abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14691582
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:58 schreef misswollie het volgende:
Ik overweeg de aanschaf van een van de twee camera's
Een Nikon D100
Of een Canon EOS 10D
Wie heeft er ervaring met een van de twee camera's.
Welke opjectieven gebruik je.
Ik heb met eeb 100D een hele bruiloft gefotografeerd, en ik heb meerdere malen met een D30/D60 gewerkt (voorgangers van de 10D). Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Canons iets makkelijk te bedienen vind, maar dat komt natuurlijk omdat ik zelf een Canon heb. Als ik er objectief naar kijk dan kan ik zeggen dat deze beide camera's op alle gebieden ontzettend dicht bij elkaar liggen. Het zal er dus van afhangen welke jij het prettigst vind werken, en daar kom je maar op één manier achter: ga naar de winkel en probeer hem daar uit. Je reviews lezen en vragen stellen tot je een ons weegt, maar alleen in de winkel kom je er achter welke camera jou het beste ligt.
  maandag 17 november 2003 @ 11:49:09 #252
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14695269
quote:
Op maandag 17 november 2003 08:39 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Het is dan ook niet één woord, het is "in Gods naam" en dit was de Nederlandse les weer voor vandaag.
[..]

De 828 is een mooie compactcamera, maar dat is juist mijn probleem met deze camera: ondanks alle toeters en bellen blijft het een compactcamera. De Canon 300D moet ¤ 200 à 300 meer opbrangen maar daar krijg je dan ook veel voor terug:

* mogelijkheid objectieven te wisselen
* zeer weinig ruis bij hoge ISO-waarden door grote CMOS
* superieure AF
* levensechte kleuren i.t.t. Sony (maar dat is persoonlijk)

Toen de 828 uitkwam was ik er behoorlijk enthousiast over (en dat terwijl ik totaal geen fan ben van Sony digitale camera's), maar toen een week later de 300D verscheen was dat gevoel gelijk weer weg.

Oke, ik wil graag onder de ¤1000 euro blijfen.
Ik heb even gekeken en wat blijkt:
De Cannon 300D heeft geen zoom, klopt dit?
Daartegen: Sony, 7X zoom (Optisch)
Fuji FinePix S602 zoom 6X

Ik zou graag tussen deze 2 camera's kiezen.
Sony DSC 828
Fuji FinePix S602 Zoom.

Ik wil geen miskoop maken, wil ook iets goeds hebben.

(Ik wil het liefst deze week weten.)

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 17-11-2003 11:51]

pi_14696100
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke, ik wil graag onder de ¤1000 euro blijfen.
Dat gaat met een 300D niet lukken denk ik, althans niet zonder objectief, hoewel ik zie dat hij op www.camerahuis.nl maar ¤ 1069 kost.
quote:
De Cannon 300D heeft geen zoom, klopt dit?
De 300D is een spiegelreflexcamera, dit betekent dat je er een los objectief (lens) op zet. Dit betekent dus dat je objectieven kunt kopen aan de hand van wat je nodig hebt. Alles is verkrijgbaar van 14mm tot 1200 mm (dat is dus 85x optische zoom ).
quote:
Ik zou graag tussen deze 2 camera's kiezen.
Sony DSC 828
Fuji FinePix S602 Zoom.
Ben je al naar de winkel geweest om ze allebei uit te proberen? Alleen dan weet je welke camera je het het beste ligt. Alleen op basis van specificaties en reviews moet je geen camera kopen.
  maandag 17 november 2003 @ 13:17:47 #254
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14697355
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:25 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Dat gaat met een 300D niet lukken denk ik, althans niet zonder objectief, hoewel ik zie dat hij op www.camerahuis.nl maar ¤ 1069 kost.

Oke
[..]

De 300D is een spiegelreflexcamera, dit betekent dat je er een los objectief (lens) op zet. Dit betekent dus dat je objectieven kunt kopen aan de hand van wat je nodig hebt. Alles is verkrijgbaar van 14mm tot 1200 mm (dat is dus 85x optische zoom ).

Aha oke maar zo te zien waren ze ook nogal prijzig, dus ben bang dat dit echt niet gaat lukken.
[..]

Ben je al naar de winkel geweest om ze allebei uit te proberen? Alleen dan weet je welke camera je het het beste ligt. Alleen op basis van specificaties en reviews moet je geen camera kopen.

Hmmz oke ik heb mijn camera verkocht nu heb ik geen camera hehe dat wordt een probleem omdat ze ze hier de Fuji FinePix S602 Zoom niet hebben, en de Sony DSC-F828 komt pas begin volgend jaar uit
Mischien dat ze in leeuwarden de Fuji FinePix S602 Zoom hebben te liggen dan zal ik dat eens bekijken. Morgen moet ik werken enzo aaaaaarrrrrrrrrrrrgggggggg dat wordt donderdag dus

(Zie andwoorden quote)
pi_14741479
Ik ben op zoek naar een mooie digitale camera voor om en nabij de 150 euro!
Ik heb nu 2 camera's op het oog:
- Kodak cx6320 http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=1151&pq-locale=nl_NL
- Fuji A205S http://213.133.41.216/producten/digicam/A205S/body.htm

Ik neig zelf naar de kodak, hij ziet er gewoon mooier uit dan de fuji De gemaakte foto's van de camera's zijn ongeveer gelijk net als de specs en de prijs....:)

Welke van de twee vinden jullie het beste? Eventueel een geheel ander toestel kan natuurlijk ook!

pi_14741490
slotje
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')