quote:Ik heb het net eens hardop gezegd, en het klinkt allemaal wel grappig vind ik! Ik blijf voor de feestdagen...
Op maandag 4 augustus 2003 18:10 schreef Webkim het volgende:
Wat dacht je van 'Met een Nieuw figuur het Najaar in'? Die n's allitereren wel grappig vind ik... Zo ook bij 'Heerlijk slank de Herfst in' of 'Fantastisch slank naar de Feestdagen'.Of misschien is het wel niets en stijgt de hitte naar mijn hoofd.
Groet,
[die hier fanatiek meeleest, maar nog niet zo goed écht durft mee te doen in dit topic]
quote:Het effect van suiker is bij mij dat ik ontzettende trek krijg!
Op maandag 4 augustus 2003 13:09 schreef Lurky het volgende:Wendytje het effect van suiker voor de suikerlozen inderdaad opmerkelijk. Ik mag het wel maar ik neem het zelden meer. Als ik het gebruik krijg ik pijn aan mijn gebit en kramp in mijn speekselklieren. Zo goed ben ik het al ontwend. Hebben meer mensen dat?
Maar goed, das dan weer mijn stokpaardje
wendy-tje ook ik eet (bijna) geen suiker meer, ik ben het ook totaal ontwent. Maar, algemene tip, wat je helemaal niet moet doen is vroeg suiker eten, want dan blijf je de hele dag snoepen, moet je echt suiker hebben, doe het dan laat op de dag, dan heeft het iig niet zoveel effect op de rest van je eetpatroon.
quote:Okeej, ik zal terugkomen als ik beneden de 25 ben...
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:11 schreef Elanor het volgende:
Babbelzz, Nog iets positiefs: aangezien je net begint met lijnen gaan de eerste paar BMI-punten wrs. supersnel, dus voor je het weet zit je weer gezellig hier om de laatste paar "schoonheids"kilo's ervan af te krijgen
quote:YPPY, zet me maar in de openingspost. Weer een extra motivatie om de kilos eraf te zweten.
Op dinsdag 5 augustus 2003 07:48 schreef YPPY het volgende:
Welkom Snoetje! Wil je in de openingspost?
Lengte: 1.80 BMI:23 Gewicht 76 kilo. Gewenst gewicht: 69 kilo.
De overtollige kilo's heb ik opgelopen doordat ik een jaar geleden gestopt ben met roken. Van het roken ben ik definitief af, nu de kilo's nog!
Met mij gaat het momenteel wat slechter. Houd me goed aan de punten, maar toen ik me toenet woog (en gisteravond ook al) zit ik zo'n 2 a 3 kg hoger dan vrijdagochtend... Vrijdag is officiele weegdag, maar toch.. Ik weeg me wel vaker 'stiekem' tussendoor en het werkt nu dus echt deprimerend Troostende gedachten: het is niet 's ochtends gewogen (en dat schommelt meestal wel erg bij mij) en het is erg warm en drink dus veel bouillon om niet alles eruit te zweten (en zou dus daardoor vocht vast kunnen houden). Nou ja, we zien wel weer...
dus ik wil graag hier meedoen als dat mag ?
Ik ben 1.92 en 91 Kilo en mij streefgewicht is 85 kilo. Ik ga momenteel elke dag sporten (2 uur fitness of 25KM snel fietsen) in het weekend ga ik zwemmen als het mooi weer is. Ik val langzaam af waarschijnlijk omdat mijn spiermassa toe begint te nemen. Ik probeer ongeveer 1400-1500 kcalorieen tot mij te nemen op een dag met van alles wat maar voornamelijk groenten, fruit en vezels.
Mijn dag begint met 2 crackers (wasa volkoren) met slankie smeerkaas en een bakje magere yoghurt met een beetje roosvicee + een supradyn forte vitaminepil. Tussen de middag pak ik een bruine boterham met ham en een kopje soep (kip) meestal met een appel erna. 's avond eet ik een normale maaltijd met veel groenten en weinig aardappelen en vlees, meestal kipfilet, vis of mager vlees. Zilvervliesrijst of spelt (soort graan) eet ik ook vrij vaak. Als ik nog honger heb erna nog wat magere yoghurt of een stukje fruit. Als ik 's avonds honger krijg dan pak ik een worteltje, stuk komkommer of een tomaatje. later pak ik meestal nog een kop koffie (zonder suiker) met een biscuitje (40kcal). Zo kom ik elke dag op ongeveer 1400kcal uit heb ik geen honger en veel energie.
Toch valt het gewichtsverlies me een beetje tegen. Ik ben eigenlijk in 4 weken van 99 naar 92 gegaan en deze week sukkel ik een beetje tussen de 92 - 91 , maar ik denk dat dat iets te maken heb met de intensieve training die ik sinds vorige week zwaar heb opgevoerd. Waarschijnlijk zijn m'n spieren daardoor ook meer "opgeblazen". ??
Volgens wat ik berekend heb verbruik ik nu inclusief sporten/training gemiddeld 3400Kcal per dag en ik eet er 1400. wat betekent dat ik toch iets van een paar ons per dag af zou moeten vallen.
Wat ik ook raar vind is dat heel veel mensen mij niet dik vinden. Iedereen zegt dat het wel goed is zo en dat ik hetzelfde moet blijven. Ook op het strand dus, maar als ik voor de spiegel sta dan walg ik zowat van mezelf. Vandaag zij een meisje wat ik al een half jaar niet had gezien tegen me dat er weinig meer van me over was.
Ik blijf mezelf gewoon vet vinden en neem me dan voor om de volgende dag nog zwaarder te gaan trainen. Ik vraag me af of dit een goede instelling is. Volgens sommige sites zou mijn ideale gewicht 83 kilo zijn
Kan iemand hier wat advies over geven ?. Moet ik een een dag vasten of een brood of fruitdag houden. Moet ik mijn training aanpassen ?. Ik fiets een 1/2 uur, ren een 1/2 uur en zit 1 uur in de toestellen, daarnaast fiets ik als ik niet train 20-25KM op hoge snelheid (mountainbike).
quote:Dat is hartstikke veel voor 4 weken! Als het sneller gaat, krijg je het ook sneller terug hoor.
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:58 schreef Kamigot het volgende:Toch valt het gewichtsverlies me een beetje tegen. Ik ben eigenlijk in 4 weken van 99 naar 92
Een dag vasten? You must be joking....
quote:dat was eigenlijk een beetje gelogen
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:04 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Dat is hartstikke veel voor 4 weken! Als het sneller gaat, krijg je het ook sneller terug hoor.
Een dag vasten? You must be joking....
Nu liggen de zaken echter anders. Door het stoppen met roken gaat heel je lichaam anders werken. Je krijgt gewoon veel meer zin in eten, je spijsvertering werkt ook anders. Daarom was het voor mij veel moeilijker om van die 98-99 weer terug te komen op de 91 waar ik nu zit.
Maar nu heb ik bloed geroken en wil alle overtollige vet kwijt en dat betekend trainen dus
quote:Oe dat moet je niet al te vaak (langere periode) doen hoor! Dan denkt je lichaam dat het nooit meer eten krijgt, en zodra je dan weer meer gaat eten denkt het dat het zich moet voorbereiden op zo'n eventuele volgende hongerperiode en slaat het juist extra veel vet op. --> jojo...
Op woensdag 6 augustus 2003 07:29 schreef Kiezel het volgende:
Volgens de site van overgewicht mag ik per dag iets meer dan 1300 kcal. Dat is me gisteren makkelijk gelukt. Ik kwam op de 630 in totaal.
En Kamigot, zolang het nog gezond blijft kun je natuurlijk afvallen wat je wilt, en de mensen in je omgeving moeten waarschijnlijk gewoon wennen aan je nieuwe uiterlijk, maar ik persoonlijk vind je wel heel erg fanatiek overkomen, dus als ik jou was zou ik een beetje voorzichtig zijn. Is dit ook een leefpatroon dat je altijd vol kunt houden, of schiet je gewicht straks weer omhoog als je je niet meer aan dit superstrakke sport-patroon kunt houden?
4 x brood bruin 1 snee 30g 12
7 x tonijn, naturel op toast 10g 3.5
3 x ontbijtkoek 1 plak 7.5
2 x appel 5
1 x musli/muesli 5 eetl. 8
3 x melk halfvolle 1 glas 175ml 10.5
4 x magere kwark 100g 14
1.5 x kipfilet 100g 9
6 x witte bonen in tomatensaus 1 opschepl. 50g 9
3 x wortelen 100g 3
3 x sultana 6
1 x krentenbol 1 st. 50g 5
Totaal 92.5
(2312 calorieën)
Nou is het zo dat ik erg veel sport waardoor ik per dag waarschijnlijk wel zo'n 2300-2500 kcal verbruik. Maar ik wil nog wel wat vet verbranden. Het idee van 40 punten is dat dat gelijk staat aan 1000 kcal. Aangezien ik niet echt een voorstander ben van afvallen door weinig eten, vind ik dat te weinig. Ik zou voor 70 punten kunnen gaan, wat gelijk staat aan 1750 kcal.
quote:Je kan hem online bestellen, maar dat is hartstikke duur!
Op woensdag 6 augustus 2003 11:56 schreef imago het volgende:
Kroeltroel, jij werkt toch met een CD-ROM van de WW? Waar is die te krijgen?
Ik heb hem dus laten kopieeren (ssst)
Zou ik ook wel voor jou willen doen, maar kopie van kopie van kopie is niet zo geweldig... Iemand vinden met een orignele dus
[Dit bericht is gewijzigd door Kroeltroel op 06-08-2003 17:33]
quote:valt ie ook niet ergens te downen?
Op woensdag 6 augustus 2003 17:21 schreef Kroeltroel het volgende:[..]
Je kan hem online bestellen, maar dat is hartstikke duur!
Ik heb hem dus laten kopieeren (ssst)
Zou ik ook wel voor jou willen doen, maar kopie van kopie van kopie is niet zo geweldig... Iemand vinden met een orignele dus
Ik ga vrijdag op vakantie en het leek me misschien wel handig om als ik terugkom een weekje zo´n minikuur te doen en daarna weer verder met mn gewone dieet.
Ik ga in de vakantie namelijk niet heel streng op mn dieet letten (wel een beetje natuurlijk )
quote:smaakt naar vogeltjeszaad, als je die repenkuur doet.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:15 schreef Petracev het volgende:
Heeft iemand ervaring met zo´n minikuur van Weight Watchers?
Ik hoor daar namelijk heel veel verschillende berichten over...Ik ga vrijdag op vakantie en het leek me misschien wel handig om als ik terugkom een weekje zo´n minikuur te doen en daarna weer verder met mn gewone dieet.
Ik ga in de vakantie namelijk niet heel streng op mn dieet letten (wel een beetje natuurlijk )
Er is wel weer een kilo af: 59 kilo... één kilo verwijderd nog maar van mijn streefgewicht.
Probleem is wel dat ik nog steeds niet afval van mijn buik. Mijn schouders en armen zijn inmiddels best wel eng dun geworden, het bot steekt er gewoon bijna doorheen ik durf bijna geen hempjes meer aan.
Volgende week dus maar een afspraak met de dokter maken, want dit schiet niet op zo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |