abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12212422
Wat een geweldige band is dit De muziek heeft wel wat weg van The Strokes, alleen dan veel rouwer, met veel distortion kabaal van zowel gitaar, drum als bas

Alle nummers zijn zeer kort van 1,30 minuut tot hooguit 2.43, wat de nummers alleen maar ten goede komt!

The Thermals zijn voor mij wel de ontdekking van 2003

Track listing:
1. It's Trivia
2. Brace And Break
3. No Culture Icons
4. Goddamn The Light
5. Out Of the Old And Thin
6. I Know The Pattern
7. Time To Lose
8. My Little Machine
9. Overgrown, Overblown!
10. A Passion Feeling
11. Back To Gray
12. Born Dead
13. An Endless Supply

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_12212570
Staat al dagenlang op repeat hier, meesterlijke plaat. Inderdaad heeft het wel wat weg van de Strokes, maar die worden imho na een paar nummers een beetje zeurderig ('t zal die stem zijn he ).
Deze plaat heeft veel meer energie, het is eigenlijk bijna punk
De maniakale zang, en catchy zanglijntjes maken dit tot een van mijn favoriete platen v/h jaar.

Highlights: It's Trivia, No Culture Icons, Goddamn the Light, I Know The Pattern, My Little Machine.

Naast deze debuutplaat bestaat er ook nog een EPtje, met daarop 2 nummers van deze plaat, en de songs "Everything Thermals" (Muppetshow anyone? ) en "Capture w/a Magnet".

yankee charlie dinges
pi_12212829
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:05 schreef hyperfuzz het volgende:

Naast deze debuutplaat bestaat er ook nog een EPtje, met daarop 2 nummers van deze plaat, en de songs "Everything Thermals" (Muppetshow anyone? ) en "Capture w/a Magnet".

Hoe heet die EP?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 4 augustus 2003 @ 12:28:06 #4
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_12213036
Ik vind het More parts per Million Stolen and Copied from numerous Bands. Weinig origineel iig.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
pi_12213211
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:28 schreef inspiral het volgende:
Ik vind het More parts per Million Stolen and Copied from numerous Bands. Weinig origineel iig.
Op zich is het niet erg origineel, dat ben ik met je eens. Ook de no-fi sound niet Maar eigenlijk maakt me dat verdomd weinig uit, de energie die van de plaat uit gaat, is gewoon heerlijk
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:17 schreef Dezz het volgende:
Hoe heet die EP?
No Culture Icons EP voor zover ik weet. Kwam uit voor deze debuutplaat, ook op Sub Pop.

Leuke fan site @ http://www.littlemachine.net

yankee charlie dinges
pi_12213359
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:28 schreef inspiral het volgende:
Waarom moet iedere plaat origineel zijn? Dit is gewoon lekkere muziek imo
pi_12213381
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:45 schreef Dezz het volgende:
Waarom moet iedere plaat origineel zijn? Dit is gewoon lekkere muziek imo
Welke nummers zijn je favs?
yankee charlie dinges
pi_12215043
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:46 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Welke nummers zijn je favs?

Hoeveel mag ik er noemen

Nou ik vind It's Trivia en A Passing Feeling erg goed!

pi_12215262
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 14:01 schreef Dezz het volgende:
Hoeveel mag ik er noemen

Nou ik vind It's Trivia en A Passing Feeling erg goed!

De hele plaat

zet em weer ff op, tot over een half uurtje

yankee charlie dinges
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:33:44 #10
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_12378683
Jaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Thermals! Wat een band! Ik heb die plaat ongeveer meteen gekocht toen ie inde winkels lag, na hem eerst bijna non stop op repeat gehad te hebben van de 3voor12.nl stream. wat een energie, en wat een songs! Jammer dat ik ze gemist heb toen ze in het land waren.

Favoriete songs: No Culture Icons, It´s Only Triva, My Little Machines.

En nu maar hopen dat ze op Pukkelpop komen.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_12379065
Ik was er wel in de Paradiso, was een leuk concert, beetje kort. Een hoop herrie voor een bandje met drie mensen, lekker lofi opgenomen ook (in de keuken van een van de bandleden geloof ik), en een erg stoere basiste. Denk wel dat het bij één leuke plaat blijft, ze hebben al aangekondigd dat de volgende plaat wat rustiger gaat worden...
Aldus.
pi_12731981
Wauw !! Wat een geweldige CD ! Tot nu toe is dit mijn plaat van het jaar
pi_12739040
the thermals! yeah echt vette muziek. opzwepend en snel! ik vind ze een stuk rauwer dan the strokes inderdaad maar het heeft er ook wel erg veel van weg.

ik heb twee interviewtjes gelezen en eigenlijk zijn de drie bandleden, in hun eigen woorden, een stel nerds. tenminste dat zei die zanger! ze zijn echt apart

pi_12744331
En een inmens stoere bassiste!

Aldus.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 23:37:21 #15
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_12745172
Die zanglijntjes zijn ook zo verdomde catchy ...
Met als topper No Culture Icons. Verder heb ik ze ook nog eens gemist op Metropolis
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_14184206
Ik vind het een zwaar goede cd, maar het lukt me maar niet om 1 nummer te onthouden / mee te bleren!
Black out the windows, it's party time!
pi_14185272
In Nl. binnenkort.
pi_14202585
quote:
In Nl. binnenkort.
27 November Paradiso Amsterdam
28 November Vera Groningen
9 December 013 Tilburg

Rond die tijd ook the Dirtbombs in Nederland trouwens!!!!

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
  woensdag 10 december 2003 @ 14:35:13 #19
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15302581
Dat ik nog getwijfeld heb hier naartoe te gaan gisteren. Was echt geweldig. Alleen de zanger was nogal slecht van stem vanwege een verkoudheid, maar desondanks klonk het nog super. Wel een beetje rustig in de zaal, en dan te bedenken dat The Strokes, die ik persoonlijk een stuk minder vind, in een uitverkochte HMH staan. Maar is wel goed zo, in een klein zaaltje komt het 'no-fi' beter over.
Happiness... is not a fish that you can catch
  maandag 7 juni 2004 @ 09:35:29 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_19698369
Schopje

Iemand het nieuwe album ( Fucking A ) al gehoord?
Schijnt weer een wereldplaat te zijn.
pi_19699062
Fuckin A is leuk. Weer dezelfde 'no-fi' in het verlengde van 'More part per million'.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_19709715
Blijf het een overschatte GBV-wannabeband vinden, maar soms is het leuk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 7 juni 2004 @ 20:04:37 #23
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_19710730
Fuckin' A is best leuk, maar haalt het imo toch niet bij more parts per miillion.. de gitaar- en zanglijntjes zijn gewoon een stuk minder pakkend dan op de vorige plaat. Bovendien rammelt het minder en dat is natuurlijk een slechte zaak
pi_19712666
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:04 schreef menjo het volgende:
Fuckin' A is best leuk, maar haalt het imo toch niet bij more parts per miillion.. de gitaar- en zanglijntjes zijn gewoon een stuk minder pakkend dan op de vorige plaat. Bovendien rammelt het minder en dat is natuurlijk een slechte zaak
Het kan NOOIT genoeg rammelen!
Aldus.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:19:40 #25
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_19735900
Hij is misschien iets minder maar echt beter dan More Parts Per Million kon het ook niet worden. Waarschijnlijk als ze in omgekeerde volgorde waren uitgekomen dan was Fuckin A tot de betere plaat gekozen. Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')