abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12235834
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:54 schreef bobjuh het volgende:

[..]

Hier klinkt meteen een vooroordeel dat alle pedofielen meteen kinderverkrachters zijn wat helemaal niet het geval is. Mensen met pedofiele gevoelens hebben mischien wel hulp nodig niet om er vanaf te komen want dat werkt niet net als met homosexualiteit is het een geaardheid waar je echt niet vanaf komt. Die mensen hebben eerder hulp nodig om er zelf mee leren om te gaan en het zelf te accepteren.

Ja precies om zichzelf te accepteren en er mee om te leren gaan. Ik krijg namelijk niet het gevoel dat iemand er mee om kan gaan als hij er een website voor gaat openen om acceptatie te krijgen want die acceptatie begint bij jezelf. Daar zie ik nu juist het gevaar. Mensen die er wel acceptatie voor nodig hebben kunnen er dus in mijn ogen niet goed mee omgaan en wie zegt mij dat ze wel kunnen omgaan met kinderen zonder daarbij aan kinderen te zitten of vinden het eigenlijk toch best normaal ook al proberen ze dit te verbloemen. Het komt op mij niet erg stabiel over.

Maar waar ligt dan de grens volgens jou?
Vind jij het een prettig idee als die kennis af en toe met een sexueel getint oogje naar je kind kijkt ook al wil hij dit zelf niet?

Als je homofiel bent dan komt daar een praktische kant bij kijken want eens zul je toch je partner mee moeten nemen en moet je dus vertellen over je geaardheid. Als je pedofiel bent heb je dat probleem niet en zie ik de noodzaak dit aan je familie te vertellen nog steeds niet.

pi_12236673
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 03:41 schreef twexx het volgende:

Helaas leven we nog steeds in een wereld waar mensen liegen voor eigen bestwil. Moeten ouders nu beginnen met een nieuwe revolutie door hun kind als proefmonster te gebruiken? De goeden moeten leiden onder de kwaden en daar hoeven onschuldige kinderen geen verandering in te brengen.

Uiteraard niet. Je kinderen aan iemand meegeven die je niet vertrouwt, daar vraagt ook niemand om. En of dat nu een hetero, homo of pedo is, ... andere karaktertrekken lijken me toch belangrijker dan waar je 's avonds aan denkt als je je afrukt.

Wat zou helpen, is kinderen wat weerbaarder te maken in dat soort zaken. Zoals je zegt: d'er zijn gevallen waarin de volwassene toenadering zoekt en het kind het eigenlijk niet fijn vindt, maar er gewoon niets van begrijpt en het dus stilhoudt. De kwaadwillige pedo zal daarbovenop schaamte aanpraten. Als je zo'n kind al vroeg leert: zo en zo zit het ineen, mensen die je daar aanraken willen dat van je of kweet niet hoe. Gewoon dat zo'n kind de situatie kan herkennen waarin het tever gaat, weet dat er geen schaamte bij hoeft komen, en er dus ook dusdanig op kan reageren (ouders verwittigen, bv).

Zo'n maatregel beschermt de kinderen veel meer dan dat je ze angstvallig bij élke pedo uit de buurt probeert te halen (want 90% zul je toch niet herkennen).

De mensheid heeft een nieuwe Verlichting nodig, en de Verlichting een nieuwe mensheid.
pi_12238353
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:32 schreef twexx het volgende:

Ja precies om zichzelf te accepteren en er mee om te leren gaan. Ik krijg namelijk niet het gevoel dat iemand er mee om kan gaan als hij er een website voor gaat openen om acceptatie te krijgen want die acceptatie begint bij jezelf. Daar zie ik nu juist het gevaar. Mensen die er wel acceptatie voor nodig hebben kunnen er dus in mijn ogen niet goed mee omgaan en wie zegt mij dat ze wel kunnen omgaan met kinderen zonder daarbij aan kinderen te zitten of vinden het eigenlijk toch best normaal ook al proberen ze dit te verbloemen. Het komt op mij niet erg stabiel over.

Nou neem je aan dat wie acceptatie vraagt, die acceptatie nodig heeft. Zoiets van: "hij vraagt acceptatie door de maatschappij, hij kan het zelf niet accepteren!". In feite is er geen verband tussen accepteren voor jezelf en acceptatie vragen door de maatschappij. Alle vier de combinaties komen voor.
De mensheid heeft een nieuwe Verlichting nodig, en de Verlichting een nieuwe mensheid.
pi_12239866
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:24 schreef Tasher het volgende:

[..]

Nou neem je aan dat wie acceptatie vraagt, die acceptatie nodig heeft. Zoiets van: "hij vraagt acceptatie door de maatschappij, hij kan het zelf niet accepteren!". In feite is er geen verband tussen accepteren voor jezelf en acceptatie vragen door de maatschappij. Alle vier de combinaties komen voor.

De kans bestaat dat dat zo is ja. De vrijheidsstrijders hebben dan pech omdat het risico te groot is in mijn ogen en ik het dus gewoon niet zal accepteren om iemand daar een vrijbrief voor te geven die het allemaal niet zo goed op een rijtje heeft in zijn hoofd.
Als pedofielen nu gaan verkondigen dat je van kinderen af moet blijven zonder daarbij te prediken zoals op de websites die ik heb gelezen dat als het kind het zelf mag en de ouders het goed vinden het wel mag dan zou ik er nog eens over nadenken.
pi_12241455
Waarom zou een kind van zeg maar tien jaar een vriendschap willen aangaan met een vent van over de twintig??

Het lijkt me ook niet dat het initiatief vanuit het kind uitgaat.Want een kind speelt graag met lotgenoten, en zo hoort het ook.

En wordt het kind op de hoogte gebracht van de gevoelens van de pedo??

Dus hoe gelijkwaardig is de realatie tussen een kind en de pedo eigenlijk??

pi_12244547
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:14 schreef schatje het volgende:
niet
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_12247263
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:14 schreef schatje het volgende:
Waarom zou een kind van zeg maar tien jaar een vriendschap willen aangaan met een vent van over de twintig??
Vriendschap is leuk, weet je.
quote:
Het lijkt me ook niet dat het initiatief vanuit het kind uitgaat.Want een kind speelt graag met lotgenoten, en zo hoort het ook.
Inderdaad. Alle kinderen zullen nooit een vriendschap hebben met ouderen zonder dat er dwang bij te pas komt... Jij blijkt alle kinderen zeer goed te kennen, vind ik.
quote:
En wordt het kind op de hoogte gebracht van de gevoelens van de pedo??
Meestal in zulke mate dat het kind merkt dat de pedo graag bij het kind is. Da's genoeg, vind ik.
quote:
Heb je al vaker aangehaald, maar je moet me toch eens precies uitleggen wat je nu eigenlijk met zo'n vaag woord als 'gelijkwaardig' wilt zeggen. Want met dat woord kun je alle kanten op.

Gelijkwaardig, dus dat iets evenveel 'waard' is. Fysisiek niet evenveel waard? Zie je bij een heterofiele relatie ook, vrouwen zijn namelijk statistisch zwakker dan mannen. Intellectueel ongelijk? Zie je ook bij relaties van mensen met andere geaardheden. Emotioneel ongelijk? Idem. Seksueel ongelijk? Dat blijkt inderdaad waar te zijn. Maar een niet-pedoseksuele pedofiele relatie houdt geen seks in, dus da's ook geen argument. Ongelijk qua leeftijd? Ook weer een verschijnsel bij andere relaties.

Kortom: ik kan geen 'ongelijkheid' bespeuren die op zich een objectief doorslaggevend feit geeft om een pedofiele relatie af te keuren. Mijn besluit is dan ook dat het een op z'n zachts gezegd 'vaag' argument is. Zou je dat wat beter kunnen toelichten?

dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:48:08 #133
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12247474
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:39 schreef Tasher het volgende:
Gelijkwaardig, dus dat iets evenveel 'waard' is. Fysisiek niet evenveel waard? Zie je bij een heterofiele relatie ook, vrouwen zijn namelijk statistisch zwakker dan mannen. Intellectueel ongelijk? Zie je ook bij relaties van mensen met andere geaardheden. Emotioneel ongelijk? Idem. Seksueel ongelijk? Dat blijkt inderdaad waar te zijn. Maar een niet-pedoseksuele pedofiele relatie houdt geen seks in, dus da's ook geen argument. Ongelijk qua leeftijd? Ook weer een verschijnsel bij andere relaties.

Kortom: ik kan geen 'ongelijkheid' bespeuren die op zich een objectief doorslaggevend feit geeft om een pedofiele relatie af te keuren. Mijn besluit is dan ook dat het een op z'n zachts gezegd 'vaag' argument is. Zou je dat wat beter kunnen toelichten?

How about: op ALLE FREAKIN' fronten ongelijk

DJIEZUS, wat word ik moe van dit theoretisch-semantisch salongelul

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12247552
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

How about: op ALLE FREAKIN' fronten ongelijk

V.

Blijkbaar ben je niet zo goed in toelichten.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:11:50 #135
136 V.
pi_12248038
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:51 schreef Tasher het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je niet zo goed in toelichten.

Dat wel, maar sommige mensen zijn wat traag van begrip

Maar vooruit:

quote:

Fysisiek niet evenveel waard?

Ja.
quote:

Intellectueel ongelijk?

Ja.
quote:

Emotioneel ongelijk?

Ja.
quote:

Seksueel ongelijk?

Ja.
quote:

Ongelijk qua leeftijd?

Ja.

Moeilijk, hè, begrijpend lezen...?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12248324

Je flamet niet enkel, je weigert ook nog eens fatsoenlijk te lezen wat ik schrijf (aangenomen dat je het zou begrijpen indien je niet deze arrogantie zou hebben).
Ik ontken in mijn gissingen nergens dat er geen 'ongelijkheid' is, ik relativeer enkel de betekenis van die 'ongelijkheden', en vraag toelichting over de hoedanigheid dat het pedofilie dan doet verwerpen.

50 keer ja roepen is daar geen antwoord op.

woensdag 6 augustus 2003 @ 00:37:48 #137
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12248526
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:26 schreef Tasher het volgende:

Je flamet niet enkel, je weigert ook nog eens fatsoenlijk te lezen wat ik schrijf (aangenomen dat je het zou begrijpen indien je niet deze arrogantie zou hebben).
Ik ontken in mijn gissingen nergens dat er geen 'ongelijkheid' is, ik relativeer enkel de betekenis van die 'ongelijkheden', en vraag toelichting over de hoedanigheid dat het pedofilie dan doet verwerpen.

jongen toch.

Ga nou gewoon hulp zoeken ipv hier op fok te proberen om begrip te kweken voor iets waar geen begrip voor is.

je bent ziek en moet behandeld worden.

pi_12248563
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:37 schreef PLAE@ het volgende:

Ga nou gewoon hulp zoeken ipv hier op fok te proberen om begrip te kweken voor iets waar geen begrip voor is.

Hulp waarmee?
quote:
Is 't te genezen dan?
pi_12248578
quote:

[..]

jongen toch.

En wat voor hulp zou ik dan moeten zoeken?
Als je er blijkbaar zo van overtuigd ben dat ik behandeld moet worden, zal je dat wel weten zeker.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:41:51 #140
136 V.
pi_12248595
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:26 schreef Tasher het volgende:

*hele*

*diepe*

*zucht*

Jip & Janneke-taal dan maar :

JIJ zegt dat in elke relatie wel een ongelijkheid voorkomt, DUS dat op basis van zo'n ongelijkheid je pedofilie niet zou mogen wegstrepen.

IK zeg dat in een pedofiele relatie ALLE vormen van ongelijkheid voorkomen (T E G E L IJ K!!!!), en dat die hoeveelheid -nog afgezien van andere bezwaren- VOLDOENDE reden is om ertegen te zijn. Niks 'vaags' aan.

Hooghartig lopen janken terwijl je zelf geen ene reet begrijpt doe je maar op de kleuterschool.

En 'flamen'? I haven't even begun.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 06-08-2003 00:43]

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:42:20 #141
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12248601
quote:
je bent ziek
Dat is jouw mening.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:43:25 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12248615
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:42 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.

jep..........................en ik weet dat het niet aan mij is om zo over iemand te oordelen. Maar ik doe het in deze situatie toch.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:44:41 #143
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12248634
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:43 schreef PLAE@ het volgende:
jep..........................en ik weet dat het niet aan mij is om zo over iemand te oordelen.
Doe dat dan ook niet.
pi_12248643
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:43 schreef PLAE@ het volgende:

jep..........................en ik weet dat het niet aan mij is om zo over iemand te oordelen. Maar ik doe het in deze situatie toch.

Dat is dan dom.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:45:33 #145
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12248654
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:40 schreef Tasher het volgende:

[..]

En wat voor hulp zou ik dan moeten zoeken?
Als je er blijkbaar zo van overtuigd ben dat ik behandeld moet worden, zal je dat wel weten zeker.

nee ik heb eigenlijk geen idee wat er met je moet gebeuren.
moet er iets gebeuren? Is er een behandeling? (nee toch......)

Ik zou me echt verrot voelen als ik jou was wat nu te doen.

woensdag 6 augustus 2003 @ 00:46:32 #146
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12248671
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat is dan dom.

Nee het is juist goed dat er meer mensen zijn die dat vinden en doen anders haddne pedo's vrij spel
pi_12248673
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

En hij gaat maar door...

Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en superieure intellect, zal ik je m'n tijd maar niet verdoen, zeker.

woensdag 6 augustus 2003 @ 00:48:00 #148
136 V.
pi_12248701
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:46 schreef Tasher het volgende:

[..]

En hij gaat maar door...

Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en superieure intellect, zal ik je m'n tijd maar niet verdoen, zeker.

Het gaat in deze niet om mijn intellect, mijn waardeloze.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 00:48:11 #149
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12248707
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:46 schreef PLAE@ het volgende:
Nee het is juist goed dat er meer mensen zijn die dat vinden en doen anders haddne pedo's vrij spel
Wat loop je nou te blaten?
Pedofielen zijn ook mensen, zolang ze hun geaardheid maar niet praktiseren is het al goed hoor.
pi_12248739
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:45 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

nee ik heb eigenlijk geen idee wat er met je moet gebeuren.
moet er iets gebeuren? Is er een behandeling? (nee toch......)

Ik zou me echt verrot voelen als ik jou was wat nu te doen.

Nou, zo voelde ik me in het begin.

Maar na een tijdje zie je dat het accepteren en het niet als een ziekte zien de enige uitweg is, aangezien er - zoals je zegt - geen afdoende behandeling is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')