quote:Wat heb je er dan wel voor nodig ?
Op maandag 20 oktober 2003 14:38 schreef Menyo het volgende:
met ene zoom gaat dat wel goed hoor. heb je geen macro voor nodig.
quote:Wat voor camera heb je?
Op maandag 20 oktober 2003 14:57 schreef moussy het volgende:
Wat heb je er dan wel voor nodig ?
quote:Ben op zoek naar een andere
Op maandag 20 oktober 2003 15:29 schreef JeroenH het volgende:[..]
Wat voor camera heb je?
Ik heb nu een trust dingetje
quote:Ah, een digitale camera dus.
Op maandag 20 oktober 2003 15:33 schreef moussy het volgende:
Ben op zoek naar een andereIk heb nu een trust dingetje
Elke digitale compactcamera van een beetje gerenommeerd merk (Canon, Nikon, Olympus etc.) heeft een ingebouwde macrostand.
Als ik bovenstaande foto echter een beetje inschat dan hoef je die voor een dergelijk foto waarschijnlijk niet eens in te schakelen.
quote:Anders zit ik toch in het verkeerde topic
Op maandag 20 oktober 2003 16:08 schreef JeroenH het volgende:[..]
Ah, een digitale camera dus.
quote:Bovenstaande foto is dus met een macrostand gemaakt. Met een fuji finepix nog wat van 2,1 megapixel en dit kregen we zonder macro en met een redelijk afstandje. Vandaar dat ik dacht dat ik een camera met macro functie moest hebben.
Elke digitale compactcamera van een beetje gerenommeerd merk (Canon, Nikon, Olympus etc.) heeft een ingebouwde macrostand.Als ik bovenstaande foto echter een beetje inschat dan hoef je die voor een dergelijk foto waarschijnlijk niet eens in te schakelen.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:48 schreef moussy het volgende:
Anders zit ik toch in het verkeerde topic
quote:OK. De afstand was dan misschien wat kleiner dan ik inschatte, de afstand waarop je wel/niet macro nodig hebt verschilt ook per camera. Maar zoals gezegd: zoek er eentje uit van een fatsoenlijk merk, probeer hem uit in de winkel zodat je weet hoe foto's van je kids er uit komen te zien.
Bovenstaande foto is dus met een macrostand gemaakt. Met een fuji finepix nog wat van 2,1 megapixel en dit kregen we zonder macro en met een redelijk afstandje. Vandaar dat ik dacht dat ik een camera met macro functie moest hebben.
Heb toch besloten voor Canon te gaan, maar nu mijn dillema:
Moet voor morgen beslissen, nieuwe S50 of 4 maand oude G3
Ben beginner, maar wil wel fotograferen tot hobby maken.
Greetz Freek
quote:Zeker als je verder wilt: koop de G3!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:11 schreef Freek_K het volgende:
DILEMMA !!Heb toch besloten voor Canon te gaan, maar nu mijn dillema:
Moet voor morgen beslissen, nieuwe S50 of 4 maand oude G3
Ben beginner, maar wil wel fotograferen tot hobby maken.
Greetz Freek
* draai-/kantelbaar LCD-scherm, je wil niet meer zonder
* grotere/scherpere lens die ook nog lichtsterker is
* mogelijkheid om externe flits aan te sluiten
* doet langer met zijn accu (accu is groter en camera is zuiniger)
* G3 kan CompactFlash type II aan, als je ooit een MicroDrive wilt dan kan dat
De G3 was net verkocht, was net te laat
Nu blijft de keus nog tussen G3 en G5 beiden nieuw.
In de meeste berichten die ik gelezen heb, word de 3 boven de 5 geprefereerd, ik snap eigenlijk niet waarom, kan iemand mij dat uileggen??
Greetz Freek
quote:Het verschil tussen de G3 en G5 is minimaal. Die ene megapixel meer merk je nauwelijks omdat het objectief exact gelijk is, in absolute scherpte ga je er nauwelijks op vooruit. Alleen als je continu zeer grote afdrukken maakt (bushokje) dan zou de G5 licht te prefereren zijn boven de G3.
Op donderdag 23 oktober 2003 21:35 schreef Freek_K het volgende:
Nu blijft de keus nog tussen G3 en G5 beiden nieuw.
In de meeste berichten die ik gelezen heb, word de 3 boven de 5 geprefereerd, ik snap eigenlijk niet waarom, kan iemand mij dat uileggen??
Behalve dat en de kleur zijn de G3 en de G5 technisch 99.99% gelijk. Ik ga er van uit dat je de kleur van de camera zelf niet mee laat spelen in je keuze (het gaat ten slotte om de foto's).
Dat mensen de voorkeur geven aan de G3 is simpelweg omdat dit vaak voor veel minder geld te krijgen is, en daardoor een veel hogere prijs/prestatieverhouding heeft.
Dat is alles. Als je per sé de G5 wil: gewoon doen, het is een fantastische camera, maar je betaalt er zowel absoluut als in verhouding meer voor dan voor een G3.
- edit -
Op deze pagina (lees verder voor de complete review van de G5) kun je meer lezen over de verschillen tussen de G3 en de G5. Vergelijk de voorbeeldfoto's, lees de reviews, vergelijk de prijzen en maak voor jezelf uit of je het het verschil in prijs waard vind.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 23-10-2003 21:45]
Het verschil is wel niet zo groot in prijs: 68 eurokus,
maar dat is toch weer een cf kaartje van 256mb.
Ik ga nu mijn bestellinkje dan maar plaatsen,
Te zijner tijd zal ik hier mijn eerst gemaakte
wereldfoto's wel eens plaatsen
Greetz Freek
quote:Je geeft verder geen eisen/wensen op.... dat maakt het niet makkelijk.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:24 schreef vio het volgende:
en nou kom ik ff zeuren.. ik ben ook op zoek naar een digitale camera en heb max. 500 euro uit te geven.. en echt veel verstand heb ik er niet van.. dus kan iemand me een beetje helpen?
Ik zou zo op het eerste gezicht zeggen: koop een Canon A70 + accu's + 256MB. Dat kost je ongeveer 350 + 30 + 60 = ¤ 440. Hou je nog wat geld over voor een tasje, mini-statief etc.
Voor meer info over de A70:
http://www.dpreview.com/reviews/canona70/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/A70/A70A.HTM
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a70-review/index.shtml
http://www.tweakers.net/pricewatch/53478
Ik zie dat de eerste review van de A80 (de opvolger van de A70) ook al online is, maar het kon nog wel eens even duren voordat die in NL goed verkrijgbaar is. Daarbij zal die zeker in het begin een stuk duurder zijn. Verkijk je niet op het verschil tussen de 3MP van de A70 en de 4MP van de A80; ze hebben hetzelfde objectief en het absolute verschil in scherpte zal minimaal zijn.
quote:ehm die canon a70 werkt niet met accu's maar met batterijen. hmm school stelt dan een vrij hoge eis, aangezien 3 megapixels mij ook zat lijkt.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:58 schreef vio het volgende:
mama heeft al een s40 dus als ik ook een canon neem is accu's enzo niet meer nodig.. ik moet trouwens 4 of 5 mega pixels hebben voor school
De a80 lijkt me voor jouw een hele leuke camera.
De een heeft weer iets wat de ander weer niet heeft, nu moet ik eff overwegen welke functies ik liever heb moeilijk hoor
Alvast bedankt
quote:euh
Op maandag 13 oktober 2003 16:15 schreef Ouwesok het volgende:
Ik zou als tweede objectief bij een 300D een 70-210 nemen. Die geeft door het CCD-formaat van de 300D het effect van meer dan 300mm op een normale kleinbeeldcam en is in tegenstelling tot een 300mm wél uit de hand te gebruiken
quote:SOW, ik wil wel eens wat van die vliegtuigjes zien vanje
Op woensdag 29 oktober 2003 19:43 schreef SpotterNL het volgende:[..]
euh
ik heb een 28-300 op m'n 300D zitten (dus effective 480) en daarmee kan ik uitstekend vliegtuigen fotograferen. 480mm+bewegend object=volgens jou ondoenlijk, maar bij mij komen er retescherpe fotos uit, en ik werk niet met statieven oid, maar gewoon uit het handje
quote:Ebay
Op woensdag 29 oktober 2003 19:25 schreef wlsandman het volgende:
ik ga misschien de powershot a70 kopen, maar ik lees hier van verschillende mensen dat kopen op internet goedkoper is. Maar nu vraag ik me af waar je het (veiligst, betrouwbaarst) een digicam kan kopen. Wat zijn de voordelen en nadelen van kopen op internet en weet iemand goeie site´s?.Alvast bedankt
Voordeel:
Tis vele malen goedkoper!!
Je hoeft nie naar de winkel te rennen
Nadelen:
Je weet niet echt bij wie je koopt, krijg je natuurlijk pas te weten als je de profielen en de feedback gaat bekijken
Kopen op de Duitse ebay kan problemen ( als in extra kosten voor de overdracht en langere levertijden ) leveren met betalen via een NLse band, daarom benik zo blij met mn vriendin in Aachen ( Duitsland dus )
deze zijn op 300mm genomen (effective 480)
sorry voor het verneuken van de layout
- edit -
Plaatjes gewijzigd in links. In FOT doen wij aan resizen.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 30-10-2003 10:27]
quote:Mooie foto's, heb je gebruik gemaakt van een statief als je de volledige zoom gebruikte? En welke lens heb je precies?
Op donderdag 30 oktober 2003 09:56 schreef SpotterNL het volgende:
http://members.tripod.lycos.nl/jurgendpz/IMG_0258.jpg
http://members.tripod.lycos.nl/jurgendpz/IMG_0311.jpgdeze zijn op 300mm genomen (effective 480)
sorry voor het verneuken van de layout
- edit -
Plaatjes gewijzigd in links. In FOT doen wij aan resizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |