abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2003 @ 14:06:09 #151
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12603507
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:00 schreef franske19 het volgende:
Vergeldingsactie van Irael op een leider van Hamas, zo te zien gaat het om een "clean hit". Alleen de hamas leider Ismael Abu Shanab en zijn bodyguards (2) zijn omgekomen bij de raketaanval.
http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/08/21/mideast/index.html
Ik moet toegeven, dat Israel wel vrij 'netjes' executies uitvoeren.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12603527
Ik heb hier ook nog een tijdje meegediscussierd, maar dit is zooooooo een zinloos topic. Iedereen kiest een kant en verdedigt die met de aloude bekende argumenten. Logisch, want het conflict speelt ook al een tijdje en er zit weinig verandering in de zaak. Maar toch ben ik blij dat er een paar die-hards zijn die de goede kant verdedigen
Sp3c en IPDaily ga zo door
  donderdag 21 augustus 2003 @ 16:07:19 #153
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12606764
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:06 schreef eyal het volgende:
Ik heb hier ook nog een tijdje meegediscussierd, maar dit is zooooooo een zinloos topic. Iedereen kiest een kant en verdedigt die met de aloude bekende argumenten.
Niet iedereen.
Op zondag 22 december 2002 21:35 schreef gelly het volgende:Waarom zou ik ? Genoeg sukkels die mijn uitkering betalen 8-)
pi_12608239
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:07 schreef IPdaily het volgende:

[..]

De sleutel is het Israelische volk evenzo, in imho meer. Zij moeten de handen aftrekken van Judea en Samaria. Alleen dan en SLECHTS dan is er kans op vrede...

DIT blijft de enige lange termijn oplossing voor het definitief "uitschakelen" van de terroristische bende!!

Ik zou het minder naar de volkeren kijken, vooral in het geval van Israel. Ik denk dat Israel meer last heeft van de zionisten in de regering.
Bij de Palestijnen heb je de steun van Hamas e.d. in bijvoorbeeld onderwijs, ik denk dat daar meer steun in zit van het Palestijnse volk dan in de aanslagen.
Daarom geloof ik nogsteeds dat druk van buitenaf al een heleboel kan oplossen, IMO zijn de Palestijnen niet bij machte en de hebben de Israeliers last van de sterke (over)macht van zionisten in het parlement.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12610108
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:57 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zou het minder naar de volkeren kijken, vooral in het geval van Israel. Ik denk dat Israel meer last heeft van de zionisten in de regering.
Bij de Palestijnen heb je de steun van Hamas e.d. in bijvoorbeeld onderwijs, ik denk dat daar meer steun in zit van het Palestijnse volk dan in de aanslagen.
Daarom geloof ik nogsteeds dat druk van buitenaf al een heleboel kan oplossen, IMO zijn de Palestijnen niet bij machte en de hebben de Israeliers last van de sterke (over)macht van zionisten in het parlement.

waar heb je het over?
ik denk eerder dat de palestijnen last hebben van zionisme in de israelische regering dan de israeliers
  donderdag 21 augustus 2003 @ 18:33:17 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12610196
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:06 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, dat Israel wel vrij 'netjes' executies uitvoeren.

en dat zo zonder proces, moeten ze hier ook maar gaan doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 21 augustus 2003 @ 18:54:21 #157
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_12610551
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:06 schreef eyal het volgende:
IPDaily ga zo door
quote:
IPdaily schreef:
De sleutel is het Israelische volk evenzo, en imho meer. Zij moeten de handen aftrekken van Judea en Samaria. Alleen dan en SLECHTS dan is er kans op vrede...

DIT blijft de enige lange termijn oplossing voor het definitief "uitschakelen" van de terroristische bende!!

Zo zitten hier toch veel mensen op een lijn...
pi_12610718
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:54 schreef IPdaily het volgende:

[..]

[..]

Zo zitten hier toch veel mensen op een lijn...

Over het algemeen wel ja, maar ik weet niet naar welke 2 steden/dorpen of nederzettingen je refereert, dus ik weet niet of ik het in dit geval weer met je eens ben
  donderdag 21 augustus 2003 @ 19:02:51 #159
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12610745
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:33 schreef Re het volgende:

[..]

en dat zo zonder proces, moeten ze hier ook maar gaan doen

Lijkt mij niet zo'n goed idee.
1 kernfysicus
pi_12610755
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:28 schreef eyal het volgende:

[..]

waar heb je het over?
ik denk eerder dat de palestijnen last hebben van zionisme in de israelische regering dan de israeliers

Misschien staat het er ongelukkig, ik bedoel ermee dat die zionisten het vredesproces dwarsbomen, ja.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12610769
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien staat het er ongelukkig, ik bedoel ermee dat die zionisten het vredesproces dwarsbomen, ja.

Ik zal jou en velen hier uit een droom helpen: ER IS GEEN VREDESPROCES
pi_12610813
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:03 schreef eyal het volgende:

[..]

Ik zal jou en velen hier uit een droom helpen: ER IS GEEN VREDESPROCES

Wat jij wil. Ik denk daar anders over, ook al is het hopeloos.
pi_12611000
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik denk daar anders over, ook al is het hopeloos.

Kijk, je zegt zelf dat het hopeloos is. Dat ben ik helemaal met je eens. Dat gepraat over en weer, beschuldigingen naar elkaar smijten dat schiet toch niet op. Er zijn al zoveel intelligente, onpartijdige mensen geweest die zich over dit "vraagstuk" hebben gebogen en ook geen oplossing hebben kunnen verzinnen, dat ik een beetje moe wordt van die oeverloze, nutteloze niets bereikende discussies met bekende standpunten van iedereen.

Hier is geen oplossing voor, althans geen vreedzame waar beide partijen mee akkoord gaan. Bij beide kampen, en vooral de palestijnse, zit de haat zo diepgeworteld (zelfs in de allerjongste generaties) dat deze mensen nooit in vrede met elkaar zullen kunnen leven.

Het klinkt allemaal een beetje demotiverend, maar zo zie ik het.

donderdag 21 augustus 2003 @ 19:24:37 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12611165
Een andere kant van het verhaal is natuurlijk ook dat veel te veel mensen aan beide kanten van het conflict veel te veel profijt hebben bij het conflict. Hoe zei Goethe het zo mooi in Faust: Den nicht mehr zu dampfenden heiligen Sinn, alle den kämpfenden bringt es Gewinn..
Alle partijen hebben belang bij het voorbestaan van het conflict daar het voor veel hun bestaansrecht garandeert, hun economie, hun inning van "contributie", beschermgeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12611280
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Een andere kant van het verhaal is natuurlijk ook dat veel te veel mensen aan beide kanten van het conflict veel te veel profijt hebben bij het conflict. Hoe zei Goethe het zo mooi in Faust: Den nicht mehr zu dampfenden heiligen Sinn, alle den kämpfenden bringt es Gewinn..
Alle partijen hebben belang bij het voorbestaan van het conflict daar het voor veel hun bestaansrecht garandeert, hun economie, hun inning van "contributie", beschermgeld.
Ik zie anders nergens profijt voor de Palestijnen in de huidige situatie.
pi_12611296
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Extremistische groepen aan zowel het Palestijnse kamp als aan de Israëlische zijde hebben er álle belang bij om de situatie te houden zoals deze is, ook al zijn hun belangen verschillend.

Abbas heeft overigens opnieuw gedreigd op te stappen als Arafat hem niet steunt met het oppakken van extremisten.

Ik vind dat de bal nu toch meer bij de Palestijnen ligt en niet bij Israël.Ik zou graag zien dat zij krachtig optreden tegen Hamas en consorten, praten met hen heeft immers geen zin.

pi_12611425
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:31 schreef schatje het volgende:

Ik vind dat de bal nu toch meer bij de Palestijnen ligt en niet bij Israël.Ik zou graag zien dat zij krachtig optreden tegen Hamas en consorten, praten met hen heeft immers geen zin.

Dat is het hele probleem, maar de Palestijnen hebben niet echt controle over die extremisten (Arafat dus kennelijk wel). Hoe dan ook, ik kan de "vergelding" van de Israeliërs alleen maar toejuichen.

Dat de Hamas en anderen geen geschikte gesprekspartner zijn blijkt uit alles. Als je dan hoort dat de Hamas (en de Jihad) nu zeggen dat ze hun wapenstilstand beeindigen, dan vraag ik me echt af of ze zelf wel door hebben wat er onlangs gebeurde.

Ik heb steeds al gezegd dat het me bevreemd dat ze nog praten met die lui. Het probleem zit hem des te meer in het voortduren van de huidige situatie, de Palestijnen worden afgeknepen en dat wekt agressie op, dus nieuwe extremisten.

donderdag 21 augustus 2003 @ 19:42:38 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12611519
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:30 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zie anders nergens profijt voor de Palestijnen in de huidige situatie.

palestijnen an sich mischien niet, maar de politieke leiders wel, De Hamas, de PLO leven bij het voortbestaan van het conflict, immers, als ineens de vrede uitbreekt, dan zijn die niet nodig, maar mensen die zich bezig houden met openbaar vervoer, riolering en werk enzo, das heel andere koek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12611802
Het komt toch nooit meer goed daar?
Of zie ik het de laatste jaren nou verkeerd...
pi_12611845
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

palestijnen an sich mischien niet, maar de politieke leiders wel, De Hamas, de PLO leven bij het voortbestaan van het conflict, immers, als ineens de vrede uitbreekt, dan zijn die niet nodig, maar mensen die zich bezig houden met openbaar vervoer, riolering en werk enzo, das heel andere koek

Je bedoelt het volk ?
pi_12612312
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het komt toch nooit meer goed daar?
Of zie ik het de laatste jaren nou verkeerd...
volgens mij zie jij dat heel goed.
je moet alleen wel die afgrijselijke vlag weghalen uit je icoontje, of iets meer vuur eroverheen doen
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:18:56 #172
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12612347
De oplossing is: mentalitetisverandering onder beide volkeren. Helaas is zoiets niet mogelijk met het dagelijks geweld. Dus: actieve internationale inmening. Gewoon een VN/NAVO-leger er naar toe sturen.
1 kernfysicus
pi_12613014
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:18 schreef tvlxd het volgende:
De oplossing is: mentalitetisverandering onder beide volkeren. Helaas is zoiets niet mogelijk met het dagelijks geweld. Dus: actieve internationale inmening. Gewoon een VN/NAVO-leger er naar toe sturen.
Helemaal mee eens, ze hebben daar nu al genoeg bewezen het niet zelf te kunnen oplossen.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:45:14 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12613071
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:18 schreef tvlxd het volgende:
dat laten de Israelies nooit toe. Laat Israel lekker de leiders van de Hamas, Isl. Jihad en Al Aqsa oppaken ipv liquideren, flikker alle nederzettingen eruit en maak een aan elkaar aangesloten Palestina (dus niet zoals de thuislanden in Z-A). Douw Arafat een granaat tussen z'n tanden en laat die ontploffen als hij zijn mond open doet.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_12613246
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:17 schreef eyal het volgende:

[..]

volgens mij zie jij dat heel goed.
je moet alleen wel die afgrijselijke vlag weghalen uit je icoontje, of iets meer vuur eroverheen doen

Komt voor elkaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')