen is de scheiding tussen welke wel kunst is en welke niet misschien nog wel moeilijker te maken dan bij andere kunstvormen. Wat maakt de ene vaas wel een kunstwerk en de andere niet? Meestal omdat de ene een uniek stuk is van een kunstenaar en de andere massageproduceert wordt in een fabriek. Misschien is er bij muziek ook zo'n onderscheid te maken, maar dat is toch een stuk lastiger, denk ik.
quote:Zekers niet. Daar ben ik het mee eens. Zoals je in mijn tekst (die je gequote had) hebt gelezen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:27 schreef Jane het volgende:Hoe kun jij, of ik, of wie-dan-ook bepalen welke muziek kunst is of niet? Is alleen muziek die ik mooi vind kunst? Dat zou mooi zijn, maar niet erg realistisch vrees ik.
quote:Jeps, klopt. Hetzelfde met muziek. Wat precies de scheiding is tussen kunst of geen kunst... Kennelijk zien wij die niet altijd. Toch worden sommige dingen als kunst gezien waarvan ik iets heb van: dat kan ik ook wel.
Ik vind veel (moderne) schilderijen ook niet mooi en maar kinderlijk geklieder, maar toch wordt die tot de 'kunst' gerekend.
quote:Juistem!
Muziek is m.i. wel degelijk een kunstvorm, alleen is de scheiding tussen welke wel kunst is en welke niet misschien nog wel moeilijker te maken dan bij andere kunstvormen.
quote:'t Heeft toch met je eigen smaak te maken. Als je in een galerie loopt (omgeven door kunst) dan vind je bijv. vaas nummer 1 geweldig mooi en vaas nummer 2 (die ook tot de kunst wordt gerekend) juist lelijk. Met muziek zal het vast hetzelfde zijn. Ook onze smaak komt erbij kijken. Muziek kunnen we mooi vinden, maar 't hoeft niet meteen kunst te zijn. Hoewel muziek ook zichzelf wel een kunstvorm is, zoals je al zei.
Wat maakt de ene vaas wel een kunstwerk en de andere niet? Meestal omdat de ene een uniek stuk is van een kunstenaar en de andere massageproduceert wordt in een fabriek. Misschien is er bij muziek ook zo'n onderscheid te maken, maar dat is toch een stuk lastiger, denk ik.
Tristania met het nummer Wormwood
Dimmu Borgir met het nummer Puritania
Wormwood is een mooi nummer met veel klassieke elementen en een goede tekst , de zang is duidelijk en helder met een duidelijke mannen stem en een operatische vrouwen stem , intro is latijns.
Puritania is een echt Terminator nummer , goede distorted grunts die nog redelijk verstaanbaar zijn en hele mooie effecten die je echt een sfeer geven dat er robots de wereld aant slopen zijn.
Download deez maar snel dan begrijp je wat ik bedoel .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |