abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12201792
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 10:37 schreef Angst het volgende:

[..]

hoe bereid je dat dan?
want ik wil het eigenlijk ook eens eten.. maar ik kan er geen kookboeken over vinden...

dan moet je goed zoeken op google..

* Burning_RefleX haalt ff wat dingen uit zn geheugen op

snij een vinger of een teen af, laat er niet te veel bloed uitstromen.
pak een steelpannetje en vul deze met een flinke laag water, laat dit even opwarmen, als het kookt, gooi de vinger/teen erbij
maar zorg er wel voor dat het bloed eruit is geknepen, dit geeft een vreemde bijsmaak.

na enkele minuten laat het vel los, dan kan je dit makkelijk met een vork strippen, doe dit, en laat de vinger/teen nog zo'n 5 tot 10 minuten koken... nu is het klaar om opgegeten te worden.. je kan je vinger/teen ook braden e.d.

maar laat het eerst 5 minuten koken tot het vel los zit, dit altijd strippen.. daarna kan je er hetzelfde mee doen als varkensvlees.

Eet smakelijk!

zondag 3 augustus 2003 @ 20:38:32 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12202041
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:51 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Wij Limburgers . hebben het originele frietje zuurvlees. .

zuurvlees, is dat zoiets als wat ze daar net over de grens Sauerbraten noemen?
Das een stuk paardevlees dat ingelegt word in wijnAzijn, water, kruiden en Uien, een paar dagen in de koeling laten staan,
Vlees er uithalen, afdeppen,
braden
dan een deel van het sap waar die inlag toevoegen en laten smoren.

Een soort zuur stoofvlees, best lekker, lijkt me ook lekker over de friet.

Trouwens als je een patatje stoofvlees besteld is dat in de meeste gevallen paardenvleesstoofvlees, uit die blikken met daarop Vlaams stoofvlees of zoiets.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12202103
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 20:23 schreef Burning_RefleX het volgende:

[..]

dan moet je goed zoeken op google..

* Burning_RefleX haalt ff wat dingen uit zn geheugen op

snij een vinger of een teen af, laat er niet te veel bloed uitstromen.
pak een steelpannetje en vul deze met een flinke laag water, laat dit even opwarmen, als het kookt, gooi de vinger/teen erbij
maar zorg er wel voor dat het bloed eruit is geknepen, dit geeft een vreemde bijsmaak.

na enkele minuten laat het vel los, dan kan je dit makkelijk met een vork strippen, doe dit, en laat de vinger/teen nog zo'n 5 tot 10 minuten koken... nu is het klaar om opgegeten te worden.. je kan je vinger/teen ook braden e.d.

maar laat het eerst 5 minuten koken tot het vel los zit, dit altijd strippen.. daarna kan je er hetzelfde mee doen als varkensvlees.

Eet smakelijk!

Ik heb het net geprobeerd, en ik moet je zeggen tis echt lekker.

Even door de pijn heen bijten maar dan

-tip- Whiskey Cocktailsaus erbij en even een scheutje witte wijn door het kookvocht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')