quote:Maar niet per se met het seksuele aspect van dat 'pedo zijn'.
Op maandag 4 augustus 2003 23:40 schreef Verbal het volgende:Nee, het kan zijn dat een pedo een kind tegenkomt waarbij geen sprake is van seksuele aantrekking.
Een pedo die zonodig kindervriendjes wil... dat heeft ALLES met pedo zijn te maken.
quote:dat kan
Op maandag 4 augustus 2003 23:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Maar niet per se met het seksuele aspect van dat 'pedo zijn'.
Hij kan toch gewoon een neefje hebben, met wie hij het gezellig vindt om te voetballen, of knikkeren?
quote:Ja. En veel necrofielen hebben ook vrienden met wie ze het bed niet willen delen.
Op maandag 4 augustus 2003 23:39 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Pedofilie is, lijkt me, meer dan alleen het seksuele aspect.
Ik ben goeie vrienden met veel lui, van wie ik er niet aan moet denken het bed met ze te delen, al stond ik 10 jaar droog.
Maar zodra een necro perse bij een uitvaartcentrum wil zijn, hoef ik niet meer te weten.
V.
quote:Dat is het hem juist... hoeveel niet-pedo's ken jij die per se vrienden willen zijn met kids?
Op maandag 4 augustus 2003 23:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
En een niet-pedo die graag kindervriendjes wil?
Ik leef niet in een klein wereldje, maar ik ken er geen een.
V.
quote:Ik ken veel mensen (mannen en vrouwen) die veel van kinderen houden, en graag vrienden willen zijn met een kind.
Op maandag 4 augustus 2003 23:45 schreef Verbal het volgende:
Dat is het hem juist... hoeveel niet-pedo's ken jij die per se vrienden willen zijn met kids?Ik leef niet in een klein wereldje, maar ik ken er geen een.
quote:In de praktijk zal dat het meeste voorkomen lijkt me. Maar in de media zie je alleen de Dutroux-types...
Op maandag 4 augustus 2003 23:43 schreef Wisp het volgende:dat kan
quote:En wanneer we als maatschappij willen dat pedofilie/seksualiteit als geaardheid/stoornis beter in kaart kan worden gebracht, dat er patronen herkend kunnen worden bij mensen, dat er behandel/controle-schema's worden opgesteld, etc etc... dan kun je maar beter ervoor zorgen dat de drempel om je als pedofiel te melden, zo laag mogelijk wordt.
Ten eerste: uit verscheidene literatuur (Frenken 2001), als ook de gedane interviews, valt op dat de aantrekkingskracht die de pedofiel voor bet kind voelt niet alleen gebaseerd is op seksuele lustgevoelens, maar ook op de liefde voor het 'kinderlijke', het gedrag van het kind, het 'zijn' van het kind. Daarbij werden in de interviews door verschillende pedofielen termen als 'onschuldig', 'lief', 'naïef.' en 'nog niet verdorven door onze maatschappij' en 'open en spontaan' gebruikt om 'het kinderlijke' aan te geven. Op de tweede plaats heb ik gekozen voor het aspect van de prepuberaliteit in deze definitie om toch een duidelijke begrenzing aan te geven. Uit de interviews werd duidelijk dat die pedofielen die zich 'strikt pedofiel' noemden (vraag 1a), duidelijk aangaven het kind dat - lichamelijk nog niet In de pubertijd was het meest aantrekkelijke te vinden. Ook geestelijk vond men prepuberale kinderen aantrekkelijker: zij waren nog 'kinderlijk' . Ook in de literatuur wordt de prepuberaliteit als grens gekozen (Frenken 2001, Van Ree 2001).
quote:Okee. Je hebt gelijk. Pedo's zijn lief, onschuldig en knuffelbaar.
Op maandag 4 augustus 2003 23:46 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ken veel mensen (mannen en vrouwen) die veel van kinderen houden, en graag vrienden willen zijn met een kind.
En ik ga niet nog een derde nacht hiermee bezig zijn.
Welterusten.
V.
quote:Dat heb ik nòòit beweerd. Wel vind ik dat je niet alle pedofielen over één kam moet scheren.
Op maandag 4 augustus 2003 23:47 schreef Verbal het volgende:
Okee. Je hebt gelijk. Pedo's zijn lief, onschuldig en knuffelbaar.
Jammer dat je weggaat, ik vond jou één van de genuanceerdere posters.
quote:Dat vind ik ook. Maar er is een verschil tussen alle pedo's over een kam scheren, en weigeren in te zien waarom aan de gevoelens van volwassenen voorrang dient te worden gegeven MET alle risico's en GIGANTISCHE gevolgen die dat potentieel kan hebben. Niet alle pedo's over één kam scheren kan ook terwijl je die gevaren ziet.
Op maandag 4 augustus 2003 23:49 schreef Gil-galad het volgende:
Dat heb ik nòòit beweerd. Wel vind ik dat je niet alle pedofielen over één kam moet scheren.
quote:Vette pech dan.
Jammer dat je weggaat, ik vond jou één van de genuanceerdere posters.
Ik heb jaaaaaaaaaaren verloren dankzij zo'n kindervriend, en heb geen zin om stompzinnige semantisch-academische spelletjes te spelen met mensen die dat dal niet kennen.
Daarvoor is het onderwerp en zijn de gevolgen te ernstig.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 04-08-2003 23:56]
quote:Als afwijking, waarom niet? Gespreksgroepen? Tuurlijk.
Op maandag 4 augustus 2003 23:51 schreef Wisp het volgende:als pedofilie geaccepteerd wordt, wordt necrofilie dat dan ook?
quote:Reageer toch niet zo opgefokt man. Ik zeg alleen dat ik het positief vind dat jij zo genuanceerd denkt over dit onderwerp, ondanks je 'ervaring'.
Op maandag 4 augustus 2003 23:51 schreef Verbal het volgende:
Vette pech dan.
quote:Begrijpelijk.
Ik heb jaaaaaaaaaaren verloren dankzij zo'n kindervriend, en heb geen zin om stompzinnige semantisch-academische spelletjes te spelen.Daarvoor is het onderwerp en zijn de gevolgen te ernstig.
quote:Misschien ben ik nu even een keertje opgefokt door die 'ervaring'.
Op maandag 4 augustus 2003 23:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Reageer toch niet zo opgefokt man. Ik zeg alleen dat ik het positief vind dat jij zo genuanceerd denkt over dit onderwerp, ondanks je 'ervaring'.
Sue me.
V.
quote:Goed, mijn excuses dan.
Op maandag 4 augustus 2003 23:57 schreef Verbal het volgende:
Misschien ben ik nu even een keertje opgefokt door die 'ervaring'.Sue me.
Laat ik nog wel dit zeggen: alles wat ik over dit onderwerp gezegd heb berust op authentieke bezorgdheid en verontwaardiging, over zo'n belangrijk onderwerp haal ik het niet in mijn hoofd te trollen of te flamen. Dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik denk er zo over als ik doe, ik merk dat het erg lastig blijft om er in zo'n forum als dit goed en genuanceerd over te blijven praten.
Ik vind het jammer dat er van die scherpe persoonlijke aanvallen op mij zijn afgevuurd. In mijn ogen niet terecht. Ik hou enorm veel van kinderen maar dat kan ik hier geloof ik nauwelijks nog zeggen. Gelukkig heb ik geen pedofiele of pedoseksuele gevoelens, nooit gekend ook. Maar ik denk een beetje te weten wat het is om anders te zijn en in een hoek geplaatst te worden en niet te mogen zijn wie je bent. Vandaar misschien mijn scherpte in dit debat.
Als ik anderen heb gekwetst in deze topics, mijn oprechte excuses, met name aan de mensen die met hun eigen ervaringen honderd keer meer recht van spreken hebben dan ik.
Doeg
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:31 schreef Wisp het volgende:[..]
wat heeft het voor nut om voor je geaardheid uit te komen als je het toch nooit in de praktijk zal brengen
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 02:20 schreef twexx het volgende:[..]
Precies dat is nou precies wat ik de hele tijd probeer te zeggen.
quote:Trusten Troel
Op dinsdag 5 augustus 2003 02:22 schreef Troel het volgende:[..]
truste twexxie!!!
quote:Door die gedachte zwijgt ook het grootste deel van de pedo's.
wat heeft het voor nut om voor je geaardheid uit te komen als je het toch nooit in de praktijk zal brengen
Maar merk wel op dat het omgekeerde niet opgaat: als je voor je geaardheid uitkomt, wil je het in praktijk brengen. Ik wil gewoon dat de diabolisering van mensen met pedofiele gevoelens ophoudt, gewoon omdat het geen enkel nut heeft mensen onder druk te zetten voor iets waar ze niets aan kunnen doen. Gaat heus de kinderen niet helpen, al die pedofielen leren dat ze op voorhand al misdadigers zijn. Da's pas drempelverlaging!
quote:Ook al breng je het niet in de praktijk vind ik het nog ziek.
Op dinsdag 5 augustus 2003 02:50 schreef Tasher het volgende:[..]
Maar merk wel op dat het omgekeerde niet opgaat: als je voor je geaardheid uitkomt, wil je het in praktijk brengen.
Theoretisch voorbeeldje.
Ik laat mijn zoontje van 6 omgaan met de achterbuurman. Deze man is een huisvriend en pedofiel. Hij is hier heel eerlijk over en geeft duidelijk aan nooit sex te willen hebben met kinderen maar kan er niets aan doen dat hij deze gevoelens heeft. Ik vind dat dat moet kunnen en mijn kind zal hier geen schade van op lopen aangezien mijn kind hier fysiek niets van merkt laat ik de vriendschap toe.
Als mijn kind volwassen is dan komt de uitslag.
- de achterbuurman was eerlijk en heeft mijn kind nooit aangeraakt. Mijn kind vond en vind het een prettige vriendschap en had het nooit willen missen.
- de achterbuurman was eerlijk en heeft mijn kind nooit aangeraakt.
Mijn kind verwijt me dat ik hem heb blootgesteld aan iemand die in hem een sexobject zag. Niet de hele tijd maar af en toe voelde hij wel dat er meer speelde dan normaal is. Hij heeft het niet altijd als prettig ervaren maar durfde dat nooit te zeggen/ vond het achteraf gezien toch niet zo'n fijne vriendschap nu hij dit weet terwijl ik hem toch zo vrij en zonder vooroordelen heb opgevoed.
- de achterbuurman was NIET zo eerlijk als ik dacht en kon niet met zijn vingers van mijn kind afblijven. Het waren onschuldige spelletjes maar mijn kind vond het best fijn. Het is hem gegunt want wat ben ik anders voor moeder.
- de achterbuurman was NIET zo eerlijk als ik dacht en kon niet met zijn vingers van mijn kind afblijven. Het waren onschuldige spelletjes en mijn kind heeft een trauma voor zijn leven. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn.
Helaas leven we nog steeds in een wereld waar mensen liegen voor eigen bestwil. Moeten ouders nu beginnen met een nieuwe revolutie door hun kind als proefmonster te gebruiken? De goeden moeten leiden onder de kwaden en daar hoeven onschuldige kinderen geen verandering in te brengen.
Denk dat pedofilie net als homosexualiteit een geaardheid waar je niet met hulp vanaf komt. Vroeger was homosexualiteit ook een ziekte en moesten naar psychiator enzo. Gelukkig is dat goed gekomen. Ik wil niet zeggen dat pedofilie net zo moet worden geaccepteerd als homosexualiteit. Maar iig niet zulke rare vooroordelen over pedofielen als nu het geval is. het is echt niet zo dat iedereen die pedofiele gedachten heeft alleen maar op kinderen loopt te geilen alleen maar met kinderen omgaan omdat ze sex met ze willen hebben. Dat is hetzelfde als elke man op elke vrouw zou geilen. Ditzelfde geld natuurlijk ook voor homows en andere geaardheden.
Vind jammer dat iedereen ook de media er zo'n heksenjacht van maakt. Iedereen die ook maar pedofiele gedachten heeft moet chemisch gecastreerd worden terwijl 99% er niks mee doet en zeker niet geen misbruik maakt van kinderen. Hoe groot gedeelte van de mensen die werkt met kinderen zowel voor geld als voor hun plezier. Ze doen het niet omdat ze op kinderen geilen maar mischien omdat ze ook echt van kinderen houden.
Was aantal jaren geleden bevriend met iemand die die pedofiele gevoelens had. Deze man was een wrak omdat die deze gevoelens had. Het probleem was niet zijn gevoelens maar de maarschapij die van hem walgte alleen maar omdat hij gevoelens had waar hij NIKS aan kon doen. Hij had ook dagelijks ze zoontjes van een goede vriend van hem over de vloer. Die vriend van hem wist van de gevoelens maar vertrouwde hem toch met zijn zoons. En het bullshit verhaal over dat pedofiele het jongetje dumpen als het te oud is slaat nergens op. Heb het ook gezien met die vriend met pedofiele gevoelens dat het eerder andersom is. Als een jongen in de pubertijd raakt of iig iets ouder krijgt die vrienden en echt leven en vervaagt de vriendschap meestal en dat heeft niks te maken met een pedofiel iemand die een jongetje dumpt omdat die te oud is
De actie van Demon om die site neer te halen vond ik dus een beetje een een zielige actie van censuur. Er stond NIKS op die site wat verboden word in de wet. Het enige wat er stond is teksten over pedofilie. Pedofilie is niet verboden alleen het praktiseren van pedofilie is verboden. en dan ook dat die man van Demon toevallig geld had gestort wel heel toevallig. Vind jammer dat Demon dit soort reclame stunts moet uithalen over de ruggen van anderen. Ben zelf geen XS4all klant maar ben blij dat nog zulke ISP in Nederland zijn!
Ik ben NIET voor pedofiele die kinderen misbruiken alleen niet iedereen met pedofiele gevoelens is een kinderverkrachter
quote:Ik heb liever dat necrofielen tekeergaan dan een pedofiel. Een lijk is al dood, een klein kind nog niet.
Op maandag 4 augustus 2003 23:51 schreef Wisp het volgende:
als pedofilie geaccepteerd wordt, wordt necrofilie dat dan ook?
quote:Er is zeker een vergelijking mogelijk tussen die 2 geaardheden idd de 1 is iets fouter dan de andere aangezien het bij pedofilie gaat tussen een kind en een volwassen en niet tussen twee volwassenen. Het is allebij een geaardheid anders dan de standaard (heterofilie). Vroeger werd homofilie net zoals pedofilie nu als een ziekte gezien en je moest naar daarvoor naar de psychiator of chemisch gecastreerd zoals ze nu ook roepen bij pedofielen. Uiteindelijk werd het niet meer gezien als ziekte maar als een geaardheid waar je niks aan kan veranderen (behalve natuurlijk een x aantal christenen die roepen dat ze genezen zijn van hun homofilie door God)
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:22 schreef twexx het volgende:
Kan je mij dan uitleggen wat het nut is om er voor uit te komen?
Ik vind het vergelijken van homos en pedofilie trouwens erg vreemd aangezien homofilie als het goed is iets tussen twee volwassen is waar iemand anders niks mee te maken heeft.
Ik kan werkelijk niet begrijpen dat iemand er zo graag voor uit wil komen want wat is nu het probleem als je er toch niks mee doet??
Misschien kan jij me dat uitleggen. (dit is echt een serieuze vraag)
Misschien bespreek jij je seksuele voorkeur met jan en alleman maar de meeste mensen doen dit niet dus waarom wil iemand dat zo graag?
Waarom ik met me geaardheid te koop zou lopen ?
Trek weer vergelijking met homo's. Die doen dat soms ook wel! waarom ? om acceptatie! Geaccepteerd worden door de maatschapij. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat het totaal moet worden geaccepteerd en ook niet helemaal eens met de punten zoals beschreven staat op die site.
quote:Hier klinkt meteen een vooroordeel dat alle pedofielen meteen kinderverkrachters zijn wat helemaal niet het geval is. Mensen met pedofiele gevoelens hebben mischien wel hulp nodig niet om er vanaf te komen want dat werkt niet net als met homosexualiteit is het een geaardheid waar je echt niet vanaf komt. Die mensen hebben eerder hulp nodig om er zelf mee leren om te gaan en het zelf te accepteren.
En om even te reageren op je verhaal over je kennis. Ik heb gisteren even met iemand gepraat die dus misbruikt is in zijn jeugd en die vond ook dat er een gesprek mogelijk moet zijn namelijk bij de psychiater.
En dan bedoeld deze persoon niet de mensen die kinderen misbruiken maar de mensen die gevoelens hebben voor kinderen en daar niets mee doen.
[Dit bericht is gewijzigd door bobjuh op 05-08-2003 13:58]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |