laatst in de klas zat ik bij handenarbeid. en ik zat druk bezig met iets te maken toen ik ineens iets in mijn haren voelde (had toevallig haarlak in) ik ging met mijn hand naar mijn hoofd, en haalde het zeg maar naar vore.. en ja, het was een levende wesp.. dat had me allemaal nog meer bang gemaakt. dus ik rende heel het klaslokaal door (ja heel lachwekkend voor andere) en de docent zei dat ik me niet moest aan stellen. toen ben ik het klaslokaal uitgelopen.. wat weet die aap nou van hoe ik me daarbij voel..??
ik voelde me diep vernederd, ten 1e gilde ik iedereen onderhand het klaslokaal uit, en ten 2e lachte iedereen maar er een beetje mee..
ik wil dit natuurlijk niet nog een keer meemaken? weten jullie tips voor me waarmee ik mijn angsten een beetje opzij kan zetten?? bedankt!!
Maar ben je niet bang voor muggen dan? (die steken ook)
quote:Nee ben ik niet bang voor..
Op zondag 3 augustus 2003 14:01 schreef WattaFakka het volgende:
Niet meer bang zijnMaar ben je niet bang voor muggen dan? (die steken ook)
Def
die is er overheen gekomen nadat hij naar een imker is geweest en hij zelf de honingdingen eruit ging halen etc..
quote:'
Op zondag 3 augustus 2003 14:04 schreef twexx het volgende:
Vraag jezelf eens af waarom je zo bang bent en ga daarna eens nuchter bekijken of je angst reeel is. Een bij is maar een heel klein beestje en het ergste wat hij kan doen is je steken en de kans dat je gestoken word is erg klein.
Heb ik mezelf al vaak afgevragen.. Maarja.. Ik weet natuurlijk ook wel dat het gewoon dom is van mezelf om ervoor bang te zijn. maar ja die angst zit er gewoon en krijg hem niet weg??
quote:Tja, doe ikook altijd, mijn vader heeft eens zo'n beest in zijn mond gehad, maarja dat kwam omdat hij een x een milkshake ging halen in de zomer en die bekers naar boven stonden en daar een bij in was gaan zitten en die had ie toen zo mee gedronken
Op zondag 3 augustus 2003 14:04 schreef IndoGuyver het volgende:
Gewoon 1 ding onthouden, als zo'n beest in de buurt is hou je mond dan dicht
Niet echt prettig namelijk als dat beest naar binnen vliegtDef
quote:Dat zou ik dus echt never nooit durven alleen de gedachte al
Op zondag 3 augustus 2003 14:05 schreef Count_Blah het volgende:
m'n oude buurjongetje had dat ook...die is er overheen gekomen nadat hij naar een imker is geweest en hij zelf de honingdingen eruit ging halen etc..
Sad but true ...
quote:hij was 8
Op zondag 3 augustus 2003 14:07 schreef Lil-WoMaN het volgende:[..]
Dat zou ik dus echt never nooit durven alleen de gedachte al
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 14:08 schreef R2cksson het volgende:
Minder breezers consumeren, deze zijn heeeeeeel zoet en trekken die beesten aan...Sad but true
...
quote:hmm toevallig drink ik nooit breezer..
Op zondag 3 augustus 2003 14:08 schreef R2cksson het volgende:
Minder breezers consumeren, deze zijn heeeeeeel zoet en trekken die beesten aan...Sad but true
...
quote:Ja dat denk ik ook wel, maar toch zou ik het gewoon eng vinden en het nooit durven. dus zal ik het ook nooit doen.
Op zondag 3 augustus 2003 14:09 schreef Count_Blah het volgende:[..]
hij was 8
, denk dat hij dat een stukje enger zou vinden
quote:Waarom heb je dan een Cu2 met allemaal dat gehoofdletter? En zelfs je naam met allemaal dat gehoofdletter?
Op zondag 3 augustus 2003 14:10 schreef Lil-WoMaN het volgende:[..]
hmm toevallig drink ik nooit breezer..
En je favo fokker dan ...
Maar goed, om dan ook maar on-topic te reageren, je moet gewoon relax blijven, een keer een zwaai naar zo'n beest doen, dan weet hij dat hij niet echt welkom is en dan gaat hij wel weer weg. Nooit van die rare standjes gaan krijgen, want dan breekt ook bij die beesten paniek uit...
Het kan ook van de fructis shampoo zijn dat ze je achterna komen misschien?
quote:Ik sla nooit, ren meestal weg..
Op zondag 3 augustus 2003 14:12 schreef _joepie_ het volgende:
om de angst nog wat verder te verkleinen, bijen steken vrijwel nooit, tenzij ze bedreigd worden (of klem zitten). Als een bij steekt betekent dat het einde voor de bij, want de angel blijft zitten en de bij bloed dood. Dus bijen daar hoef je niet echt bang voor te zijn. Ga niet slana of jagen op die beesten (iets wat je al gauw doet in je angst), want dan gaan ze zich bedreigd voelen. Je zou eens een bezoek kunnen brengen aan een imker en met hem over het probleem praten, hij kan je veel laten zien en misschien ook wel gerust stellen en je minder bang maken voor bijen.
Hommels daarintegen zijn helemaal onschuldig, het ergste wat je dan kan overkomen is dat ze tegen je aanvliegen, het zijn de goedzakken onder de vliegers.
Wespen zijn vervelende jongens, mochten ze in de buurt van je gezicht komen, blaas ze weg, dan verdwijnen ze meestal vrij snel. Ik weet niet of je rookt (in de klas natuurlijk niet), maar een wolkje rook houden ze ook neti van en ze verdwijnen vrij snel. Als ze zich opgejaagd of bedreigd voelen (slaan etc), dan zjin ze veel sneller agressief dan bijen, dus rustig blijven zitten is dan het beste, maar ja da's moeilijk als je bang bent...
Thnx voor je tips
quote:Gebruik inmiddels geen fructis meer, gebruik L'oreal..
Op zondag 3 augustus 2003 14:13 schreef R2cksson het volgende:[..]
Waarom heb je dan een Cu2 met allemaal dat gehoofdletter? En zelfs je naam met allemaal dat gehoofdletter?
En je favo fokker dan
...
Maar goed, om dan ook maar on-topic te reageren, je moet gewoon relax blijven, een keer een zwaai naar zo'n beest doen, dan weet hij dat hij niet echt welkom is en dan gaat hij wel weer weg. Nooit van die rare standjes gaan krijgen, want dan breekt ook bij die beesten paniek uit...
Het kan ook van de fructis shampoo zijn dat ze je achterna komen misschien?
Kijk ook naar de mooie macrofoto's van deze dieren. Dus een closeup ervan. Vind ze via google of kijk in het topic van macrofotografie in het fotografieforum (staan er dacht ik ook een paar tussen).
quote:Oke.. bedankt voor je tip
Op zondag 3 augustus 2003 14:17 schreef TechXP het volgende:
Misschien moet je eens informatie opzoeken over bijen enzo. En dat een tig keer doorlezen. Bijen enzo steken gewoon als je bedreigend voor ze bent.
Misschien door steeds die informatie te lezen begrijp je die diertjes beter en zie je dat ze eigenlijk niet zo erg zijn.Kijk ook naar de mooie macrofoto's van deze dieren. Dus een closeup ervan. Vind ze via google of kijk in het topic van macrofotografie in het fotografieforum (staan er dacht ik ook een paar tussen).
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 14:17 schreef Lil-WoMaN het volgende:[..]
Gebruik inmiddels geen fructis meer, gebruik L'oreal..
Maare om op je BREEZER nog wat op terug te komen..
ik snap echt niet waar je je druk om maakt.. mijn naam en doen en laten heeft niks te maken met dat je een breezersletje ofzo bent. AlS Ik Zo wIL ScHrIjVeN DoE IkDaT Omdat ik daar zin in heb, niet om mee te lopen of om breezer slet te zijn. en van me favo fokker? wat maakt dat uit als ik haar het leukste hier vind? ...soms snap je jullie echt niet, ga je liever ergens anders druk om liggen maken er zijn genoeg problemen in de wereld die wat interresanter zijn
Lees je ook de ontopic informatie of laat je je intimideren door zo'n ouwe lul als ik?
quote:Je snapt toch ook wel dat het niet fijn is als je met een serieus onderwerp komt en jij begint te zeiken over breezers terwijl ik ze nog nie eens drink..?? maar ach laat ook maar
Op zondag 3 augustus 2003 14:18 schreef R2cksson het volgende:[..]
Hap hap hap...
Lees je ook de ontopic informatie of laat je je intimideren door zo'n ouwe lul als ik?
quote:Nee snap ik. Heel veel mensen zijn bang voor iets alleen bij jou is het wel lastig omdat je weg gaat rennen en iedereen dat ziet.
Op zondag 3 augustus 2003 14:05 schreef Lil-WoMaN het volgende:[..]
'
Heb ik mezelf al vaak afgevragen.. Maarja.. Ik weet natuurlijk ook wel dat het gewoon dom is van mezelf om ervoor bang te zijn. maar ja die angst zit er gewoon en krijg hem niet weg??
Het allerergste wat er eigenlijk kan gebeuren is dat je gestoken word.
Dat doet best pijn alleen die pijn gaat wel weer weg.
Dus probeer jezelf nu eens in te beelden dat het allerergste wat er KAN gebeuren (de kans dat je een ongeluk krijgt is veeeeeeeeeeeel groter dan de kans dat je gestoken word door een bij bijvoorbeeld) gebeurt. Is dat nu echt zo erg of kan je daar best mee leven.
quote:Je hebt echt gelijk.. Een ongeluk kan eerder gebeuren,en doet natuurlijk veel zeerder.. Heb al welleens een bijen steek gehad, het rare is dat die ook niet zo zeer deed, maar toch die angst??????.. snap ook niet waar hij vandaan komt. kan het komen omdat mijn vader er vroeger toen hij klein was ook heel erg bang voor was? hij is er nu inmiddels overheen gekomen
Op zondag 3 augustus 2003 14:22 schreef twexx het volgende:[..]
Nee snap ik. Heel veel mensen zijn bang voor iets alleen bij jou is het wel lastig omdat je weg gaat rennen en iedereen dat ziet.
Ga eens een onderzoek doen op internet naar die beestjes. Als je wat meer over ze weet dan word je misschien al minder bang.
Die angst gaat meestal niet vanzelf weg (kan wel maar dat kan wel lang duren) en je hebt het zelf al gezegd dat het best dom is om er bang voor te zijn. Het is niet dom want je kan er niets aan doen maar je kan wel proberen die angst weg te halen door nou eens goed in je hoofd te prenten wat er KAN gebeuren als er een bij/wesp langs vliegt. Want eigenlijk hoef je er helemaal niet bang voor te zijn.Het allerergste wat er eigenlijk kan gebeuren is dat je gestoken word.
Dat doet best pijn alleen die pijn gaat wel weer weg.
Dus probeer jezelf nu eens in te beelden dat het allerergste wat er KAN gebeuren (de kans dat je een ongeluk krijgt is veeeeeeeeeeeel groter dan de kans dat je gestoken word door een bij bijvoorbeeld) gebeurt. Is dat nu echt zo erg of kan je daar best mee leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |