quote:Lazovic was naar verluid 7 miljoen euro, dus zou die de duurste zijn
Op maandag 4 augustus 2003 20:16 schreef superjoden het volgende:[..]
feyenoord heeft toch bijna nooit dure spelers gekocht (cruz was toch de duurste voor 10 mln gld??).... dus ze worden dus ook voor relatief weinig geld verkocht omdat er geen langlopende contracten afgesloten worden..... ajax koopt spelers voor ca... 20 mln gld met langlopende contracten dus zodra deze spelers eerder verkocht worden kan er ook veel geld voor gevangen worden...
quote:en die heeft zeker gelijk een langdurig contract gekregen mocht hij voor het geval over 2 a 3 jaar vertrekken....dan valt er nog wat geld voor te vangen...
Op maandag 4 augustus 2003 20:38 schreef Elmotje het volgende:[..]
Lazovic was naar verluid 7 miljoen euro, dus zou die de duurste zijn
quote:Hij heeft een contract voor 5 jaar, dus inderdaad best lang:
Op maandag 4 augustus 2003 20:40 schreef superjoden het volgende:[..]
en die heeft zeker gelijk een langdurig contract gekregen mocht hij voor het geval over 2 a 3 jaar vertrekken....dan valt er nog wat geld voor te vangen...
quote:
(uit de oude doos)Feyenoord rondt transfer Lazovic af
[ ANP ]
Feyenoord heeft donderdag de transfer van Danko Lazovic definitief afgerond. De Rotterdammers hebben met zijn club Partizan Belgrado overeenstemming bereikt over zijn overgang.
De 20-jarige aanvaller was zelf al akkoord met Feyenoord over een contract voor vijf seizoenen. Hij werd vorige week in De Kuip gekeurd. Lazovic moet in zijn geboorteland nog wachten op een Machtiging Voorlopig Verblijf. Hij gaat wel met Feyenoord op trainingskamp naar Oostenrijk.
quote:Ze zullen ook niet eens de jeugd bij de selectie houden he...
AD: Loovens, Smolarek, Leonardo en Snoijl kandidaten voor Excelsior
Volgens het Algemeen Dagblad wordt deze week bepaald welke spelers van Feyenoord Excelsior zullen gaan versterken. Volgens het AD zouden Loovens, Smolarek, Leonardo en Snoijl de belangrijkste kandidaten zijn.Bron: feyenoordnetwerk
quote:
KNVB eist straf voor Feyenoord wegens weigering
ZEIST - De openbare aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft gisteravond een boete van vijftigduizend euro geëist tegen Feyenoord. Hij wil dat de club wordt gestraft, omdat die weigerde de spelers Robin van Persie en Glenn Loovens af te staan voor de interland van het olympisch elftal tegen Wit-Rusland, eind vorig seizoen. De uitspraak is binnen twee weken.
Feyenoord droeg destijds de spelers op mee te gaan met een trip naar Azië, met wedstrijden in Japan en Zuid-Korea. De club had daar grote belangen en was contractueel verplicht een bepaald aantal voetballers uit de A-selectie mee te nemen. Door blessures en andere (A-)interlandverplichtingen was dit zonder het genoemde tweetal niet gelukt.De spelers gaven gehoor aan de oproep van Feyenoord, hun werkgever. Desondanks wil de aanklager ook een straf voor de spelers. Zijn eis was een schorsing (voor de competitie) van drie duels, waarvan twee voorwaardelijk.
Aanklager mr. Westerbeke maakte er een 'principiële zaak' van. ''Vertegenwoordigende elftallen zijn van groot belang voor het Nederlandse voetbal. Het kan niet zo zijn dat clubs om hen opportune redenen weigeren spelers af te staan. Bovendien is het niet aan hen te bepalen of een duel al dan niet van belang is. Daarnaast is nooit door Feyenoord op formele wijze om dispensatie gevraagd. Hooguit mondeling en terloops aan de technische staf.''
De raadsman van Feyenoord, mr. Van Benthem, noemde de trip door Azië voor Feyenoord van zeer groot belang. ''Het was veel meer dan een commercieel uitje. Feyenoord had deze toer domweg nodig om een sluitende begroting te krijgen. Iets, overigens, wat ook de KNVB eist. De club kon ook niet anders dan deze twee spelers meenemen. Er was geen andere mogelijkheid meer om anders aan de contractuele verplichtingen daar te voldoen.''
Volgens de advocaat waren deze belangen zwaarwegender dan die van het olympisch elftal, dat zelfs volgens de KNVB nog slechts een 'wiskundige kans' op kwalificatie voor de eindronde had.
Van Benthem: ''Bovendien is er wel degelijk een serieus verzoek om dispensatie naar de KNVB gegaan. Bij monde van Rob Baan (technisch directeur) en Van den Herik (voorzitter). Het bestuur van de KNVB had hierop moeten reageren in plaats van zich te verschuilen achter een simpel 'nee' van de desbetreffende trainer. Dat heeft het achterwege gelaten.'
(ANP)
Op kan ik me meestal wel vermaken als het F'noord tegen zit, maar dit vind ik zelfs te suf van de KNVB. Wat een zeikerds...
quote:Meen je dat nou? De KNVB kan toch geen Oranjeteams op de been houden als er geen afspraken worden nagekomen. Misschien is het wat principieel maar ik snap hun punt wel, geloof ik.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:01 schreef Doc het volgende:
www.parool.nl
[..]
Op kan ik me meestal wel vermaken als het F'noord tegen zit, maar dit vind ik zelfs te suf van de KNVB. Wat een zeikerds...
quote:Als de KNVB wil dat clubs financieel orde op zaken hebben, moeten ze ook begrijpen dat de clubs daar ook de gelegenheid voor moeten hebben. Ik vind als een landenteam een wedstrijd moet spelen waarbij er geen grote belangen (meer) op het spel staan, het clubvoetbal voorrang moet hebben boven het nationale voetbal.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:04 schreef SCH het volgende:[..]
Meen je dat nou? De KNVB kan toch geen Oranjeteams op de been houden als er geen afspraken worden nagekomen. Misschien is het wat principieel maar ik snap hun punt wel, geloof ik.
Intuïtief vind ik trouwens ook dat überhaupt het clubvoetbal de voorrang dient te krijgen boven het nationale elftal. Zij betalen immers de salarissen. Het nationale elftal is er voor de eer. Maar ik geloof dat er elders ook een topic is waar club vs land bediscussieerd wordt...
Edit: hier dus...
Club vs Land (De zaak Anelka - Frankrijk)
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 05-08-2003 13:18]
Als ze voor hun baas dan werkzaamheden moeten verrichten gaat dat vind ik zelfs ten allen tijde voor.
En de KNVB (de trainers van de Oranje elftallen) die hebben dan het recht om als een speler (te vaak) weigert, deze de volgende keer niet op te roepen.
Maar goed, KNVB Bloedk*nk*h halleluja mag bekend zijn.
De clubs hebben er ook echt wel belang bij als hun spelers in Oranje spelen. De KNVB is vaak al veel te mild, vind ik persoonlijk.
De belangen van deze wedstrijden waren misschien niet groot, bij F. ging het ook nergens om behalve om de commercie.
Die actie slaat dus echt nergens op, en de KNVB mag zich wel eens achter de oren gaan krabben over waar ze nu mee bezig zijn. Er stond al niks meer op het spel, dus waar ze zich druk over maken...
quote:"nergens om behalve om de commercie"?
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:19 schreef SCH het volgende:
Okay tot slot, dan geen boete misschien maar gewoon de spelers die de afspraken niet nakomen niet meer oproepen, je zult toch ook oranje serieus moeten nemen - als het alleen maar een hobby is, dan is het duidelijk.De clubs hebben er ook echt wel belang bij als hun spelers in Oranje spelen. De KNVB is vaak al veel te mild, vind ik persoonlijk.
De belangen van deze wedstrijden waren misschien niet groot, bij F. ging het ook nergens om behalve om de commercie.
De commercie is toevallig wel de business van een voetbal club die zichzelf in leven moet zien houden dus is het wel degelijk zeer belangrijk voor een club ...
quote:Het zijn werknemers van Feyenoord.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:19 schreef SCH het volgende:
bij F. ging het ook nergens om behalve om de commercie.
Of zou iedereen z'n werkgever het maar goed moeten vinden als personeel zomaar vrijgegeven zou moeten worden voor 1 of ander 'ere karweitje', met nog het risico dat hij/zij daardoor ongezond (lees geblesseerd) terug komt?
volgens mij is in die optiek de KNVB welhaast een soort communistisch type werkgever en de slechtste van Nederland.
quote:zie het andere topic- en oh oh oh wat ben ik het gruwelijk oneens met je
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:41 schreef DIGGER het volgende:[..]
Het zijn werknemers van Feyenoord.
Of zou iedereen z'n werkgever het maar goed moeten vinden als personeel zomaar vrijgegeven zou moeten worden voor 1 of ander 'ere karweitje', met nog het risico dat hij/zij daardoor ongezond (lees geblesseerd) terug komt?
volgens mij is in die optiek de KNVB welhaast een soort communistisch type werkgever en de slechtste van Nederland.
Gaat er vanavond nog iemand naar RVVH - Feyenoord? Ik ga wel effe kijken word mijn 1e wedstrijd van dit al roerige seizoen.
quote:Denemarken kort samengevat:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:05 schreef Luni het volgende:
Hallo allemaal, ben ook weer teug van weggeweest, heerlijk van mijn wel verdiende vakantie genoten. Heb begrepen dat ik afgelopen zaterdag niet veel heb gemist. Cartman, hoe was het in Denemarken?Gaat er vanavond nog iemand naar RVVH - Feyenoord? Ik ga wel effe kijken word mijn 1e wedstrijd van dit al roerige seizoen.
Bus, bier, bier, bier, ongeluk in Duitsland (dus rustig in de file wachten, NOT), bier, bier, bier, bier, slaap, aankomen in Arhus, tickets kopen, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, MacDonalds (terwijl de rest wordt aangevallen door Engelsen), bier, bier, bier, wedstrijd (was er ook nog), bus in, bier, lang slapen en aankomen in Rotterdam.
Zo zag het reisje er eigenlijk uit . Weinig interessants dus, hehehe. Vrijdag naar Portsmouth met nagenoeg dezelfde mensen als naar Arhus
Ga niet naar RVVH wel naar Voorschoten op 12 aug. daarna begint de competitie alweer
quote:Voor Smolarek en Leonardo is dat juist fijn. Ze hebben nu 11 aanvallers voor 4 plaatsen, dus anders spelen ze toch nooit. Zelfde gaat op voor Snoyl achterin.
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:34 schreef DaMart het volgende:[..]
Ze zullen ook niet eens de jeugd bij de selectie houden he...
quote:Zag er dus bijna hetzelfde uit als mijn vakantie, ik heb alleen Engelsen aangevallen omdat ze het nodig vonden voor te dringen bij de taxi.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:25 schreef Cart_man het volgende:[..]
Denemarken kort samengevat:
Bus, bier, bier, bier, ongeluk in Duitsland (dus rustig in de file wachten, NOT), bier, bier, bier, bier, slaap, aankomen in Arhus, tickets kopen, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, bier, lekkere wijven, MacDonalds (terwijl de rest wordt aangevallen door Engelsen), bier, bier, bier, wedstrijd (was er ook nog), bus in, bier, lang slapen en aankomen in Rotterdam.
Zo zag het reisje er eigenlijk uit
. Weinig interessants dus, hehehe.
Ben ook weer blij dat straks de competitie weer begint!
Feyenoord.nl meldt dat de Braziliaanse linksback jean naar verwachting zo'n 10 dagen uit de roulatie zal zijn. De linksback kneusde op de training een middenvoetsbeentje. Hij mist daardoor de resterende oefenwedstrijden van de voorbereiding
Zijn we ook weer lekker mee.
Hebben we heel het seizoen weer Paauwe of de Nooijer als linksback
Ik weet zeker dat die grijze dakduif weer aankomt met het excuus van : ja hij heeft nog geen wedstrijdritme, dus daarom hou ik hem de rest van het seizoen op de bank.
quote:
(bron: feyenoordnet)Van den Herik: 'Te laat verjongd'
[ Algemeen Dagblad ]
Jorien van den Herik verwijt het zichzelf niet dat topscorer Pierre van Hooijdonk en boegbeeld Paul Bosvelt de Kuip met enige ophef hebben verlaten. Hun vertrek bij Feyenoord was onomkeerbaar, meent hij.
In een interview met de Feyenoord-krant van deze week zegt de preses van de Rotterdamse club: ,,Meteen na terugkeer uit Cyprus heb ik met Paul gepraat over zijn onvrede. We hebben twee uur gesproken, maar binnen vijf minuten wist ik dat het over was. En Van Hooijdonk wilde gewoon weg uit Rotterdam.''
Wat Van den Herik zichzelf wél verwijt is dat de club eerder aan verjonging van het elftal had moeten beginnen. ,,Misschien hadden we wel direct na het winnen van de UEFA-Cup moeten ingrijpen. Want, en dat is absoluut geen verwijt aan de spelers die vertrokken zijn, als je naar de koele cijfers kijkt, dan moet je toch vaststellen dat de groep die de UEFA-Cup won, het afgelopen seizoen geen prijs heeft gepakt. Goed, we zijn op ons akkertje derde geworden, maar dat is wel het minste wat we mogen verwachten.''
quote:bron: www.vi.nl
Elmander mag alweer weg bij Feyenoord6/8/2003 13:08
Voor Johan Elmander lijkt ook zijn tweede verblijf bij Feyenoord voor weinig voetbalplezier te zorgen. De Rotterdamse club maakte offcieel bekend dat de Zweed mag vertrekken.
Feyenoord maakte via de eige website bekend dat de selectie voor dit seizoen compleet is. Met het aantrekken van Alfred Schreuder en Hossam Ghali zijn de laatste lege plekken opgevuld, van de komst van Denny Landzaat zien de Rotterdammers 'definitief' af.Wel is het mogelijk dat er nog enkele spelers vertrekken, meldt Feyenoord. Zeer waarschijnlijk zullen een of meerdere aanvallers vertrekken, al dan niet tijdelijk. 'Ik heb elf spelers voor vier posities. Dat is natuurlijk te veel', rekende coach Bert van Marwijk onlangs al voor in Voetbal International. 'Er moet een aantal spelers afvloeien, het is niet eerlijk iedereen hier te houden. Dan zouden we bepaalde jongens in de maling nemen.'
Johan Elmander wordt op Feyenoords website met name genoemd. De 22-jarige spits stond kortgeleden in de belangstelling van FC Kopenhagen, maar de Deense club mist de financiën om de speler te kopen. Feyenoord zou Elmander wel willen uitlenen, tegen de voorwaarde dat FC Kopenhagen het volledige salaris van de huurling betaalt.
Aan het begin van de voorbereiding op dit seizoen keerde de aanvaller nog terug bij Feyenoord na een succesvol huurverblijf bij Djurgårdens IF. Met die ploeg veroverde hij vorig seizoen nog het Zweedse kampioenschap.
Bovendien speelt de club uit Stockholm woensdagavond nog het tweede duel tegen Partizan Belgrado, in de tweede voorronde van de Champions League. De eerste (uit)wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Bij winst wacht een tweestrijd met Newcastle United voor een plaats in het echte toernooi.
quote:Daar gaan we weer. Bloedhond.
Paul Bosvelt met de dood bedreigdVoormalig Feyenoord-speler Paul Bosvelt is in mei van dit jaar met de dood bedreigd. De dreigende teksten waren ingesproken op de mobiele telefoon van de speler.
De dader zei onder meer dat hij wist waar Bosvelt woonde en naar welke kroeg hij ging.De verdachte, een 32-jarige man uit Naarden, moet donderdag voor de rechter in Rotterdam komen. De man is een supporter van Ajax.
Ten tijde van de bedreiging speelde Bosvelt nog voor Feyenoord. Hij is inmiddels vertrokken naar de Engelse club Manchester City.
Bron: rijnmond.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |