quote:Idd, zodra het kind de leeftijd van 16/18 jaar bereikt wordt het aan de kant gezet.Omdat het kind er niet meer kinds genoeg uit ziet.
Op maandag 4 augustus 2003 15:02 schreef HiZ het volgende:[..]
Ja, dan ook, want er is hoe dan ook een 'spelletje' aan de gang. Het kind wordt niet gewaardeerd om wie hij is, maar om wat hij is. En het verliest die aantrekkingskracht onvermijdelijk. Voor een volwassene is dat al niet makkelijk, voor een kind is het nagenoeg onverteerbaar.
quote:Dat zou betekenen dat die vriendschap maar op 1 aspect gebaseerd is, dat zou kunnen maar lijkt me geen standaard. Bovendien hoeft het toch niet perse om echte vriendschappen te gaan, dat zie je niet zoveel tussen volwassenen en kinderen. Geen vriendschappen zoals volwassenen die onderling hebben of kinderen onderling.
Op maandag 4 augustus 2003 15:31 schreef schatje het volgende:
Vervolg van Pedo-site weer online (deel 2)
[..]Idd, zodra het kind de leeftijd van 16/18 jaar bereikt wordt het aan de kant gezet.Omdat het kind er niet meer kinds genoeg uit ziet.
quote:Pedofilie draait om sexuele aantrekkingskracht en dús ook de relatie van een pedofiel met een kind, of hij nu toegeeft aan die gevoelens of niet.
Op maandag 4 augustus 2003 15:53 schreef SCH het volgende:
Dat zou betekenen dat die vriendschap maar op 1 aspect gebaseerd is, dat zou kunnen maar lijkt me geen standaard.
quote:Waar dan wel om?
Bovendien hoeft het toch niet perse om echte vriendschappen te gaan
quote:Ik vind het nogal een verschil maken of je er aan toegeeft of niet. Alle verschil zelfs.
Op maandag 4 augustus 2003 16:36 schreef Lithion het volgende:[..]
Pedofilie draait om sexuele aantrekkingskracht en dús ook de relatie van een pedofiel met een kind, of hij nu toegeeft aan die gevoelens of niet.
quote:Hij of zij kan toch een vriend van de ouders zijn, een vriend van de familie, een buurtgenoot, een oom etc.
Waar dan wel om?
quote:Waarom eigenlijk? Waarom zou je die gozer het toestaan om met je kind zo om te gaan?
Op maandag 4 augustus 2003 16:40 schreef SCH het volgende:Hij of zij kan toch een vriend van de ouders zijn, een vriend van de familie, een buurtgenoot, een oom etc.
quote:Ja waarom niet. Er zijn genoeg mensen die dat doen. En die dat niet doen. Als het iemand is die je vertrouwt zie ik niet bij voorbaat een onoverkomenlijk probleem.
Op maandag 4 augustus 2003 16:41 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Waarom eigenlijk? Waarom zou je die gozer het toestaan om met je kind zo om te gaan?
quote:Precies, het voegt namelijk helemaal niets toe voor dat kind.
Op maandag 4 augustus 2003 16:41 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Waarom eigenlijk? Waarom zou je die gozer het toestaan om met je kind zo om te gaan?
quote:Dat is geen antwoord op de vraag.
Op maandag 4 augustus 2003 16:44 schreef SCH het volgende:
Ja waarom niet.
quote:Hoezo niet? Dat kun je toch niet zeggen. Misschien is het een hartstikke leuk contact en neem je die kinderen juist iets af als je dat plotseling stopzet.
Op maandag 4 augustus 2003 16:44 schreef Lithion het volgende:[..]
Precies, het voegt namelijk helemaal niets toe voor dat kind.
quote:Dan moet je ook niet 1/4 post citeren
Op maandag 4 augustus 2003 16:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
quote:Omdat:
Op maandag 4 augustus 2003 16:45 schreef SCH het volgende:
Hoezo niet?
1. De belevingswereld van beide partijen compleet anders is.
2. De machtsbasis compleet scheef ligt.
3. De motieven van beide partijen compleet anders zijn (en bij één partij zelfs sexueel van aard).
4. Het kind zijn/haar aantrekkelijkheid voor de pedo verliest als het ouder wordt em de vriendschap dús een fragiele en zieke basis heeft.
5. Het gedrag van de pedo er niet op gericht zal zijn om dat te doen wat het beste is voor (de opvoeding van) het kind.
quote:In de rest van je post stond ook geen antwoord.
Op maandag 4 augustus 2003 16:46 schreef SCH het volgende:
Dan moet je ook niet 1/4 post citeren
quote:Kan best leuk zijn in een vriendschap.
Op maandag 4 augustus 2003 16:51 schreef Lithion het volgende:Omdat:
1. De belevingswereld van beide partijen compleet anders is.
quote:Er hoeft toch geen sprake te zijn van macht?
2. De machtsbasis compleet scheef ligt.
quote:Dus blijkbaar heeft het kind ook motieven voor de vriendschap, voordelen dus? Welke zijn dat?
3. De motieven van beide partijen compleet anders zijn (en bij één partij zelfs sexueel van aard).
quote:Vaak ook andersom. Een opgroeiend kind heeft geen zin meer in een vriendschap met een volwassene. Bovendien hoeft vriendschap niet eeuwigdurend te zijn.
4. Het kind zijn/haar aantrekkelijkheid voor de pedo verliest als het ouder wordt em de vriendschap dús een fragiele en zieke basis heeft.
quote:Bron?
5. Het gedrag van de pedo er niet op gericht zal zijn om dat te doen wat het beste is voor (de opvoeding van) het kind.
Zo. Even heel droog wat tegenargumenten gegeven.
Los daarvan snap ik gewoon niet wat iemand qua vriendschap ziet in een kind, m'goed.
quote:De vraag is of het enig nut heeft voor het kind. Wat heeft een veel ouder iemand dan dat kind te bieden uit zijn/haar belevingswereld?
Op maandag 4 augustus 2003 16:57 schreef DennisMoore het volgende:
Kan best leuk zijn in een vriendschap.
quote:Een machtsverhouding is inherent aan een relatie tussen twee personen, wat de aard van die relatie dan ook is (vriendschappelijk, sexueel, zakelijk etc.) Of gebruik wordt gemaakt van die macht of niet, die machtsverhouding is er en indien die erg scheef ligt, wat het geval is bij een relatie tussen een kind en een ouder iemand, dan kan dat zeer ernstige gevolgen hebben en dat is een risico wat je zeker als ouder niet zou moeten nemen en waar dat hogere risico geen enkel positief effect heeft voor het kind.
Er hoeft toch geen sprake te zijn van macht?
quote:Ik heb niet gezegd dat het kind ook motieven voor zo'n vriendschap zal hebben, maar dat kan inderdaad wel het geval zijn ja, bijvoorbeeld dat die persoon gewoon aardig is in de zin van dat hij het kind verwend op de één of andere manier, het dingen onderneemt met dat kind. Dat is misschien op dát moment wel positief voor dat kind, maar het kan behoorlijk schadelijk zijn als het erachter komt wat de werkelijke motieven van die persoon waren om met hem naar de dierentuin te gaan of wat dan ook en dáár moet je kinderen ook tegen beschermen. Het gaat niet alleen maar over het nu, het gaat over nu én de toekomst.
Dus blijkbaar heeft het kind ook motieven voor de vriendschap, voordelen dus? Welke zijn dat?
quote:In de basis is pedofilie wel sexueel van aard. Pedofielen voelen zich nu eenmaal sexueel aangetrokken tot kinderen.
Dat de motieven van de pedofiel puur sexueel van aard zijn, geloof ik niet.
quote:Misschien is dat wel zo dat het ook vaak andersom is, maar dat is nog geen reden om dat risico maar te nemen.
Vaak ook andersom. Een opgroeiend kind heeft geen zin meer in een vriendschap met een volwassene. Bovendien hoeft vriendschap niet eeuwigdurend te zijn.
quote:Leeftijdsgenootjes hebben dezelfde belevingswereld, er is een (min of meer) gelijke machtsbasis etc. etc. Leeftijdsgenootjes voegen wél iets toe voor een kind. Sociale interactie is belangrijk voor het opgroeien voor dat kind, maar die sociale interactie an sich moet inhoudelijk ook toegevoegde waarde hebben, maar welke toegevoegde waarde kan een relatie met een ouder iemand voor een kind nu werkelijk hebben?
Bron?
Vriendschap met een leeftijdsgenootje is dat nóg minder.
quote:Precies, maar het voegt ook gewoon niets toe voor dat kind. Een ouder iemand heeft op vriendschappelijk gebied (dus met uitzondering van professionele en opvoedkundige relaties zoals leraren en ouders) een kind niets te bieden.
Los daarvan snap ik gewoon niet wat iemand qua vriendschap ziet in een kind, m'goed.
quote:Nou sorry hoor maar ik heb als kind nooit de behoefte gehad met oude mannen om te gaan, noch ken ik iemand die dat deed.
Op maandag 4 augustus 2003 16:44 schreef SCH het volgende:[..]
Ja waarom niet. Er zijn genoeg mensen die dat doen. En die dat niet doen. Als het iemand is die je vertrouwt zie ik niet bij voorbaat een onoverkomenlijk probleem.
quote:Jammer dan, liever dat afnemen dan opeens je kind misbruikt. Op de weg voetballen vinden ze ook hartstikke leuk, maar daarom verbied ik het nog wel als het gevaarlijk is.
Op maandag 4 augustus 2003 16:45 schreef SCH het volgende:[..]
Hoezo niet? Dat kun je toch niet zeggen. Misschien is het een hartstikke leuk contact en neem je die kinderen juist iets af als je dat plotseling stopzet.
quote:Had jij geen buurman, geen oom - totaal geen oudere jongens/mannen in je omgeving. En niemand die dat ook had? Dat lijkt me sterk.
Op maandag 4 augustus 2003 17:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nou sorry hoor maar ik heb als kind nooit de behoefte gehad met oude mannen om te gaan, noch ken ik iemand die dat deed.
quote:Nee, niet waar ik een vriendschapsrelatie mee had, want dáár hebben we het hier over.
Op maandag 4 augustus 2003 17:47 schreef SCH het volgende:
Had jij geen buurman, geen oom - totaal geen oudere jongens/mannen in je omgeving.
quote:Een vriendschapsrelatie kan toch heel breed gedefinieerd zijn, dat werd al eerder uitgelegd. Dat is geen vriendschap zoals volwassenen die hebben. Gewoon mensen die elkaar wel eens zien. Een vriend van de ouders die af en toe langskomt en die mee-eet en mee-voetbalt. Daar hebben we het hier denk ik over.
Op maandag 4 augustus 2003 17:50 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, niet waar ik een vriendschapsrelatie mee had, want dáár hebben we het hier over.
quote:Maar daar doet hij niks mee dus dat telt niet als argument. Bovendien klopt het niet: een pedo vindt het misschien leuk om bij dat kind te zijn, om samen dingen te doen. Daar zit geen enkel seksueel motief bij. Pedo's weten over het algemeen heel goed dat ze die gevoelens moeten uitschakelen.
Op maandag 4 augustus 2003 16:51 schreef Lithion het volgende:
quote:Onjuist, integendeel. Hij zou wel eens het beste met het kind voor kunnen hebben. Ga je er nou vanuit dat hij tegen het kind is?
[quote]
quote:Ja 2 jaar ouder ik 7 hij 9 en voetballen.
Op maandag 4 augustus 2003 17:47 schreef SCH het volgende:[..]
Had jij geen buurman, geen oom - totaal geen oudere jongens/mannen in je omgeving. En niemand die dat ook had? Dat lijkt me sterk.
En NEE, zeker geen volwassen mannen waar ik mee omging als kind zijnde... waarom in godsnaam?
quote:Waarom weet ik niet. Dat gebeurt gewoon. Mensen die komen oppassen, vrienden van mijn ouders die meegingen op vakantie etc. Met dat soort mensen ga je dan om. Voor zover ik weet geen pedo's overigens.
Op maandag 4 augustus 2003 18:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
En NEE, zeker geen volwassen mannen waar ik mee omging als kind zijnde... waarom in godsnaam?
quote:Die is er, REKEN maar dat die er is.
Op maandag 4 augustus 2003 16:57 schreef DennisMoore het volgende:Er hoeft toch geen sprake te zijn van macht?
V.
quote:Volgens mij kan je dat niet generaliseren en is dat in iedere situatie weer anders.
Op maandag 4 augustus 2003 20:59 schreef Verbal het volgende:[..]
Die is er, REKEN maar dat die er is.
V.
quote:En zijn die mensen op de hoogte van dat het een pedo is??
Op maandag 4 augustus 2003 16:44 schreef SCH het volgende:[..]
Ja waarom niet. Er zijn genoeg mensen die dat doen. En die dat niet doen. Als het iemand is die je vertrouwt zie ik niet bij voorbaat een onoverkomenlijk probleem.
quote:Jazeker. Mensen die er achter komen dat hun broer of zwager (of de vrouwelijke variant) die gevoelens heeft of een van hun vrienden of kennissen. De kinderen konden goed met hem of haar opschieten en ze weten wat ze aan elkaar hebben en zien geen reden de relaties te verbreken. Tenminste, dat komt voor. Je kan het vreemd vinden maar als de mensen er voor kiezen en het gaat goed dan is dat toch geweldig. Iedereen blij.
Op maandag 4 augustus 2003 21:42 schreef schatje het volgende:[..]
En zijn die mensen op de hoogte van dat het een pedo is??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |