quote:dan moet je goed zoeken op google..
Op zondag 3 augustus 2003 10:37 schreef Angst het volgende:[..]
hoe bereid je dat dan?
want ik wil het eigenlijk ook eens eten.. maar ik kan er geen kookboeken over vinden...
* Burning_RefleX haalt ff wat dingen uit zn geheugen op
snij een vinger of een teen af, laat er niet te veel bloed uitstromen.
pak een steelpannetje en vul deze met een flinke laag water, laat dit even opwarmen, als het kookt, gooi de vinger/teen erbij
maar zorg er wel voor dat het bloed eruit is geknepen, dit geeft een vreemde bijsmaak.
na enkele minuten laat het vel los, dan kan je dit makkelijk met een vork strippen, doe dit, en laat de vinger/teen nog zo'n 5 tot 10 minuten koken... nu is het klaar om opgegeten te worden.. je kan je vinger/teen ook braden e.d.
maar laat het eerst 5 minuten koken tot het vel los zit, dit altijd strippen.. daarna kan je er hetzelfde mee doen als varkensvlees.
Eet smakelijk!
quote:zuurvlees, is dat zoiets als wat ze daar net over de grens Sauerbraten noemen?
Op zondag 3 augustus 2003 18:51 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Wij Limburgers
. hebben het originele frietje zuurvlees.
.
Een soort zuur stoofvlees, best lekker, lijkt me ook lekker over de friet.
Trouwens als je een patatje stoofvlees besteld is dat in de meeste gevallen paardenvleesstoofvlees, uit die blikken met daarop Vlaams stoofvlees of zoiets.
quote:Ik heb het net geprobeerd, en ik moet je zeggen tis echt lekker.
Op zondag 3 augustus 2003 20:23 schreef Burning_RefleX het volgende:[..]
dan moet je goed zoeken op google..
* Burning_RefleX haalt ff wat dingen uit zn geheugen op
snij een vinger of een teen af, laat er niet te veel bloed uitstromen.
pak een steelpannetje en vul deze met een flinke laag water, laat dit even opwarmen, als het kookt, gooi de vinger/teen erbij
maar zorg er wel voor dat het bloed eruit is geknepen, dit geeft een vreemde bijsmaak.na enkele minuten laat het vel los, dan kan je dit makkelijk met een vork strippen, doe dit, en laat de vinger/teen nog zo'n 5 tot 10 minuten koken... nu is het klaar om opgegeten te worden.. je kan je vinger/teen ook braden e.d.
maar laat het eerst 5 minuten koken tot het vel los zit, dit altijd strippen.. daarna kan je er hetzelfde mee doen als varkensvlees.
Eet smakelijk!
Even door de pijn heen bijten maar dan
-tip- Whiskey Cocktailsaus erbij en even een scheutje witte wijn door het kookvocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |