We hadden 2 katten, eentje is helaas overleden begin dit jaar.
Dit was een vrouwtje, zij deed ook wel zoiets als ze het naar haar zin had.
quote:Deed mijn kat ook
Op zondag 3 augustus 2003 13:52 schreef Viola_Holt het volgende:
ik heb geen kat, maar dat is natuurlijk gedrag. dat doen ze ook bij moeder kat als ze melk willen drinken...de tepel stimuleren volgens mij.
bij ons in de buurt heerst een ware kattenplaag. het lijkt 's nachts wel alsof er baby's worden afgeslacht met dat nare krolse gedoe.
quote:Met de voorpootjes afwisselend omhoog en omlaag. Hoe wou jij dat noemen dan?
Op zondag 3 augustus 2003 13:55 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn kat doet dat ook. Rare omschrijving trouwens 'stampen'....
quote:Stempelen!
Op zondag 3 augustus 2003 13:59 schreef ploppie_ het volgende:[..]
Met de voorpootjes afwisselend omhoog en omlaag. Hoe wou jij dat noemen dan?
Dan zetten ze met hun poten geurmerken af, net zoiets dus als kopjes geven en tegen dingen (broekspijpen) aanpiesen. Heeft inderdaad ook nog iets te maken met melkstimulatie.
quote:Daar is een oplossing voor, dat heet castratie of sterilisatie...
Op zondag 3 augustus 2003 13:54 schreef kaminawanalaya het volgende:
gratis af te halen: 6 katten.bij ons in de buurt heerst een ware kattenplaag. het lijkt 's nachts wel alsof er baby's worden afgeslacht met dat nare krolse gedoe.
Mijn kitten zelfs het liefst terwijl ze aan mijn oorbel sabbelt..volgens mij denkt ze dat dat een tepel is... Dan moet ik wel haar pootjes vasthouden anders ligt mijn hele nek open...wel erg cute, dan hoor je de hele tijd keihard gespin met SMEKSMEKSMEK in je oor.
Na 3 minuten ben je het dan wel weer zat
quote:Volgens mij noemen ze dat "dansen" toch???
Op zondag 3 augustus 2003 13:59 schreef ploppie_ het volgende:[..]
Met de voorpootjes afwisselend omhoog en omlaag. Hoe wou jij dat noemen dan?
quote:Nee... Dat heet dus officieel stempelen.
Op zondag 3 augustus 2003 15:09 schreef Kroekiepoes het volgende:[..]
Volgens mij noemen ze dat "dansen" toch???
Mijn kat doet het als ie op zijn rug ligt en ik masseer zijn buikje.
Met zijn pootjes in de lucht, buigt ie de klauwtjes beurtelings naar beneden en weer terug, soms ook de nageltjes 'uitklappend'.
Het is dezelfde beweging die kittens maken op de moederbuik om melk te kunnen drinken.
quote:hmz..kan er anders niks over vinden in de Van Dale hoor!
Op zondag 3 augustus 2003 15:14 schreef belsen het volgende:[..]
Nee... Dat heet dus officieel stempelen.
Melktrappelen is de term die ik het meest heb horen gebruiken. Alhoewel wij het gewoon pompen noemen
Alleen hebben kittens al meteen of vrij snel nageltjes, en doen sommige katten bij het trappelen de nageltjes uit (bij je op schoot bijvoorbeeld), hebben die moederpoezen daar dan geen erge last van??
maar ontopic:
onze kat doet dta ook, vooral voordat ie op je schoot gaat liggen,
en ook in ze mandje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |