abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14247758
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 10:29 schreef NiXz het volgende:

[..]

Mooie foto's, heb je gebruik gemaakt van een statief als je de volledige zoom gebruikte? En welke lens heb je precies?

ik gebruik geen statief. (mijn post was oorspronkelijk of die van iemand die zei dat je met 200mm in tegenstelling tot 300mm wel uit de hand kan schieten). Ik gebruik nu een Tamron 28-300 XR Asperical Ultra zoom f3.5-6.3 (zow hele mond vol). En bedankt voor het compliment

JeroenH: sorry, je hebt gelijk

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 16:17:40 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_14252134
De Fuji A205S, is die wat?
http://213.133.41.216/producten/digicam/A205S/index.htm
hij is meer voor het huis/tuin/keuken gebruik :-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2003 @ 16:59:00 #203
7074 moussy
kuttekop
pi_14253433
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:25 schreef wlsandman het volgende:
ik ga misschien de powershot a70 kopen, maar ik lees hier van verschillende mensen dat kopen op internet goedkoper is. Maar nu vraag ik me af waar je het (veiligst, betrouwbaarst) een digicam kan kopen. Wat zijn de voordelen en nadelen van kopen op internet en weet iemand goeie site´s?.

Alvast bedankt

Ik heb een camera besteld via www.fotoquelle.nl en na 2 dagen kon ik die ophalen bij een winkel in de buurt. Als er wat mee is, kan ik gewoon terug naar de winkel waar ik hem afgehaald heb en hun regelen de rest. Dat vind ik zelf wel een prettig idee.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14254893
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:17 schreef Renesite het volgende:
De Fuji A205S, is die wat?
http://213.133.41.216/producten/digicam/A205S/index.htm
hij is meer voor het huis/tuin/keuken gebruik :-)
Leuke, eenvoudige camera. Als je niet al te veel tierelantijntjes wilt maar gewoon foto's nemen voor net al te veel geld: doen!

Hou er echter wel rekening mee dat je er met die ¤ 199 nog niet bent. De camera draait op 2 AA-penlites. Het beste kun je een oplader + set van 4 oplaadbare AA-penlites kopen, dat varieert in prijs van ¤ 20 tot ¤ 50. Verder wordt er maar een 16Mb xD-kaartje meegeleverd, dat is veel te weinig voor dagelijks gebruik. Het beste kun je er een 64 of 128MB kaartje inzetten (afhankelijk van hoeveel je gaat fotograferen, dit is meestal meer dan je denkt). Dit kost dan tussen de ¤ 30 - 60).

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 19:03:42 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_14256539
Hmm, zie net bij fotoquelle, (zie hier boven ;-)) dat je voor 33 euro een kaartje er bij krijgt van 64MB en ook voor 33 euro een oplader met 4 batterijen krijgt,
Ziet er allemaal leuk uit :-)
Ik ga nog een nachtje er over dromen ;-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_14258789
Ik ga over een tijdje een digitale camera kopen, en 't stond eigenlijk al vast dat het een G5 zou worden. Maar nu las ik net op dpreview.com een paar slechte recensies over de G5 en begin nu te twijfelen.

Zijn hier G3 of G5 bezitters die nadelen aan hun camera hebben ondervonden?

ik ben het mannetje in de chinese kamer
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 oktober 2003 @ 20:54:30 #207
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14259723
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:43 schreef SpotterNL het volgende:

[..]

480mm+bewegend object=volgens jou ondoenlijk

Ondoenlijk heb ik nooit gezegd. Ik raad hooguit aan om een statief te gebruiken.
quote:
, maar bij mij komen er retescherpe fotos uit, en ik werk niet met statieven oid, maar gewoon uit het handje
Vreemd genoeg heb ik met het uit de hand fotograferen van vliegtuigen met een lange telelens ook weinig tot geen problemen.
Ik wil het resultaat echter ook wel eens zien wanneer je in de ochtendschemering een hert met een 480 mm op een lichte digicam tracht te fotograferen. Gaat je helaas uit de hand even niet lukken
Of het zou moeten zijn dat generaties natuurfotografen het al die jaren verkeerd hebben gedaan met hun doorgaans vrij stevige statieven .

Waar ik een statiefadvies geef geldt dat bij algemeen gebruik, en niet voor één specifiek onderwerp

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 oktober 2003 @ 21:40:30 #208
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14261113
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:23 schreef sefer het volgende:
Ik ga over een tijdje een digitale camera kopen, en 't stond eigenlijk al vast dat het een G5 zou worden. Maar nu las ik net op dpreview.com een paar slechte recensies over de G5 en begin nu te twijfelen.

Slechte recensies Over een G5 Op dpreview

Leg 'ns uit wat er zo slecht was, dan kan ik er misschien iets mee...

De review op dpreview (dat rijmt toevallig) gaf bij mij de laatste doorslag om een G5 aan te schaffen, snap het nu dus echt ff niet meer

pi_14261246
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:40 schreef Ouwesok het volgende:
Slechte recensies Over een G5 Op dpreview
Wat meneer sefer waarschijnlijk bedoelt is dat hij in de forums op dpreview.com wat mensen tegenkwam die iets negatiefs over deze camera's hebben gezegd.

Met forums en de meningen die daarin ten toon worden gespreid moet je altijd erg voorzichtig zijn vind ik. Het zijn altijd losse gevallen, en in veel gevallen beschreven door mensen die niet (heel) veel kennis van zaken hebben. Het is zeker goed om forums door te lezen op zoek naar ervaringen, maar accepteer niet alles klakkeloos. Ik hecht zelf altijd veel meer waarde aan de echte reviews, geschreven door professionals.

Kom je in een forum dan toch echt iets tegen waarvan je denkt dat dat je niet gaat bevallen, ga dan naar de winkel en test het voor jezelf uit. Ervaring uit de eerste hand is altijd het beste.

quote:
[sub]De review op dpreview (dat rijmt toevallig)
Offtopic: hebben we wel even door dat dpreview wordt uitgesproken als deepeereview en niet als deepreview? Het gaat op die site om Digital Photography reviews. Ik zit af en toe raar in elkaar, maar ik kan me af en toe echt ergeren als mensen dit soort dingen niet doorzien.

PS: dit was in het algemeen, niet tegen jou in het bijzonder Ouwesok

pi_14262338
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:23 schreef sefer het volgende:

Hallo Sefer,

Hier een sinds dinsdag een trotse beziter van G5
Ook ik heb enorm getwijfeld tussen die twee,
maar na alles goed op een rijtje gezet te hebben,
ben ik voor de G5 gegaan.
Hoe dan ook hij heeft toch wat pixeltjes meer,
ik weet nu dat , dat niet alles zegt, maar toch
voor een verschil van ¤ 41, is het maar mooi meegenomen.
Sterkte met je keuze, ik werd er knetter van, maar ik denk wanneer
je eenmaal je toestelleke hebt dat je er blij mee bent
en gewoon het beste probeert uit te halen.

Greetz Freek

vrijdag 31 oktober 2003 @ 01:52:21 #211
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14266357
Ik ben van plan om de nieuwe Minolta Dimage A1 te kopen, heeft iemand deze al? Het is de opvolger van de Dimage 7Hi met de volgende verbeteringen: Minolta updates their revolutionary five-megapixel electronic SLR with faster shutter speeds, an Anti-Shake mode, 14-bit A/D, and a tilting LCD monitor, among other improvements

(P)Reviews:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/A1/A1A.HTM
en
http://www.dpreview.com/articles/minoltadimagea1/

pi_14267385
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 01:52 schreef Libris het volgende:
Minolta updates their revolutionary five-megapixel electronic SLR
Ik heb de camera niet, ik kan je er dus ook niet veel zinnigs over vertellen.

Ik vind het wel jammer dat Minolta deze serie camera's SLRs durft te noemen. Er zit geen spiegel in, de CCD is veel te klein, je kunt (daardoor) geen gebruik maken van hoge ISO-waarden zonder flits zonder gelijk een bak ruis te hebben en de afdrukvertraging is ook veel te lang. Dit uiteraard allemaal in vergelijking met een echte SLR, voor een compact (want dat is het) zal het allemaal best in orde zijn.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:10:16 #213
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14267844
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 08:33 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik heb de camera niet, ik kan je er dus ook niet veel zinnigs over vertellen.

Ik vind het wel jammer dat Minolta deze serie camera's SLRs durft te noemen. Er zit geen spiegel in, de CCD is veel te klein, je kunt (daardoor) geen gebruik maken van hoge ISO-waarden zonder flits zonder gelijk een bak ruis te hebben en de afdrukvertraging is ook veel te lang. Dit uiteraard allemaal in vergelijking met een echte SLR, voor een compact (want dat is het) zal het allemaal best in orde zijn.

Inderdaad, had ik nog niet bij stil gestaan. Heb inmiddels andere (p)reviews regelezen en ze zijn allemaal wel enthousiast over deze camera. Het nadeel alleen is dat ze allemaal een review van een prototype hebben en niet het model dat nu verkocht wordt. Hier kost ie trouwens rond de 800 euro
pi_14268362
Ik heb echt het idee dat Nederland het laatste land is waar nieuwe camera's verkrijgbaar zijn. Blijkbaar zijn we niet zo'n interessante markt voor de merken als bv. Japan of de VS.

Ik ben ook bang dat je nog wel even moet wachten voordat je deze camera 'in het wild' zult aantreffen. Tot die tijd zul je het moeten doen met reviews.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:41:00 #215
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14268456
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:35 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb echt het idee dat Nederland het laatste land is waar nieuwe camera's verkrijgbaar zijn. Blijkbaar zijn we niet zo'n interessante markt voor de merken als bv. Japan of de VS.

Ik ben ook bang dat je nog wel even moet wachten voordat je deze camera 'in het wild' zult aantreffen. Tot die tijd zul je het moeten doen met reviews.

Ik woon in Singpore, een goed(koop) land voor digicams, ben ook op een forum in Singapore bezig met informatie te krijgen, maar het loopt daar niet echt snel.. JeroenH, iig bedankt!
Trouwens, ik zag op de pricewatch en bij www.koopdigitaal.nl dat ie in Nederland al te krijgen is, opvolger van Dimage 7Hi
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:50:44 #216
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14268679
Trouwens JeroenH (of iemand anders natuurlijk), heb je een alternatief in deze klasse?
pi_14268883
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:50 schreef Libris het volgende:
Trouwens JeroenH (of iemand anders natuurlijk), heb je een alternatief in deze klasse?
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp5700.asp

(OK, de 300D is een stuk duurder, maar daar krijg je dan ook veel voor terug, het is nl. een echte SLR)

pi_14274954
Hoi

Ik heb de afgelopen drie dagen verdiept in deze topics over cameras als een totale n00b! Best ingewikkeld moet ik zeggen! Ik zoek een camera die maximaal 550 euro kost. Hij moet flink kunnen zoomen want ik ben een natuurliefhebber en dan komt zoiets goed van pas. Maar dan kan een hele goede macrofunctie ook weer belangrijk zijn natuurlijk!
Ik wil de foto's soms wel afdrukken, maar op gewone, kleine formaten.

Ik had zelf al een Fuji S5000(?) gezien, met 10x Optische zoom voor 450 euro ongeveer. Is dit iets wat ik zoek? Zijn er andere camera's die ik moet bekijken?

ERG belangrijk voor me jongens, ik ga in December namelijk naar Australie en Nieuw-Zeeland en die TOPREIS moet natuurlijk zo goed mogelijk worden vastgelegd.

Bij voorbaad dank mensen!

pi_14276028
Kleine toevoeging. Ik zie hier ook nog de Fujifilm Finepix S602.
Ook een goede zoom, maar wel alweer 550 euro?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer! Alvast bedankt voor de hulp!

vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:00:00 #220
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_14278445
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:51 schreef kikkerlikker het volgende:
wie heb deze camra en is het wat
o dennyh het gaat erom dat ik hem kom ruile bij de kijk shop en die hebbe veolgens mijn geen andere maar goed dat is mijn mening

- edit -

Ontopic graag en commentaar op modding mag in normale bewoordingen in Het klachten/complimenten topic van Fotografie!. Dank u.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 31-10-2003 16:23]

L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:07:46 #221
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_14278709
- edit -

Ontopic graag.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 31-10-2003 16:20]

L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_14280694
Sorry dat ik er een beetje mijn eigen topic van maak: heb de hele dag gelezen en genzocht. Ik ga zeer waarschijnlijk kiezen tussen deze twee camera's:

Fujifilm S5000
Minolta Dimage Z1

Voors en tegens? Reviews boksen beetje tegen elkaar op, weinig verschil, of zie ik dat fout?

zaterdag 1 november 2003 @ 09:44:34 #223
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14293646
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:59 schreef JeroenH het volgende:

[..]

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp5700.asp

(OK, de 300D is een stuk duurder, maar daar krijg je dan ook veel voor terug, het is nl. een echte SLR)

Even voor de geinteresseerden, het is de 300D geworden (de kit met de 35-55 mm lens). In totaal was ik voor camera, lens, extra batterij, 256 geheugen, tas, uv-filter zo'n 1100 euro kwijt...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 1 november 2003 @ 10:11:33 #224
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14293812
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:06 schreef Specialized het volgende:
Sorry dat ik er een beetje mijn eigen topic van maak: heb de hele dag gelezen en genzocht. Ik ga zeer waarschijnlijk kiezen tussen deze twee camera's:

Fujifilm S5000
Minolta Dimage Z1

Voors en tegens? Reviews boksen beetje tegen elkaar op, weinig verschil, of zie ik dat fout?

Vanaf een bepaald punt in dit soort onderzoekjes kun je het niet meer met hulp af en sta je er alleen voor (maar er zijn beroerder situaties in het aardse bestaan )

Wat je kunt laten meetellen in de afweging is wat je van plan bent met de camera. Beide modellen zijn technisch dik in orde, slechte spullen vind je in dit prijssegment niet.
Wordt dus afwegen wat je er hoofdzakelijk mee denkt te gaan fotograferen, en met die wetenschap de reviews nog eens doorlezen of er aanknopingspunten zijn.

Een andere belangrijke stap is om te proberen beide camera's eens gewoon even in handen te krijgen en er eens wat mee te spelevaren, dan ontwikkelt zich vanzelf een voorkeur. Vergelijk het met de aanschaf van dure kledingsstukken, die wil je ook graag wel even passen alvorens je je portemenope leegschudt .

Naar mijn bescheiden mening wordt er door de handel, maar soms ook door de consument iets te makkelijk gedaan over de aanschaf van een stukje gereedschap van enkele honderden Euri, waarmee je enkele jaren gelukkig dient te worden

zaterdag 1 november 2003 @ 10:22:07 #225
35485 rique
with Canon, I can
pi_14293893
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:06 schreef Specialized het volgende:

Fujifilm S5000
Minolta Dimage Z1

Ik kan zeggen dat die Fujifilm erg lekker in de hand ligt, hij ziet er erg leuk uit maar zoals meneer sok al zei, het is echt op een gegeven moment een kwestie van persoonlijke smaak. Ga gewoon naar een goede fotohandel en pak ze allebei eens beet, zo ben ik ook voor mijn leven verslaafd geraakt aan Canon, die mensen zijn gewoon koning van de ergonomie. Ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel zoom die minolta heeft maar de 10x optische zoom van de Fuji is natuurlijk wel erg fijn.

Maar voel gewoon eens, net als bij een mooie vrouw moet een goede camera gewoon goed in de hand liggen. En dat is (gelukkig) een heel erg persoonlijk proces.

-edit- na even een testkwartiertje blijkt toch dat die S5000 niet voor mijn handen gemaakt is, de greep lijkt te "lang" zodat ik mijn hand in een onnatuurlijke positie moet houden als ik bijvoorbeeld de zoomfunctie wil bedienen. Ik moet je nu zeker aanraden beide camera's even te voelen. De minolta heb ik hier even niet dus daar kan ik niets over zeggen.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')