abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13666027
De Canon Powershot A60 of, in dezelfde prijsklasse, de Canon Powershot A300?

En waarom?

En wat wordt er normaal gesproken bijgeleverd aan geheugen kaarten en accu's?

FOK!fotograaf maandag 6 oktober 2003 @ 10:12:24 #127
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13682738
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:30 schreef Xilantof het volgende:
mijn zus is binnenkort jarig en wil een digitale camera...
het oog van mijn moeder viel op deze

edit: "deze" is een minolta E323 [/edit]

ze heeft hem gezien voor 239 euri..

iemand ervaring met deze camera? of wat vind men ervan?

linkje:
http://www.minolta.nl/?docID=2860&item_fk=797&detail_pk=813

iemand?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13712450
ik zoek een cam van round about 1000 euro+

wat kan ik hier voor krijgen, vind zelf de minolta dimage a1 wel mooi
of de panasonic dmc-fz10.. kan iemand me uitleggen wat het verschil tussen een spiegel reflex of een normale digicam is?

zijn er nog andere leuke cams in deze categorie?

http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:42:23 #129
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13712625
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:36 schreef -mainframe- het volgende:
ik zoek een cam van round about 1000 euro+

wat kan ik hier voor krijgen, vind zelf de minolta dimage a1 wel mooi
of de panasonic dmc-fz10.. kan iemand me uitleggen wat het verschil tussen een spiegel reflex of een normale digicam is?

zijn er nog andere leuke cams in deze categorie?

Canon G5

of een digitale spiegelreflex canon 300d ( euro 1275 ong.)

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:44:07 #130
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13712682
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:36 schreef -mainframe- het volgende:
kan iemand me uitleggen wat het verschil tussen een spiegel reflex of een normale digicam is?
er is een topic over digitale spiegelreflex camera's

maar over het algemeen zijn de opties met een D-slr wat groter (vooral door de vele lenzen die dan verkrijgbaar zijn)

andere kunnen dat veel beter uit leggen..

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:48:36 #131
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_13733478
Na oa het doorstruinen van de div. FOK! topics een uiteindelijke keuze gemaakt tussen de Fuji finepix A310 en de Canon Powershot A70. De laatste is het geworden mede door de positieve reacties. Omdat de fuji nog zo nieuw is, zijn er ook nog maar een beperkt aantal reviews te vinden. Ook zijn de flashkaartjes nog steeds een stuk goedkoper dan de xD kaartjes. (Die trouwens via de kruidvatsite wel errug goedkoop zijn)
De mensen zijn gek geworden
pi_13745389
Ik ben verschillende winkels af geweest en ik heb nog een G2 en een G3 kunnen vinden. Ze kosten exact hetzelfde, dus ik kan geen keuze maken... Volgens de ene verkoper is de G2 de beste uit de G-serie die ooit gemaakt is, de volgende verkoper spreekt dit weer tegen. In een derde winkel raadde ze mij aan om op de A80 te wachten. Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht.
De A80 heeft het flexibele schermpje wat me erg handig lijkt en ook 4 megapixels. Naar mijn weten is ook alles handmatig in te stellen... Wat is het grootste nadeel van de A80 t.o.v. de G2/G3, of is die er niet?
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_13749405
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik ben verschillende winkels af geweest en ik heb nog een G2 en een G3 kunnen vinden. Ze kosten exact hetzelfde, dus ik kan geen keuze maken...

Dan neem je een G3 natuurlijk! De verschillen tussen de G2/G3 zijn niet heel groot, maar de G3 is op veel punten net wat verbeterd.
quote:
Volgens de ene verkoper is de G2 de beste uit de G-serie die ooit gemaakt is, de volgende verkoper spreekt dit weer tegen.
Die eerste verkoper is . Elke Gx was beter dan zijn voorganger. Net weer wat sneller, net weer wat gebruikersvriendelijker etc.
quote:
Wat is het grootste nadeel van de A80 t.o.v. de G2/G3, of is die er niet?
- geen RAW
- geen externe flits aan te lsuiten
- 38mm groothoek (G2/G3 35mm en dat is al minimaal, minder is beter)
- 114mm tele, G2 heeft 102mm maar de G3 heeft 140mm (meer is beter)
- (veel) minder lichtsterk objectief
- kleiner objectief, daardoor minder scherp (megapixels zegt niets, het gaat om het optiek)
- zowel de G2 als de G3 doen erg lang met één accu-lading (dit ligt er niet aan dat de A80 op penlites draait, de Gx-camera's zijn gewoon erg zuinig, de G5 zelfs de zuinigste ooit getest op dpreview.com)

Ik zou zelf voor de G3 gaan, maar de A80 is wel ietsjes kleiner.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 08-10-2003 20:37]

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 oktober 2003 @ 21:25:45 #134
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13750663
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
Volgens de ene verkoper is de G2 de beste uit de G-serie die ooit gemaakt is, de volgende verkoper spreekt dit weer tegen.
Waarschijnlijk had die eerste verkoper gewoon nog een G2 op voorraad (en is ie daarbij ook nog eens ), en die andere dus niet .

Het verhaal dat een oudere generatie digicam 'het beste uit de G-serie' is klinkt pas geloofwaardig wanneer de betreffende verkoper hem niet op voorraad heeft en 'm ook niet kan bestellen .

Let een beetje op de prijzen die er voor G2 of G3 worden gevraagd. Bij een locale fotoboer zag ik een G3 liggen voor een hoger bedrag dan waar je momenteel een G5 voor koopt.

Mocht je voor een net bedrag aan een G3 kunnen komen dan zou ik hem niet laten liggen (als het je niet op die ene Mpixel aankomt)

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_13751115
Hartelijk bedankt JeroenH en Ouwesok. Ik vond het verhaal van die G2 idd al een beetje verdacht. En hij vroeg er idd een stuk meer voor dan voor een G3 op bepaalde sites. Ik ga er nog even goed over nadenken, maar ik denk dat het de G3 gaat worden...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_13752641
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 21:42 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]Hartelijk bedankt JeroenH en Ouwesok. Ik vond het verhaal van die G2 idd al een beetje verdacht. En hij vroeg er idd een stuk meer voor dan voor een G3 op bepaalde sites. Ik ga er nog even goed over nadenken, maar ik denk dat het de G3 gaat worden...
Daar zul je een hele mooie camera aan hebben, en die ene megapixel die het scheelt met de G5 zul je in verreweg de meeste gevallen niet merken. De absolute scherpte zal niet heel veel hoger zijn daar het objectief exact gelijk is.

NB: ik heb zelf een G1, dus je snapt dat de G1 de beste Gx-camera is?

pi_13770990
En ook ik wil graag een advies hebben voor de aanschaf van een nieuwe cam. Ik ben een n00b op foto gebied wat technische termen betreft, ik wil hem gewoon gebruiken en klaar.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het maken van foto's van auto's op het circuit (dus snel bewegende dingen) dus neem ik aan dat ik een snelle sluitertijd nodig heb?? Aangezien je vaak wat van de baan staat is een goede optische zoom mogelijkheid een must, ik heb een weekend een Sony DSC-P92 met 3x optische zoom mee genomen maar dat was zwaar k#t.

Ik heb inmiddels wat rond gekeken maar er staat zoveel info dat ik er even geen wijs meer uit kan komen. De Minolta Dimage Z1 (10x optical zoom) leek mij wel wat maar misschien zijn er andere merken/modellen die een betere camera voor mij maken.

Wie geeft mij wat advies

donderdag 9 oktober 2003 @ 22:47:08 #138
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_13777768
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 18:40 schreef Alfisti het volgende:

Wie geeft mij wat advies

Dit schiet me in de gauwigheid te binnen:

Z1: hele snelle cam (autofocus/shutter lag) + 60fps LCD/EVF !
burst mode (foto's snel achter mekaar) was niet zo goed geloof ik 1,5 foto per seconde.

Fuji S5000: ook 10x zoom en lens was ook redelijk snel dacht ik. Deze kan wel 5 fps schieten in burst mode (belangrijk als je foto's van snel voorbijrijdende auto's wil maken. Over de kwaliteit van de foto's is al heel veel gezegd en geschreven, genoeg pics op het net te vinden om een oordeel te vellen

Kodak DX6490, Olympus U-750 zijn ook opties

Maar belangrijkste is: lees zelf de reviews en meningen van anderen. www.dcrecource.com is hele goede site, maar www.dpreview.com ook. dpreview.com: Ga naar het gedeelte forums en kies het merk vd camera die je wilt kopen en lees ontelbare meningen / discussies van gebruikers.

suc6

pi_13795738
tnx!

Ik heb na een aantal telefoontjes denk ik besloten welke het gaat worden, namelijk de Canon EOS 300D. Ik kan voorlopig even aan de gang met de meegeleverde lens en kan later altijd nog een zoom lens (80-300 mm is mij aangeraden) )kopen.

maandag de camera bij de Mediamarkt even vasthouden/kijken/proberen en als hij mij bevalt bestel ik hem dinsdag.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:13:48 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13795941
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:02 schreef Alfisti het volgende:
tnx!

Ik heb na een aantal telefoontjes denk ik besloten welke het gaat worden, namelijk de Canon EOS 300D. Ik kan voorlopig even aan de gang met de meegeleverde lens en kan later altijd nog een zoom lens (80-300 mm is mij aangeraden) )kopen.

maandag de camera bij de Mediamarkt even vasthouden/kijken/proberen en als hij mij bevalt bestel ik hem dinsdag.

meegeleverde lens is meestal ruk dus laat je niet zomaar afschepen met een goedkoop lensje erop
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_13800005
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:02 schreef Alfisti het volgende:
tnx!

wat kost dat aangeraden lensje?
pi_13801570
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 22:45 schreef NiXz het volgende:

[..]

wat kost dat aangeraden lensje?

Kan ik je na zondag vertellen

Zondag ga ik even buurten bij iemand die er redelijk wat vanaf weet, word vervolgd dus.

pi_13806821
OKey nu ikke dan zoek ook een Digitale Camera, zelf d8 ik al aan de Canon EOS 300D met de standaard 18-55mm lens.

Ik ben zelf nog niet bekend met al de mm-waardes en wil er dus ook een extra lens bij die goed geschikt is voor foto's van wat verderaf, denk aan foto's in een dierentuin, demonstraties van bv marine, etc. En wil het onderwerp dus ook dichterbij halen, tis niet de bedoeling dat ik een statief erbij gebruik.
Welke lens kan ik het beste erbij kopen met een maximale prijs van rond de 300 euro. (lens van 200 euro mag dus ook )

zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:13:06 #144
10005 KTEINO
http://www.fabianvalkenberg.nl
pi_13808487
Ok ik ben ook op zoek naar een digi-cam. de volgende eisen heb ik:

-Min 4.0 pix
-Een camera waarbij veel in te stellen is (sluitertijd enz.)
-Redelijk compact omdat ik hem bijna altijd bij me wil hebben

Hoop dat jullie goed advies hebben... De meeste winkels heb ik weinig aan

pi_13809826
als een voor een canon toestel gekeken?
pi_13810416
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:13 schreef KTEINO het volgende:
Ok ik ben ook op zoek naar een digi-cam. de volgende eisen heb ik:

-Min 4.0 pix
-Een camera waarbij veel in te stellen is (sluitertijd enz.)
-Redelijk compact omdat ik hem bijna altijd bij me wil hebben

Hoop dat jullie goed advies hebben... De meeste winkels heb ik weinig aan

Ik kan je de Canon Powershot G5 aanraden, echt een heel goede camera en compact genoeg om altijd mee te nemen. Ik heb zelf een G1 (de oer-Gx ), die is even groot en die neem ik bijna overal mee naartoe. Alles is in te stellen, de beeldkwaliteit is echt top en het draaibare LCD-scherm is ontzettend handig.

Wil je écht compact (je levert dan wel in op mogelijkheden en beeldkwaliteit) dan zou je de Canon Ixus 400 eens kunnen bekijken.

Op www.dpreview.com staat een Buying Guide, daar kun je je eisen en wensen invullen, en dan rollen de camera's daar uit die daar aan voldoen.

En wat betreft het niets aan winkels hebben: dat hangt er maar van af naar wat voor winkel je toe gaat. Zaken als BCC, Dixons etc. willen niets liever dan jou het geld uit de zak praten, dus goed advies hoef je daar niet te verwachten (uitzonderingen daargelaten). Foto-ketens als Combi etc. hangen er vaak een beetje tussenin, het advies is er vaak middelmatig/goed maar ook daar willen ze heel graag verkopen. In mijn ervaring zit je voor advies het beste bij kleine, onafhankelijke (voorzover dat nog mogelijk is) fotozaken. Maar zoals met alles moet je dat per geval bekijken. Een goede vuistregel is: koop nooit direct een camera, neem eerst alle informatie in je op en denk er thuis goed over na. Een goede gladjanus verkoper kan je alles verkopen.

pi_13810519
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:27 schreef NiXz het volgende:
Welke lens kan ik het beste erbij kopen met een maximale prijs van rond de 300 euro. (lens van 200 euro mag dus ook )
Ik ben niet zo thuis in het SLR-objectieven segment (cue Ouwesok en/of fotoloog ), maar met een 80-300mm objectief zit je in verreweg de meeste omstandigheden wel goed, zeker om de de 300D een CMOS heeft die kleiner is dan een kleinbeeldnegatief. Daardoor heeft een dergelijk objectief op een 300D hetzelfde beeldveld als een 128-480mm objectief op een conventionele SLR.

Voor prijzen geldt simpelweg: duurder is beter (als je naar één merk kijkt, neem je ook merken als Sigma en Tamron mee in je overwegingen dan liggen de zaken weer heel anders), meestal lichtsterker, altijd scherper (vooral bij een groot diafragma (klein getal).

pi_13843959
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:29 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Voor prijzen geldt simpelweg: duurder is beter (als je naar één merk kijkt, neem je ook merken als Sigma en Tamron mee in je overwegingen dan liggen de zaken weer heel anders), meestal lichtsterker, altijd scherper (vooral bij een groot diafragma (klein getal).

Welke van die 3 (Canon, Sigma, Tamron) is dan het beste? Welke kan je het beste hebben, gekeken naar de prijs/kwaliteit. Is de een goedkoper en betere kwaliteit dan de ander? Of maakt het niks uit?
pi_13846107
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:33 schreef NiXz het volgende:
Welke van die 3 (Canon, Sigma, Tamron) is dan het beste? Welke kan je het beste hebben, gekeken naar de prijs/kwaliteit. Is de een goedkoper en betere kwaliteit dan de ander? Of maakt het niks uit?
Sja, ik moet hier oppassen want zoals gezegd zijn objectieven niet helemaal mijn terrein, maar volgens mij kun je als vuistregel aannemen dat de USM en L objectieven van Canon qua absolute beeldkwaliteit het beste zijn (maar daar is, zeker bij de L-serie, de prijs dan ook naar).

Echter, voor een amateurfotograaf voldoet een goed Tamron of Sigma objectief ook prima. Maar ook bij deze objectieven zijn er prijs- en dus kwaliteitsklassen. Voor meer informatie hou ik hieronder ruimte open voor een post van Ouwesok of fotoloog, die kunnen je op dit gebied overladen met informatie (kom op jongens! laat mij eens niet zo spartelen!)

.

pi_13852427
Nu ik dan
Ik wou even vragen wat jullie vinden van de nieuwe sony dsc-v1.
Ik hoor er goede dingen over en de specs spreken mij wel aan. Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met sony en er komen altijd mooie foto's uit. Dus wat zeggen jullie ervan?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')