Kom op Flying_Vee! Als je echt wilt, heb je echt wel weerstand tegen de helft van de glazen. Wat weet ik zeker. Je bent al zo ver! Het is zonde om dat ongedaan te maken om een paar glazen van dat vieze spul. (ik lust geen bier )
Welkom maajo. Maaaar 0,6 kilo per week? Weet je wel hoeveel boter dat is? Dat is hartstikke veel! Het is juist ongezond wanneer je heel snel gaat en dan kan je lichaam niet goed 'terugplooien'. Ik denk dat heel veel van ons blij zouden zijn met ruim een halve kilo per week. Volhouden dus! Elke ons is er weer eentje minder.
Wil je in de openingspost?
tis t proberen waard vind ik... weeg nu 71,5 kilo... morgenochtend meteen wegen
YPPY jammer voor FOK! dat je stopt als mod, maar hoop dat je hier iig nog lang blijft!
Worden jullie nou ook zo depri van dit soort teksten (dit keer van de obesitas site)
quote:een jaar! ik dacht dat alle vetcellen zich dan inmiddels wel vernieuwd cq vernietigd zouden hebben. Kunnen we dan echt nooit normaal meer eten?
Hardnekkig overgewicht is met behulp van diëten wel tijdelijk te bestrijden. Meestal lukt het om het lage gewicht na een dieetkuur een tot anderhalf jaar vast te houden. Maar dan begint het bijkomen toch weer. Dit heeft niets te maken met gebrek aan wilskracht. Het komt door een krachtig mechanisme in het lichaam dat er voor zorgt dat de oude vetreserves weer aangevuld worden.
quote:Vetcellen blijven helaas je hele leven! We maken ze nu leeg, maar het is zaak dat ze ook leeg blijven...
Op woensdag 13 augustus 2003 11:09 schreef Elanor het volgende:een jaar! ik dacht dat alle vetcellen zich dan inmiddels wel vernieuwd cq vernietigd zouden hebben. Kunnen we dan echt nooit normaal meer eten?
Als ik zie dat mijn zus afvalt terwijl ze ijs, snoep en chips blijft dooreten en ik moet oppassen dat ik niet teveel appels eet want anders kom ik weer aan heb ik echt zoiets van DIT IS NIET EERLIJK.
OK frustratie weer afgereageerd
vandaag gegeten:
1 broodje achterham als ontbijt
3 broodjes () als tussendoortje
1 broodje met kaas en salade + rest van salade als lunch
2 pruimen en 2 abrikozen
ik denk dat ik maar veel water ga drinken nu, en niet (veel) meer ga eten tot de warme maaltijd... kmoet nu toch ECHT mn best gaan doen
oow ja: komend weekend vieren mn vriend en ik 6 maanden samenzijn ik wil m verrassen met een etentje, en toetje = wel slecht, maar mag wel voor 1 keertje vind ik. ik zit nu alleen heeeel erg na te denken over wat ik klaar zal maken als hoofdgerecht. we lusten allebei bijna alles, maar wat is origineel en ook wel gezond?
quote:Maar waarom je zusje dan niet? Als zij altijd zwaarder was, moet zij dat levenslange probleem met die vetcellen toch ook hebben?
Op woensdag 13 augustus 2003 11:44 schreef wendy-tje het volgende:
mijn zusje was vroeger altijd zwaarder dan ik. Op een gegeven moment is zij 13 kilo afgevallen, door alleen wat minder te snoepen, en ik kwam aan. Zij blijft keurig op gewicht, ook nu ze weer snoept en soms echt vreet, en ik...
We hebben echt levenslang...:(
Babbelz: ja, ik heb met de Marikenloop meegedaan, in een heel langzame tijd maar dat mag de pret niet drukken
quote:Top! Liep je daarvoor ook al hard of ben jaar daardoor begonnen?
Op woensdag 13 augustus 2003 14:49 schreef sheila_na_gig het volgende:
Babbelz: ja, ik heb met de Marikenloop meegedaan, in een heel langzame tijd maar dat mag de pret niet drukken
quote:Nee, ik deed het al. Maar denk wel dat er veel mensen door die Marikenloop begonnen zijn
Op woensdag 13 augustus 2003 16:46 schreef Babbelzz het volgende:
Top! Liep je daarvoor ook al hard of ben jaar daardoor begonnen?
MELOEN!
quote:Zoiets bedoelde ik ja, dank je!
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:51 schreef Kamigot het volgende:[..]
welkom
u vraagt wij linken
http://www.overgewicht.nl/right_energieverbruik.htm
En ik wil graag in de openingspost als het kan, Yppy! Dan staat er voor mezelf wat meer 'druk' op
Nog iets: een tijdje geleden zag ik een reclame van "Wat is beter, een handje chips of een handje pinda's? U vindt het op www.......nl!" Weet iemand per ongeluk nog welke site dat was? Dank u!
quote:was dat niet iets van een of ander boter-merk ofzo?
Op woensdag 13 augustus 2003 18:26 schreef maajo het volgende:[..]
Zoiets bedoelde ik ja, dank je!
En ik wil graag in de openingspost als het kan, Yppy! Dan staat er voor mezelf wat meer 'druk' op
![]()
Nog iets: een tijdje geleden zag ik een reclame van "Wat is beter, een handje chips of een handje pinda's? U vindt het op www.......nl!" Weet iemand per ongeluk nog welke site dat was? Dank u!
quote:www.becel.nl (hier kan je online je eten invoeren)
Op woensdag 13 augustus 2003 19:37 schreef Yuki het volgende:[..]
was dat niet iets van een of ander boter-merk ofzo?
Die misschien ?
Wat een verhaal hè? Ik denk dat ik me dus meteen maar moet afmelden uit dit topic, want m'n dikke buik bleek een heel andere oorzaak te hebben dan vet. Ik moet ook niet verder afvallen, want als die cyste straks weg is, ben ik waarschijnlijk graatmager
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie belangstelling. Ik ben er zelf nog een beetje van ondersteboven moet ik zeggen. Maar ik heb gelukkig wel vertrouwen in een goede afloop Het had allemaal veel erger kunnen zijn...
quote:sterkte!!
Op woensdag 13 augustus 2003 20:36 schreef PiperMaru het volgende:
Vandaag heb ik een echo laten maken in het ziekenhuis. Zoals ik al had verteld dacht de huisarts in eerste instantie dat het een probleem was met m'n milt of lever, maar op de echo was m'n lever niet goed te zien; er zat iets vóór. Ze hebben voor me geregeld dat ik meteen een CT-scan kreeg, en toen die gedaan was, is me verteld dat ik een cyste heb met een inhoud van een paar liter (!!!) waardoor m'n buik zo bol is... De cyste schijn te zijn begonnen bij één van m'n eierstokken, heeft zich uitgebreid naar boven en al mijn organen opzij geduwd... Die cyste moet volgens mijn huisarts zo snel mogelijk verwijderd worden. Mijn huisarts heeft meteen een verwijzing voor me geregeld naar de gynaecoloog, met wie ik morgen een afspraak heb. Hopelijk kan die ervoor zorgen dat er snel een operatie komt...Wat een verhaal hè? Ik denk dat ik me dus meteen maar moet afmelden uit dit topic, want m'n dikke buik bleek een heel andere oorzaak te hebben dan vet. Ik moet ook niet verder afvallen, want als die cyste straks weg is, ben ik waarschijnlijk graatmager
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie belangstelling. Ik ben er zelf nog een beetje van ondersteboven moet ik zeggen. Maar ik heb gelukkig wel vertrouwen in een goede afloop
Het had allemaal veel erger kunnen zijn...
quote:Sterkte !
Op woensdag 13 augustus 2003 20:36 schreef PiperMaru het volgende:....
Wees wel blij dat je naar de huisarts bent gegaan nu wordt er teminste actie ondernomen om je weer gezond te krijgen
ps laat wel effe weten hoe het met je gaat.
F_V
quote:jeez dat klinkt wel ff heavy, ik hoop dat alles goed komt. Wel vaag dat je daar nooit eerder iets van gemerkt heb dan ?. Een inhoud van een paar liter is toch niks wat je ongemerkt gebeurd zou je zo zeggen
Op woensdag 13 augustus 2003 20:36 schreef PiperMaru het volgende:
Vandaag heb ik een echo laten maken in het ziekenhuis. Zoals ik al had verteld dacht de huisarts in eerste instantie dat het een probleem was met m'n milt of lever, maar op de echo was m'n lever niet goed te zien; er zat iets vóór. Ze hebben voor me geregeld dat ik meteen een CT-scan kreeg, en toen die gedaan was, is me verteld dat ik een cyste heb met een inhoud van een paar liter (!!!) waardoor m'n buik zo bol is... De cyste schijn te zijn begonnen bij één van m'n eierstokken, heeft zich uitgebreid naar boven en al mijn organen opzij geduwd... Die cyste moet volgens mijn huisarts zo snel mogelijk verwijderd worden. Mijn huisarts heeft meteen een verwijzing voor me geregeld naar de gynaecoloog, met wie ik morgen een afspraak heb. Hopelijk kan die ervoor zorgen dat er snel een operatie komt...Wat een verhaal hè? Ik denk dat ik me dus meteen maar moet afmelden uit dit topic, want m'n dikke buik bleek een heel andere oorzaak te hebben dan vet. Ik moet ook niet verder afvallen, want als die cyste straks weg is, ben ik waarschijnlijk graatmager
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie belangstelling. Ik ben er zelf nog een beetje van ondersteboven moet ik zeggen. Maar ik heb gelukkig wel vertrouwen in een goede afloop
Het had allemaal veel erger kunnen zijn...
quote:zit toch heeeeeel veeeeeeeeel suiker in?????
Op woensdag 13 augustus 2003 17:28 schreef Yuki het volgende:
heerlijk als je tussendoor trek hebt, en je toch gezond wil doen:MELOEN!
quote:idd sterkte.
Op woensdag 13 augustus 2003 21:22 schreef Yuki het volgende:[..]
sterkte!!
quote:Ik ben ook zeker blij! Uit mezelf was ik niet zo snel gegaan maar gelukkig hebben mijn vriendinnen en mijn moeder me een beetje gepusht
Op woensdag 13 augustus 2003 22:29 schreef Flying_Vee het volgende:Wees wel blij dat je naar de huisarts bent gegaan nu wordt er teminste actie ondernomen om je weer gezond te krijgen
![]()
quote:Nee, maar het is ook heel erg geleidelijk gegaan.. Ik denk dat het al 1 a 1,5 jaar bezig is om heel langzaam te 'groeien'. En omdat ik verder helemaal geen klachten had, dacht ik niet aan iets lichamelijks.. ik dacht gewoon echt dat het vet was... en dat het aan m'n bouw lag..
Op woensdag 13 augustus 2003 22:36 schreef Kamigot het volgende:Wel vaag dat je daar nooit eerder iets van gemerkt heb dan ?. Een inhoud van een paar liter is toch niks wat je ongemerkt gebeurd zou je zo zeggen
quote:Nee, dat is het 'm juist, ik heb verder helemaal geen klachten gehad; geen pijn; geen moeheid; misselijkheid of wat dan ook... Daarom heb ik ook nooit gedacht dat het iets lichamelijks zou zijn.
Op donderdag 14 augustus 2003 08:18 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Heb je niet ongelooflijk vele pijn gehad? Ik heb nl ook eens cystes gehad, dat was enorm pijnlijk, maar die hadden maar de grote van een manderijn....
Over een half uurtje naar de gyn.. ben benieuwd wat die te zeggen heeft...
quote:valt wel mee, iig ook heeeeeel veel vocht en vitaminen
Op donderdag 14 augustus 2003 08:16 schreef Babbelzz het volgende:[..]
zit toch heeeeeel veeeeeeeeel suiker in?????
piper: kzal voor je duimen!
quote:iemand hier nog over nagedacht?
Op woensdag 13 augustus 2003 14:49 schreef Yuki het volgende:
oow ja: komend weekend vieren mn vriend en ik 6 maanden samenzijnik wil m verrassen met een etentje, en toetje = wel slecht, maar mag wel voor 1 keertje vind ik. ik zit nu alleen heeeel erg na te denken over wat ik klaar zal maken als hoofdgerecht. we lusten allebei bijna alles, maar wat is origineel en ook wel gezond?
Yuki, gezonde toetjes kunnen ook. Zoals fruit over magere yoghurt met vers fruit en zoetstof. Je hebt bijvoorbeeld ook fruitkwark zonder vet. Even goed zoeken, dan vind je vast iets lekkers.
Wat wij lekker vinden is zalm uit de oven. Zalm is niet zo slecht en door het in de oven te doen, gebruik je geen boter of olie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |