abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12181608
Vanaf maandag 22 augustus tot en met zondag 7 september vliegen de ballen weer over het net in het New Yorkse Vlissingen.

Winaar van afgelopen jaar, Pete Sampras, zal zijn titel dit jaar niet verdedigen.

De grote favorieten voor deze editie zijn de Amerikanen Roddick en Agassi en de Australier Hewitt. Veel (Nederlandse) ogen zullen dit jaar ook gericht zijn op Schalken, die zijn prima prestatie van vorig jaar zal proberen te evenaren.

Net zoals bij de mannen zal ook bij de vrouwen de titelverdigster niet in New York aanwezig zijn. Vanwege een operatie aan haar linkerknie is Serena Williams deze editie niet aanwezig. Volop kansen dus voor de Belgische meiden.

Website US Open: www.usopen.org

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_12181654
Sessions Schedule: Main Draw

Date Day Session (11AM) Evening Session (7PM)
Mon 8/25 M/W 1st Round M/W 1st Round
Tue 8/26 M/W 1st Round M/W 1st Round
Wed 8/27 M 1st/W 2nd Round M 1st/W 2nd Round
Thu 8/28 M/W 2nd Round M/W 2nd Round
Fri 8/29 M 2nd/W 3rd Round M 2nd/W 3rd Round
Sat 8/30 M/W 3rd Round M/W 3rd Round
Sun 8/31 M 3rd/W Rnd of 16 M 3rd/W Rnd of 16
Mon 9/1 M/W Rnd of 16 M/W Rnd of 16
Tue 9/2 M Rnd of 16/W Qtr M Rnd of 16/W Qtr
Wed 9/3 M/W Qtr M/W Qtr
Thu 9/4 M Quarterfinal M Quarterfinal
Fri 9/5 W Semi/M Dbl Final - No Evening Session -
Sat 9/6 M Semifinal W Singles Final
Sun 9/7 M Final/W Dbl Final
(begins at 12 noon) - No Evening Session -

M: Men's W: Women's

Hoi.
pi_12189539
Serena Williams afwezig! Dat betekent dat ofwel Clijsters ofwel Henin-Hardenne zowiezo deze maand nummer 1 wordt!!!!
  zondag 3 augustus 2003 @ 17:49:36 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12199384
Ik denk dat bij de mannen ook Ferrero en Federer een goeie kans maken. Federer voornamelijk omdat er nu een last van zijn schouders gevallen is door het winnen van Wimbledon. Hij heeft eindelijk laten zien dat hij ook op de grote toernooien kan schitteren.

Moya is ook een naam om niet te vergeten. Hij kan ook aardig tennissen op snellere banen.

Coria is in topvorm. Daarom mag ook hij niet vergeten worden.

Verkerk ziet er weer wat beter uit dus die kan wel wat rondjes winnen. Hij is toch bekomen van zijn "RG-schrik"

Schalken moet het wel goed doen anders keldert hij op de ranglijst na zijn halve finale van vorig jaar. Maar hij heeft bewezen dat hij goed kan presteren onder die druk. (wimbledon)

Daarnaast zijn Agassi, Hewitt en Roddick niet te vergeten kandidaten.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_12199449
Als Hewitt maar niet wint, vind ik alles wel best
  zondag 3 augustus 2003 @ 17:55:16 #6
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_12199465
Ga ik weer lekker volgen!

ny 6 uur tijd verschil dacht ik dus partijen die beginnen om

11.00 = 17.00
12.00 = 18.00

etc.

*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_12199766
Jaja ook ik heb er al weer zin an, en ja Schalken is weer goed bezig staat in LA in de dubbelfinale. En Martin Verkerk gaat weer steeds beter. Nog wel 3 weken geduld. Gaat RTL 5 het eigenlijk uitzenden?
  zondag 3 augustus 2003 @ 20:21:00 #8
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_12201744
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:49 schreef Komakie het volgende:
Coria op gravel is toch een andere Coria dan op hardcourt. Hij heeft maar weinig tijd om te wennen op het HC.

Ik ga voor Agassi en Capriati

pi_12201759
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:49 schreef Komakie het volgende:
Coria speelt nog op gravel nu.

Vind ik dus geen favoriet.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_12201931
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:54 schreef Leatherface het volgende:
Als Hewitt maar niet wint, vind ik alles wel best
  zondag 3 augustus 2003 @ 21:31:12 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12203064
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 20:21 schreef _wie het volgende:

[..]

Coria op gravel is toch een andere Coria dan op hardcourt. Hij heeft maar weinig tijd om te wennen op het HC.

Ik ga voor Agassi en Capriati

Coria op hardcourt is een niet te missen uitsider. Je hebt ook aan 3 weken zat om aan hardcourt te kunnen wennen.
Vergeet daarbij niet dat Coria in Australie al een 4de ronde heeft gehaald. Op een moment dat niemand em nog kende.
Hardcourt is ook niet zo verschrikkelijk veel anders dan Gravel. tuurlijk, het is sneller en je kunt er niet op glijden maar ook de spanjaarden en argentijnen kunnen op hardcourt winnen.

btw Ik denk niet dat Capriati en Agassi gaan winnen

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_12203321
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Coria op hardcourt is een niet te missen uitsider. Je hebt ook aan 3 weken zat om aan hardcourt te kunnen wennen.
Vergeet daarbij niet dat Coria in Australie al een 4de ronde heeft gehaald. Op een moment dat niemand em nog kende.
Hardcourt is ook niet zo verschrikkelijk veel anders dan Gravel. tuurlijk, het is sneller en je kunt er niet op glijden maar ook de spanjaarden en argentijnen kunnen op hardcourt winnen.

btw Ik denk niet dat Capriati en Agassi gaan winnen

capriati zeker niet, ik denk dat henin daar gaat winnen, anders wordt het clijsters. Bij de mannen, geef ik verkerk eerlijk gezegd wel een goede kans, hij staat de laatste weken weer een stuk beter te tennissen en als hij pijnvrij blijft spelen kan hij nog wel eens heel gevaarlijk zijn.
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:20:15 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12211720
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:42 schreef erikh het volgende:

[..]

capriati zeker niet, ik denk dat henin daar gaat winnen, anders wordt het clijsters. Bij de mannen, geef ik verkerk eerlijk gezegd wel een goede kans, hij staat de laatste weken weer een stuk beter te tennissen en als hij pijnvrij blijft spelen kan hij nog wel eens heel gevaarlijk zijn.

Nou, hij zal het toernooi niet winnen. Maar ik geef em wel een goeie kans om gewoon wat verder te komen. 4de ronde ofzo zou ik al een mooi resultaat vinden. Alles wat hoger is, kan hij alleen maar tevreden mee zijn.

Het ligt ook een beetje aan zijn loting. Als hij vroeg in het toernooi een ongeplaatste speler tegen komt die eigenlijk heel goed is, wordt je daar niet vrolijk van( iemand die 30 of 35 van de wereld staat bijvoorbeeld). Als hij een wat mindere tegenstander heeft en de rondes daarna ook een beetje een gunstige loting, dan kan hij nog wel eens ver gaan komen. Je moet in het toernooi groeien en een gunstige loting hebben. Dan kan hij wel eens ver komen.

pi_12211910
Ik zie Verkerk ook niet meteen weer de finale halen. Maar een 8e finale of kwartfinale zou ik zeer acceptabel vinden.

Zou meteen een goede bevestiging voor Verkerk zijn dat zijn successen op Garros geen eenmalige uitschieter zijn en dat hij dus op langere termijn goed met de (sub)top mee kan draaien.

pi_12212871
Jammer dat Serena geblesseerd is...Ik heb het niet zo op haar, maar een blessure en operatie gun je niemand, zeker niet gezien de recente geschiedenissen in het vrouwentennis, het is lang geleden dat ik iemand helemaal terug heb zien komen na een lange blessure....Martina Hingis, Anna Kournikova, Jennifer Capriati, Monica Seles, Lina Krasnoroutskaya, Anabel Isabel Medina Garrigues....Goed Lindsay Davenport en Venus Williams zijn behoorlijk teruggekomen maar daar is veel tijd overheen gegaan. Laten we hopen dat we Serena niet aan het rijtje toe kunnen voegen!

Als ik moet gokken ga ik toch voor Kim Clijsters, behalve als ze in de finale tegen Henin staat

Bij de mannen is het moeilijker gokken, Agassi en Hewitt verliezen onverwachts deze week, wat kan Coria op hardcourt, Philippoussis is er weer, vergeet Federer niet, Andy Roddick misschien? En hoe ver kan Sjeng komen na vorig jaar? En Martin Verkerk?

Wordt interessant!

pi_12212921
Jammer dat Sampras niet meedoet, is die nou zo goed als gestopt?? Van mij mag Agassi wel winnen, of anders Philipousis. Niet Hewitt, die kan ik niet uistaan .

En bij de dames, Hantuchova

pi_12213045
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:22 schreef FunnyMuffin het volgende:
Niet Hewitt, die kan ik niet uistaan .
Ik ook niet

Dat vuistje en dat gebral van hem Gewoon genant dat die al een paar jaar in de top 5 staat.

pi_12213163
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik ook niet

Dat vuistje en dat gebral van hem Gewoon genant dat die al een paar jaar in de top 5 staat.

precies! Een hele tijd geleden toen hij nog niet hoog stond en ik hem voor het eerst zag, dacht ik nog "sjees wat een irritante gozer, maar die komt vast niet ver, gelukkig....."
helaas had ik het mis
  maandag 4 augustus 2003 @ 12:52:22 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12213524
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:22 schreef FunnyMuffin het volgende:
Jammer dat Sampras niet meedoet, is die nou zo goed als gestopt?? Van mij mag Agassi wel winnen, of anders Philipousis. Niet Hewitt, die kan ik niet uistaan .

En bij de dames, Hantuchova

Waarom kan nou niemand Hewitt uitstaan

Ik bedoel, het is ook niet mijn favoriet maar ik vind het alleen maar bewonderenswaardig wat die man doet. Geweldige vechtersbaas. Er is niemand in het hele circuit die zo'n mentaliteit heeft.

maar het is ook niet mijn favoriet. Agassi trouwens ook niet. Ik hoop dat Federer weer kan winnen. Dat is de man met het grootste talent (alleen niet altijd de beste mentaliteit). Ik hoop dat hij veel geleerd heeft van Wimbledon.

Sampras kun je als afgeschreven beschouwen. Als die weer gaat tennissen, komt hij er niet meer aan te pas bij de jonge jongens die tegenwoordig gewoon beter zijn dan hij. Het is nu bijna een jaar geleden sinds zijn knappe overwinning maar het gaat niet meer lukken denk ik.
ik vraag me af of hij ooit nog de baan op stapt in het profcircuit. En als hij verstandig is, doet hij dat niet.

pi_12214292
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoel, het is ook niet mijn favoriet maar ik vind het alleen maar bewonderenswaardig wat die man doet. Geweldige vechtersbaas. Er is niemand in het hele circuit die zo'n mentaliteit heeft.

maar het is ook niet mijn favoriet. Agassi trouwens ook niet. Ik hoop dat Federer weer kan winnen. Dat is de man met het grootste talent (alleen niet altijd de beste mentaliteit). Ik hoop dat hij veel geleerd heeft van Wimbledon.

Sampras kun je als afgeschreven beschouwen. Als die weer gaat tennissen, komt hij er niet meer aan te pas bij de jonge jongens die tegenwoordig gewoon beter zijn dan hij. Het is nu bijna een jaar geleden sinds zijn knappe overwinning maar het gaat niet meer lukken denk ik.
ik vraag me af of hij ooit nog de baan op stapt in het profcircuit. En als hij verstandig is, doet hij dat niet.

Waarom niemand Hewitt kan uitstaan? Nou laat ik dan even voor mezelf spreken

Ik vind het op de baan een irritante Jimmy Connors - karikatuur. Hij zal vast wel temperamentvol zijn, maar dat "C'mon!!!!" hem vind ik allemaal erg overdone.Hoe hij buiten de tennisbaan is weet ik verder allemaal niet, maar het schijnt dat veel tennissers liever niet met hem gaan trainen, dus schijnt zijn gedrag voor sommigen wel storend te zijn.

En natuurlijk is het knap wat hij de voorbije jaren heeft gepresteerd, je wint immers niet bij toeval Wimbledon en de US Open.

Ik ben dan persoonlijk meer fan van Roger Federer. Dat is ook een emotionele gozer zagen we op Wimbledon, alleen uit dat bij hem op een veel prettigere manier. Laten we niet vergeten dat ik het spel van de Zwitser veel aantrekkelijker vind om te zien

pi_12214316
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zijn gedrag neigt soms naar het onsportieve.
quote:
Denk ook dat het over en sluiten is voor Pistol Pete. Alleen is het zo een lullig einde van een mooie carriere.
pi_12217941
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:25 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Zijn gedrag neigt soms naar het onsportieve.
[..]

Denk ook dat het over en sluiten is voor Pistol Pete. Alleen is het zo een lullig einde van een mooie carriere.

Inderdaad een lullig einde van zo'n carriere, was ie maar gelijk na de US Open vorig jaar gestopt!

Hewitt onsportief? Soms wel (denk aan het incident met Blake), maar over het algemeen valt dat wel mee hoor. Verkerk gedroeg zich tijdens RG niet veel anders en dat vonden we allemaal geweldig...

maandag 4 augustus 2003 @ 16:52:34 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12218461
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 16:27 schreef lindahahaha het volgende:

[..]

Inderdaad een lullig einde van zo'n carriere, was ie maar gelijk na de US Open vorig jaar gestopt!

Hewitt onsportief? Soms wel (denk aan het incident met Blake), maar over het algemeen valt dat wel mee hoor. Verkerk gedroeg zich tijdens RG niet veel anders en dat vonden we allemaal geweldig...

Klopt, daarom vind ik het ook een beetje vaag.
iemand die dat doet, vind ik juist mooi. durft emotie te tonen op de baan en dat heeft niets met onsportieviteit te maken.
het incident Blake ken ik niet maar ik vind Hewitt nooit echt onsportief.

Daarnaast doet iedereen wel eens iets wat onsportief is...

maandag 4 augustus 2003 @ 17:15:40 #24
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_12218891
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 16:52 schreef Komakie het volgende:

het incident Blake ken ik niet maar ik vind Hewitt nooit echt onsportief.

Hewitt suggereerde dat Blake werd bevooroordeeld door een lijnrechter omdat die dezelfde huidskleurt had als Blake

en Hewitt en ook Verkerk zouden zich wel eens wat normaler op de baan kunnen gaan gedragen,emotie of geen emotie het ziet er gewoon niet uit iedere keer die vuist ballen van zie mij eens goed zijn

don't call to the bullpen
pi_12218906
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:15 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

Hewitt suggereerde dat Blake werd bevooroordeeld door een lijnrechter omdat die dezelfde huidskleurt had als Blake

en Hewitt en ook Verkerk zouden zich wel eens wat normaler op de baan kunnen gaan gedragen,emotie of geen emotie het ziet er gewoon niet uit iedere keer die vuist ballen van zie mij eens goed zijn

hoort erbij, doe je niets aan
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')