abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12952970
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:28 schreef Scandalous het volgende:
Weet iemand trouwens of er ergens sites zijn met voorbeeldfoto's? Ik wil graag wat voorbeelden zien van de Casio Exilim (alle types) ... nog nergens gevonden.
In de FAQ staan diverse review-websites waar je voorbeeldoto's vind van vrijwel alle merken en types camera's.
pi_12958869
quote:
Op donderdag 4 september 2003 22:09 schreef woutf het volgende:

[..]

http://www.dpreview.com./reviews/casioexz3/
Een hele goede review.

met natuurlijk ook sample images
http://www.dpreview.com/reviews/casioexz3/page15.asp

Wout Dankjewel suga
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_12958885
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 01:26 schreef JeroenH het volgende:

[..]

In de FAQ staan diverse review-websites waar je voorbeeldoto's vind van vrijwel alle merken en types camera's.

Stom, daar heb ik nog niet gekeken. Dank je
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_12960119
quote:
Op donderdag 4 september 2003 22:09 schreef woutf het volgende:

[..]

http://www.dpreview.com./reviews/casioexz3/
Een hele goede review.

met natuurlijk ook sample images
http://www.dpreview.com/reviews/casioexz3/page15.asp

Die A70 sample images zijn toch ook wel heel mooi.... *gaat weer twijfelen*
pi_12963789
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 14:05 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Die A70 sample images zijn toch ook wel heel mooi.... *gaat weer twijfelen*

Je mag er binnenkort wel even mee spelen, kan je foto's maken van pofferchen
pi_12964606
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 16:26 schreef woutf het volgende:

[..]

Je mag er binnenkort wel even mee spelen, kan je foto's maken van pofferchen

Oh jaaa
pi_13068611
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:23 schreef JeroenH het volgende:
Marvin: ben je er al uit of je een G3 of een S50 wilt?

Dpreview.com heeft in ieder geval net de review van de S50 gepost. Nu kun je pas echt de kwaliteit en andere eigenschappen van beide camera's vergelijken.

http://www.dpreview.com/reviews/canons50/

-edit -

Uit de review:
[..]

Well said, Phil!

Ik denk dat het de G3 zou zijn geworden, ware het niet dat mijn budget door mijn vakantie enooooooooooorm geslonken is...
Ik kan er nu helaas niet meer dan 350 euro aan uitgeven...!
Mijn eisen zijn nu dus ook wat lager.

Ongeveer dit:
2-3 MP
2-3 Optische zoom
Li-ion batterij
Liefst een CF kaartje
Flits ben ik nog niet echt over uit.. wat is nou beter? Een interne is makkelijk mee te nemen.. duuh.. maar misschien is een externe wel beter?

Gewoon een leuke camera die ik kan gebruiken voor het alledaags gebruik (ook uitgaan), maar waar ik toch ook leuke fotootjes mee kan maken in de buitenlucht. Landschappen e.d.

Koop hem trouwens in een winkel en niet via het web, dan maar 20 euro meer betalen.. Suggesties JeroenH (of iemand anders natuurlijk)?

Euh....?
pi_13068831
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:13 schreef Marvin het volgende:
Flits ben ik nog niet echt over uit.. wat is nou beter? Een interne is makkelijk mee te nemen.. duuh.. maar misschien is een externe wel beter?
Extern is vaak mooier, maar wel heel erg duur en groot. Denk er goed over na of je dit wel wilt of niet.

Als ik je verhaal zo lees dan past de a60/a70 daar prima bij.

Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 3

pi_13068843
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:13 schreef Marvin het volgende:

[..]

Ik denk dat het de G3 zou zijn geworden, ware het niet dat mijn budget door mijn vakantie enooooooooooorm geslonken is...
Ik kan er nu helaas niet meer dan 350 euro aan uitgeven...!
Mijn eisen zijn nu dus ook wat lager.

Ongeveer dit:
2-3 MP
2-3 Optische zoom
Li-ion batterij
Liefst een CF kaartje

Gewoon een leuke camera die ik kan gebruiken voor het alledaags gebruik (ook uitgaan), maar waar ik toch ook leuke fotootjes mee kan maken in de buitenlucht. Landschappen e.d.

Koop hem trouwens in een winkel en niet via het web, dan maar 20 euro meer betalen.. Suggesties JeroenH (of iemand anders natuurlijk)?

Een camera voor alledaags gebruik... een sony of canon in die prijsrange is goed te doen denk ik! Waarom niet kopen op internet? Scheelt al snel 20 tot 100 euro!
We can't stop here! This is bat country!
pi_13069384
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:25 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Extern is vaak mooier, maar wel heel erg duur en groot. Denk er goed over na of je dit wel wilt of niet.

Als ik je verhaal zo lees dan past de a60/a70 daar prima bij.

Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 3

OMFG!! You can read my mind!! Zat toevallig net in dat topic te kijken en ik denk dat het de A60 wordt..! Bij sommige tests komen de foto's van de A60 zelfs beter naar voren dan die van de A70..
Ik zit alleen een beetje met die batterijen.. die AA-penlites.. hoe lang gaan die dingen normaal mee/zijn ze heroplaadbaar en wat kosten ze?
Euh....?
  woensdag 10 september 2003 @ 13:54:07 #86
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_13069419
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef Marvin het volgende:

[..]

OMFG!! You can read my mind!! Zat toevallig net in dat topic te kijken en ik denk dat het de A60 wordt..! Bij sommige tests komen de foto's van de A60 zelfs beter naar voren dan die van de A70..
Ik zit alleen een beetje met die batterijen.. die AA-penlites.. hoe lang gaan die dingen normaal mee/zijn ze heroplaadbaar en wat kosten ze?

\
setje nimh accu`s kopen met lader zijn ze er al voor 2 tientjes
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_13071099
Heb net de Canon Powershot A60 besteld!! Kan hem vrijdag ophalen.
Euh....?
pi_13071164
quote:

[..]
Bij sommige tests komen de foto's van de A60 zelfs beter naar voren dan die van de A70

Dat is dus weer grote onzin Komt uit een blad die beide camera`s totaal verschillend heeft getest. Daardoor lijkt het zo maar is in werkelijkheid echt niet zo.
pi_13075100
quote:
OMFG!! You can read my mind!!
Weet ik
quote:
Bij sommige tests komen de foto's van de A60 zelfs beter naar voren dan die van de A70..
Dat lijkt me niet kloppen... de A60 en A70 zijn technisch exact gelijk, het enige wat verschilt is de CCD.
quote:
Als jij goede NiMH-penlites koopt van 2000 mAh of meer dan doe je daar zeer lang mee. Lees de review van de A70 op dpreview.com maar eens goed door, dan zul je zien dat de A70 het langst van alle camera's ooit met zijn accu's doet. De A60 is niet getest, maar daar het voor 99,9% de zelfde camera betreft zal dat daar niet al te veel van af wijken.
pi_13093282
OK OK, dit wordt een patser vraag, maar het is wel serieus. Zoals sommige gezien hebben heb ik een 707 over kunnen kopen. Diegene van wie hij was heeft nu niks meer, en wilt dus een nieuwe.

Een DSLR lijkt hem niet leuk (LCD-preview, gezeur met lenzen). Maar geld is (bijna) geen optie. Hij moet ook een stuk beter zijn dan de 707 (want ik moet het rechtvaardigen dat hij hem verkocht heeft ).

Eisen zijn daarnaast:
- Minimaal 5 MPixel
- Groothoek max 30 mm
- Behoorlijk zoombereik, Min 5X optisch
- Automatische instelling 100% OK

Ik zat zelf een beetje in de richting van de nieuwe Sony 828 te denken.

Wat denken jullie ??

pi_13097943
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:26 schreef Menyo het volgende:
Wat denken jullie ??
Ondanks dat een DSLR geen optie lijkt te zijn ('lijkt hem niet leuk'? wat is dat nou weer voor reden....) zou ik je toch willen aanraden de Canon EOS-300D goed te bekijken. Voordelen van de 300D t.o.v. de 828:

* grotere CCD, dus:
* veel minder ruis, vooral bij hoge ISO-waarden
* veel groter dynamisch bereik, dus minder snel over- of onderbelichte stukken in je foto's
* veel snellere AF
* verwisselbare lenzen zijn juist erg makkelijk
* de zoeker kijkt echt door de lens, dit is zeker bij weinig licht veel beter dan een LCD
* Je krijgt echt ontzettend veel meer kwaliteit voor bijna hetzelfde geld

Nu de EOS-300D er voor gezorgd heeft dat de DSLR eindelijk binnen mijn bereik komt, overweeg ik geen enkele compactcamera meer. Vooral de lange afdrukvertraging irrteert mij al sinds het begin bij de compactcamera's, maar ik wil ook gewoon foto's met hoge ISO-waarden kunnen nemen zonder dat er gelijk een bak ruis in komt.

Denk goed na en vergelijk voorbeeldfoto's....

pi_13099127
heb nu de OLYMPUS C-350 zoom maarja wil toch wel een nieuwe en vind een stukje meer geld eraan uitgeven niet zon probleem. kan best 600-800 euro missen excl BTW. iemand een aan te raden cam ? ..
Tuutuuuutuu
pi_13112410
Ik vind de olympus C5050 heel mooi. 5 Mpixel, vele instellingsmogelijkheden, en gewoon mooie plaatjes. Je kan ook kijken naar een Canon G5
pi_13130150
Heb net de A60 besteld!! Heb hier veel positieve reacties gelezen, dus ben benieuwd! Moet zeggen de foto's die hier staan gepost die gemaakt zijn met de A60 vind ik niet echt top, dus hoop ik dat het mij wat beter af gaat...
Wat heb ik verder eigenlijk nog allemaal nodig?
Ik heb nu dus de A60 besteld via pick2pay.nl maar haal hem bij het bedrijf zelf op (woon er 10 minuten vandaan).
Wat zit er in de doos en wat heb ik nog nodig?
Ik bestel nog een (extra?) CF card 256 MB (rond de 55-60 euro)
En ik las iets over een USB card reader?? Wat is dat? Ik kan mijn foto's toch gewoon uploaden via mijn usb aansluiting?
Ik denk dat ik nog een oplader nodig heb + 4 extra 2100 aMH (??) batterijen. Kan ik die 2100 ook gewoon overal halen?
En een tasje maar daar is een apart topic over, dus die kan ik zelf wel vinden
Euh....?
pi_13133614
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef fotoloog het volgende:

[..]

\
setje nimh accu`s kopen met lader zijn ze er al voor 2 tientjes

Alle NiMH accu's die ik zie incl. lader zijn tussen de 40 en 80 euro...
Euh....?
pi_13134103
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 00:47 schreef Marvin het volgende:
Alle NiMH accu's die ik zie incl. lader zijn tussen de 40 en 80 euro...
Dan kijk je niet goed genoeg..... een langzaamlader (± 12 uur) + 4 NiMH's kun je toch echt al kopen voor ¤ 25, of zelfs minder als ze in de aanbieding zijn.

Snelladers zijn vaak duurder ja, je moet voor jezelf afwegen of je het dat prijsverschil waard vind (ik vind van wel).

pi_13134319
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:20 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed genoeg..... een langzaamlader (± 12 uur) + 4 NiMH's kun je toch echt al kopen voor ¤ 25, of zelfs minder als ze in de aanbieding zijn.

Snelladers zijn vaak duurder ja, je moet voor jezelf afwegen of je het dat prijsverschil waard vind (ik vind van wel).

Ik heb me net als een bezetene zitten orienteren op CF kaartjes, snelladers, GP Powerbanks, 2100mAH AA penlites, NiMH accu's, Sandisk, usb card readers etc.

Ik zie toch wel dat er echt enorme prijsverschillen zitten tussen de verschillende winkels... Kleine samenvatting:

- CompactFlash kaart Sandisk (256 MB)
Gemiddelde prijs 55 - 65 euro
Dixonprijs 90 euro
- (Sandisk) usb card reader
Gemiddelde prijs 16 - 20 euro
Dixonprijs 25 euro
- GP Powerbank Smart + 4 GP 2100mAH NiMH AA penlites
Gemiddelde prijs 39 - 49 euro
Alternate/Dixons minimaal 80 euro

Toen ben ik maar opgehouden met vergelijken, want het was mij al duidelijk. Nooit zal ik een Dixons/Combi/etc. inlopen om even snel iets te halen. Wat een verschil in prijs!

Ik woon toevallig vlakbij pick2pay.nl (waar ik morgen mn Canon Powershot A60 ga ophalen ) en die zaak doet het goed qua prijzen! Dus ik ga morgen meteen even kijken of ze nog wat spulletjes op voorraad hebben liggen. Anders wacht ik mooi totdat ze ze weer hebben, want de prijsverschillen schrikken mij toch wel af om even een andere zaak binnen te lopen.
Het enige wat ik me nog afvraag: Wat is precies het nut van een card reader? Kan ik mijn foto's niet vanuit mijn digitale camera uploaden naar mijn pc? Of is het alleen sneller?

Euh....?
pi_13137930
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:39 schreef Marvin het volgende:
Het enige wat ik me nog afvraag: Wat is precies het nut van een card reader? Kan ik mijn foto's niet vanuit mijn digitale camera uploaden naar mijn pc? Of is het alleen sneller?
Als je camera USB heeft: geen nut, alleen dat je het makkelijker op een andere PC kunt aansluiten als je ergens anders bent (geen drivers of software nodig bij windows Me/2000/XP of Apple)
  zaterdag 13 september 2003 @ 12:32:27 #99
35485 rique
with Canon, I can
pi_13138037
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:26 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Als je camera USB heeft: geen nut, alleen dat je het makkelijker op een andere PC kunt aansluiten als je ergens anders bent (geen drivers of software nodig bij windows Me/2000/XP of Apple)

Ik weet niet precies waar de camera zijn stroom vandaan haalt bij de transfer met een USB kabel maar ik dacht dat de stroom gewoon uit de accu van de camera gehaald wordt. Wat dan betreft scheelt een cardreader je dus wat stroom op je accu's.
Ik gebruik een cardreader omdat ik op twee adressen woon. Doordeweeks gebruik ik gewoon mijn USB kabel en bij de computer waar ik in het weekend woon zit een cardreader, dan hoef ik niet elk weekend mijn kabel mee te slepen. Ik heb er dus eentje voor het gemak maar echt heel erg noodzakelijk is het niet.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_13138790
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:26 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Hmm.. oke, laat die card reader dus maar zitten. Scheelt me weer een paar euro's
Ben nou fftjes met mn nieuwe cameraatje aan het spelen
Euh....?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')