Sonck is topscorer van Belgie... Tsja voor heel veel mede-ajacieden voldoende om hem de hemel in te prijzen. Ik denk terug aan de enige Belg die in Nederland geslaagd is en waarvan ook bijvoorbaat topkwaliteiten werden toegedicht en bedenk me dat Sonck niets van het briljante van deze speler over zich heeft. Ja ik heb het over Nilis. De enige speler van het toenmalige psv die meer een ajaxvoetballer was dan wie dan ook. De andere belgen die psv aankocht, De Bilde en consorten, bleken gewoon niet te voldoen wegens kwaliteitsgebrek.
Ik denk aan Roda waar ze al jaren met een belgenclan werken en die om de zoveel tijd weer een rel veroorzaken omdat ze erg naar elkaar toe schijnen te trekken en konkelen achter de rug van collega's om.
En nu bij Ajax
Mijn eigen Ajax... Waarom nou een SoetAars
Moeten we met die middelmatige voetballer die alleen een hele agressieve wedstrijdinstelling heeft
Laat hem lekker naar feyenoord gaan ![]()
Ik zie een Bobson bij NAC over de velden dartelen. Een jongen met een Ajaxverleden die het nu heel goed doet en dat speciale heeft wat een linksbuiten nou eenmaal onderscheid bij Ajax. Als we dan toch echt een linksbuiten nodig hebben haal hem dan terug! ![]()
Mijn mening is dat een aankoop van buitenaf wel aan de Ajaxcriteria moet voldoen. Dat onderscheidende door middel van techniek etc.
Of zoals Finidi door zijn assists en tactische manier van spelen. Heel onafrikaans! Of zoals Litmanen door een briljante techniek te koppelen aan heel slim lopen. Wat Pienaar ook heeft.
Ik zie Sonck en SoetAars die allemaal niet doen. Ik begrijp dan ook niet dat zij de versterking voor Ajax moeten zijn. Ik heb Mitea gezien en die heeft ook wat "aparts". Een aankoop zoals dat van Ajax verwacht mag worden.
Kortom: wie o wie kan mij uitleggen wat er zo "speciaal" is aan Sonck en vooral SoetAars
quote:bron: www.vi.nl
'Man United twijfelt tussen Puyol en Trabelsi'8/8/2003 9 :58
Manchester United lijkt in de jacht op een nieuwe rechtsback te zullen kiezen tussen Carles Puyol en Hatem Trabelsi. De Catalaanse verdediger en symbool van Barça heeft al aangegeven open te staan voor een vertrek als Barcelona daarbij gebaat is. Trabelsi heeft het voordeel dat hij waarschijnlijk goedkoper is.
Puyol zou weg mogen bij Barcelona omdat de club naarstig op zoek is naar inkomsten. Deze week bleek dat de schuldenlast van de club zo'n 164 miljoen euro bedraagt. Met de verkoop van de Spaanse international zou Barça een eerste stap kunnen zetten in het saneringsproces.Puyol gaf aan het liefste te blijven bij de club van zijn hart, maar niet te zullen tegenstribbelen als de clubs eruit komen. 'Als de club er bij gebaat is, dan zal ik meewerken. Maar je moet ook begrip hebben voor mijn situatie. Ik voel me hier uitstekend, dit is mijn huis', aldus Puyol op de website van Barcelona.
Mocht een vertrek noodzakelijk zijn, dan is ManU niet zo'n slechte bestemming, meent Puyol. 'Manchester is een van de beste ploegen ter wereld, waar iedere speler graag zou willen spelen. Ze hebben een goede ploeg en een uitstekende trainer. Maar ik wil ook graag prijzen pakken met Barcelona.'
Puyol zou een afkoopsom van ongeveer twintig miljoen euro in zijn contract hebben staan. Gezien de financiële nood van Barcelona, zou de club wel eens bereid zijn water bij de wijn te doen. Daar staat tegenover dat United sinds de lucratieve verkoop van David Beckham en Juan Veron ruim bij kas zit.
Mochten de Engelsen zuinig willen omspringen met het geld, dan maakt Ajacied Trabelsi een betere kans dan Puyol. De waarde van de Tunesische rechtsback wordt in Engeland geschat op 8,5 miljoen euro. Nadeel voor Trabelsi is echter dat hij mogelijk niet inzetbaar is voor the Red Devils in de Champions League omdat Ajax hem heeft ingeschreven voor de voorronde.
Trabelsi ziet de transfer echter zelf wel zitten. 'Als het aan mij zou liggen, dan zou ik nu te voet naar Manchester lopen om te tekenen', vertelde hij aan The Guardian. 'Alles hangt echter af van de houding van Ajax. Ik verzoek ze zich flexibel op te stellen. Dit is een mogelijkheid die zich niet vaak voordoet.'
Kom op Puyol ga aub naar Manchester
Wat Soetaers betreft, laat 'm maar meteen starten in de basis of geef 'm in ieder geval tijd.
Ik geef 'm een goeie kans om te slagen gezien z'n leeftijd en zoals je zei, z'n instelling en redelijk goede techniek en spelinzicht.
Hoepel Sikora en Wamberto eruit, vaak geblesseerd of niet, er is er maar één die vaak geblesseerd mag zijn én krediet heeft. Naam overbodig.
Hup Tom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |