abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12240980
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:34 schreef concac het volgende:

zelfde quotes als in islam en misverstanden deel 4

ga je dit rijtje in islam en misverstanden deel 6 ook weer posten !
fokschaap
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 18:50:18 #27
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_12241116
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:43 schreef viola_holt het volgende:

ga je dit rijtje in islam en misverstanden deel 6 ook weer posten !

in het verleden behaalde discussiesuccesen geven geen garantie voor de toekomst!
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_12241183
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 17:57 schreef mutant01 het volgende:

moslims die vreden willen en pleiten voor gematigde islam zijn volgens jou wannabe muslims.

ze kunnen wel pleiten voor een gematigde islam, maar daarvoor moeten ze toch echt bij allah zijn en die laat niks meer van zich horen tegenwoordig.
quote:
ik zou zeggen, ga door met polariseren en luister vooral niet naar de normale moslim.
#define "normale moslim"
fokschaap
pi_12241521
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:55 schreef viola_holt het volgende:

[..]

ze kunnen wel pleiten voor een gematigde islam, maar daarvoor moeten ze toch echt bij allah zijn en die laat niks meer van zich horen tegenwoordig.
[..]

#define "normale moslim"

ik ga geen moeite meer doen om jullie te overtuigen, concac heeft weer een mooi rijtje van een anti-islam site gehaald, wist je dat extremisten dat doen, alle negatieve punten aanhalen van de tegenpartij (waarbij 90% niet eens klopt) en van hun kant alle positieve dingen laten zien...nu ben je zelf een extremist. have fun bashing islam, en vooral niet luisteren naar de gematigde moslim..de kloof is groot en je maakt hem nog groter....het "was" mijn topic, die verkracht werd door mensen als akkersloot en concac....verkracht is nog zacht uitgedrukt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12241734
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 19:18 schreef mutant01 het volgende:

[..]

ik ga geen moeite meer doen om jullie te overtuigen, concac heeft weer een mooi rijtje van een anti-islam site gehaald, wist je dat extremisten dat doen, alle negatieve punten aanhalen van de tegenpartij (waarbij 90% niet eens klopt) en van hun kant alle positieve dingen laten zien...nu ben je zelf een extremist. have fun bashing islam, en vooral niet luisteren naar de gematigde moslim..de kloof is groot en je maakt hem nog groter....het "was" mijn topic, die verkracht werd door mensen als akkersloot en concac....verkracht is nog zacht uitgedrukt.

geef je ook nog antwoorden op de door mij gestelde vragen op pagina 1
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12242930
quote:

[..]

wij verkrachten niks, we laten de ware gezicht van de islam zien.

dat is de harde werkelijkheid, al die punten staan er letterlijk in de koran. de regels en pagina nummers staan er niet voor niks bij.
wou je zeggen dat 90% van die punten niet in de koran staat?

als het niet waar is waarom kan je ons niet overtuigen en bewijzen dat het er niet staat?

-
pi_12243017
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 20:36 schreef concac het volgende:

[..]

wij verkrachten niks, we laten de ware gezicht van de islam zien.

dat is de harde werkelijkheid, al die punten staan er letterlijk in de koran. de regels en pagina nummers staan er niet voor niks bij.
wou je zeggen dat 90% van die punten niet in de koran staat?

als het niet waar is waarom kan je ons niet overtuigen en bewijzen dat het er niet staat?

ik kan zo ook een hele rits vergelijkbare quotes uit de bijbel halen, maakt dat de bijbel en het christendom dan tot een bron van haat en onverdraagzaamheid ? het is maar net wat je eruit oppikt, of je nou christen of moslim bent.
pi_12243029
wat is een "gematigde moslim"?
een moslim dat maar voor een deel eens is wat er in de koran staat?
dus dat betekend dat ie de andere helft onzin vindt. zo trek je de woorden van allah toch in twijfel als je niet met alle punten eens bent.
-
pi_12243133
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 20:40 schreef drenth het volgende:

[..]

ik kan zo ook een hele rits vergelijkbare quotes uit de bijbel halen, maakt dat de bijbel en het christendom dan tot een bron van haat en onverdraagzaamheid ? het is maar net wat je eruit oppikt, of je nou christen of moslim bent.

het gaat hier om de islam, wat er in de bijbel staat is offtopic.
-
pi_12243607
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 20:45 schreef concac het volgende:

[..]

het gaat hier om de islam, wat er in de bijbel staat is offtopic.

het was een voorbeeld om duidelijk te maken dat onder moslims ook stromingen bestaan van gematigd tot extreem, net als onder christenen. dus niet alleen de haat en verderfzaaiende moslims die jij steeds tentoon spreid. dat gaat behoorlijk vervelen.
pi_12243973
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:06 schreef drenth het volgende:

[..]

het was een voorbeeld om duidelijk te maken dat onder moslims ook stromingen bestaan van gematigd tot extreem, net als onder christenen. dus niet alleen de haat en verderfzaaiende moslims die jij steeds tentoon spreid. dat gaat behoorlijk vervelen.

het christendom is net zo verrot. gelukkig neemt dat in nl al decennia af, in tegenstelling tot het nog verrotere islamitische geloof, dat wordt alleen maar groter.

das het eieren eten.

als ik nu weer net op straat geheel in het zwart totaal ingepakte vrouwen zie lopen (burqa achtig gewaad) bij 31 graden, dan denk ik ook, jottem

[dit bericht is gewijzigd door jeukaanmenaat op 05-08-2003 21:22]

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12243982
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:27 schreef concac het volgende:

waarom geeft god mensen armoede en ellende, hoe hard ze ook bidden god helpt ze niet. hebben die mensen het verdient om in armoede en ellende te leven?

waarom niet? armoede en ellende is wat de mens er zelf van maakt. als je bid enkel en alleen zodat je niet door de bliksem wordt geraakt dan heeft god daar lijkt mij geen boodschap aan.
quote:
volgens de islam zijn christenen etc. ongelovigen die bestreden moeten worden. maar als allah bestaat waarom helpt ie de moslims niet. het lijkt wel alsof allah de niet moslims een paradijs heeft geschonken en de moslims een hel.
"allah" is niet enkel een "god" voor de moslims lijkt mij. verder zijn geld en voorspoed niet echt het voorbeeld van goddelijkheid. als de hand van god zou meespelen dan lijkt het mij dat je niets van dat alles zou wensen.
quote:
volgens de koran heeft allah de mens geschapen, maar uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat we afstammen van de mensapen.
wie heeft de mensaap dan geschapen?
misschien is god wel een mensaap?
pi_12244024
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:21 schreef jeukaanmenaat het volgende:

[..]

als ik nu weer net op straat geheel in het zwart totaal ingepakte vrouwen zie lopen (burqa achtig gewaad) bij 31 graden, dan denk ik ook, jottem

wat maakt dan nou uit??

ze vallen jou toch niet lastig.

pi_12244157
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 20:40 schreef drenth het volgende:

[..]

ik kan zo ook een hele rits vergelijkbare quotes uit de bijbel halen, maakt dat de bijbel en het christendom dan tot een bron van haat en onverdraagzaamheid ?

het gematigde "christendom" niet, maar de bijbel op zich staat net zo vol met vreemde voor meerdere interpretaties vatbare teksten.
quote:
het is maar net wat je eruit oppikt, of je nou christen of moslim bent.
de vraag is of je nog wel moslim bent of christen als je er alleen maar uitpikt wat je bevalt !
fokschaap
pi_12244231
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:24 schreef schatje het volgende:

[..]

wat maakt dan nou uit??

nee, ze moeten het vooral doen als ze daardoor denken in de hemel te komen. ieder z'n meug. het wordt pas vervelend als de moslims in de meerderheid zijn en ze zijn hard op weg !
fokschaap
pi_12244268
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:33 schreef viola_holt het volgende:

[..]

nee, ze moeten het vooral doen als ze daardoor denken in de hemel te komen. ieder z'n meug. het wordt pas vervelend als de moslims in de meerderheid zijn en ze zijn hard op weg !

meerderheid, waar baseer je dat op??
pi_12244306
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:35 schreef schatje het volgende:

[..]

op hun fok! gedrag (no pun intended)

in amsterdam is de meest opgegeven kindernaam mohammed !

fokschaap
pi_12244342
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:24 schreef schatje het volgende:

[..]

wat maakt dan nou uit??

ik vind het ergerlijk.
en vervelend.

en vrouwen die in burqa-achtige gewaden lopen, die schaal ik in bij de extremistische tak. net zoals de jonge mannen met lange baarden, jurken aan, gebreide muts op en slippers aan. je kent ze wel.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12244373
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:35 schreef schatje het volgende:

[..]

ach, rotterdam is binnen een aantal jaar iig geen nle stad meer, want de nlers zijn dan in de minderheid .
pi_12244530
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 21:36 schreef viola_holt het volgende:

[..]

in amsterdam is de meest opgegeven kindernaam mohammed !

de meeste (veelal toen nog jonge met een gezin of geplande gezin) autochtone amsterdammers zijn weggetrokken uit amsterdam naar de omgeving (ik noem maar wat purmerend, almere, hoofddorp enz.) omdat er binnen amsterdam onvoldoende moderne gezinswoningen waren of konden worden gebouwd. concreet dus suburbanisatie. woningen die vrijkwamen werden veelal betrokken door allochtone mensen die wel bereid waren de kwaliteit van de woningen te aanvaarden. vandaar dat nu het niet zo gek is dat mohammed de meest opgegeven naam is in amsterdam, ook al omdat in islamitische gezinnen mohammed veelal de naam van het eerste kind in de gezin is.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:09:29 #46
21607 the.moderator
pi_12245034
quote:

[..]

volgens mij ben jij toch een wannabe muslim en verkracht jij je eigen religie door truth-bashing.
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:34 schreef concac het volgende: islam is peace?
* ok ff checken!
quote:
- men are superior to women (surah 2:228).
  • [2.228] and the divorced women should keep themselves in waiting for three courses; and it is not lawful for them that they should conceal what allah has created in their wombs, if they believe in allah and the last day; and their husbands have a better right to take them back in the meanwhile if they wish for reconciliation; and they have rights similar to those against them in a just manner, and the men are a degree above them, and allah is mighty, wise.

quote:
- women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282) and in inheritance (surah 4:11).
  • [2.282] o you who believe! when you deal with each other in contracting a debt for a fixed time, then write it down; and let a scribe write it down between you with fairness; and the scribe should not refuse to write as allah has taught him, so he should write; and let him who owes the debt dictate, and he should be careful of (his duty to) allah, his lord, and not diminish anything from it; but if he who owes the debt is unsound in understanding, or weak, or (if) he is not able to dictate himself, let his guardian dictate with fairness; and call in to witness from among your men two witnesses; but if there are not two men, then one man and two women from among those whom you choose to be witnesses, so that if one of the two errs, the second of the two may remind the other; and the witnesses should not refuse when they are summoned; and be not averse to writing it (whether it is) small or large, with the time of its falling due; this is more equitable in the sight of allah and assures greater accuracy in testimony, and the nearest (way) that you may not entertain doubts (afterwards), except when it is ready merchandise which you give and take among yourselves from hand to hand, then there is no blame on you in not writing it down; and have witnesses when you barter with one another, and let no harm be done to the scribe or to the witness; and if you do (it) then surely it will be a transgression in you, and be careful of (your duty) to allah, allah teaches you, and allah knows all things.
  • [4.11] allah enjoins you concerning your children: the male shall have the equal of the portion of two females; then if they are more than two females, they shall have two-thirds of what the deceased has left, and if there is one, she shall have the half; and as for his parents, each of them shall have the sixth of what he has left if he has a child, but if he has no child and (only) his two parents inherit him, then his mother shall have the third; but if he has brothers, then his mother shall have the sixth after (the payment of) a bequest he may have bequeathed or a debt; your parents and your children, you know not which of them is the nearer to you in usefulness; this is an ordinance from allah: surely allah is knowing, wise.

quote:
- a man may punish his wife by beating her (surah 4:34).
  • [4.34] men are the maintainers of women because allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely allah is high, great.

quote:
- a man may marry up to four wives at the same time (surah 4:3).
  • [4.3] and if you fear that you cannot act equitably towards orphans, then marry such women as seem good to you, two and three and four; but if you fear that you will not do justice (between them), then (marry) only one or what your right hands possess; this is more proper, that you may not deviate from the right course.

quote:
- a wife is a sex object for her husband (surah 2:223).
  • [2.223] your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to allah, and know that you will meet him, and give good news to the believers.

quote:
- muslims must fight until their opponents submit to islam (surah 9:29).
  • [9.29] fight those who do not believe in allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what allah and his apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

quote:
- a muslim must not take a jew or a a christian for a friend (surah 5:51).
  • [5.51] o you who believe! do not take the jews and the christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely allah does not guide the unjust people.

quote:
- a muslim apostate must be killed (surah 9:12).
  • [9.12] and if they break their oaths after their agreement and (openly) revile your religion, then fight the leaders of unbelief-- surely their oaths are nothing-- so that they may desist.

quote:
- no separation between church and state. (surah 2:193)
  • [2.193] and fight with them until there is no persecution, and religion should be only for allah, but if they desist, then there should be no hostility except against the oppressors.

quote:
- no opposition party allowed. (surah 4:59)
  • [4.59] o you who believe! obey allah and obey the apostle and those in authority from among you; then if you quarrel about anything, refer it to allah and the apostle, if you believe in allah and the last day; this is better and very good in the end.

quote:
- stealing is punished by the amputation of the hands (surah 5:38).
  • [5.38] and (as for) the man who steals and the woman who steals, cut off their hands as a punishment for what they have earned, an exemplary punishment from allah; and allah is mighty, wise.

quote:
- resisting islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
  • [5.33] the punishment of those who wage war against allah and his apostle and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement,

quote:
- heaven in islam is the place where a muslim will be reclining, eating meats and delicious fruits, drinking exquisite wines, and engaging in sex with virgins (surah 55:54- 56) & (surah 52:17,19).
  • [55.54] reclining on beds, the inner coverings of which are of silk brocade; and the fruits of the two gardens shall be within reach.
  • [55.55] which then of the bounties of your lord will you deny?
  • [55.56] in them shall be those who restrained their eyes; before them neither man nor jinni shall have touched them.
  • [52.17] surely those who guard (against evil) shall be in gardens and bliss
  • [52.19] eat and drink pleasantly for what you did,

quote:
so when the sacred months have passed, slay the idolaters, wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush... (koran 9:5)
  • [9.5] so when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely allah is forgiving, merciful.

quote:
the only punishment of those that wage war against allah and his messenger and strive to make mischief in the land is that they should be murdered, or crucified, or their hands and their feet should be cut-off on opposite sides, or they should be imprisoned... (koran 5:33)
  • [5.33] the punishment of those who wage war against allah and his apostle and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement,

quote:
"as for those who are slain in the cause of god, he will not allow their works to perish. ... he will admit them to the paradise he has made known to them." (47:8)
  • [47.8] and (as for) those who disbelieve, for them is destruction and he has made their deeds ineffective.

quote:
"make war on them until idolatry shall cease and gods religion shall reign supreme" (8:39)
  • [8.39] and fight with them until there is no more persecution and religion should be only for allah; but if they desist, then surely allah sees what they do.

quote:
"let those who would exchange the life of this world for the hereafter, fight for the cause of god; whether he dies or triumphs, we shall richly reward him. ... the true believers fight for the cause of god, but the infidels fight for the devil. fight then against the friends of satan ..." (4:74,76)
  • [4.74] therefore let those fight in the way of allah, who sell this world's life for the hereafter; and whoever fights in the way of allah, then be he slain or be he victorious, we shall grant him a mighty reward.
  • [4.76] those who believe fight in the way of allah, and those who disbelieve fight in the way of the shaitan. fight therefore against the friends of the shaitan; surely the strategy of the shaitan is weak.

quote:
"prophet, rouse the faithful to arms. if there are twenty steadfast men among you, they shall vanquish two hundred; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding." (8:65)
  • [8.56] those with whom you make an agreement, then they break their agreement every time and they do not guard (against punishment).
  • [8.65] o prophet! urge the believers to war; if there are twenty patient ones of you they shall overcome two hundred, and if there are a hundred of you they shall overcome a thousand of those who disbelieve, because they are a people who do not understand.

* resultaat; concac heeft het 100% correct!

- edit - een verkeerde surah gequote. dat was blijkbaar * mutant01 ook helemaal niet opgevallen?!

[dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 06-08-2003 01:02]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:10:37 #47
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12245048
even wat intimidatie elders van dit forum geplukt. onder politiek "zal extreem-rechts groeien deel 2" (met mijn reacties)
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 10:23 schreef wile_e_coyote het volgende:
akkersloot, ik waarschuw je nog één keer: hou op met je gebash. termen als 'de fascist mohammed' zijn niet gewenst en onnodig. je hoeft een geloof niet te steunen, maar de normale fatsoensnormen in acht nemen is niet teveel gevraagd. het is nergens voor nodig, mensen die toevallig wel moslim zijn en hier lezen, te kwetsen met dat soort termen. hetzelfde geldt overigens voor de toon van je uitlatingen richting het christendom.
ja je hebt nu eenmaal ook niet-moslims, waaronder atheisten, die het gepast vinden om mohammed een profeet te noemen. alleen maar om die mensen een plezier te doen. of ze hebben er niet bij nagedacht. dat kan ook. ik denk dat ik die mensen veel meer een dienst bewijs dat ik gewoon duidelijk maak dat ik 1) niet in die onzin geloof en 2) ik tegen fascisme ben.
zover ik weet heb je mij niet te waarschuwen. ik heb de koran met vers 5.33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" heb ik niet geschreven.
quote:
overigens: evenals met latente homo's die de grootste homobashers zijn, begin ik het vermoeden te krijgen dat jij eigenlijk heel graag fundamenteel christen of moslim wilt zijn. anders kan ik je reacties niet verklaren.
ik ben gewoon een anti-fascist. dat is alles. islam en christendom is gewoon mensenwerk en ik zie niet in waarom ik voor deze politieke stromingen respect op zou moeten brengen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:13:25 #48
60090 Akkersloot
pi_12245102
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:13 schreef mutant01 het volgende:
discriminatie, nee hoor, ga gerust je gang..maar enig respect is wel op zn plaats en dat kan je van menig posters hier niet zeggen.
slaat dat misschien ook op mij. mutant01 wil jij mij in dat geval nog even uitleggen waarom ik respect moet hebben voor mensen die beweren dat ik als "ongelovige" zal branden in de hel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:17:26 #49
21607 the.moderator
pi_12245194
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 22:13 schreef akkersloot het volgende:

slaat dat misschien ook op mij. mutant01 wil jij mij in dat geval nog even uitleggen waarom ik respect moet hebben voor mensen die beweren dat ik als "ongelovige" zal branden in de hel.

dit was poging #384, belt u gerust als u het antwoord weet, want de broodrooster is nog steeds te winnen.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:18:47 #50
60090 Akkersloot
pi_12245222
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:03 schreef mutant01 het volgende:
waarom zou het een verrijking moeten zijn, als atheist heeft het geen enkele verrijking voor je. of is geloof enkel en alleen goed als jij er maar van kan profiteren?
hé, mutant01 jij bent toch ook wel erg gelukkig met je geloof in de islam. vraag je je zelf nooit af "wat is het doel van mijn bestaan" en je antwoord is wellicht "een goed moslim zijn". dan profiteer je je toch ook van je geloof. dus wat zit jij nou anderen te verwijten?
en mutant01. als wij nu toch ook ineens in 'allah' zouden geloven profiteren wij toch ook gelijk. komen we dan toch ook in het moslim paradijs. want "allah is vergevingsgezind".
zomaar een vraag. denk je misschien dat wij in 'allah' geloven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')